EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

saaie eentonige droom als je ziek bent

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
Jochen
Lucide Dromer
LD4all lid
24
Laatst gezien: 22-12-2012
LDs:

saaie eentonige droom als je ziek bent
BerichtGeplaatst: Di 28 Mrt, 2006  Reageer met quote

hey,elke keer als ik ziek ben en zit met de griep kan ik moeilijk slapen en droom ik altijd hetzelfde de hele nacht door neutral ,ik droom dan bv dat ik iemand een koprol zie maken,en dat de hele nacht door.Dan droomde ik dat ik verdwaald was in een donkere kleine doolhof,Ik weet dat dat bij de meeste mensen gebeuren als ze ziek zijn maar wat in je hersenen zorgt ervoor dat je dit juist krijgt? en als dat gebeurt als je ziek bent dan kan je toch ook elke droom onthouden want ik heb al elke tactiek gebruikt om men dromen te onthouden maar niets helpt(dromendagboek gebruiken,MILD,WILD,WBTB,muziek luisteren,muntthee,vitamine B6-B12,er echt in geloven enz....à sadblauw ,juist nu onthoud ik mijn droom is omdat ik ziek ben(waarschijnlijk door het ijlen?).

back to top
Peter_
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 24-8-2007
LDs:

Wel saai als je heel de nacht hetzelfde droomt en het onthoud :D ! Maar wat je eraan moet doen? Geen idee, denk dat je er niet veel aan kunt doen. Behalve veel fruit eten en beter worden :D

back to top
Ansie
Little Dreamer
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Chat Mods
Laatst gezien: 15-5-2013
LDs:

Haha als ik ziek ben krijg ik juist vet rare dromen.
Ik droom dan over de meeste vreemde dingen en ik lig dan echt te woelen in m'n bed. Ik droom dan steeds kleine stukjes en wordt dan weer wakker. Heel vermoeiend is dat. Als ik heel hoge koorts heb kan ik zelfs gaan ijlen. confused

Dus voor mij geen rustige dromen! ^^

back to top
Jochen
Lucide Dromer
LD4all lid
24
Laatst gezien: 22-12-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 29 Mrt, 2006  Reageer met quote

xXx-Ansie-xXx schreef:
Ik droom dan over de meeste vreemde dingen en ik lig dan echt te woelen in m'n bed. Ik droom dan steeds kleine stukjes en wordt dan weer wakker. Heel vermoeiend is dat. Als ik heel hoge koorts heb kan ik zelfs gaan ijlen. confused

ja,dat had ik deze nacht ook,ik denk als je koorts dan 38° ofzo is je meer dromen kunt onthouden en ik werd ook 6 tal keer wakker vannacht en had ook 3 dromen onthouden maar als je 39° zoals ik eergisteren had is het meer van die saaie eentonige droom die hele nacht blijft terugkomen

back to top
Ansie
Little Dreamer
Moderator
23
Chat Mods
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 31 Mrt, 2006  Reageer met quote

jochen schreef:
xXx-Ansie-xXx schreef:

ja,dat had ik deze nacht ook,ik denk als je koorts dan 38° ofzo is je meer dromen kunt onthouden en ik werd ook 6 tal keer wakker vannacht en had ook 3 dromen onthouden maar als je 39° zoals ik eergisteren had is het meer van die saaie eentonige droom die hele nacht blijft terugkomen

Er is een topic ove ziek zijn en dromen geopend en meteen wordt ik ook daadwerkelijk ziek

Gelukkig ben ik weer beter en ik kan zeggen dat ik weer van die vreemde korte heftige dromen heb gehad. Een daarvan was zelfs lucide!
(Al was ik niet echt helder genoeg om hem onder controle te krijgen)
Dus op één of andere manier is ziek zijn goed voor je dromen. Misschien omdat je minder vast slaapt??

back to top
Bloempje
Carpe Florum
LD4all lid
22
Laatst gezien: 28-4-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 31 Mrt, 2006  Reageer met quote

Waah! Ik ben ook ziek! :O Nou ja, ik kan ook niks meer van mijn dromen herinneren, heel gek. Ik heb geen koorts ofzo, want als ik dat heb, kan ik mijn dromen heel helder herinneren, maargoed, het is altijd dezelfde droom dus ik weet ook altijd precies wat ik ga dromen als ik koorts heb. Maargoed, zo ziek ben ik niet (en word ik hoop ik ook niet). Het lijkt me trouwens wel logisch dat ziek zijn met je droomherinnering te maken heeft.
Ik doe ook nooit veel in die ene droom die ik altijd heb dan. Ik kan ook niet bewegen of geluid maken, ik ben dan altijd doodsbang.

back to top
Ansie
Little Dreamer
Moderator
23
Chat Mods
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 02 Apr, 2006  Reageer met quote

Veel beterschap dan maar ^^

back to top
(Stefanio)
Droom Nubbertje
LD4all lid
21
Laatst gezien: 17-10-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 07 Mei, 2006  Reageer met quote

Ik heb meestal nachtmerrie's als ik ziek ben.
Laatst droomde ik bijvoorbeeld dat ik werd achter nagezeten door een soort demon in m'n eigen huis =S

back to top
Ansie
Little Dreamer
Moderator
23
Chat Mods
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 08 Mei, 2006  Reageer met quote

(Stefanio) schreef:
Ik heb meestal nachtmerrie's als ik ziek ben.
Laatst droomde ik bijvoorbeeld dat ik werd achter nagezeten door een soort demon in m'n eigen huis =S

Heb ik ook wel eens gedroomd maar toen was ik niet ziek

back to top
Erik-J
Gast

LDs: enkele

BerichtGeplaatst: Zo 02 Jul, 2006  Reageer met quote

Ooit kwam m'n neef logeren en we vonden allebei het spel 'Nightmare Creatures 2' die ik op de PSone had erg tof, dus die speelden we de hele eerste dag en de tweede dag tot ik ziek werd. Maar dan ook zwaar ziek, kokend heet, tig keer per dag overgeven enzovoort. Maar toen ik die avond ging slapen had ik echt een hele lange droom waarin ik de hoofpersoon was van dat spel, maar dan zonder monsters. Ik zwierf dus gewoon rond in een verlaten horror-achtig gekkenhuis. Het was niet alleen saai, het was een hele kwelling. Ieder moment vroeg ik mezelf af wanneer deze kwelling zou ophouden. Toen werd ik wakker en realiseerde me dat het een droom was. Eindelijk, het was voorbij.

back to top
Synthesis
babedebupi
LD4all lid
21
Laatst gezien: 16-3-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 04 Aug, 2006  Reageer met quote

Toen ik een week ziek was, droomde ik over internet, en het de meeste gingen over Google...
Ik denk omdat ik al heel lang niet meer op de computer was geweest..
eek2

back to top
bron
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 30-1-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 05 Aug, 2006  Reageer met quote

Vroeger kreeg ik altijd dezelfde droom als ik ziek was, ik liep toen altijd op een groene baan, en alles om mij heen was groen, en ik moest voorwerpen ontwijken. Alles ging heel sloom. Dat was tot een jaar of 12 daarna heb ik het nooit meer gehad.

back to top
Spiritech
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-10-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 09 Nov, 2006  Reageer met quote

Oh dit is iets wat mij inderdaad ook opvalt zeg!
Wat ik voor type herhalende droom heb, is dat ik ookal word ik er nog zo mentaal afgepeigerd van, dat het een soort "cirkelgangetje" is waar je maar niet uit lijkt te komen wat tegen wil en dank gebeurt. Het komt ook precies overeen met die fase van een griep waarin zowel zitten, liggen als staan oncomfortabel zijn. Onrust.
Van die kwesties die als je het ene besluit dat die tot het andere leidt en dan weer terug naar de oorspronkelijke vraag en dat talloze malen. Al-tijd als ik griep heb. Het doet sterk aan als een kip-ei vraag.

Ik weet niet of het een gangbaar woord is, maar thuis werd het altijd "koortsdromen" genoemd.
KD :D :D

back to top
Jochem
LD4all lid
LD4all lid
24
Laatst gezien: 12-9-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 27 Nov, 2006  Reageer met quote

Ja, ik heb ook veel vaak saaie en vermoeiende dromen als ik ziek ben. Ik kan me een droom herinneren (in een periode dat ik ziek was) die ging over een soort gigantisch wiel die maar bleef rollen in een pyramide. Ook was ik af en toe nog half-wakker, waardoor het allemaal veel langer leek. Erg vervelend dus.

back to top
Ansie
Little Dreamer
Moderator
23
Chat Mods
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 16 Dec, 2006  Reageer met quote

Ik ben op dit moment ziek (blaasontsteking, last van me zij neutral ) En heb deze week (dat ik dus last heb) Al twee lucide dromen gehad 8D
Dat is voor mij doen best veel. Normaal heb ik er 1 a 2 per maand. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik meer lucide droom omdat ik meer in bed lig. Maar ik slaap juist minder. Misschien haalt de pijn de realiteit wel je droom in zodat je beseft dat je droomt. Wat denken jullie hiervan?

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.