EN | NL | FR

Drugs in LD's

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
SepHroT
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 29-7-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 10 Mei, 2007  Reageer met quote

Falafel schreef:
ik ben benieuwd of je jezelf in je droom ook puur op wilskracht in zo'n psychedelische staat kan krijgen... dus zonder in te beelden dat je daadwerkelijk een drugs inneemt..

Ik ben er van overtuigd dat dit in een lucide droom goed mogelijk moet zijn, wellicht zelfs als je het nog nooit in het echte leven hebt gedaan. Ik denk dat het te verklaren valt vanuit de gedachte dat drugs in principe een staat oproepen die al potentieel in jouw aanwezig is. Drugs kunnen als een soort katalysator deze staat oproepen, maar in mijn overtuiging kunnen wij dit ook zonder drugs. In dromen moet dat alleen maar makkelijker zijn, lijkt mij.

Artemis schreef:

Ik droomde ooit eens dat ik met vrienden xtc ging nemen en toen bleek het achteraf laxeer middel te zijn 8D wwoops

Lol, zal vast leuk zijn afgelopen

back to top
Ketama
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 17-9-2007
LDs: tel kwijt

BerichtGeplaatst: Wo 13 Jun, 2007  Reageer met quote

ik trip nu zon beetje elke nacht in bed. op hypagnostische beelden.. dus zonder drugs! ik weet niet hoe het komt, maar ik heb laatst morningglory thee gedronken en in die trip zag ik allerlei mooie lichtgevende patronen als ik mijn ogen dicht deed, vanaf die avond heb ik nu elke nacht hetzelfde, ik zie tastbare patronen van allerlei kaleidoscope kleuren elke nacht weer. soms zie ik ze zelfs met mn ogen open. deze patronen vervormen ook in figuren en objecten, het is zelfs zo gaaf dat ik moeilijk in slaap kan vallen ^^

oja een vraagje.. ik ben nogal bezig met psychedelica, en ik merk aan mezelf dus dat mijn dromen helderder worden na een trip. zit dit gewoon tussen mijn oren of hebben psychedelica, alkoloiden en psychoactive stoffen wel invloed op je droomleven? (een vriend van mij vertelde van wel)

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
34
Researchers
Laatst gezien: 7-7-2018
LDs: nee, dank je

BerichtGeplaatst: Wo 26 Sep, 2007  Reageer met quote

Bastiaan schreef:
Ook mondde elke drugs gerelateerde discussie meestal uit op een hevig anti/pro drugs discussie.

Dat is volgens mij nog nooit gebeurd zolang ik hier ben, en ik ben hier al best lang smile
Quote:

Als je een stof in verband met LD's wilt bespreken is dat alleen toegestaan als dit veilig, legaal and vrij verkrijgbaar is.

Dan kunnen we het wel over paddo's hebben (die wat betreft invloed op dromen niet een heel ander effect hebben dan de meeste psychedelica). Volgens mij is er niet echt een invloed van psychedelica op dromen. Ja, misschien via een brede omweg: ze kunnen je ertoe aanzetten om te oefenen bewuster te leven, en via die weg kun je meer lucide dromen krijgen. Verder heeft cannabis wel veel invloed op dromen: voor zover ik weet, verdwijnen je dromen (of in elk geval je herinnering daaraan) ongeveer als je dat gebruikt.

(Legale) drugs kunnen in dromen wel een effect hebben als je ze neemt, en dat kan van alles zijn, heel afhankelijk van wat je ervan verwacht. Ik denk dat niets een barrière is om de effecten heel realistisch te laten zijn, als je tenminste met een bepaald middel al ervaring hebt. Een psychedelische toestand kan zeker op puur psychologische basis voorkomen, zonder dat daadwerkelijk iets gebruikt is. Kijk maar naar het (ongewild) herbeleven van psychedelische effecten in een zgn. 'flashback'.

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
34
Researchers
Laatst gezien: 7-7-2018
LDs: nee, dank je

BerichtGeplaatst: Wo 26 Sep, 2007  Reageer met quote

Ketama schreef:

oja een vraagje.. ik ben nogal bezig met psychedelica, en ik merk aan mezelf dus dat mijn dromen helderder worden na een trip. zit dit gewoon tussen mijn oren of hebben psychedelica, alkoloiden en psychoactive stoffen wel invloed op je droomleven? (een vriend van mij vertelde van wel)

Ik denk dat het niet direct die stoffen zelf zijn, die zijn een paar uur na inname echt wel spoorloos verdwenen. Maar misschien heeft de psychedelische toestand psychologisch iets met je gedaan, waardoor je (tijdelijk) wat meer in contact staat met een diepere laag ofzo, of onbewust een iets andere houding aanneemt. Of misschien zijn je dromen wat sterker/emotioneler of opmerkelijker omdat je blijkbaar iets te verwerken hebt.

back to top
(Stefanio)
Droom Nubbertje
LD4all lid
27
Laatst gezien: 17-10-2007
LDs:

Re: Drugs in LD's
BerichtGeplaatst: Wo 10 Okt, 2007  Reageer met quote

Presto schreef:
Ik heb weleens gedroomt dat ik per ongeluk een xtc had ingenomen. Ik kon toen zo in een keer de hele wereld rond rennen Hebben jullie wel eens drugs gebruikt in een LD?

Je kan sowieso in een keer de hele wereld rond rennen in dromen.
Daar heb je geen drugs voor nodig.

...Al helemaal niet in LD's... neutral

back to top
Kzaf
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 4-2-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 05 Jan, 2008  Reageer met quote

dromen zIJn drugs tounge1

back to top
Rafskeman
Lucid mind
LD4all lid
24
Laatst gezien: 3-4-2018
LDs: ik hoop veel

BerichtGeplaatst: Za 05 Jan, 2008  Reageer met quote

Als ik WILD probeer lijkt het wel of ik stoned ben niet dat ik dat ooit ben geweest

back to top
lucidecees
vegaman
LD4all lid
32
Laatst gezien: 18-2-2009
LDs: om de nacht

BerichtGeplaatst: Di 08 Jan, 2008  Reageer met quote

ik lees nu zo deze toppic en heb weleens drugs gebruikt in mijn droom. een paar dagen terug ging ik een joint roken in mijn droom. en ik weet nog wel goed dat ik me toen erg high voelde. zelfs toen ik wakker werd had ik nog een high gevoel, dat gevoel bleef zeker voor 5 minuten hangen. nou weet ik toevallig hoe het in het echt voelt om te blowen, maar goed wie niet in Nederland siiw. maar het was zeker een wazige ervaring, aangezien je alles gewoon door je eigen ogen meemaakt in je droom had ik door het blowen minder controle over mijn omgeving en zwakte me droom snel af. Toch vind ik het wel heel vreemd dat mijn gevoel enigszins hetzelfde was als in het echt na een joint. [/list]

back to top
B.
^_^
LD4all lid
27
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Wo 09 Jan, 2008  Reageer met quote

ook toen je al wakker was, dat is redelijk appart tounge2

back to top
lucidecees
vegaman
LD4all lid
32
Laatst gezien: 18-2-2009
LDs: om de nacht

BerichtGeplaatst: Wo 09 Jan, 2008  Reageer met quote

nou 5 minuten is beetje overdreven, maar ik was in iedere geval zeker 10 sec nog ff wat wazig. maar waar schijnlijk was ik gewoon nog niet helemaal wakker. zon suf gevoel

back to top
...Eric...
Dreamcatcher
LD4all lid
29
Laatst gezien: 7-4-2013
LDs: ?

BerichtGeplaatst: Wo 30 Jan, 2008  Reageer met quote

ja, wie is er niet wazig als hij/zij net wakker is tounge2

back to top
Flostie
Nieuw lid
Nieuw lid
28
Laatst gezien: 4-6-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 09 Apr, 2008  Reageer met quote

aah zo gek je kan alles in je dromen he
zo gek dat je die situatie zo realistisch kan nabootsten is toch wel één van de moeilijkste gevoelens of ervaringen om na te bootsten een trip.
Zo heerlijk da kan je elke nacht trippen zonder in het echte leven gek te worden? toch?
Ik heb 1 keer gedroomt(niet lucide) dat er een besjesstruik bij men school stond en dat je van die besjes tripte ..en leek echt of ik tripte was ook een eeeeerg lange droom zoals een trip altijd heeel lang lijkt.
En de eerste keer als ik echt tripte voelde me ik alsof ik dat allemaal al had gevoeld en ervaren in men dromen

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 20-7-2019
LDs: genoeg

BerichtGeplaatst: Wo 09 Apr, 2008  Reageer met quote

een trip is eigenlijk gewoon een andere manier van interpretatie van je omgeving. Dat is in een droom dus eigenlijk altijd het geval. Je voelt je zoals je denkt je te voelen wink5

back to top
FlixDreamer
Musicaddict
LD4all lid
FlixDreamer heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Researchers
Laatst gezien: 11-5-2012
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Vr 11 Apr, 2008  Reageer met quote

Je zou zo'n ervaring ook kunnen krijgen zonder drugs tounge2, al lijkt het me wel leuk om eens te proberen tounge2

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

BerichtGeplaatst: Vr 11 Apr, 2008  Reageer met quote

Drugs geprobeerd in een droom... jawel! Al enkele keren wiet geprobeerd in een ND maar het deed helemaal niks! En ik werd daar wel kwaad om toen, op dat moment in die droom. lol colgate
Mijn recentste droom is anders, ik had een andere plantaardige drug geprobeerd en kreeg hallucinaties te zien toen ik in die ND aan het chatten was.

En inderdaad, heeft Pseudos volgens mij wel gelijk!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: