EN | NL | FR

help,ben wakker maar kan me niet bewegen.

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
regina
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 6-12-2006
LDs:

help,ben wakker maar kan me niet bewegen.
BerichtGeplaatst: Vr 24 Nov, 2006  Reageer met quote

Net weer meegemaakt, ik raak echt in paniek.
wil wakker worden, weet waar ik ben, droom nog half,
kan dan beetje mijn droom sturen, maar kan me niet bewegen.Echt een heel gevecht! Ik wil dit niet meer.
kan mezelf ook niet rustig krijgen. Lijkt soms wel 3-5 min te duren voordat ik helemaal wakker ben en me weer kan bewegen.
wie kan me helpen, en hoe komt dit??? sadblauw

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
33
Researchers
Laatst gezien: 7-7-2018
LDs: nee, dank je

Ik heb dat heel vaak gehad! Het heet slaapverlamming, 'sleep paralysis' in het Engels, zoek maar eens met google. Je kunt er eigenlijk niks aan doen, behalve gewoon loslaten, niet bang zijn (want er kan niks gebeuren) en wachten tot je wakker wordt. Sommige mensen kunnen ermee in een lucide droom komen maar dat kan ik niet. Ik vind het altijd best vervelend, het is wel een interessante toestand maar ik ben elke keer weer bang, en het doet ook pijn soms en ik hoor een enorm hard gezoem/gesuis in mijn oren. Ik wil ook vaak schreeuwen en me bewegen, maar ik kan alleen maar heel zachtjes piepen en hooguit mijn vingers een beetje bewegen, maar niet. Volgens mij maakt het het alleen maar erger als je je ertegen verzet!

back to top
regina
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

oh dankje, ik ga gelijk eens kijken op google.
ik kan dan ook soms mijn dromen sturen,en lekker "vliegen"door mijn kamer, terwijl ik weet dat ik in bed lig. Maar helaas raak ik meestal in paniek.
Ik heb het vaak als ik teveel uren slaap. Ik denk dat ik dan lichter in slaap ben.
Is er op deze site ook meer over te lezen?Of iets wat er op lijkt?

groetjes, en bedankt voor je reaktie!!

back to top
dreamer2012
LD4all lid
LD4all lid
34
Laatst gezien: 6-12-2007
LDs:

Hoi Regina,

Ik heb daar ook weleens last van, ik zou zo snel geen site weten waar daar meer over staat omschreven, maar ik snap dat je dan in paniek kunt zijn. Je kan niks doen, toch moet je proberen op je ademhaling te letten, en het gewoon op je af te laten komen. Want op dat moment heb je jezelf niet in de hand, en je weet je ligt in bed en je bent niet ergens anders, ik kan op die manier als ik dat heb ik een ld komen, das wel vaag hoor. Maar probeer te ontspannen, en je bent veilig.

Groetjes Dreamer2012

back to top
Jochem
LD4all lid
LD4all lid
30
Laatst gezien: 12-9-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 27 Nov, 2006  Reageer met quote

Ik heb dit heel vaak gehad, en ik vocht er altijd zo agressief tegen dat ik uiteindelijk wel loskwam (ik weet of dit er iets mee te maken heeft, maar het lijkt in ieder geval wel steeds zo te zijn). Verder hoef je er niet door in paniek te raken, het komt wel goed. En ja, je kan inderdaad overstappen in een lucide droom vanuit 'Sleep Paralysis'. Sommige mensen zijn zelfs in staat om 'Sleep Paralysis' te gebruiken om in een OBE over te gaan.

back to top
regina
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 28 Nov, 2006  Reageer met quote

OBE?? Wat is dat??
mijn probleem is, klink raar,maar ik krijg kriebels in mijn rug/zij als iemand in mijn oor blaast. Ook als ik er alleen maar aan denk.En juist als ik me niet kan bewegen ga ik er aan denken en begint het vreselijk te kriebelen.(voelt net alsof er iemand onder je voeten kriebelt, dan moet je ook bewegen!)Ik wordt echt gek van dat gevoel, en doordat ik het zo rot vind,ga je er juist aan denken als je je niet kan bewegen,en dan komt het.
Ik kan dus echt niet rustig afwachten tot ik weer kan bewegen,wordt altijd gek van dat gevoel,en het duurt ook zooo lang soms. cry

back to top
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
33
Laatst gezien: 19-2-2013
LDs:

regina, hier is wat informatie over slaapverlamming:

als je gaat slapen beland je lichaam in een staat van slaapverlamming. dit is een ingbouwde veiligheid voor als je gaat dromen; als je lichaam niet verlamd zou zijn kun je je dromen ook in het echt gaan uitvoeren door bijvoorbeeld met je armen te slaan en vervolgens jezelf bezeren.
dat zouden we natuurlijk niet willen.

wat we ook niet willen (uitzonderingen daar gelaten) is dat de slaapverlamming nog steeds werkt als we wakker worden.
omdat deze toestand gelijk na het wakker worden opspeeld ben je nog half aan het dromen en half wakker; je ziet je kamer, je weet dat je in je bed ligt maar toch kun je je niet bewegen.
vaak gaat een slaapverlamming gepaard met extreme angst, jouw paniek dus, en hallucinaties.
je kunt je dus dingen gaan inbeelden, je kunt bijvoorbeeld dingen zien die er niet zijn, of dingen horen en voelen.
ook kan het gebeuren dat je moeilijk kunt ademen of het gevoel dat je in je bed word gedrukt.
allemaal heel eng maar ongevaarlijk: alles wat er met je gebeurd speelt zich af in je hoofd. je hersenen zijn nog niet goed bij, waardoor de slaapverlamming nog niet is uitgewerkt.
vaak duurt dit niet lang maarja, enge dingen duren altijd te lang...

als je meer wilt weten staat hier meer informatie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

back to top
Ketaboy
Nieuw lid
Nieuw lid
32
Laatst gezien: 9-12-2006
LDs:

Ghehe dit probleem heb ik ook en is de reden dat ik mij hier heb aangemeld. Ik heb dit namelijk sinds twee weken elke dag na het eerste kwartiertje slapen. Ik word dan wakker en kan alles zien en voel mijn hart kloppen. Ik ben geheel verlamd en raak licht in paniek omdat ik bang ben er in te blijven hangen voor de rest van mijn leven.
Nu ben ik wel een stuk minder bang aangezien ik het dagelijks heb. Had het enkele minuten geleden nog toen ik even een dutje in de stoel deed.

oja tis btw mijn eerste post dus aan iedereen.. hoi! wiske

back to top
dreamer2012
LD4all lid
LD4all lid
34
Laatst gezien: 6-12-2007
LDs:

heey ketaboy,

Ten eerste welkom op deze site, ik hoop dat we je verder kunne helpe. Ik kan me voorstellen dat dit erg lastig, omdat je je controle verliest. Tjah een tip...neej niet echt dat ik je die kan geven, alleen dat het tijdelijk is en probeer je toch te bewegen, als ik het maar een vinger omhoog proberen te krijgen. Misschien helpt dat...

Groetjes dreamer2012

back to top
Jochem
LD4all lid
LD4all lid
30
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 29 Nov, 2006  Reageer met quote

Een OBE is een Out of Body Experience (uittreding), er wordt gezegd dat je dan het lichaam (tijdelijk) verlaat.

En ja, slaapverlamming/'sleep paralysis' is inderdaad niet iets om bang van te zijn, ook al is het nogal beangstigend.

back to top
regina
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 30 Nov, 2006  Reageer met quote

vraagje,
als je sleep paralyses hebt, en je gaat bewust "vliegen"
is dat dan een AOB ?? Ik heb mezelf nog nooit zien liggen of zo.

back to top
regina
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

euh sorry, een OBE!!

back to top
B.
^_^
LD4all lid
27
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs: 20

OBE is eigenlijk een soort WILD (ik weet niet of je dat wel kent smile ), maar dan niet in de droom wereld stappen, maar uit je lichaam. Ze zeggen dat je dan je lichaam kunt zien liggen en dat je aan een soort touw vast zit aan je lichaam. slaap verlamming is dat je in bed ligt en dat je lichaam nog slaapt, maar jij wakker bent, vaak kan je dan alleen je ogen bewegen en zie je donkere schimmen voor je. Sommige mensen kunnen slaapverlamming idd gebruiken om een OBE te krijgen.

Ik heb er geen ervaring mee, maar soms als ik het probeer, dan voelt m'n lichaam al een beetje stijfjes en dat wordt ik op de een of andere manier ontzettend bang dat ik me dalijk echt niet meer kan bewegen ofzo, allemaal dingen gaan dan door m'n hoofd heen. Daarom lukt het niet bij mij om OBE te krijgen.

back to top
Jochem
LD4all lid
LD4all lid
30
LDs:

Ja, ik denk dat je ervoor kan kiezen wat je gaat doen als je gaat WILD'en. Of je stapt in een lucide droom, of je laat je uit je lichaam vliegen m.b.v. een touw, ja. Dat idee kwam van Robert Bruce, geloof ik. Als je op die naam zoekt, zal je ook wel grappige dingetjes vinden. Ik kan het alleen niet erg eens worden met het chakra-idee, zowel in het algemeen als in combinatie met OBE.

back to top
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
33
Laatst gezien: 19-2-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 05 Dec, 2006  Reageer met quote

ik geloof niet zo in een OBE , ik denk dat een OBE een heldere droom is dat je droomt dat je uit je lichaam komt, lijkt mij voor de hand liggender, maar ach wie ben ik tounge2

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: