EN | NL | FR

Het GROTE WILD topic IV

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
Peter_
LD4all lid
LD4all lid
32
Laatst gezien: 24-8-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 28 Aug, 2006  Reageer met quote

Hoi Ketama,

Je doet het goed zeg! Ik ben er ook al een hele tijd mee bezig, maar het is mij nog niet gelukt die hypnagogische beelden te zien. Mag ik je vragen hoe jij je ontspant en hoe jij uiteindelijk zo ver komt?

Ik weet trouwens niet wat je met WILD wil bereiken, een LD of een OBE? Want dat wat je beschrijft, het vallen, is te zien als je astraal lichaam dat uit je lichaam gaat en weer terug komt. Jij bent dus dichtbij het bewust meemaken van het uittreden uit je lichaam.

Je moet je niet te goed concentreren op de beelden, je moet er juist beetje passief tegen aan kijken. Wel kijken, maar niet focussen.

Het blijft oefenen totdat je deze staat snel bereikt, en alle sensaties die je voelt en ziet passief voelt of ziet en er geen adrenaline van te krijgen, want dat zorgt ervoor dat je je concentratie verliest!

back to top
Ketama
LD4all lid
LD4all lid
32
Laatst gezien: 17-9-2007
LDs: tel kwijt

BerichtGeplaatst: Di 29 Aug, 2006  Reageer met quote

Peter_ schreef:
Mag ik je vragen hoe jij je ontspant en hoe jij uiteindelijk zo ver komt?

nou ik doe niet echt een ontspannings oefening ofzo, meestal probeer ik eerst nergens aan te denken en voel ik langzaam mijn lichaam wegzakken. ik begin automatisch al langzaam diep te ademhalen. dan begin ik te fantaseren wat ik in een lucide droom zou doen (bijvoorbeeld vliegen). dan ga ik daar aan denken met de gedachte dat ik dit straks ga doen in mijn droom. en zo fantaseer ik wat door. en na een tijdje voel ik een tinteling in mijn voeten en vingertoppen, dat prikkeld mij om me meer te concentreren, dan weet ik dat ik snel in slaap ga vallen. ik herken nu heel snel het gevoel als ik de hypnagogische staat bereikt. mijn lichaam voelt aan als statische lucht. de wind waait dwars door me heen. het kan zo ineens op komen dagen maar vaak val ik dan ook weer snel terug naar de realiteit.

ik wil dus een LD bereiken en geen OBE, ik vind OBE nogal eng, zoals ik slaapverlammingen ook eng vind.

het is mij trouwens ook maar 1X gelukt om de beelden te zien, al de keren dat ik wist dat ik in de hypnagogische staat was werd ik wakker

maar ik zal het proberen, al vind ik het moeilijk om niet echt naar de beelden te kijken

back to top
Peter_
LD4all lid
LD4all lid
32
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 12 Sep, 2006  Reageer met quote

Hey mensen,

Ik had even een vraag. Ik doe meestal 's avonds en 's morgens WILD.. en ik merk dat als ik me ontspan en rustig bezig ben de tijd veel langzamer gaat. Als ik bijvoorbeeld voor mijn gevoel 20 minuten lig, is dat in werkelijkheid 5 minuten...( Ik kijk soms weleens op de klok tounge2)
Ik vroeg me af of andere mensen dit ook hadden? Het lijkt alsof de tijd langzamer gaat..

back to top
juppie
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 1-10-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 28 Sep, 2006  Reageer met quote

gisteravond lagen mn man en ik op bed. ik ging nog even lezen in een van de vele ouderwetse boeken die ik van mn moeder heb gekregen. mijn man ging meteen slapen hij moest vanmorgen om 7 uur rijden. ik hoorde de kerkklokken 12 uur slaan en bedacht me dat ik maar es moest gaan slapen, dan kon ik er ook om 6 uur uit en nog even een bakje koffie met hem drinken aangezien hij maandagnacht pas weer thuis komt.

ik kon de slaap niet vatten lag met dicht ogen op bed maar het lukte gewoon niet. het maakte me ook niet zoveel uit ik lag lekker in mn warme bedje te geniten dat ik even helemaal niks hoefde en gewoon op bed kon liggen doezelen.

de kerkklokken sloegen 1 uur nog steeds kon ik niet slapen. ik denk dat het ongeveer half 2 was ik voelde dat ik bijna in slaap viel ik lag echt op het randje. en dacht wat een heerlijk gevoel is dat om in slaap te vallen.

opeens hoorde ik muziek het was een nummer wat ik kende ik dacht nog bij mezelf hoor ik dat goed?? en verklaarde de buren voor gek dat ze zo laat de muziek nog aandeden.
de muziek werd luider en ik zou mee kunnen zingen als ik dat wou maar kende de tekst van het nummer niet uit mn hoofd.

hoe luider de muziek werd hoe vreemder het begon te worden ik was (dacht) klaarwakker en voelde hoe mn hele lichaam begon te tintelen van mn tenen tot mn vingers. ik omhoog kwam (huh??? ik lig toch op bed onder de dekens???)
mn armen die ik over mn lichaam had geslagen gingen omhoog en spreiden zich naar boven het was alsof iemand mn handen vastpakte en me meetrok.ik kreeg het heel erg warm. ik proberde om me heen te kijken en voelde en zag mn armen naar boven gaan heel zwaar alsof je ze na een verlamming weer gaat gebruiken. er zat een wit blauwe gloed omheen.
plots besef ik me dat dit niet kan en probeer naar beneden te kijken en daar ligt het bed.

ik schrik me een ongeluk en val snel maar zacht weer naar beneden. de muziek verdwijnt en ik probeer me te bewegen maar alles zit vast en dat lukt niet. ik geef me eraan over en probeer maar weer te gaan slapen. nog een paar keer komt weer dat rare tintelende gevoel maar doordat mn man niet stil ligt als hij slaapt en opeens regelmatig beweegt gaat het ook weer weg.
om 01:54 lukt het me eindelijk om op de klok te kunnen kijken.

ik had dit al op een ander forum neergezet en daar werd gezegd dat het wel eens een lucide wild droom ofzokon zijn. heb al even wat rondgeneusd over internet wat dat nou precies is. en ben er achter gekomen dat ik dus wel es lucide dromen heb. weet dus vaak wel dat ik droom en kan het soms ook nog sturen en zelf beslissen wat ik doe.
nu zijn jullie daar volgens mij veel meer mee bezig dus weten jullie of dit een lucide wild droom was??
niet dat het ontzettend belangrijk is natuurlijk maar het is wel leuk om te weten. het rare is vind ik dat ik het idee had dat ik gewoon constant wakker was. maar goed daar twijfel ik nu dus weer aan.

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
34
Researchers
Laatst gezien: 7-7-2018
LDs: nee, dank je

BerichtGeplaatst: Za 07 Okt, 2006  Reageer met quote

Dit is wat de meeste mensen een uittreding noemen, ook met duidelijke kenmerken van slaapverlamming (zoek allebei maar eens na). Ik denk dat je bij zo'n 'uittreding' niet echt uit je lichaam gaat trouwens, het is denk ik inderdaad een soort lucide droom waarbij je tijdens het in slaap vallen al bewust bent. Dat wordt inderdaad WILD (wake-induced lucid dream) genoemd.

back to top
mickey
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 13-11-2010
LDs: 1

BerichtGeplaatst: Ma 16 Okt, 2006  Reageer met quote

Ik heb ook nog een vraagje over WILD. Weet niet zeker of het dit is?
Voordat ik in slaap val, zie ik beelden, begin ik al te dromen denk ik. (ik verzin die beelden dus niet) Dit kan van alles zijn, ik zie mensen (die ik ken), ben op een plek ineens enz. Nu lees ik dat er bij WILD ook kleuren enzo gezien worden, dat heb ik nooit. Voel ook geen tintellingen.
Nu wil ik natuurlijk gaan proberen om bewust te blijven als ik meteen in mijn droombeelden kom, maar zodra ik me dit bedenk, word ik weer wakker! Erg frusterend. Ik heb gelezen over tellen, maar ook dit is helaas nog niet gelukt. Als ik dit doe, val ik meestal 'normaal' in slaap en krijg ik niet meteen droombeelden te zien.
Heeft iemand nog tips en is dit ook WILD waar over gesproken wordt?

back to top
...Eric...
Dreamcatcher
LD4all lid
29
Laatst gezien: 7-4-2013
LDs: ?

BerichtGeplaatst: Ma 16 Okt, 2006  Reageer met quote

het is het begin van WILD

back to top
krikke
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 17-12-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 17 Okt, 2006  Reageer met quote

Je moet zelf de balans vinden tussen bewustzijn en meegeslepen worden in je droom, zoek een manier op die bij jou past of verzin ze.

back to top
bron
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 30-1-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 19 Okt, 2006  Reageer met quote

Ik ben afgelopen tijd druk aan het experimenteren met WILD. Nu ben ik zover dat heel mijn lichaam slaapt en ik nog wel bij bewust zijn ben. Maar ik kan gewoon mijn ogen open doen, mijn haden en voeten slapen verder. Soms voelt dit vrij pijnlijk aan, lijkt het net of ze verdraaid liggen. En daarna wordt alles zwart voor mijn ogen en beginnen ze soort van te tranen (is dit het REM gedeelte) maar een droom zie ik niet. Daarna vergeet ik altijd bij bewust zijn te blijven omdat het lijkt alsof ik het al twee uur vol houd en toch morgen fit wil zijn, maar dan droom ik wel, normaal. Wat is nu de volgende stap? Of wat doe ik fout.

back to top
B.
^_^
LD4all lid
28
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Za 21 Okt, 2006  Reageer met quote

Ik heb eergisteravond en gisteravond ook WILD geprobeert.
Ik doe dan ontspanningsoefeningen, ik doe mijn ogen dicht, zie allemaal kleurtjes enzo =P, concentreer me etc, etc.

Op een gegeven moment krijg ik beelden te zien voor me, de eerste keer zag ik eerst een helm, daarna een adelaar en daarna allemaal maskers.

Maar dat hou ik dan 3 kwartier vol, daarna doe ik toch mijn ogen open en kap ik er maar ff mee, want ik kom nooit echt in een droom terecht. M'n lichaam voelt dan wel al helemaal ontspannen aan.

Als ik het heb opgegeven doe ik ook geen moeite meer om nog lucide te worden en val ik uiteindelijk gewoon normaal in slaap en kon ik de eerste keer mijn droom niet eens herinneren. Toen ik het gisteravond probeerte lukt het weer niet, maar vanochtend kon ik m'n droom wel herinneren en heb ik 2 a4tjes vol geschreven :D. Dit is speciaal, want ik kan me geen enkele droom herinneren van het afgelopen jaar. Maar daar gaat het hier niet om. Wat doe ik fout met mijn WILD techniek???

back to top
Peter_
LD4all lid
LD4all lid
32
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 27 Okt, 2006  Reageer met quote

Je doet niets fout.. het gaat zelfs best goed als je afbeeldingen voor je ogen ziet.. Ik zie die nog niet voor mijn ogen verschijnen als ik WILD doe..
Meestal val ik zonder dat ik het merk in slaap... Het lukt mij dus niet om bewust in slaap te vallen sadblauw

back to top
KaizukoDeku
Nieuw lid
Nieuw lid
28
Laatst gezien: 28-10-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 28 Okt, 2006  Reageer met quote

Vroeger deed ik het als ik huisarrest had, deed mn ogen dicht, concentreede en zag van alles, maar soms was het ook eng:S WILD bij mij eindeigen altijd met demonen enzo:S :C

back to top
B.
^_^
LD4all lid
28
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Zo 29 Okt, 2006  Reageer met quote

ik denk dat dat is omdat je zegmaar niet wilt dat je daaraan gaat denken, en er dan juist toch aan denkt =P.

Maar hoe doen jullie meestal WILD ? Op je rug liggend, of op je zij? want als ik op m'n rug lig val ik nooit in slaap en als ik op m'n zij lig dan val ik juist eerder in slaap zonder dat ik het merk -_-.

back to top
bartjela
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 20-2-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 29 Okt, 2006  Reageer met quote

Beste allemaal, ik heb me sinds vandaag dan eindelijk aangemeld bij dit forum want er zijn toch 2 vragen waarvan ik het antwoord nu wel heel graag zou willen weten:
1, ik probeer al een tijdje de WILD methode en met redelijk wat resultaat. Echter, de WILD methode lukt me lang niet altijd, zoals velen van jullie ook zullen hebben. maar op de een of andere manier lukt het altijd binnen een paar minuten en echt een paar x op een avond als mijn vriendin naast mij ligt (te slapen). Is dit omdat ik dan misschien helemaal gedachtenloos ben omdat ik een fijne avond heb gehad en dus geen gedachtes door mij heen spoken, of door iets anders, of toeval? Ik vind het namelijk echt raar.

Mijn 2e vraag, de laatste tijd dat ik bewust in slaap val en in het stadium kom van de flitsen en de ongeflooflijk harde piepen (hebben jullie ze ook vaak zo extreem hard?) beginnen ( of althans zo voelt het ) mijn tanden/kaken zich keihard te drukken. Dit gevoel is onprettig en omdat ik steeds bang ben dat ik mijn tanden beschadig maak ik mezelf weer 'wakker'. Als ik eenmaal wakker ben voel ik het wel een beetje aan mijn kaak/tanden volgens mij dus het was geen inbeelding van de pijn. Maar hoe kan dit, je verslapt toch juist helemaal? heeft iemand van jullie dit ook wel eens gehad? ik heb het 4 van de 10 x en snap er niks van?
hoop snel een reactie te krijgen, nog voor het slapen gaa vanacht;)
alvast bedankt!

back to top
~Sandra~ heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 12-6-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 30 Okt, 2006  Reageer met quote

Bastiaan schreef:
maar hoe doen jullie meestal WILD ? Op je rug liggend, of op je zij? want als ik op m'n rug lig val ik nooit in slaap en als ik op m'n zij lig dan val ik juist eerder in slaap zonder dat ik het merk -_-.
Je moet gewoon voor jezelf uitzoeken wat werkt. Ik kan ook heel moeilijk in slaap vallen op mijn rug en daarom doe ik, als ik WILD doe, het op mijn zij of op mijn rug. (Normaal slaap ik op mijn buik) Ik denk dat het voor iedereen een beetje verschillend is, je moet gewoon zoeken wat voor jou werkt.

Welkom bartjela,
Ik zou het antwoord op je eerste vraag niet weten. Misschien helpt het wel als je veel bewuster bij je droom bent en niet afdawaalt naar andere dingen. En werkt het daarom dan beter?
Ik zou het ook niet weten van je kaken, sorry.. Ik neem aan dat je je mond op een normale manier houdt, maar misschien is er dan toch iets niet goed.. Eigenlijk weet ik het dus niet.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: