EN | NL | FR

Het GROTE WILD topic IV

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
krikke
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 17-12-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 16 Jun, 2006  Reageer met quote

Je zit goed tot je in slaap valt eigelijk, je moet wel in slaap vallen in principe maar ook weer niet eigelijk moet je bewust in slaap vallen.

Het beste is om je niet te bewegen, dat leid je af maar soms moet ik mezelf ook wel eens verleggen of heb ik jeuk. Dit moet kun je best gaan negeren.
Dit negeren sluit ook weer aan bij het bewust blijven. Het is de bedoeling je gedachten in je hoofd op te sluiten. Volgens mij is dit loslaten dat bv je been zich bevind waar het zich bevind. En best kun je je ook concetreren op iets bv tellen, 3e oog,...

back to top
...Eric...
Dreamcatcher
LD4all lid
29
Laatst gezien: 7-4-2013
LDs: ?

BerichtGeplaatst: Ma 19 Jun, 2006  Reageer met quote

krikke schreef:
eigelijk moet je bewust in slaap vallen.

eek2 woow echt waar??....... ^^

back to top
Peter_
LD4all lid
LD4all lid
32
Laatst gezien: 24-8-2007
LDs:

...Eric... schreef:
krikke schreef:
eigelijk moet je bewust in slaap vallen.

eek2 woow echt waar??....... ^^

Waarom is dit topic er dan he:P het antwoord is aldaar smile

back to top
Daydreamer
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 14-7-2006
LDs:

Beste mensen

Na een bijna succesvolle poging had ik toch even een vraagje.

Ik was dus zover gekomen dat ik allemaal kleuren zag etc. hierna kreeg ik een beetje onduidelijke 'droombeelden' om het zo maar even te noemen. Maar steeds als ik deze beelden probeerde te besturen werd ik abrupt teruggestuurd naar mijn eigen slaapkamer..

Het was net alsog er iets 'geblokkeerd' werd waardoor ik niet verder kon. moet ik hierbij dan gewoon verder gaan net zolang tot het wel lukt of moet ik iets anders doen?

back to top
krikke
LD4all lid
LD4all lid
31
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 20 Jun, 2006  Reageer met quote

Heb dezelfde situatie eens meegemaakt overspannen
Gewoon blijven proberen, wat 'blokeert' is je bewustheid. Het moet er wel zijn maar niet Te sterk. Iemand zei eens: je moet een mooie balans vinden tussen het bewust zijn en je laten meeslepen in je droom.

back to top
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
33
Laatst gezien: 19-2-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 20 Jun, 2006  Reageer met quote

heb je je 'firewall' wel uitstaan? 8D

back to top
Liliane
LD4all lid
LD4all lid
32
Laatst gezien: 3-3-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 20 Jul, 2006  Reageer met quote

Ik weet niet zeker of het WILD is wat ik doe.
s'ochtends als ik nog half wakker ben en half slaperig en ik probeer uit te treden(wat nooit lukt) dan zie ik na een tijdje ook beelden. Als ik zelf niet echt veel erover nadenk en me alleen maar op de beelden concentreer die ik zie dan voel ik na een tijdje dat alles drie dimensioneel is geworden en ik in het plaatje ben gedoken. Zo heb ik dan een ochtend wel 5/6 keer in en uit op dezelfde manier gegaan telkens als ik me bewustzijn verloor.

back to top
Liliane
LD4all lid
LD4all lid
32
Laatst gezien: 3-3-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 20 Jul, 2006  Reageer met quote

Daydreamer schreef:
Beste mensen

Na een bijna succesvolle poging had ik toch even een vraagje.

Ik was dus zover gekomen dat ik allemaal kleuren zag etc. hierna kreeg ik een beetje onduidelijke 'droombeelden' om het zo maar even te noemen. Maar steeds als ik deze beelden probeerde te besturen werd ik abrupt teruggestuurd naar mijn eigen slaapkamer..

Het was net alsog er iets 'geblokkeerd' werd waardoor ik niet verder kon. moet ik hierbij dan gewoon verder gaan net zolang tot het wel lukt of moet ik iets anders doen?

voordat ik in me droom kom heb ik wel gevoel van een bewustzijn maar gedachtes,oordelen hoe alles loopt, controle en al dat andere heb ik niet. Ik ben gewoon half aan het slapen maar nog wel bewust van wat ik zie en daardoor gaat het bijna automatisch dat ik in een ld/droom schiet.

ik denk dat je dan misschien niet helemaal slaperig genoeg was om in zo'n fase te komen.

ik heb 1 keer me voorgesteld dat ik in een bos wou komen ik zag vaag een plaatje van een bos en dat werd telkens scherper totdat het me omringde (en het ook bijna echt leek). En ook een paar keer had ik aan (iets) gevraagd om me te proberen weer in een droom te krijgen dus zag voor mezelf een hand en daar (trok) ik mezelf aan.

Bij mij waren die WILD s alleen maar s'ochtends omdat ik dan net uit een slaap kwam en nog moe aan het doezelen was. Dan is het voldoende om alleen maar beelden te fantaseren en met de intentie om daarin te komen. smile Ik zou zeggen probeer het eens in het weekend.

back to top
krikke
LD4all lid
LD4all lid
31
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 28 Jul, 2006  Reageer met quote

Tegenwoordig als in een WILD probeer beginnen mijn ogen als gek te trillen, niet mijn oogleden maar is het al te vergelijken met een REM. Dit leid ontzettend hard af en wordt ik te bewust waardoor het steeds mislukt. (het is ook nog wel nooit gelukt) Ik heb dit de laatste keren zo gehad en ik heb enkel nog mijn hoofd wat ontspannen, dus eigenlijk zonder veel moeite te doen en niet overdreven moe te zijn.

Nog een vraagje hoe kan je fatsoenlijk je hoofd ontspannen vindt ik wat moeilijk...

back to top
bron
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 30-1-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 07 Aug, 2006  Reageer met quote

krikke schreef:
Tegenwoordig als in een WILD probeer beginnen mijn ogen als gek te trillen, niet mijn oogleden maar is het al te vergelijken met een REM. Dit leid ontzettend hard af en wordt ik te bewust waardoor het steeds mislukt. (het is ook nog wel nooit gelukt) Ik heb dit de laatste keren zo gehad en ik heb enkel nog mijn hoofd wat ontspannen, dus eigenlijk zonder veel moeite te doen en niet overdreven moe te zijn.

Nog een vraagje hoe kan je fatsoenlijk je hoofd ontspannen vindt ik wat moeilijk...

probeer eens als je bijvoorbeeld je ademhaling telt de getallen aan de binnenkant van je ogen te zien, als je bij de 30 bent zul je al vaag beelden zien, meestal gezichten, dan ben je al ver op weg. Je zult je al voelen wegvallen en je handen en voeten zouden al moeten slapen, dat slaap gevoel. Als je licht die beelden ziet zou je gezoem in je hoofd moeten horen en flitsen bij je ogen, daarna gaat de rest vanzelf; je droomt ND of LD smile

back to top
krikke
LD4all lid
LD4all lid
31
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 08 Aug, 2006  Reageer met quote

Bedankt voor de tip, het helpt wel een beetje. Maar kan het dat ik echt de REM voel??

Meestal ben ik er wel even mee bezig en tel ik ongeveer 2x tot 100, dan geef ik het meestal op (het is nog nooit gelukt), draai ik me om en ga ik slapen. Het voordeel is wel dat ik dan men dromen beter herhinner.

back to top
Midu
LD4all lid
LD4all lid
33
Laatst gezien: 6-12-2012
LDs:

WILD?

Deze morgen (namiddag eigenlijk) lag ik in m'n bed te 'wachten' tot ik in slaap zou vallen..
Ik was nog niet aan het dromen ofzo maar plots voelde ik wel een zweverig gevoel. Enkele seconde later begon er een beeld zich te vormen voor m'n ogen (een droom dus smile) dat ik in m'(n tuin stond en plots begon te vliegen, ik werd dus lucide.. Ik vloog hoger en hoger maar plots begon ik last te krijgen van hoogtevrees en crashte ik keihard neer..Gevoel was nog erger dan in een achtbaan ofzo in m'n buik :D

Maar soit, wat ik wilde vragen, is dit nu WILD-techniek eigenlijk?
Want eerst was ik nog halfwakker toen ik dat gevoel begon te krijgen en plots was die droom er en ws ik lucide, en TIJDENS die droom voelde ikw el nog dat ik in m'n bed lag, ik voelde m'n kussen nog, man lakens enzo...

Snappie? nogal kut uitgelegd maarja smile

(edit: als ik naar de definitie van WILD kijk, zie ik dat het heeft te maken met meditatie-oefeningen enzo? maar ik heb dus niets van dit gedaan, het kwam vanzelf)

back to top
Qu
in stilte aanwezig
LD4all lid
Qu heeft een LD4all Quest gehaald!
46
Chat Mods
Researchers
Laatst gezien: 5-10-2019
LDs:

WILD is dat je vanuit waaktoestand meteen in een lucide droom belandt, door je te focusen op de beelden die je krijgt tijdens het inslaap vallen. Dus zoals je het beschrijft is het een klassieke WILD. Gefeliciteerd

back to top
Midu
LD4all lid
LD4all lid
33
Laatst gezien: 6-12-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 10 Aug, 2006  Reageer met quote

Wow, als het zo makkelijk gaat tounge2

back to top
Ketama
LD4all lid
LD4all lid
32
Laatst gezien: 17-9-2007
LDs: tel kwijt

BerichtGeplaatst: Ma 28 Aug, 2006  Reageer met quote

hallo, ik ben nu al een paar weken bezig met het oefenen van de WILD techniek. het wilt de laatste tijd wel aardig lukken maar heb nog wel een probleempje. het is nu al 4 of 5 nachten achter elkaar dat ik heel duidelijk de hypnagogische staat herken. dit heb ik dan in vlagen. dan voel ik al de symptomen: heel zwaar voelen maar toch heel licht etc. maar vaak word ik weer wakker omdat ik zo opgewonden ben. ik heb ook geprobeerd om me te concentreren en rustig blijven, maar dan concentreer ik me te veel op mijn lichaam, op mijn benen, en vooral de tinteling in mijn vingertoppen. vaak heb ik dan het gevoel dat ik val en word dan weer met een schrik wakker.. ik heb nu 3 nachten achter elkaar dat ik minimaal 3X per nacht in de hypnagogische staat beland, maar het is me nog nooit gelukt om in slaap te vallen.. gisternacht heb ik geprobeerd om me te concentreren op beelden. dit was het verste dat ik ooit gekomen ben. ik zag een soort licht puntje in de verte die dichter bij kwam. toen kwam ik in een soort van kaleidoscope tunnel, (lijkt veel als die licht tunnel van Windows Media Player). ik dacht: "NU gaat het komen, ik zag een kleine aardbol (zo groot als een oliebol) en wilde die pakken, ik had zon enorme kick, de adrenaline gierde door mijn lichaam, eb HELAAS schrok ik weer wakker
hoe kom ik nou uiteindelijk echt in mijn droom terecht zonder wakker te schrikken?

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: