EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Zesde chakra(3de oog) opend zich?!

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
saskia
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 19-10-2007
LDs:

Zesde chakra(3de oog) opend zich?!
BerichtGeplaatst: Za 15 Sep, 2007  Reageer met quote

Ong. twee weken geleden begon het me op te vallen dat regelmatig(vooral als ik op bed lag) mijn voorhoofd jeukte en een soort van druk voelde, een erg irritant gevoel. Als ik dan krabte was het even weg en kwam het later terug. Begin deze week heb ik het op internet opgezocht omdat ik het toch vreemd begon te vinden. Op internet las ik over het opengaan van je derde oog, hetzelfde gevoel werd steeds beschreven.

Dit weekend ben ik begonnen met reiki 2. Ik heb het verteld aan de reiki master en hij bevestigde mijn bevindingen op internet. Ik heb nu mijn eerst inwijdig bij reiki 2 gehad en morgen krijg ik de tweede. De reiki master vertelde ook dat het kan gebeuren dat het derde oog zich verder gaat openen vooral ik nu met reiki 2 bezig ben, ivm de inwijdingen, en dat het kan gebeuren dat ik entiteiten ga zien of dat entiteiten me op de een of andere manier proberen te benaderen(bijv dmv stemmen en dromen) en dat mijn intu´tie beter word.

Vandaag heb ik een pendel boven mijn derde oog gehouden(gewoon om te expirimenteren) als ik het op mijn voorhoofd plaats en het langzaam van mijn voorhoofd verwijder voel ik een soort magnetische kracht, erg vreemd voelt het en nu ik er meer mee bezig ben voel ik het ook steeds vaker, ook in lichtere mate.

Ik heb nu het een ander gelezen hierover. Mijn reiki-master had het ook over The Secret waar ik me nu maar eens meer in ga verdiepen en raadde me een boek aan: Synchronisch leven van Deepak Chopra.

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen en wat andere hier eigenlijk van vinden.

back to top
Spiritech
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-10-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 23 Sep, 2007  Reageer met quote

Dat lukt je ook met een potloodje, zowel als iets niet-geleidends.

Het hangt niet af van de beweging van een voorwerp maar op welke afstand het zich bevindt (ook stilstaand). En al met al denk ik dus niet dat het rechtstreeks een vorm van magnetisme (electromagnetisme) is zoals de natuurkunde die kent.

Als een ander een voorwerp naar me toe of van me af beweegt pik ik dat ook op. Het is echt niet de warmte van iemands hand want daar is het gevoel te lokaal voor.
De afstand tot mijn voorhoofd wil ik iets merken, is binnen een paar centimeter van de huid af.
Het lukt bijzonder goed bij spitse voorwerpen, en ik voel niks aankomen bij bijvoorbeeld de stompe onderkant van een aansteker.

back to top
saskia
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 23 Sep, 2007  Reageer met quote

Ik heb het nu ook met een potlood geprobeerd! Bij een ansteker of je hand voel ik niet datzelfde gevoel. Ik ben er nu ook achter dat als ik de potlood naar mijn zesde chakra toe beweeg het gevoel steeds sterker word en andesom. Ik was het gevoel weer even kwijt maar na die oefening met dat potlood is het weer terug. Denk je dat het daar mee te maken heeft, ivm het oefenen?

Ken je toevallig ook een oefening waarmee ik het proces kan versnellen? Ik vind het wel grappig om er mee te spelen wink5.

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
32
Researchers
Laatst gezien: 18-3-2016
LDs: nee, dank je

BerichtGeplaatst: Do 27 Sep, 2007  Reageer met quote

Ik ben benieuwd of je dat ook voelt als iemand anders het doet wanneer je je ogen dicht hebt. Ik heb dat nog nooit geprobeerd, maar ik voel het geloof ik wel minder wanneer ik het zelf doe met mijn ogen dicht.

Ik ken het gevoel van druk dat zomaar ontstaat ook wel, ik kan het ook wel oproepen als ik me concentreer. Maar het gebeurt zeker niet vaak, en is ook niet echt vervelend ofzo.

back to top
Fee
Slaapmuts
LD4all lid
30
Laatst gezien: 23-9-2012
LDs: de tel kwijt!

BerichtGeplaatst: Do 27 Sep, 2007  Reageer met quote

Hey Saskia smile.
Ik heb het gevoel alsof wij ooit een tijdje hebben gemaild. Ken je het TeraMai forum? Nou goed, het kan ook een andere Saskia zijn geweest natuurlijk.

Ik heb zelf bijna 2 jaar reiki 2 en ik denk dat het mijn intuitie wel heeft versterkt. Intuitie staat in verband met het derde oog, dus het is ik denk ik heel logisch dat je die kan voelen. Ik heb het ook een tijd gehad, maar ik ben vergeten of dat voor of na mijn reiki 2 cursus was. Best wel irritant he, als je dat drukkende gevoel gewoon niet weg kan krijgen . Bij mij is gewoon overgegaan hoor, maar dat duurde nog best lang.

Liefs, Fee(/Sabine/Vlinder)

back to top
saskia
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 29 Sep, 2007  Reageer met quote

Nee Fee, dat ben ik niet, heb net op die site gekeken maar ben daar nog nooit gweest.
Bij mij is het nu een stuk minder. Als ik me concentreer of oefen met bijv. een potloot zoals eerder beschreven voel ik het weer smile. Ik vind het nu best wel grappig!

Trouwens even een vraagje tussendoor omdat je schrijft dat je ook reiki kunt doorgeven. Wat voel jij als je reiki geeft? Mijn handen worden namelijk niet warm, een enkele keer wel, soms gaan ze tintelen. Als ze niet warm worden wil dat niet zeggen dat er niets gebeurd maar ik vind het wel behoorlijk frustrerend.

En Dirk, ik zal het eens door een ander laten proberen, eens zien of ik het dan ook voel. Bedankt voor de tip!

back to top
Fee
Slaapmuts
LD4all lid
30

BerichtGeplaatst: Za 29 Sep, 2007  Reageer met quote

Oh je bent het niet, jammer ^^ .

Meestal heb ik warme handen als ik reiki geef. Soms heb ik koude handen, dat gebeurt eigenlijk altijd als ik mensen behandel die gestresst of gespannen zijn. Tintelingen komen ook voor op bepaalde plekken bij bepaalde mensen.
Dat jij nu nog geen warmte voelt, wil absoluut niet zeggen dat je het nooit gaat voelen! Na reiki 1 heb ik veel moeten oefenen om warmte in mijn handen te krijgen. Toen ik een tijd later reiki 2 ben gaan doen raakte ik het hele reikigevoel weer kwijt en heb ik weer maanden moeten oefenen om het weer terug te krijgen. Beste is om er lekker te tijd voor te nemen en (liefst elke dag!) op jezelf te oefenen en ook soms op anderen. Als je ook aan behandelingen op afstand doet mag je best een keer op mij oefenen hoor . Dan geef ik je er graag een behandeling voor terug smile.
Veel plezier met je reiki!

Liefs smile

back to top
saskia
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 30 Sep, 2007  Reageer met quote

Fee schreef:

Als je ook aan behandelingen op afstand doet mag je best een keer op mij oefenen hoor . Dan geef ik je er graag een behandeling voor terug smile.
Veel plezier met je reiki!

kiekeboe

Lijkt me leuk, ik ben op het moment vooral bezig met zelfbehandeling ivm warme handen krijgen sadblauw. Maar met behandelen op afstand wil ik wel beginnen, lijkt me leuk om iemand te behandelen die ik niet ken, kan dat eigenlijk wel, ik bedoel eigenlijk is er geen foto of iets dergelijks voor nodig? Het is misschien het makkelijkste om een tijd en datum af te spreken misschien ook geen slecht idee om elkaar niet op dezelfde tijd/datum te behandelen.

back to top
Fee
Slaapmuts
LD4all lid
30

BerichtGeplaatst: Zo 30 Sep, 2007  Reageer met quote

Ik PB je er even over smile.

back to top
Mighty Mike
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 18-3-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 10 Mrt, 2008  Reageer met quote

geloven jullie hier echt in?

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
32
Researchers
Laatst gezien: 18-3-2016
LDs: nee, dank je

BerichtGeplaatst: Wo 19 Mrt, 2008  Reageer met quote

Ik denk dat er niet echt sprake is van wel of niet geloven. Dat is een beetje zoals tegen iemand die zojuist met een vliegtuig is geland, zeggen "geloof je nou echt dat zo'n ding kan vliegen?" Nouja, nu overdrijf ik het een beetje, maar voor Saskia en Fee is dit eerder dagelijks bevestigde praktijk dan een geloof, denk ik, dat wil ik maar zeggen.

back to top
omnivarious
lucid-thinker
LD4all lid
27
Laatst gezien: 17-2-2011
LDs: veel

><
BerichtGeplaatst: Wo 19 Mrt, 2008  Reageer met quote

reiki en zo daar doe ik niet aan, maar ik mediteer wel vaak dus heb geen hekel aan spiritualiteit ofzo...
maar ik raad het jullie allemaal af om "the secret" te gaan lezen, het is het ergste hoog bullshit gehalte boek dat ik ooit gelezen heb.
het komt er dus op neer dat het boek je vertelt positief te denken, en dat dit weer de kosmos "herschikt" zodat je leven positiever wordt, iets waar ik het overigens wel mee eens ben (als je positief denkt bereik je immers meer).
maar mevrouw Rhonda Byrne(schrijfster van the secret) gaat nog verder, zij beweert vervolgens dat je een soort "geluksmagneet" hebt en brengt het hele gebeuren erg kapitalistisch/materialistisch iets dat ik niet verwacht van een zogenaamd geheim dat einstein en michelangelo ook wisten...

back to top
LDlover
LD4all lid
LD4all lid
Researchers
Laatst gezien: 14-4-2013
LDs: z

BerichtGeplaatst: Wo 08 Aug, 2012  Reageer met quote

Reiki bestaat echt (vind ik dan weer wink ). Het heeft mij heel erg geholpen met mijn dystrofie.

back to top
steefz
Gast

LDs: &#8734;

BerichtGeplaatst: Wo 08 Aug, 2012  Reageer met quote

Ik heb eigenlijk altijd dingen kunnen aanvoelen met mijn voorhoofd, en ik wil nog even iets kwijt over de reiki. Ik heb gehoord uit ervaringen van me vader en moeder dat de reiki ook wel eens wat van je zelf meenemt bijv. positieve energie. Ze zijn later over gegaan op Quantum touche ik heb hiervoor zelf ook een cursus gevolgt en ik raad het je heel erg aan!!! het heeft mijn spiritualitijd veel goed gedaan!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.