EN | NL | FR

Het GROTE WILD topic IV

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
firerevenge
Nieuw lid
Nieuw lid
27
Laatst gezien: 29-4-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 17 Apr, 2007  Reageer met quote

hoi, noem mij maar jeroen(naam was al gepakt tounge1)

ik ben nu al een eindje bezig met lucide dromen, ik probeer de WILD en ik tel meestal tot 200 of 300 ofzo (3 x 100), ik bereik dan een soort slaapverlamming, is dit de ervaring dat jullie zeggen dat het tintelt en onprettig voelt? ik wil LD hebben en geen OBE. als ik dan toch op het juiste pad zit, hoe moet ik verder? het lukt me niet om hynagogische beelden te bereiken, help me aub.

bedankt ^^

back to top
B.
^_^
LD4all lid
28
Laatst gezien: 16-9-2014
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Wo 18 Apr, 2007  Reageer met quote

hypnagogische beelden krijg ik meestal gewoon vanzelf als ik m'n ogen dicht doe en ik probeer te gaan slapen. Je ziet dan kleuren die veranderen vervolgens in beelden.
En dan zou je in de droom kunnen stappen.

Ik had vanochtend wat cools: ik ging nog ff liggen omdat ik last van me nek had en ik kwam in een soort half droom. Ik wist dat ik op bed lag, ik zag ook een soort film voor me (over een boek ofzo). Maar ik kon zelf niets doen in de droom. Maargoed, anders was ik weer in slaap gevallen en dat was ook niet helemaal de bedoeling.
Als ik weer is vrij heb probeer ik het nog een keer, en dan pak ik het boek (of wat anders) vast en ga ik de droom in :D.

back to top
mickey
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 13-11-2010
LDs: 1

BerichtGeplaatst: Di 01 Mei, 2007  Reageer met quote

Bastiaan schreef:
Als ik weer is vrij heb probeer ik het nog een keer, en dan pak ik het boek (of wat anders) vast en ga ik de droom in :D.

Ooh was het maar zo simpel! Het is mij nog steeds nooit gelukt. sadblauw Ik zie heel vaak allerlei beelden als ik ga slapen, maar als ik dat besef ben ik meteen klaar wakker. En besef ik het niet, val ik in slaap. Zo jammer! Ik weet het niet meer.... help!

back to top
B.
^_^
LD4all lid
28

BerichtGeplaatst: Do 03 Mei, 2007  Reageer met quote

Ja, maar nu had ik echt het gevoel dat het ging lukken. Maarja, toch maar naar schol hè. sadblauw

back to top
moinsQ
Dreamscaper
LD4all lid
27
Laatst gezien: 16-11-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 21 Mei, 2007  Reageer met quote

Een instante WBTB + WILD is pas lol. Wanneer je wakker wordt, en nog gevoelig bent voor dromen, gelijk terug je droom proberen in te komen.

back to top
B.
^_^
LD4all lid
28

BerichtGeplaatst: Di 22 Mei, 2007  Reageer met quote

Ja, dat werkt bij mij ook het beste. 2 keer gelukt.

back to top
Dave
Terug van weggeweest
LD4all lid
Laatst gezien: 23-8-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 06 Aug, 2007  Reageer met quote

Ik wil die WILD-techniek nog eens onder de knie gaan krijgen. Het is me eigenlijk nog nooit helemaal goed gelukt.

back to top
Drahcir
LD4all lid
LD4all lid
34
Laatst gezien: 18-9-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 12 Aug, 2007  Reageer met quote

Mijn probleem met WILD is het zo rot lang duurt voor ik inslaap val een aantal uren vaak. Sosm als ik van de dokter slaapmedicatie heb gekregen probeer ik WILD maar dan ben ik weer te duf.

back to top
B.
^_^
LD4all lid
28

BerichtGeplaatst: Ma 27 Aug, 2007  Reageer met quote

tja, er zijn verschillende ontspanningsoefeningen die je kan proberen, maar ik ben er ook niet zo'n kei in sadblauw

back to top
Kzaf
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 4-2-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 02 Sep, 2007  Reageer met quote

droom nachtboekje helpt... dan herriner je élke droom en wordt daarna wakker, en dut in een minuutje weer in... een second tellen is niet lang om bewust te blijven eh tounge1

back to top
JumpingEagle
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 8-9-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 01 Nov, 2007  Reageer met quote

Ik heb een vraagje. Ik probeerde WILD gisteren voor de eerste keer (heb nog nooit eerder een LD gehad ofzo), maar het wilde niet helemaal lukken. Wel ging mijn hart veel sneller kloppen en ik ging heel snel en zwaar ademen, ik had ook een soort van kleine spiertrekkingen overal in mijn lichaam, het was best eng voor zo'n eerste keer. Ik voelde me heel ver van deze wereld zeg maar en probeerde om goed bij mijn bewustzijn te blijven (want dat wilde nog wel eens wegzakken), maar toch bleef alles zwart. Ik zag geen beelden, geen kleuren en zelfs geen wit puntje oid, maar toch had ik het gevoel dat ik heel ver weg was. Ik probeerde dit nog even vol te houden, maar uiteindelijk zakte het weer weg en voelde ik me weer klaarwakker. Was ik al op de goede weg? Zoja, wat moet ik doen om 'verder' te komen? Is dit een kwestie van veel oefenen, of kan ik als beginneling beter proberen om echt alleen maar mijn wekker een uur of 5 nadat ik naar bed ga te zetten en het zo te proberen? Normaal gesproken zou ik dit namelijk als eerste geprobeerd hebben, maar ik zet meestal als het nog middenin de nacht is mijn wekker onbewust uit, ik word daar niet altijd echt wakker van dus daarom probeerde ik het maar gewoon voordat ik al had geslapen.

En mijn tweede vraag: ik heb het na de eerste keer nog een keer geprobeerd (kreeg weer hetzelfde) maar daarna was ik al meer dan een uur bezig, dus ik wilde maar gewoon gaan slapen, maar dit lukte niet. Nog twee keer heb ik dit twee keer meegemaakt zonder dat ik het wilde, ik was gewoon zomaar aan iets leuks aan het denken en wilde niet persé bewust blijven ofzo, maar ik kon het bewustzijn niet loslaten ofzo. Even m'n bed uitgaan en snel wat drinken werkte ook niet, pas toen ik zo'n 20 minuten had gelezen lukte het om normaal te gaan slapen. Is dit normaal, hebben anderen dat misschien ook?

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 24 Nov, 2007  Reageer met quote

... Ik had afgelopen nacht iets raars.
Ik was voor de verandering eens aan het proberen mijn gedachtes niet in m'n hoofd af te spelen, maar voor m'n ogen. (Dit viel nog niet mee). Na een tijdje kreeg ik het gevoel dat m'n lichaam aan het wegzakken was, en dat alleen m'n hoofd op z'n plaats bleef eek2 Mijn eerste gedachte was dat het misschien een vorm van WILD was, maar daarna vond ik het eng, en bewoog m'n handen en voeten om het te laten ophouden.
... Mijn vraag is dus of het inderdaad WILD was, en zo niet, wat het dan wel is

@JumpinEagle: Woh, klinkt vervelend >.>; Ik kan je er alleen niet mee helpen -__-;

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
34
Researchers
Laatst gezien: 7-7-2018
LDs: nee, dank je

BerichtGeplaatst: Zo 25 Nov, 2007  Reageer met quote

hey Ambsi, ik denk dat dit inderdaad een intredende slaapverlamming was. Daarbij heb je eigenlijk altijd een verstoring van hoe en waar je je lichaam aanvoelt, het gevoel van wegzakken komt vaak voor denk ik. Ook het feit dat je het eng vond klinkt herkenbaar. Volgende keer onthouden dat het geen kwaad kan smile Er kan in die fase vanalles gebeuren, geluiden die je hoort, beelden die verschijnen etc. Het is belangrijk om helemaal ontspannen te blijven, het wel op te merken maar niet opgewonden te raken.

Ik denk wel dat WILD in de avond voor de meeste mensen amper te leren is. Mensen die dat kunnen zijn meestal ook met andere vormen van meditatie bezig; als alleen WILD je doel is, kun je denk ik nooit de motivatie krijgen om zo veel te oefenen dat je het kunt leren. Ik heb het ook wel veel geoefend maar het is me nooit echt gelukt. Het is makkelijker om WILD met WBTB te combineren, dat maakt de kans op succes echt heel veel hoger, volgens mij kan iedereen WBTB WILD in principe leren. smile

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 01 Dec, 2007  Reageer met quote

Dirk schreef:
hey Ambsi, ik denk dat dit inderdaad een intredende slaapverlamming was. Daarbij heb je eigenlijk altijd een verstoring van hoe en waar je je lichaam aanvoelt, het gevoel van wegzakken komt vaak voor denk ik. Ook het feit dat je het eng vond klinkt herkenbaar. Volgende keer onthouden dat het geen kwaad kan smile Er kan in die fase vanalles gebeuren, geluiden die je hoort, beelden die verschijnen etc. Het is belangrijk om helemaal ontspannen te blijven, het wel op te merken maar niet opgewonden te raken.

Ok, ik zal eens proberen of ik het gevoel weer kan oproepen, ofzo ^^

back to top
Nocebo
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 6-10-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 07 Dec, 2007  Reageer met quote

De afgelope tijd ben ik weer bezig geweest met lucide dromen, en dan vooral WILD.
(o.a. omdat technieken zoals WBTB op dit moment om redenen in dit huis niet mogelijk zijn)
Nou lukt het mij om mn lichaam te ontspannen en om hypnagogische beelden te krijgen alleen lukt het niet om te concentreren op die beelden en ook echt in de droom te stappen.
Bij technieken zoals ademhaling tellen kom ik tot maximaal 300 en dan val ik in slaap of geef ik het op.

Mijn vraag is dus ook of mensen hier technieken weten of tips hebben waar het hun zelf mee lukt?
Ik zat te denken aan mediteren maar nadat ik het zelf uitgeprobeert heb ben ik er zeer sceptisch over geworden, heeft iemand hier succes mee?

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: