EN | NL | FR

Het GROTE WILD topic IV

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
Tomara
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 19-8-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 06 Feb, 2007  Reageer met quote

Gefeliciteerd! En inderdaad, je moet oefenen. Voor ik me bewust met WILD ging bezighouden had ik al honderden lucide dromen gehad, maar WILD is toch net even iets anders.

Of je de WILD techniek succesvol kan toepassen hangt niet alleen van de mantra af. Volgens mij is het maar een klein aspect, vooral een ondersteunend iets. Het is, naar mijn ervaring, veel belangrijker dat je je kunt ontspannen. Veel mensen laten zich de eerste paar keren al afschrikken door de slaapverlamming, als dat je gebeurt heb je niets meer aan een mantra. Anderen komen nog niet eens zo ver, omdat ze zich gewoon niet kunnen ontspannen.

back to top
B.
^_^
LD4all lid
27
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs: 20

En het helpt veel beter vind ik als je eerst een paar uur geslapen hebt. Dan kan je je ook veel beter ontspannen denk ik.

back to top
Tomara
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Inderdaad. Ik heb zelf het meeste succes als ik 's nachts wakker wordt en het dan vrijwel meteen probeer. Ik moet niet wachten tot ik echt wakker ben.

back to top
B.
^_^
LD4all lid
27

BerichtGeplaatst: Wo 21 Mrt, 2007  Reageer met quote

Als ik WILD probeer kom ik vaak tot het moment dat alles heel raar wordt, ik weet dat ik dichtbij 'inslaapvallen' zit, maar het lukt niet. Ook kan ik gewoon alles nog bewegen (geen slaapverlamming dus) en hoor ik geen gezoem, maar wel een soort gevoel. Het voelt als een soort zoemen zegmaar, maar ik hoor het niet. (ik kan dat gevoel niet echt omschrijfen)
Ik weet dat het moeilijk is om uit te leggen hoe je in een droom moet stappen, maar zou iemand die dit herkend het toch nog zo goed mogelijk aan me uit kunnen leggen? Dan ga ik vanaaf weer een keer serieus WILD proberen.

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
34
Researchers
Laatst gezien: 7-7-2018
LDs: nee, dank je

BerichtGeplaatst: Di 03 Apr, 2007  Reageer met quote

Ja, ik kwam ook niet vaak echt verder dan dat moment. Bij mij was het ook dat ik opgewonden raakte omdat ik voelde dat ik vlakbij was. Ik kon niet goed het laatste stukje wakker-zijn loslaten. Ik denk dat je alleen verder komt met veel oefening, en goed blijven letten op wat je voelt, wat voor jou werkt etc. Mensen kunnen elkaar hiermee toch maar beperkt helpen, want je moet het toch zelf ontdekken, het is een kwestie van gevoel en ervaring.

back to top
nightwalker
Nieuw lid
Nieuw lid
30
Laatst gezien: 5-1-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 03 Apr, 2007  Reageer met quote

Bastiaan schreef:
Als ik WILD probeer kom ik vaak tot het moment dat alles heel raar wordt, ik weet dat ik dichtbij 'inslaapvallen' zit, maar het lukt niet. Ook kan ik gewoon alles nog bewegen (geen slaapverlamming dus) en hoor ik geen gezoem, maar wel een soort gevoel. Het voelt als een soort zoemen zegmaar, maar ik hoor het niet. (ik kan dat gevoel niet echt omschrijfen)
Ik weet dat het moeilijk is om uit te leggen hoe je in een droom moet stappen, maar zou iemand die dit herkend het toch nog zo goed mogelijk aan me uit kunnen leggen? Dan ga ik vanaaf weer een keer serieus WILD proberen.

ik herken je precies, ik weet welk gevoel je probeert uit te leggen.

je valt dan nog net niet in slaap, ik heb het ook, ook geen slaapverlamming, hoewel je daar ook dicht tegen aan zit.

keer op keer blijven proberen, dan zal je merken dat je echt in je droom valt. En omdat dat echt overweldigend is voor mij schiet ik ook meestal gelijk wakker

je komt er alleen met er in blijven geloven en blijven proberen

back to top
B.
^_^
LD4all lid
27

BerichtGeplaatst: Wo 04 Apr, 2007  Reageer met quote

Ok, ik ga het vanavond weer echt een keer serieus proberen, neem ik me voor smile. (zeg ik altijd, maar het lukt bijna nooit xD maar deze keer ga ik het echt, echt! proberen =P)

back to top
Jiveje
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 14-4-2008
LDs:

Interessant, die stappen ga ik vanavond ook maar eens nalopen! :D

back to top
Oneironaut
Fortunafortesadiuvat
LD4all lid
Laatst gezien: 17-3-2019
LDs:

Tomara schreef:
Inderdaad. Ik heb zelf het meeste succes als ik 's nachts wakker wordt en het dan vrijwel meteen probeer. Ik moet niet wachten tot ik echt wakker ben.

Hebben WILD-LD's trouwens nog een meerwaarde voor de 'natuurlijke' LD'er?
Ik heb namelijk veel spontane LD's dus echt noodzaak voor WILD is er niet, maar als dat toch een ander slag is, dan wil ik nog wel eens een paar poginkjes wagen.

Schiet me te binnen, dat je in een WILD-LD vast meer invloed moet hebben, je bouwt de droom immers zelf op; I.t.t. tot een spontane LD, die vlak voor je bewust-worden een reeds opgebouwde ND is...
Is het niet?

back to top
B.
^_^
LD4all lid
27

BerichtGeplaatst: Do 05 Apr, 2007  Reageer met quote

Meerwaarde voor een natuurlijke LD'er? Hangt er vanaf of je nog meer LD's wilt denk ik

M'n poging was trouwens mislukt sadblauw, teveel gedachten door m'n hoofd en ben dus in slaap gevallen zonder dat ik het merkte .

Maar ik ga trainen tounge2.

back to top
Kzaf
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 4-2-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 06 Apr, 2007  Reageer met quote

geduld is de sleutel, die ik niet heb tounge1 en suneye pijnigt mijn ogen maar ik val gewoon in een lucidedroom af en toe...

back to top
B.
^_^
LD4all lid
27

BerichtGeplaatst: Vr 06 Apr, 2007  Reageer met quote

vannacht m'n wekker gezet, terwijl ik vrij was. Helaas was ik te moe om echt WILD te proberen, om 9 uut werd ik weer wakker, toen wilde ik het weer gaan proberen, maar helaas kwam m'n moeder me waarschuwen voor het ontbij rond die tijd =P.

back to top
Tomara
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 07 Apr, 2007  Reageer met quote

Oneironaut schreef:
Tomara schreef:

Ik heb namelijk veel spontane LD's dus echt noodzaak voor WILD is er niet, maar als dat toch een ander slag is, dan wil ik nog wel eens een paar poginkjes wagen.

Schiet me te binnen, dat je in een WILD-LD vast meer invloed moet hebben, je bouwt de droom immers zelf op; I.t.t. tot een spontane LD, die vlak voor je bewust-worden een reeds opgebouwde ND is...
Is het niet?

Mijn ervaring is dat WILDs veel stabieler, scherper en realistischer zijn. Maar het is vaak ook moeilijker om dingen te veranderen, juist omdat het zo realistisch is. In gewone LDs doe ik veel eenvoudiger vreemde dingen zoals gigantische ijskristallen tevoorschijn toveren.

back to top
B.
^_^
LD4all lid
27

BerichtGeplaatst: Za 07 Apr, 2007  Reageer met quote

ow, eenvoudig hoor =P doen we ff, paar gigantische ijskristallen tevoorschijn toveren :D

back to top
Oneironaut
Fortunafortesadiuvat
LD4all lid
Laatst gezien: 17-3-2019
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 08 Apr, 2007  Reageer met quote

Tomara schreef:
Oneironaut schreef:
Tomara schreef:

Is het niet?

Mijn ervaring is dat WILDs veel stabieler, scherper en realistischer zijn. Maar het is vaak ook moeilijker om dingen te veranderen, juist omdat het zo realistisch is. In gewone LDs doe ik veel eenvoudiger vreemde dingen zoals gigantische ijskristallen tevoorschijn toveren.

Aha ok, duidelijk.
Voorlopig dan maar geen WILD voor mij, te lui.... ^^

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: