EN | NL | FR

Het GROTE WILD topic IV

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
Belarwin
Nieuw lid
Nieuw lid
31
Laatst gezien: 7-1-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 03 Jan, 2007  Reageer met quote

ik heb het ook al vaak geprobeerd en iedere keer als ik die hypnagogische beelden te zien krijg, besef ik plotseling dat het niet klopt dat er bevoorbeeld iemand tegen mij aan het babbelen is want ik weet dat ik in mijn bed lig, en dan ben ik terug volledig bij bewustzijn
ik heb zo een half uur aan een stuk iedere keer beelden gezien en dan bij bewustzijn gekomen en heb dan maar ogegeven met trappen tellen of ik ging heel de nacht wakker gelegen hebben.

als ik trug wat doorzettings vermogen heb begin ik er trug aan wink

back to top
Tomara
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 19-8-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 05 Jan, 2007  Reageer met quote

Ik had vanochtend tweemaal een WILD en beide keren was het gevolg een lucide droom die begon in mijn kamer. Maar eigenlijk ben ik niet zo dol op WILDs, omdat ik de effecten van slaapverlamming uren later nog voel. Bij 'normale' lucide dromen heb ik er nooit echt last van, maar bij WILDs altijd. De tweede WILD was eigenlijk onbedoeld en voor de eerste heb ik me niet eens echt 'ingespannen', ik ben niet zo'n WILD-fan ^_^'

Ik heb al heel wat WILDs gehad, maar ik was er nooit echt opuit. Het komt gewoon plotseling en het gebeurt me echt regelmatig, want ik wordt 's nachts vaak wakker. Ik sluit m'n ogen en als ik niet echt ergens aan denk, dan begint het gewoon. Mijn lichaam begint te tintelen en wordt daarna heel zwaar, het is alsof mijn borstkas wordt fijngedrukt. Dan zie ik ook kleuren verschijnen, meestal flitsende golven in de kleuren geel, oranje. Mijn lichaam kan ik dan niet meer bewegen en het beeld wordt weer zwart, maar dan met een lichtjepuntje dat vaak eigenlijk een soort van raampje is (vaak zie ik een klein stukje van mijn kamer), door dat raampje ga ik naar binnen.

Vrijwel altijd begint de droom in mijn kamer, een FA eigenlijk, maar ik ga er altijd vanuit dat het een droom is, totdat ik het heb getest. Het komt regelmatig voor dat ik de muur even aanraak als ik wakker ben, om aan te tonen dat ik toch echt niet meer droom. Vanuit mijn kamer kan ik eigenlijk alles doen. Als ik mijn deur uitga gaat de droom verder in het huis en dan kan ik vanuit daar verder werken. Gebruik ik het raam, dan is minder eenvoudig te voorspellen wat er gaat gebeuren.

Als ik wakker wordt is dat eigenlijk altijd met slaapverlamming en dat is erg vervelend en vermoeiend, want om één of andere reden blijf ik dat voelen -_-

Na de tweede WILD (die al onbedoeld was) ben ik ook maar opgestaan, anders had ik er misschien nog wel meer gehad. Mijn record staat tot nu toe op 6 WILDs in één nacht. Ik heb de methodes op de website weleens geprobeerd, maar daar heb ik geen resultaat mee gehad, ik was kennelijk altijd te gespannen vanwege het tellen ^_^'

back to top
bruchik
LD4all lid
LD4all lid
26
Laatst gezien: 10-9-2010
LDs:

Ik heb bijna altijd als ik wild probeer dat mijn hand, die op het bed rust, heel licht begint te voelen en precies wilt zweven. Ofwel dat het juist heel erg zwaar aanvoelt en het precies door mijn bed wilt zakken.
Isdit misschien een teken van het begin van een uittreding, of is het iets anders?

back to top
Tomara
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Nee, het is een teken dat je in slaap valt. Hoe het precies voelt verschilt per persoon, maar voor veel mensen voelt het lichaam dan veel zwaarder of lichter aan dan normaal. Het kan ook zijn dat je ledematen beginnen te tintelen of dat je bijvoorbeeld niet meer voelt waar de deken begint en je lichaam eindigt.

back to top
Dromend
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 23-6-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 17 Jan, 2007  Reageer met quote

Tomara schreef:

Als ik wakker wordt is dat eigenlijk altijd met slaapverlamming en dat is erg vervelend en vermoeiend, want om één of andere reden blijf ik dat voelen -_-

Hoe bedoel een vervelend gevoel?
In de zin van dat je lichaam is uitgeput of dat je lichaam als het ware nog verlamd is maar dat je wel kan bewegen?

back to top
Tomara
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 17 Jan, 2007  Reageer met quote

Slaapverlamming is ten eerste niet het meest geweldige gevoel om mee te maken. Niet alleen voelt het heel onnatuurlijk, het is ook alsof er iets op je borstkas zit. Als ik het meemaak, dan voelt mijn lichaam uren later nog zwaar en onecht, misschien omdat ik het afgelopen jaar regelmatig last heb gehad van mijn luchtwegen. Het is voor een deel natuurlijk psychisch, want slaapverlamming is eigenlijk iets heel natuurlijks en praktisch.

back to top
ichii
Legendary Dreamer
LD4all lid
Laatst gezien: 4-10-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 26 Jan, 2007  Reageer met quote

WILD ik doe het altijd als ik wakker word (vaak in de ochtend), maar ik kan er maar niet aan wennen...

mijn methode is dat ik mn concentreer op een toon die ik hoor en die word steeds luider en luider totdat ik mezelf zwaarder voel worden en door mn bed voel zakken en dan val ik, alles is zwart maar ik voel wel een soort wind langs me heen gaan van dat ik val..op dit moment heb ik ook slaapverlamming, totdat ik switch naar de droom zelfs..

maar heel af en toe tijdens het vallen krijg ik last van ademhalings problemen of ben ik echt bang dat ik OOB ben (aangezien ik in deze fase echt mega bewust ben en het heel realistisch lijkt) en raak dan in paniek en schrik ik wakker sadblauw

back to top
Tomara
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 26 Jan, 2007  Reageer met quote

Angst voor een OOB heb ik nog nooit gehad, voornamelijk omdat ik er niet in geloof smile

WILD gaat makkelijker naarmate je je beter kunt ontspannen. Ik denk dat ik weet waarom WILDs voor mij een maandje geleden nog zo lastig waren, ik liep veel te stressen. Nu is dat voorbij en het gaat een stuk eenvoudiger en ook zonder veel van de vervelende effecten waar ik eerder last van had.

Heb je weleens ademhalingsoefeningen en/of aan meditatie gedaan? Kan helpen...

back to top
ichii
Legendary Dreamer
LD4all lid
Laatst gezien: 4-10-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 28 Jan, 2007  Reageer met quote

In mijn geval lijkt het op een OOB, omdat ik gewoon van bewust wakker dan mezelfde droom inga dmv het plots door mn bed heen zakken... smile

ademhalingsoefeningen zou idd weleens kunnen helpen, ik denk dat ik gewoon nog te hard concentreer met die WILD dat ik er niet goed bij ademhaal smile

back to top
Smartzenegger
Map Developer
LD4all lid
38
Laatst gezien: 8-12-2008
LDs:

niet offtopic!
BerichtGeplaatst: Wo 31 Jan, 2007  Reageer met quote

ik vind dit een heel slordige discussie over WILD wat mij te veel offtopic gaat.
echt duidelijke instructies kan ik hier niet vinden.
wat ik wil weten is hoe het precies moet.
niet wat je fisiek moet doen, maar daarnaast gaat hij mij, en in de werklelijkheid ook om de "state of mind".
wat moet je doen?
moet je soort van mediteren?
moet je je alleen ontspannen en openstellen voor wat je wil bereiken?
moet je nergens aan denken, of juist veel denken?
is het waar dat als je teveel logies bezig bent met denken of tellen dat je dan hoe dan ook niet in slaap kan vallen?
is heel stil liggen belangrijk?- is steeds omdraaien belemmerend?

would i like to know more?: tell me more!

in alles zit de techniek in de details.
ik zou zeggen, het word tijd om het vrij te geven.

back to top
Smartzenegger
Map Developer
LD4all lid
38
LDs:

niet offtopic!

ik vind dit een heel slordige discussie over WILD wat mij te veel offtopic gaat.
echt duidelijke instructies kan ik hier niet vinden.
wat ik wil weten is hoe het precies moet.
niet wat je fisiek moet doen, maar daarnaast gaat hij mij, en in de werklelijkheid ook om de "state of mind".
wat moet je doen?
moet je soort van mediteren?
moet je je alleen ontspannen en openstellen voor wat je wil bereiken?
moet je nergens aan denken, of juist veel denken?
is het waar dat als je teveel logies bezig bent met denken of tellen dat je dan hoe dan ook niet in slaap kan vallen?
is heel stil liggen belangrijk?- is steeds omdraaien belemmerend?

would i like to know more?: tell me more!

in alles zit de techniek in de details.
ik zou zeggen, het word tijd om het vrij te geven.

back to top
B.
^_^
LD4all lid
27
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs: 20

Mee eens, als iemand goed is in WILD hier, zou die gene dan precies kunnen vertellen wat Smartzenegger poste?

back to top
Tomara
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Als het zo simpel was. Hoe WILD precies werkt is voor iedereen net iets anders. Er is geen gulden standaard of iets dergelijks. Wat wel voor iedereen hetzelfde is dat je je moet ontspannen, maar toch bewust moet blijven. Er zijn vele manieren om dat te doen.

Sommige mensen tellen, anderen concentreren zich op hun ademhaling, weer anderen visualiseren een bepaald ding dat ze in hun droom willen terugzien, er zijn mensen die zich voorstellen dat ze een trap oplopen, er zijn ook mensen die werken met een mantra. De truuk is om er niet te veel mee bezig te zijn, maar tegelijkertijd bewust te blijven. Jezelf verliezen in een reeks gedachten is geen goed idee.

Houding is ook weer iets persoonlijks. Van houding veranderen reset de hele oefenen een stukje terug, maar je moet natuurlijk wel lekker liggen. Sommige mensen liggen het liefst op hun rug, anderen hebben net zoveel succes als ze op hun zij liggen.

Wat ik doe:
1. Rustig gaan liggen, over het algemeen op mijn zij, en me in de matras laten zakken. Gewoon alle spieren ontspannen.
2. Ik sluit mijn ogen en zie het zwart. Dat wil ik niet uit het oog verliezen, doe ik dat wel, dan betekent dat dat ik met andere dingen bezig ben.
3. Na een tijdje (soms na vijf minuten, soms na een half uur) begin ik weg te zakken, mijn lichaam begint te tintelen en ik zie gekleurde flitsen voor mijn ogen, soms is er ook geluid.
4. Als dat wegtrekt zie ik vaak veel zwart met een soort van wazig raampje erin. Ik stel me voor dat ik doorheen stap, bijvoorbeeld door iets aan de andere kant vast te pakken, en beland zo in een droom.

Ik kan je garanderen dat de volgende die hier post het net weer iets anders doet dan ik.

back to top
Smartzenegger
Map Developer
LD4all lid
38
LDs:

Tomara schreef:
Als het zo simpel was. Hoe WILD precies werkt is voor iedereen net iets anders. Er is geen gulden standaard of iets dergelijks. Wat wel voor iedereen hetzelfde is dat je je moet ontspannen, maar toch bewust moet blijven. Er zijn vele manieren om dat te doen.

Sommige mensen tellen, anderen concentreren zich op hun ademhaling, weer anderen visualiseren een bepaald ding dat ze in hun droom willen terugzien, er zijn mensen die zich voorstellen dat ze een trap oplopen, er zijn ook mensen die werken met een mantra. De truuk is om er niet te veel mee bezig te zijn, maar tegelijkertijd bewust te blijven. Jezelf verliezen in een reeks gedachten is geen goed idee.

Houding is ook weer iets persoonlijks. Van houding veranderen reset de hele oefenen een stukje terug, maar je moet natuurlijk wel lekker liggen. Sommige mensen liggen het liefst op hun rug, anderen hebben net zoveel succes als ze op hun zij liggen.

Wat ik doe:
1. Rustig gaan liggen, over het algemeen op mijn zij, en me in de matras laten zakken. Gewoon alle spieren ontspannen.
2. Ik sluit mijn ogen en zie het zwart. Dat wil ik niet uit het oog verliezen, doe ik dat wel, dan betekent dat dat ik met andere dingen bezig ben.
3. Na een tijdje (soms na vijf minuten, soms na een half uur) begin ik weg te zakken, mijn lichaam begint te tintelen en ik zie gekleurde flitsen voor mijn ogen, soms is er ook geluid.
4. Als dat wegtrekt zie ik vaak veel zwart met een soort van wazig raampje erin. Ik stel me voor dat ik doorheen stap, bijvoorbeeld door iets aan de andere kant vast te pakken, en beland zo in een droom.

Ik kan je garanderen dat de volgende die hier post het net weer iets anders doet dan ik.

nou, ik ben erg blij met je reactie.
dit is gedetaileerder dan de meeste doen.
als ieder (dus heel veel verschillende methodes) ook nog een vaag en oppervlakkig op schrijven, ja dan heb je geen duidelijke foto's maar heel veel wazig kleine postzegeltje waar je (haast) geen donder aan hebt. als je begrijpt wat ik bedoel.
dit zal mij dus zeker wel helpen. maar ik heb nog een vraag.
wat ik her en der heb gelezen is dat ook zelfs WILD niet direct kan ofzo. dat je eerst moet slapen en dan na ontwaken dat dus kan doen. en dat je toch de eerste 5 uur niet veel zou dromen wordt ook beweerd.
dus, wat doe jij?
is het mogelijk bij het net naar bed gaan WILD successvol te beoefenen/doen?

back to top
Tomara
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Het idee achter WILD is dat je van wakker zijn naar de REM-slaap gaat (de fase waarin je droomt). Aan het begin van de avond moet je eerst nog een aantal andere fases doorlopen voordat je in de REM-slaap komt en bovendien is die fase dan nog kort, in de loop van de nacht wordt de REM-slaap langer. Het is aan het begin van de avond dus heel moeilijk om de WILD-techniek toe te passen. Maar in de nacht of vroege ochtend is het wel mogelijk om direct naar de REM-slaap te gaan. Je kunt je wekker zetten zodat hij ongeveer 5 uur na je bedtijd afgaat, of je kunt het 's ochtends proberen, als je nog wel een uurtje extra kunt slapen.

Ik wordt van nature vaak rond 4 uur 's nachts wakker en dan weer eens om 6 uur, daar maak ik gebruik van. Maar als je beter slaapt dan ik kun je bijvoorbeeld ook veel water drinken voordat je gaat slapen, dan wordt je 's nachts vanzelf wel wakker, omdat je naar het toilet moet. Of gewoon de wekker zetten.

BTW Je kunt jezelf trouwens wel trainen om effectiever te slapen, dus meer REM-slaap en minder van al het andere. Hoe je dat precies doet weet ik echter niet... Maar dat is misschien nuttig zijn als je juist 's avonds WILD wilt gaan gebruiken.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: