EN | NL | FR

Betekenis inzien

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Ashlin
Nieuw lid
Nieuw lid
27
Laatst gezien: 20-8-2007
LDs:

Betekenis inzien
BerichtGeplaatst: Ma 20 Aug, 2007  Reageer met quote

Heey, kom ik weer met een vraag.. smile

Ik heb mijn hele leven al gehad dat ik minstens een droom (vaak meerdere) per nacht kan onthouden. Mijn dromen zijn altijd heel mooi en ik ben er erg dankbaar voor dat ik ze elke nacht weer mag beleven. Ik vind het ook erg zonde als mensen zeggen dat ze hun dromen niet herinneren. Niet dat ze daar wat aan kunnen doen (hoewel er zijn nu wat manieren wink ) maar ze weten niet wat ze missen. Ik heb ook altijd al gehad dat ik heel snel doorzie wat de droom mij wil zeggen of wat het betekent. En als ik zeg heel snel, bedoel ik ook heel snel. Meteen eigenlijk. Ik ben sinds kort een droomdagboek begonnen en steeds als ik dat weer doorlees herinner ik me alles van die droom, meer nog dan dat ik heb opgeschreven. Ik zie er ook wel patronen in.

Mijn vraag: hoe kan het zijn dat ik me alles nog herinner weken na de droom, en dat sommige mensen het niet eens meer herinneren als ze wakker worden?

back to top
the1
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 2-3-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 21 Aug, 2007  Reageer met quote

Ik denk dat het te maken heeft met het kortetermijngeheugen en je vermogen om onbewust gegevens op te slaan.

Dat is echter alleen een gedachte.

maar:

Ook ben jij dus vanaf het begin van je leven gemotiveerd geweest om je dromen te onthouden, gewoon omdat ze mooi zijn. Ik onthield vroeger misschien 1 tot 5 dromen per jaar, maar toen ik LD ontdekte zijn dat er nu dus 3 per nacht.

Mensen weten vaak niet dat er meer is dan slapen.

back to top
Spiritech
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-10-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 25 Aug, 2007  Reageer met quote

Hoe bewuster mijn dromen, hoe beter ik ze onthoud.
De lucide dromen horen tot mijn best herinnerde. Slechts een paar heel duidelijk herinnerde intense gewone dromen kunnen dat evenaren.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: