EN | NL | FR

Het GROTE WILD topic IV

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
Alexis
Nieuw lid
Nieuw lid
46
Laatst gezien: 11-12-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 08 Nov, 2006  Reageer met quote

Ik vind de WILD methode echt wel zalig. Ook al is het mij nog niet gelukt om daarmee lucide te worden. Maar ik kan zo genieten van de beelden die ik zie en de vreemde geluiden die ik hoor. Ik kan het een tijdje bewust observeren, maar plots word ik dan onbewust, ik vind de gebeurtenissen dan normaal. Ik besef dan bijvoorbeeld ineens dat ik tegen een oud hamstervrouwtje sta te praten die een deur in haar huisje opendoet die naar een lange mysterieuze gang leidt.

Geweldig! Maar dan denk ik van "hela, ik droom dit, he!". En dan schiet ik weer wakker.
Daarnet had ik het weer: ik ging gewoon heel snel heen en weer tussen bizarre droomtoestanden en wakker zijn. Maar er bewust instappen lukte niet. Na een tijdje was ik dan zo duf dat ik gewoon wou slapen. Geen LD sadblauw
I keep on tryin'

back to top
B.
^_^
LD4all lid
28
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Wo 08 Nov, 2006  Reageer met quote

dat heb ik ook!! Het geluiden horen, dingen/kleuren zien dat heb ik allemaal. Maar, "het bewust erin stappen" dat vind ik zo moeilijk. Heeft iemand daar nog een goede tip voor? Want na 3 kwartier ofzo geef ik het maar gewoon op en ga ik op m'n zij liggen en val ik gewoon in slaap...

back to top
Alexis
Nieuw lid
Nieuw lid
46
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 11 Nov, 2006  Reageer met quote

Gisteren heb ik de WILD weer geprobeerd. Ik kreeg weer beelden en geluiden (vooral stemmen die mysterieuze dingen in mijn oor komen fluisteren), en ik was er op gericht om bewust te blijven van mijn lichaam tijdens het inslapen. Op zeker moment voelde ik een vreemde druk over heel mijn lichaam. Ik vergelijk dat gevoel met verklaringen van mensen die dat ook hebben als ze op het punt staan hun lichaam te verlaten. Na een tijdje heen en weer gaan tussen wakker en (onbewust) dromen (Als ik het besef schiet ik telkens terug wakker) ben ik dan gewoon onbewust ingeslapen.

Is die druk een teken dat ik de LD nabij ben? En wat kan ik het beste doen op dat moment?

back to top
Ruben
LD4all lid
LD4all lid
30
Laatst gezien: 14-4-2011
LDs:

Hoe zien die kleuren er eigenlijk uit? whatsthat shy2

Het enige wat ik zie zijn een paar groen-paarse vlekken die door elkaar lopen

Of een soort "ogen" die achter elkaar schijnen te staan en waar ik lijk doorheen te vliegen (ze worden groter en als ik er voorbij ben, verschijnt er weer een nieuwe in het midden).

Soms zie ook nog wat lichtpuntjes in het midden...

back to top
Ivar112
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 11-7-2007
LDs:

Ik heb er nooit het geduld voor, na een tijdje wil ik gewoon slapen en dan stop ik met bijv. tellen.

back to top
Ruben
LD4all lid
LD4all lid
30
Laatst gezien: 14-4-2011
LDs:

Ik heb het eens volgehouden tot ik bij "350, ik droom" was, en toen leek het net of mijn spieren in mijn benen zich spanden of ontspanden, maar heb het opgegeven omdat ik nog altijd niets anders zag dan wat ik hierboven beschreven heb.

Ik dacht ook eens dat ik beelden begon te zien, maar blijkbaar had ik gewoon zonder het te merken mijn ogen opengedaan en was mijn moeder de kamer binnengekomen .

Laatst aangepast door Ruben op Za 11 Nov, 2006, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
B.
^_^
LD4all lid
28

Ruben schreef:
Hoe zien die kleuren er eigenlijk uit? whatsthat shy2

ong zoals jouw plaatje, maar bij mij bewegen de kleuren dan steeds activer, en op een gegeven moment zie ik ook beelden die soms ook gaan bewegen. Alleen het "in de droom stappen" lukt me niet sadblauw

back to top
Alexis
Nieuw lid
Nieuw lid
46
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 13 Nov, 2006  Reageer met quote

Tja, als ik in de droom wil stappen, heb ik het gevoel dat ik eerder een stap achteruit zet en dan word ik me terug gewoon gewaar van mijn fysieke lichaam.

Gisteren zag ik geen kleuren, maar na een tijdje tellen (30, ik droom) zag ik mensen in blauwe gewaden. Vluchtige beelden met close-ups.
Telkens ik begon te focussen, vervaagde het en keek ik weer met mijn gewonen ogen: bewegende kleuren.

Het is net een sluier waar ik door ga.
De kleuren zie ik gewoon in het duister van mijn gesloten ogen, maar die mensen zitten echt een laag dieper. Dat zijn innerlijke waarnemingen.
Ik wil waarschijnlijk te snel instappen, maar het is sterker dan mezelf. Als ik er te lang mee wacht, vrees ik dat ik gewoon zal inslapen.

back to top
Peter_
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 24-8-2007
LDs:

Ik heb dat ook, ik zie wel beelden maar ik ZIE ze niet echt... Als ik dan inderdaad inspannender ga kijken zie ik wat vlekken voor mijn ogen... Ik ben tot nu toe altijd in slaap gevallen zonder dat ik het nog weet... Ik weet niet hoe ik het moet bereiken bewust een droom in te gaan... Of in ieder geval bewust te dromen! help!

back to top
B.
^_^
LD4all lid
28

ik heb wel een tip voor als je ogen open gaan. Concentreer je meer op het ogen dicht houden dan op de beelden die je ziet. Want als ik echt goed naar die beelden/kleuren kijken dan gaan m'n ogen langzaam open.

back to top
bruchik
LD4all lid
LD4all lid
26
Laatst gezien: 10-9-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 02 Dec, 2006  Reageer met quote

pdznl schreef:
weinig succes, ben in slaap gevallen. had ik ook wel verwacht eigenlijk. zijn er mensen die mij kunnen vertellen hoe dat zit? je moet toch een keer in slaap vallen lijkt mij? en dan? of ben je bij bewust zijn als je gaat slapen?
ik voelde wel een beetje een vaag gevoel in me buik, hoort dat erbij?
khoor het wel weer :D

ik heb dat gevoel in mijn buik ook gehad, rare trillingen. Maar het rare was dat ik eigenlijk gewoon zwart zag, en me niks herinnerde van wat er voor gebeurd was, en kleuren heb ik ook niet echt gezien.

back to top
Mitch_17
Nieuw lid
Nieuw lid
29
Laatst gezien: 8-1-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 21 Dec, 2006  Reageer met quote

ik heb 't ook geprobeert ging vrij goed ik begon beetje kleuren te zien en kreeg t gevoel alsof ik zweefde tot m'n hond iets hoorde en begon te blaffen dus vannacht een nieuwe poging smile

back to top
bruchik
LD4all lid
LD4all lid
26
Laatst gezien: 10-9-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 25 Dec, 2006  Reageer met quote

Normaal zie je toch kleuren op je oogleden tijdens WILD? Wel, ik zie dit altijd al. Is dit normaal? Ik herinner me nog dat ik toen ik vroeger in bed lag mijn ogen dicht deed en puntjes zag en ik in die puntjes een landschap zag. Ik zie nu geen landschappen meer enzo, maar ik zie altijd puntjes als ik mijn ogen dicht doe. Ook zie ik vaak manga gezichten eh .

back to top
Midu
LD4all lid
LD4all lid
33
Laatst gezien: 6-12-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 25 Dec, 2006  Reageer met quote

^ heb ik ook altijd
laatst wel weer even een zéér duidelijk beeld
een spin die (denk ik) een prooi zat te 'cocoonen'

hebben die beelden betekenissen of...?

back to top
B.
^_^
LD4all lid
28

BerichtGeplaatst: Di 02 Jan, 2007  Reageer met quote

Nee, maar als het goed is vormen die beelden zich tot een droom waar je vervolgens in zou moeten stappen. Dat laatste kan ik helaas nog niet sadblauw.

Naja, misschien hebben ze wel een betekenis, maar dat denk ik niet xD.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: