EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

false awakening, wie helpt ?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
nnnasty
Nieuw lid
Nieuw lid
33
Laatst gezien: 4-1-2006
LDs:

false awakening, wie helpt ?
BerichtGeplaatst: Do 29 Dec, 2005  Reageer met quote

jeetje wat ben ik blij dat ik hierover lees !!!!!!!
zie dit nu net staan.
hier heb ik dus al mijn hele leven "last "van
tja...en eigenlijk wel meer last want zodra ik besef dat ik niet wakker ben maar nog slaap is het meestal niet zo'n vrolijke toestand...ik word mij bijvoorbeeld dan bewust dat ik niet wakker ben door, een gezicht van diegene waar ik lekker mee aan het kletsen ben ineens op EVil-mode gaat, of deuren die niet opegaanetc.
dit zijn ook de dromen waar ik zegmaar ingetrokken word.
ik weet vaak door klein detail ineens dat het weer-zover-is..

ook heb ik geregeld een oorverdovend geluid in mijn hoofd, een soort suisende bass die versneld, en terwijl die versneld kan ik me niet meer bewegen en gaat het of richting uittreding, of dus zo'n droom in.
hoe dan ook ik doe er op zo'n moment altijd alles aan om mijzelf wakker te maken, dus door bijten op lip, etc dat lukt altijd wel maar als dat zo'n 7 keer op een nacht nodig is ben ik echt gesloopt !
ik hoop echt dat hier op gereageerd gaat worden;)

Groetjes nnnasty

back to top
...Eric...
Dreamcatcher
LD4all lid
23
Laatst gezien: 15-2-2013
LDs: ?

BerichtGeplaatst: Vr 30 Dec, 2005  Reageer met quote

ik heb bijna nooit een FA
tenminste ik word nooit wakker in mijn bed ofzo. er is meestal iets van een tijdsprong waardoor ik het wakker worden zelf niet mee maak. ik heb wel een keer gehad dat ik in een droom de vorige droom aan het bepsreken was, en dat ik dus dacht dat ik wakker was geworden. een soort FA dus maar dan het wakker worden overgeslagen tounge2

en om toch nog iets nuttigs te zeggen,
als je dus weet dat je droomt moet je niet zoveel waarde hechten aan de toestand in je droom of je droom lichaam.
je kan natuurlijk ook je droom gaan veranderen, maar dat is wat lastiger als je niet zo hoog lucide bent. en als je merkt dat je je niet meer kan bewegen kan je proberen om een soort nieuw droom lichaam te maken waarmee je wel kan bewegen.
Het klinkt mischien een beetje vaag, maar in een droom lukt het bij mij meestal wel.

Laatst aangepast door ...Eric... op Vr 27 Okt, 2006, in toaal 2 keer bewerkt
back to top
sheba
windmeesteres
LD4all lid
21
Laatst gezien: 13-8-2007
LDs:

reactie FA
BerichtGeplaatst: Do 23 Feb, 2006  Reageer met quote

ik weet precies wat je bedoelt en het is ontiegelijk vervelend.
wat ik je aanraad is om mijn volgende tips uitteproberen.

1* focus je niet op de droom en probeer elke dag een hoogtepunt te hebben waar je in bed aan kan denken.
je vond het zo leuk dat je hersenen het wel moeten verwerken in je droom.
2* lees veel over lucide, luciditeit hoe je het word enz
als je het weer krijgt, herken je de situatie. denk aan je lievelingsliedje, je lievelings eten , aan rotterdam/amsterdam
je beste vriendin enz. als het niet lukt het om of erbij te "toveren" beweeg dan ook niet en stel jezelf gerust.
Dit is een droom, rustig blijven.
3* als je met iemand praat en hij krijgt een EVIL gezicht
denk dan aan je superheld , wie je bewondert of ga bidden
bidden helpt.

zullen we contact houden? ervaringen uitwisselen? wil je het vertellen als het al beter gaat?

back to top
Spiritech
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-10-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 18 Okt, 2006  Reageer met quote

Pfoeh dit lijkt wel (op het randje van) spiritueel zeg.
False Awakenings als ik ze heb gaat dat over problemen van het wakende leven maar zo evil zijn ze niet.

Als iets omturnt in evil, dan kan dat zijn dat je zelf met een onzekerheid kampt die een ervaring heeft met teleurstellingen. Je denken heeft opties van verschillende scenario's en afhankelijk van je optimisme maar ook ervaring met dompers en verliezen gaat dat heel makkelijk om. Hoe verder je juist doordenkt. Maar wel op de optie van kommer en kwel. Je denken gaat er bijna automatisch in omdat het bewuste doorgaans vanuit zekerheden iets opvalt wat daar van afwijkt. Gaat dus nogal automatisch via onze gedachtenschema's van de mentaliteit. Je denken wil het ook graag oplossen maar de oplossing overzie je nog niet. Gegevens voor nodig en het creëren van optimisme en liefde waar je ook maar kan, de kleine en grote dingen en de hoop op korte en lange termijn, kanaliseren van je liefde waar die bot vangt en waar frustraties zitten naar elders, je zult je het inzicht verwerven en groei die je straks wel dáár aankunt waar het nu je obstakel is.

Het heeft weinig zin om te zeggen "voel je niet zus of zo" want je gevoel bedriegt je niet dát er een alarmsignaal is en laat zich niet commanderen. Het onwetende kan hem alleen zitten in "waaróm die gevoelens". Je denken kan ook het optimisme leveren van een uitgestelde hoop of beloning waar je gevoel vooral in het nu bezig is en niet verder hoeft te kijken als je geen Nostradamus heet.

Het gaat er om of iets wat je van plan bent of wilt je vertrouwen waard is, en evt ook dat de liefde die je hebt zich niet op gebarricadeerde of gefrustreerde zaken richt die nu nog even niet mogelijk zijn of verloren zijn geraakt. Die liefde komt namelijk terug in omgekeerde vorm met het bericht "leegte, niks, afgelopen, dood" en vandaar dus ook die evil verandering. Allemaal de gedachten of associaties van angst en dompers. Kanaliseren van je liefde in zoveel mogelijk anders eventjes, want frustratie speelt je parten. Liefde laat zich niet commanderen maar wel kanaliseren, door je vrije wil kun je het richten. Zo voeg je ook prettige zaken toe ipv wat je nu altijd al deed, en kun je dus ook minder "dweilen met de kraan open". Rá-zend-belangrijk zo niet essentieel. En essentieel is natuurlijk, nu je toch al in spirituele zaken bent gaan geloven waarschijnlijk, vertrouwen dat je Oorsprong je nooit in de steek zal laten en het is een vermogen dat pas een kracht is als die tegenstand ontmoet en verder is het pure liefde die je zo blij en enthousiast maakt als een kind en verdriet in ontroering kan aanroeren en dat huilt heel wat prettiger. Bidden, prima, vertrouwen op Jezus, gidsen, God (Bron, Oorsprong) helpt mij ook geweldig. Naar mijn achtergrond. Als jij iets van lichtwezens doet omdat dat voor jou een concretere voorstelling is ook prima. Dat het spanningen aanroert is wel een feit maar dat doe je toch al en het kan je vertrouwen vergroten dat er wérkelijk iets formidabel wits en onverwoestbaars aan je kant staat.

Je kunt ook koppig zijn in je liefde en daarin tegen de angst. Daarvoor heb je de vrije wil.

Als je een dichte deur niet openkrijgt, laat maar lekker dicht want anders trek je nog een dekseltje van een of andere angst of spanning af terwijl je al de nachtmerries hebt. Dat is te drastisch en niet goed voor je zenuwen.
Als je er aan toe bent gaat dat deksel vanzelf wel een keer open als de rest van de condities beter zijn om dat aan te kunnen, dat je meer ruimte en ordening hebt weten te brengen in jezelf zoals je werkelijk bent, dat dat patroon zich heeft uitgebreid.
Bereid je ook maar voor op een in het reine kom proces of zekerheidstoename dat niet van vandaag op morgen geklaard zal zijn maar wel opgaande lijn kan laten zien.

Alle sterkte en liefde en harmonie

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.