EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Tanden vallen uit

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Ilsje
LD4all lid
LD4all lid
28
Laatst gezien: 21-2-2006
LDs:

Tanden vallen uit
BerichtGeplaatst: Do 15 Sep, 2005  Reageer met quote

Hallo

Ik heb soms wel es van die dromen waarin ik plots iets voel kraken in men mond en dan breekt er een tand in stukken.
Ik spuw die dan uit maar dan komt er nog een tand los te zitten.
Ik word dan wakker en voel nog effen pijn waar die tanden uitvielen. Normaal heb ik geen problemen met men tanden eh
Heeft dit een speciale betekenis of zo???

back to top
Water
helder
LD4all lid
Water heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 7-11-2014
LDs: driemiljard

BerichtGeplaatst: Do 15 Sep, 2005  Reageer met quote

Ik geloof niet gauw in droombetekenissen, maar dit is een droom die toch behoorlijk vaak voorkomt bij mensen. Ik denk dus dat dit misschien wel een eventuele gelijke betekenis heeft.

En Dreamstop.com zegt...

Quote:
Dream Symbol:

teeth

Meaning:

Teeth is the most requested dream symbol of all, so here goes... Dreams of teeth, in general, are often about your fears of being embarrassed, or having an action or behavior that you're not proud of revealed to other people. If your teeth are rotten, crooked, and/or falling out this could mean that a lie, however small, may be hurting someone and you will soon be found out. Or, if you are keeping a secret, you may subconsciously be scared of having it revealed. If you dream you have swallowed a tooth you will soon have too 'eat your words'. It becomes much easier to interpret this kind of dream if you think of teeth as representing words. When you are not the one with the bad teeth, you may suspect someone lying to you.

En aangezien de beschreven situatie net als de droom niet zo zeldzaam is onder mensen vind ik dit nog wel redelijk geloofwaardig.

back to top
Iez
bibbediebabbedieboe!
LD4all lid
Laatst gezien: 19-8-2009
LDs:
Woonplaats: Rotterdam, Zuid-Holland, Nederland, Europa, de Aarde, het Heelal, Dromenland

BerichtGeplaatst: Za 17 Sep, 2005  Reageer met quote

ik had hier laatst ook een droom over, ik weet niet meer precies wat er was. en ook ik geloof meestal niet zo erg in dit soort droomverklaringen, maar deze droom voelde toen zo speciaal, en ik wist dat er speciale betekenissen aan gegeven waren dus ben ik wat info gaan opzoeken...

Een droom over tanden voorspelt dat u op onplezierige wijze met ziekte of onrustige mensen in aanraking zult komen. Wanneer u droomt dat uw tanden loszitten staan u mislukkingen en slechte tijden te wachten. Als een tandarts in een droom een kies trekt zult u ernstig ziek worden. Het vullen van kiezen voorspelt dat u na veel inspanningen voorwerpen van grote waarde zult terugvinden. Het poetsen of reinigen van de tanden voorspelt dat er grote strijd zal moeten worden geleverd om het geluk te behouden. Dromen dat u zich een kunstgebit laat aanmeten voorspelt dat u met tegenstand te maken zult krijgen, die u weet te pareren. Als uw tanden uitvallen zult u te maken krijgen met zorgen die uw trots en zakelijke bezigheden ernstig zullen verstoren. Dromen dat uw tanden worden uitgeslagen geeft aan dat u in de problemen zult komen. Het zal u zakelijk slecht gaan, of u krijgt zijdelings met ziekte en de dood te maken. Het in een droom onderzoeken van de tanden waarschuwt u voorzichtig te zijn; tegenstanders liggen op de loer. Wanneer uw tanden lijken te zijn aangetast zullen uw zakelijke belangen of gezondheid onder druk komen te staan. Dromen dat u tanden uitspuwt is een teken van naderende ziekte of de ziekte van een familielid. Het hebben van een slecht gebit is een van de meest onfortuinlijke dromen. Deze voorspelt voor de dromer veel tegenslagen. Een verlies van bezittingen, het niet uitvoeren van plannen of wensen, een slechte gezondheid en een zware belasting van het zenuwgestel, ook voor gezonde mensen. Als een enkele tand kwijtraakt voorspelt dit slechte ontwikkelingen; zijn het er twee dan wijst dit er op dat de dromer slechte tijden tegemoet gaat al verzet hij zich hier tegen. Als drie tanden uitvallen volgt ernstige ziekte of een ongeluk. Zien dat alle tanden en kiezen uitvallen is meestal een voorbode van honger of dood. Als uw tanden rot zijn en u ze zelf verwijdert is de boodschap dezelfde. Dromen dat tandsteen of een andere vorm van afzetting van uw tanden valt en de tanden wit en gezond achterblijven is een teken van een korte ziekte, waarna u wijzer en met meer plezier zult leven; u zult taken kunnen delegeren. Het in een droom bewonderen van het eigen gebit voorspelt prettige bijeenkomsten en geluk door het uitvoeren van plannen. Dromen dat u zelf een kies trekt en deze kwijtraakt en met uw tong en de hulp van een tandarts niet kunt bepalen waar de kies heeft gezeten,geeft aan dat u op het punt staat iets aan te gaan waar u niet tevreden over zult zijn. Aanvankelijk zult u hier weinig aandacht aan besteden, maar op dan duur voert u heimelijke plannen uit, tot groot ongenoegen van vrienden. Dromen dat een tandarts uw gebit schoonmaakt en dat er de volgende dag een aanslag zichtbaar is voorspelt dat u zult volharden in uw opvattingen over iets of iemand; achteraf zal blijken dat dit onterecht is.

Tandenloos

Dromen dat u tandeloos bent voorspelt een onvermogen zich te kunnen ontwikkelen en dat een slechte gezondheid uw verwachtingen zal dwarsbomen.. Het in een droom zien van tandenloze mensen voorspelt dat tegenstanders u proberen dwars te zitten, hetgeen ze niet lukt.

Dear Veronica -
Your dream is one of the most common "anxiety" dreams that people experience - right up there with being lost, being naked in public, and being unprepared to take a test or exam at school. These dreams relect an anxiousness or nervousness (anxiety) related to our appearance. How would you look without that tooth? Which tooth is it (in the dream)? Would your smile be ruined? Teeth are an important feature of our attractiveness and presentation to others. We all worry about how we appear to others, and in this sense your dream is totally normal. Caring about our appearance is healthy; not caring about it, in fact, is a sign of low self-esteem. But there is a balance to everything in this world. Your dream, and particularly the fact that it recurs 3 to 4 times per week, indicates you most likely are worried about your attractiveness to others. Do you think that maybe you worry too much about your appearance? I am sure you have a very nice smile, but I would encourage you to remember the old wisdom - beauty radiates from the inside out. Be healthy and beautiful on the inside - and believe me, that beauty will be recognized by everyone you ever want to meet.

Uitvallende tand: Een bekende sterft

niet echt fijn nieuws, maar ach... mijn droom is al een tijdje geleden en ik leef ook nog

back to top
Ilsje
LD4all lid
LD4all lid
28
Laatst gezien: 21-2-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 18 Sep, 2005  Reageer met quote

Mja klinkt idd niet zo goed

Waarshijnlijk is het nu toeval hoor, maar mss vinden jullie het wel interessant dat mijn vriend zich deze week(na die droom dus) niet zo goed voelde. Daarjuist heeft hij zelfs een afspraak afgebeld omdat hij ziek te bed ligt. overspannen

De reden van mijn droom??? Wie zal het zeggen...

back to top
viviones
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 4-5-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 30 Jan, 2006  Reageer met quote

Ik droomde vannacht dat mijn tanden loszaten en ze gewoon uitvielen uit mijn mond. Ik schrok er erg van. Uiteindelijk waren het er 5. Ok, ik ben nog steeds ziek, beetje dan. Ik was bang dat anderen het zouden merken. Ook kon ik moeilijk mijn mond sluiten ofzo. Er was geen bloed en mijn tanden waren als Melktandjes. Ik dacht: mijn tanden zijn toch al volwassen tanden? Maar gelukkig kon ik later wel mijn mond goed sluiten en praten.

back to top
Only
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 24-4-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 31 Jan, 2006  Reageer met quote

Bij mij viel vroeger in een droom een keer mijn slotjesbeugel eruit grin

back to top
daay
Nieuw lid
Nieuw lid
34
Laatst gezien: 27-2-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 18 Feb, 2006  Reageer met quote

Ik heb regelmatig de droom dat mn tanden en kiezem afbrokkelen of eruitvallen. Ik geloof niet dat het betekend dat er een dierbare sterft, anders had ik al veel mensen verloren.
Ik merk aan mezelf dat ik vaak die dromen heb, als ik erg gespannen of depressief ben. Op het moment dat je erg aan jezelf twijfelt, of aan anderen, of gewoon op zoek bent naar jezelf. Dat is voor mij de meest logische verklaring eigenlijk.

back to top
Darleen_J
LD4all lid
LD4all lid
22
Laatst gezien: 2-3-2011
LDs: 13

BerichtGeplaatst: Ma 01 Mei, 2006  Reageer met quote

Als je iets belangrijks gaat meemaken en je droomt dat je tanden uitvallen, kan het betekenen dat je schrik hebt dat er iets misloopt.
(Volgens een kalenderblaadje:) Letterlijk niet kunnen doorbijten.
Volgens mij hebben alleen mensen die veel piekeren last van deze dromen. smile

back to top
Tessa
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 13-9-2006
LDs:

Reactie
BerichtGeplaatst: Wo 13 Sep, 2006  Reageer met quote

Hallo,

Ik heb laatst voor de 1ste keer, zover ik me kan herinneren, gedroomd dat mijn tanden uitvielen. Ik heb ooit eens iets gelezen over betekenissen van dromen, en wist dat deze droom ook wel eens beschreven werd. Vandaar dat ik nieuwsgierig werd en op zoek ging naar een betekenis. Zodoende ben ik op deze site terecht gekomen!

Mijn droom ging als volgt: eerst voelde ik 1 tand loszitten. Ik kon met mijn tand wiebelen met mijn tong; een heel naar gevoel, net zoals vroeger toen je ging wisselen. Ik was toen ergens en ging naar huis lopen. Toen ik thuis was, in de keuken, spuugde ik mijn tand eruit en toen volgden er nog meer, 18 in totaal om precies te zijn! (Typisch dat ik het getal nog weet...). De sensatie in mijn mond was precies zoals het wisselen; een gat en een bloederige smaak (yaks!). Toen ik keek zag ik volwassen tanden, maar vooral melktanden.
En dat was het eigenlijk...

Van de verklaringen die ik hierboven heb gelezen kan ik me nog het meest vinden in die van daay en Darleen_J.

Ik ben wel benieuwd óf het een betekenis heeft en wát het betekent..dus k ga wel ff verder met zoeken!!

Groetjes, Tessa.

back to top
GeleBrievenbus
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 25-8-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 25 Aug, 2011  Reageer met quote

Deze droom is ook de reden dat ik uiteindelijk op dit forum terecht ben gekomen!
Ik droom echt heel vaak dat mijn tanden uitvallen, bijna altijd vallen ze allemaal uit en proef ik ook echt een bloedsmaak en voel ik het 'weke' tandvlees. Het voelt ook altijd heel naar in een droom, maar meestal vang ik alle tanden op en leg ik ze ergens neer om ze een tijdje later weer op te halen. Soms stop ik ze zelfs terug in mijn mond, dan blijven ze eventjes zitten maar zodra ik probeer te praten of mijn mond beweeg vallen ze weer.

Omdat ik dit zo vaak droomde ben ik meer dingen op gaan zoeken over dromen en zo werd ik (inmiddels al een jaar geleden) bekend met lucide dromen. Ik vond het toen al heel interessant maar heb er nooit wat mee gedaan, maar vannacht had ik zo'n bizarre droom dat ik heb besloten dat ik vanaf nu ga oefenen met lucide dromen! Heb al een schrift naast mijn bed klaargelegd haha.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
20
Laatst gezien: 1-7-2013
LDs: 36

BerichtGeplaatst: Vr 26 Aug, 2011  Reageer met quote

Een paar jaar geleden zat ik op een forum waar je de betekenissen van dromen kon vragen (even googlen). Misschien is dat iets voor jullie, we mogen geen droomverklaringen geven volgens http://ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?t=6 , bovenaan de pagina.

Oh, ik zag niet dat dat ene bericht uit 2006 kwam... maar oké...

back to top
Toversnoepje
Explorer.
LD4all lid
27
Laatst gezien: 26-6-2012
LDs: 31

BerichtGeplaatst: Ma 07 Nov, 2011  Reageer met quote

Heb zo`n droom ook echt regelmatig. Dan vallen al mijn tanden uit en kan ik ze er allemaal 1 voor 1 uit halen.
Nu is dat gewoon een droom teken. Zodra is ze eruit kan halen weet ik dat ik droom en is er niet veel meer aan de hand.
Eerst maakte ik mezelf telkens wakker XD

back to top
BeRightBack
(Brb123)
LD4all lid
34
Laatst gezien: 5-6-2012
LDs: 73

BerichtGeplaatst: Do 17 Nov, 2011  Reageer met quote

Het schijnt bijna de meest voorkomende dromen te zijn (net als: plots naakt zijn, achtervolgd worden, examens, vliegen en vallen).

Ik heb het zelf eigenlijk nog nooit gedroomd, maar grappig genoeg had ik vorige maand wel een droom waar in een DC er last van had. Toen dacht ik nog: 'Als het mij overkwam dan zou ik nu een RC doen'.......uiteindelijk toch maar een RC gedaan en een leuke LD gehad.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.