EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Hallicunaties even voor het wakker worden

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
Rene
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 19-1-2007
LDs:

Hallicunaties even voor het wakker worden
BerichtGeplaatst: Do 11 Jan, 2007  Reageer met quote

Hallo allen... eerst post hier, ben benieuwd. Ik zal proberen het kort te houden. Als ik 's morgens wakker wordt dan gaat dat razendsnel (ik spring letterlijk uit bed), maar 's nachts word ik soms wakker en zit ik in een staat van semi-bewustzijn. Op zulke momenten zie ik vaak dingen. Een grote spin op het plafond (ik ben niet bang van spinnen maar deze was 30cm groot), een persoon die in de kamer is en naar me kijkt, of meerdere personen. Ik heb wel eens "gedroomd" dat er zeven Chinezen in mijn kamer zaten maar als ik dan wakker werd, waren het de lamp en de bank en de tv etc. Slaapwandelen doe ik niet echt, ik noem het slaapstappen. Ik slaap naakt en na 1 stap word ik wakker, ik denk door het verschil in temperatuur. Vannacht werd ik ong. 30 minuten na het in slaap vallen "wakker" en zag ik allerlei dingen met een blauwe gloed in een grote fotolijst aan de muur: gezichten, objecten, etc. Mijn broertje heeft hetzelfde, hij ziet soms dingen. Hij gaat alleen verder.. is wel eens wakker geworden staand op zijn balkon hahaa ^^ . Hij maakte de observatie dat hij het vooral heeft als hij 1 of 2 biertjes gedronken heeft.. en niet als hij meer dan dat heeft gedronken en het lijkt erop dat er inderdaad een causaal verband is.

Wat nu mijn vraag is.. ik ben altijd licht lucide geweest in mijn dromen (ik weet dat ik droom, kan vliegen als ik dat wil, ik kan "saven" en "loaden" in een droom, ga praktisch nooit dood en ik heb nooit nachtmerries) en ik sta open voor spiritualiteit. Een vriendin van mij zegt dat ik op zulke momenten meer open sta voor spirituele zaken. Ik wil graag contact leggen met die personen! Het lijkt me leuk en leerzaam. Echter, als ik in deze situatie zit heb ik altijd last van 2 dingen:

1) ik ben te nieuwsgierig, geloof mijn eigen ogen niet en het eerste dat ik doe is het licht aan om te bevestigen dat er geen 7 Chinezen in de kamer zitten waarna ik dus wakker word.

2) omdat ik naakt slaap heb ik een soort gene richting deze bezoekers en roep ik dan soms "sodemieter op" waarna ze inderdaad opsodemieteren.

Hoe kan ik mezelf programmeren om niet het licht aan te doen, om deze figuren niet weg te jagen en om dus contact met ze te leggen? Elke ochtend als ik wakker word en dit heb gehad denk ik tja René, je hebt je kans weer gemist vannacht hahaaa.

Gr
René

back to top
Rene
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 19-1-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 19 Jan, 2007  Reageer met quote

Niemand die hier ervaring mee heeft? whatsthat

back to top
bruchik
LD4all lid
LD4all lid
24
Laatst gezien: 10-9-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 20 Jan, 2007  Reageer met quote

Jawel, maar dat is al zo lang geleden. Ik weet nog dat ik vroeger toen ik sliep in mijn stoel een heks zag, of in de gang allemaal zwarte schaduwen, precies dwergen. Maar ik weet niet of je er contact mee kan leggen. Je moet jezelf gewoon dwingen het ligt niet aan te doen! Maar ik zeg het, het is al geleden van toen ik nog héél klein was. Dus ik kan hier geen duidelijk antwoord op geven. Er blijft wel altijd juist na je wakker bent geworden altijd nog een beetje REM-slaap hangen.

back to top
Drahcir
LD4all lid
LD4all lid
32
Laatst gezien: 18-9-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 05 Aug, 2007  Reageer met quote

Ik heb zo ook weleens, ben er echter altijd bang voor...door te schudden met mijn hoofd gaat het weg. Daarom heb ik ze nooit meer aangezien ik meteen mijn hoofd begin te schudden als ik denk dat het weer gaat beginnen.

Misschien dat ik eens wat dapperder moet worden het lijkt me inderdaad ook erg interessant om er contact mee te leggen.

Misschien vind je dit wel interssant:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnopompia (wel engels)

back to top
Nr1
LD4all lid
LD4all lid
26
Researchers
Laatst gezien: 20-7-2008
LDs: 18

BerichtGeplaatst: Zo 05 Aug, 2007  Reageer met quote

ik dacht een keer dat er een man op mn bed zat met een droomcamera waarmee hij mn dromen wou filmen confused freaky maar toen ik wakker werd dacht ik 'waar is de vent met die camera? ohja dat was waarscheinlijk gewoon HH'
haha

back to top
Kzaf
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 4-2-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 04 Sep, 2007  Reageer met quote

gewoon een normale droom, eigenlijk grappig waar je je zorgen over maakt, dromen die eigenlijk in de half-slaap en half wakker zijn, ...

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
32
Researchers
Laatst gezien: 10-11-2012
LDs: veel krijgen

BerichtGeplaatst: Di 04 Sep, 2007  Reageer met quote

Ik heb het idee dat het snelle opstaan ermee te maken kan hebben. Je bent gewend om altijd wakker te worden en meteen je bed uit te stappen. Als je er een gewoonte van gaat maken om heel even te blijven liggen en na te denken over je slaap (droom) dan zul je misschien meer scheiding krijgen tussen "realiteit" en droomwereld.

back to top
Miss Und@ztood
LD4all lid
LD4all lid
Miss Und@ztood heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Laatst gezien: 13-4-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 14 Feb, 2009  Reageer met quote

Dat heb ik veel, maar niet met personen maar met dieren! Ik zag toen ik klein was eens insecten op mijn kussen kruipen en ik ben vanachter op mijn bed beginnen gillen tot mama kwam en me zei dat er niets was.
Zo kwam er ook eens, niet zo lang geleden, een fluogroene spin (die kon recht uit een kleurboek voor kinderen komen) op me af en ik sprong weg uit het bed en toen was de spin ook weg.
Ik droomde niet, maar wakker was ik blijkbaar ook niet echt. Er iets tussenin. Een raar gevoel...

back to top
Nemo
Haunted dreams...
LD4all lid
26
Laatst gezien: 8-12-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 14 Feb, 2009  Reageer met quote

Ik heb zelf ook wel eens vreemde dingen meegemaakt op momenten dat ik net wakker ben geworden. Zijn het wel hallucinaties eigenlijk? Volgens mij is het gewoon de verwarring en moet je gewoon even goed wakker worden. Dat geld voor mij in elk geval wel vaak. Gewoon even blijven liggen dus wink5.

ps: ik ben al een aantal weken niet op het forum geweest, dit komt omdat ik het heel erg druk ben, ik totaal ben ik minder dan 3 uur thuis wakker. Dan weten jullie het alvast wink5.

back to top
Miss Und@ztood
LD4all lid
LD4all lid
24
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 26 Apr, 2009  Reageer met quote

Vanacht is het weer gebeurt! Het is lang geleden sinds m'n laaste "half-wakker-ervaring" en vanacht had ik er opeens 2! siiw

Ik sliep naast m'n oma vanacht. Ze zweefte precies boven haar lichaam, alsof ze een geest was. Alsof ze uit haar lichaam was getreden. Een paar keer knipperen met de ogen en het was weg.
De tweede keer zat er vanachter aan haar haar precies een oud verimpeld eng gezicht. Ik ging paniekerig achteruit en toen was het ook gedaan.
Het enige wat ik eraan over hielt was een angstig, razendsnel kloppend hart! :o

back to top
Yasmin
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 24-6-2009
LDs: 4

Dat klinkt vrij griezelig.
Misschien beetje suf om te vragen, maar leeft jouw oma nog?

back to top
Miss Und@ztood
LD4all lid
LD4all lid
24
LDs:

Yasmin schreef:
Dat klinkt vrij griezelig.
Misschien beetje suf om te vragen, maar leeft jouw oma nog?

Ja, ik lag in het ECHT naast haar. Maar haar "ziel" of "geest" zweefde precies boven haar lichaam toen ze sliep... Echt raar... eh

back to top
Yasmin
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 24-6-2009
LDs: 4

Wow en je was half wakker, hoe weet je zoiets eigenlijk? Hoe wakker je bent, want je bent niet helemaal in slaap, dat is duidelijk. Werd je daarna meteen helemaal wakker, toen je schrok? Wel heel bijzonder en gelukkig leeft ze nog :D

back to top
bloemkelkje
Nieuw lid
Nieuw lid
36
Laatst gezien: 30-4-2009
LDs:

Re: Hallicunaties even voor het wakker worden
BerichtGeplaatst: Do 30 Apr, 2009  Reageer met quote

Hi, ben nieuw hier en ik was op internet aan het zoeken of er meer mensen waren die ook met hun ogen open dromen en wat je hier omschrijft is echt precies wat ik ook regelmatig ervaar!!!

Alleen vind ik het uitermate vervelend, wordt er zelfs een beetje bang van.
Zo heb ik weleens een oude man zien zitten in mijn stoel, of een Chinees meisje met 2 vlechten op de tv, groeien er weleens planten uit het plafond en eergister kwam er iemand uit mijn kast gestapt.
Ik schrik me iedere keer helemaal de t*r*ng kan ik je zeggen, ook al weet ik dat het niet echt is.
Maar wat leuk dat jij juist contact wil leggen! Zou willen dat ik er niet steeds zo van schrok, want ben de rest van zo'n nacht niet meer in slaap te krijgen. Dus wie weet kom ik ook nog weleens op het punt dat ik die beelden juist langer vast wil houden ipv dat ik gelijk het licht aanram, haha!

back to top
Miss Und@ztood
LD4all lid
LD4all lid
24
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 27 Mei, 2009  Reageer met quote

Yasmin schreef:
Wow en je was half wakker, hoe weet je zoiets eigenlijk? Hoe wakker je bent, want je bent niet helemaal in slaap, dat is duidelijk. Werd je daarna meteen helemaal wakker, toen je schrok? Wel heel bijzonder en gelukkig leeft ze nog :D

Ik zag het, schrok, knipperde met mijn ogen en toen was het weg. Toen ik knipperde en schrok ben ik wakker geworden, toen wist ik dat ik dat ervoor niet hellemaal wakker was. Beetje lastig uit te leggen. wink5

De laatste tijd heb ik deze "hallicunaties" meer en meer.
Mijn mama (die lag toen even naast mij in bed tounge1) had een stok vast met een slang aan, en ze bracht die altijd maar dichter en dichter naar mij toe.
Een week of twee later stond er een bloempot op mijn nachtkastje en die viel precies altijd maar naar mij toe.
En ik eindig altijd vanachter op mijn bed, gillend. :')

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.