EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Het GROTE WILD topic IV

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 1 van 10Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Auteur  Bericht 
krikke
LD4all lid
LD4all lid
30
Laatst gezien: 17-12-2012
LDs:

Het GROTE WILD topic IV
BerichtGeplaatst: Di 23 Mei, 2006  Reageer met quote

<mod>Dit is een doorgaande discussie.
Deel I droom
Deel II mirror
Deel III tryfly

Dit topic is voor al je vragen en antwoorden betreffende de WILD methode.

Ik vind dit topic toch wel veel van WILD topic weg hebben. Het WILD topic was al bijna aan een nieuw deel toe, dus hiermee begint hij dan. </mod>

Het zit zo bij mij, normaal is het toch de bedoeling dat als je de WILD methode toepast je de hynagogische beelden gaat zien, wel dit is precies bij mij het geval niet.

Het hoogste dat ik al gezien heb ik da het eerst zwart is, vervolgens begint het lichter (wit) te worden en een enkele keer zie ik een wit puntje, ik probeer me dan wel hierop te concetreren en 'in te zoomen'.

Dus zoals ik al eens gehoort heb van mensen die een hele kleurboek voor ogen krijgen is bij mij het geval niet, ligt dit aan mij dan? En kan iemand artestiek me misschien een voorbeeld van dit 'schouwspel' bezorgen, of gewoon beschrijven hoe dit er dan wel zou moeten uitzien. Mijn verbeelding hierop is precies niet zo creatief. Is het daarom dan misschien belangrijk om een inbeeldingsoefening te doen, dit houd in naar een voorwerp kijken (10 min word gezegd maar kan ik niet zo lang) en dan je ogen sluiten en het je inbeelden. Echt dit voor ogen halen kan ik niet is dit een probleem??

back to top
Peter_
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 24-8-2007
LDs:

Ik heb hetzelfde een beetje.. Ik krijg altijd vlekken en wat flitsen te zien, maar krijg het nooit zover dat ik beelden ga zien ofzo.. Het enige dat ik wel heb dat ik in gedachten iets inbeeld ofzo en dat zie ik dan even... maar gaat ook weer snel weg...
Ik vraag me ook af hoe je het beste kunt 'wachten' op deze beelden... eh

back to top
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
32
Laatst gezien: 19-2-2013
LDs:

het schijnt ook dat je bij bewust zijn moet blijven ook als je je droom binnenstapt. maar dan slaap je toch niet als je bewust bent en je moet toch slapen om te dromen?
ik ga het vanavond ook maar eens proberen denk ik.8D ik ben nog nooit echt lucide geweest.

back to top
Water
helder
LD4all lid
Water heeft een LD4all Quest gehaald!
32
Researchers
Laatst gezien: 29-4-2016
LDs: driemiljard

pdznl schreef:
het schijnt ook dat je bij bewust zijn moet blijven ook als je je droom binnenstapt. maar dan slaap je toch niet als je bewust bent en je moet toch slapen om te dromen?
ik ga het vanavond ook maar eens proberen denk ik.8D ik ben nog nooit echt lucide geweest.

Hmm ja, dat lukt mij wel eens. Ik heb er alleen niet genoeg geduld voor, omdat je geregeld wakker schiet tussendoor.

Daarom geloof ik ook niet dat je pas na een lange diepe-slaap fase droomt. Naar mijn ervaring beginnen de beelden veel sneller al vaste vorm te krijgen. neutral

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
33
Researchers
Laatst gezien: 7-7-2018
LDs: nee, dank je

BerichtGeplaatst: Wo 24 Mei, 2006  Reageer met quote

Water schreef:
pdznl schreef:

Hmm ja, dat lukt mij wel eens. Ik heb er alleen niet genoeg geduld voor, omdat je geregeld wakker schiet tussendoor.

Daarom geloof ik ook niet dat je pas na een lange diepe-slaap fase droomt. Naar mijn ervaring beginnen de beelden veel sneller al vaste vorm te krijgen. neutral

Ja! Dat is bij mij ook zo! Soms heb ik ook korte, maar levendige dromen vlak na het inslapen.

back to top
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
32
LDs:

weinig succes, ben in slaap gevallen. had ik ook wel verwacht eigenlijk. zijn er mensen die mij kunnen vertellen hoe dat zit? je moet toch een keer in slaap vallen lijkt mij? en dan? of ben je bij bewust zijn als je gaat slapen?
ik voelde wel een beetje een vaag gevoel in me buik, hoort dat erbij?
khoor het wel weer :D

back to top
krikke
LD4all lid
LD4all lid
30
LDs:

De methode is hier beschreven op de site (hoe - WILD)
Zelf combineer ik vanalle zaken eigelijk (WILD en OBE), kvind het ook raar hoe je dan in slaap kan vallen terwijl je toch bewust bent, blijkbaar gaat dit dan toch, zal gewoon wat oefening vergen smile .

Met het vage gevoel in je buik snap ik niet goed wat je wil zeggen, wat ik denk dat er moet gebeuren is het volgende:
natuurlijk eerst ontspanningsoefening doen (snap trouwens niet waarom dit 10-15 minuten moet duren bij mij is het een kleine 5 minuten) dan ga je bv tellen adem in, adem uit 1, adem uit, adem in 2, ... (ook wel eens na het uitademen zeg ik, ik ga lucide dromen)
Als dit dan nog niet goed lukt ga ik een mantra gebruiken, dit stimuleert je chakras ik gebruik "La Ra S" (uitspraak Laaaaaa... Raaaaaa... Sssssss...)

Dan zou je het gevoel moeten krijgen heel zwaar te zijn, maar je toch licht voelen. Ook tintelingen in bv je been (diezelfde als bv je voet slaapt) of een wind door je lichaam (of door je haren heb ik ook eens gelezen).
En dan zou je die beelden moeten gaan zien, die er voor mij nog steeds niet zijn...

back to top
krikke
LD4all lid
LD4all lid
30
LDs:

Oh ja nog even iets, het is belangrijk dat je niet echt in slaap valt maar je eigelijk wakker blijft (eigelijk bewust blijven tijdens dat je in slaap valt). De manier om dit te doen is simpelweg je concentreren, omwille van "the chatering mind" is dit niet altijd makkelijk.

Ik volg ook half een beetje een OBE curcus, sommige oefeningen hierin vind ik wel goed om ook te helpen lucide dromen (volgens mij is het dan ook wel bijna hetzelfde). Een oefening die ik nu probeer is tijdens de dag altijd bewust te zijn van wat je doet, dat betekent ook dat je maar 1 ding tegelijk mag doen, anders dwalen je gedachten teveel af.
Uiteindelijk als dit begint te lukken zal het je dan een goed gevoel geven (It will feel right).
Iedereen die dit wil proberen veel succes zou ik zeggen.

back to top
~Sandra~ heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 12-6-2017
LDs:

krikke schreef:
Oh ja nog even iets, het is belangrijk dat je niet echt in slaap valt maar je eigelijk wakker blijft (eigelijk bewust blijven tijdens dat je in slaap valt). De manier om dit te doen is simpelweg je concentreren, omwille van "the chatering mind" is dit niet altijd makkelijk.

Hoe kan ik me dan het best concetreren?
En waarop?
Wat is "the chatering mind' eigenlijk? Ik heb er nog nooit van gehoord.
Die oefening die je bedoeld voor overdag, is dat ook om je beter te concentreren? Of heb je dat om andere redenen aan je post toegevoegd.

Ik heb namelijk best wel moeite om in slaap te komen met WILD. Soms duurt het wel een uur en dan geef ik meestal maar op :/

Ik ben van plan weer vaker WILD te gaan proberen, heb het een hele tijd achterwege gelaten. Geen zin, tijd en zo'n instelling van het lukt toch niet. Maar ik heb er weer vertrouwen in.

back to top
krikke
LD4all lid
LD4all lid
30
LDs:

Het is de bedoeling de hele dag bewust mee te maken, als je je schoenen aan het strikken bent moet je dit beseffen dat je in de fysische wereld bent. (in de curcus is er een verschil tussen de fysische en astrale wereld en ja peter die curcus is die van jouw;p )
Dus bij elke activiteit moet je beseffen dat je die aan het doen ben, nog enkele voorbeelden: ik die nu aan het typen bent, jij die aan het lezen bent, eten etc.

The chatering mind is gewoon de gedachten die in je hoofd rondspoken, die zorgen ervoor dat je afdwaalt van het concentreren. En deze oefening is inderdaad om je beter de leren concetreren. Ook is er de volgende oefening om het concetreren te trainen: Je zet je voor een voorwerp en gaat dit bestuderen in detail, de vorm, kleur, de manier waarop het het licht weerkaatst, al die dingen. Dit doe je zo een 10 minuten (dit is weer zoiets da ik niet zo lang kan). Dan sluit je je ogen en ga je je dit voorstellen. Als het nog niet klopt dan bestudeer je het nog wat verder tot het erin zit.

WILD zal ooit wel eens lukken, en troost je bij mij is het ook nog niet gelukt.

back to top
Water
helder
LD4all lid
Water heeft een LD4all Quest gehaald!
32
Researchers
Laatst gezien: 29-4-2016
LDs: driemiljard

BerichtGeplaatst: Vr 26 Mei, 2006  Reageer met quote

pdznl schreef:

Ja hoor, Sonnetje is er zelfs al een keer door over haar nek gegaan. ^^

back to top
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
32
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 26 Mei, 2006  Reageer met quote

Water schreef:
pdznl schreef:

Ja hoor, Sonnetje is er zelfs al een keer door over haar nek gegaan. ^^

hahaha tounge2
ahum... het was geen vervelend gevoel, meer het gevoel dat je krijgt in je buik als je erg zenuwachtig bent of wanneer je in de achtbaan zo irritant langzaam omhoog gaat tounge2.
afgelopen nacht tijdens het dromen nog al lang bezig geweest met mijn veters strikken... het was op de voetbal in een kleedkamer en het wilde maat niet lukken. en toen ik ze eindelijk dicht had kwam ik erachter dat ik mijn voetbal sokken nog niet aan had! ik weet nog dat ik aardig ge-irriteerd mijn schoen weer uitdeed en wat bleek? de sok zat aan mijn voet maar in de schoen zodat ik hem niet zag! dit kan natuurlijk absoluut niet in werkelijkheid omdat de sok dan te dik zou worden voor de schoen... maar denken dat ik droom?? nee hoor... lekker verder kloten. GRRR

back to top
Peter_
LD4all lid
LD4all lid
31
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 27 Mei, 2006  Reageer met quote

krikke schreef:
(in de curcus is er een verschil tussen de fysische en astrale wereld en ja peter die curcus is die van jouw;p )

Ik dacht al zoiets bekends tegen te komen tounge2 Heb je wel geluk mee hor:P want normaal moet je je voor die cursus inschrijven enzo, maar ik heb hem ergens te pakken gekregen smile !Ben je die cursus nu voor je zelf aan het volgen?
Ik probeer er ook wat van, maar dat bewust bezig zijn overdag is best lastig, weet niet hoe dat bij jou gaat?
En ik krijg altijd als ik WILD doe, voor het slapen, een zwaar gevoel.. Soms voel ik dan ook alsof alles onder mijn buik al omhoog ligt, dus dat ik scheef lig en mijn hoofd nog in mijn lichaam is ofzo... En ik heb nog nooit beelden gehad sadblauw
Ik hoop dat iemand t kan vertellen, hoe het moet... Concentreren op iets is ook lastig. Bij het concentreren op mijn hart heb ik ook moeite mijn hart te voelen en er op gefocused blijven... Wie is er verder gekomen dan mij? help!

back to top
krikke
LD4all lid
LD4all lid
30
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 01 Jun, 2006  Reageer met quote

Huh waar is mijn antwoord naartoe en de nieuwere reactie van Peter of heb ik dit gedroomd

back to top
Peter_
LD4all lid
LD4all lid
31
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 02 Jun, 2006  Reageer met quote

Servercrash... alles is weg cry sadblauw dus vertel aub verder hoe jij WILD doet

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 1 van 10Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.