EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

het GROTE "was dit een lucide droom?" topic II

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 1 van 10Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Auteur  Bericht 
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

het GROTE "was dit een lucide droom?" topic II
BerichtGeplaatst: Za 20 Okt, 2007  Reageer met quote

<mod> Dit is deel 2 van het topic.
Klik hier voor deel 1 </mod>

Ik weet niet zeker of dit een lucide droom was:
Ik stond in de tuin, en die zag er nogal vreemd uit. Ik besloot een RC te doen, en keek naar mijn hand. Mijn ringvinger was veel kleiner dan normaal.
(Dit was uiteraard maar een klein fragmentje xD)

Het probleem is, dat ik me nu niet meer kan herinneren of dit een LD, of een FLD was hmm Ik deed daarna wel dingen die ik normaal in een LD zou proberen, maar het leek toch op een ND.

back to top
...Eric...
Dreamcatcher
LD4all lid
28
Laatst gezien: 7-4-2013
LDs: ?

BerichtGeplaatst: Za 27 Okt, 2007  Reageer met quote

Dan was het waarschijnlijk een FLD.

Met alleen weten dat je droomt ben je er nog niet echt. Je moet echt bewust zijn van alles wat je doet en alles wat je waarneemt. Als je een keer een LD en een FLD hebt gehad weet je het meestal wel.
nouja, eigenlijk zeg ik dat wel zo makkelijk, maar je hebt ook van de dromen die tussen een LD en FLD in zitten, ik noem het dan gewoon laag lucide.

back to top
Larsie1995
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 17-1-2008
LDs:

Lucide of niet?
BerichtGeplaatst: Zo 04 Nov, 2007  Reageer met quote

<mod>Ik heb dit topic samengevoegd met het grote was dit een lucide droom topic kiekeboe </mod>

Hallo,
Ik ben net nieuw hier, ik ben 12 jaar oud. ( jong ja. )
Ik had laatst een droom die ik me niet helemaal meer herriner.
Ik las hier al eens eerder over lucide dromen.
En ik had er volgens mij ook 1 maar niet helemaal perfect.
Ik liet met mijn hoofd schepen zinken (dus gewoon denken: dat schip gaat nu zinken), en ik dacht is dit nou een droom of is dit echt, want als dit een droom is dan ben ik lucide, daarna werd ik al meteen wakker.
Het is raar want ik weet natuurlijk heel goed dat in real life je geen schepen kan laten zinken, maar toch.
Ik had vannacht weer een beetje lucide droom, ik kwam er op ik weet niet meer iets achter dat het een droom was, en dacht, hmm.
Eens kijken of het ook echt werkt, en ik wou een ferrari hebben en erin rijden, dus ik dacht eraan en jahoor het verscheen, maar ik had de laatste tijd veel 'GTA vice city stories' gespeeld op mijn PSP (PlayStation Portable.), en daar waren ook zulke auto's op.
Dus het leek net of ik als die vent in die auto stapte zoals je het op de psp ziet, daarna werd ik ook wakker.

Kortom niet zo heel erg lucide dus, maar het leek er wel op.

Maar is dit nou lucide of niet? en zoja, hoe kan ik het helemaal echt goed lucide krijgen? want ik heb nog nooit echt gehad van dat ik wou schreeuwen yes ik ben lucide.

Alleen toen ik jonger was besefte ik in bijv. nachtmerries dat het een droom was, en toen deed ik net of ik dood was, en toen werd ik wakker.

Groeten & sorry voor opmaak van het bericht als het een beetje onleesbaar is, ik ben pas 12 dus tounge2

Larsie1995.

back to top
c0rine
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 9-10-2008
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Zo 04 Nov, 2007  Reageer met quote

Ik denk wel dat je lucide was, alleen dan laag lucide. Als je laag lucide bent raak je je luciditeit snel weer kwijt. Als weer eens lucide bent probeer dan eens om bijvoorbeeld in je handen te wrijven of snel om je as te draaien. Dat zijn namelijk manieren om meer lucide te worden. In ieder geval veel succes met lucide dromen.

back to top
Antoni
vrijheidsstrijder
LD4all lid
32
Laatst gezien: 2-7-2011
LDs: vroeger veel

BerichtGeplaatst: Ma 05 Nov, 2007  Reageer met quote

Er is een verschil tussen dromen dat je iets denkt en denken dat je iets droomt. Zoals je je eerste droom beschrijft, was je pas lucide nadat je de schepen had doen zinken. Je droomde dus dat je dat met je gedachten deed, waarna je lucide werd en meteen ontwaakte.
Ga voor je tweede droom na of je echt wist dat je droomde of dat je droomde dat je wist dat je droomde.

back to top
Larsie1995
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 17-1-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 05 Nov, 2007  Reageer met quote

Oké Dankjewel smile

Maar vroeger had ik bijv een nachtmerrie en die kreeg ik afentoe weer opnieuw, en op gegeven moment wist ik wel dat het een droom was omdat ik hem al vaker had gehad.
Toen was ik dus ook lucide alleen was ik nog pas 9 jaar oud ofzo, wist niet wat lucide was, en wou dus zo snel mogelijk weer uit die nachtmerrie, maar ik wist dus dat ik droomde en ik wou dus weer wakker worden.
dus als je dromen herhalen wordt je dus vaker lucide bij zo'n herhaalde droom? ( is eigenlijk ook wel logisch, want het wordt in je hersenen geplant zegmaar)

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
33
Researchers
Laatst gezien: 7-7-2018
LDs: nee, dank je

BerichtGeplaatst: Di 20 Nov, 2007  Reageer met quote

Nouja herhalende dromen kunnen een soort 'handvat' zijn aan je droomwereld. Je hebt dan iets om overdag aan te denken, je weet dat iets vaker voorkomt als je droomt, en dan kun je jezelf trainen om in die situatie lucide te worden. 'ik moet lucide worden als ik droom' is voor je hersenen denk ik een veel vagere en moeilijker opdracht dan 'ik moet lucide worden als dit/dat weer gebeurt'.

back to top
Marissa
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 25-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 16 Dec, 2007  Reageer met quote

Hallo.. ik had een droom waarin ik dacht dat ik lucide was. Ik denk dat dat een FLD was omdat ik droomde dat ik in mijn kamer was, maar die kamer leek niet op mijn echte slaapkamer, en ik dacht dat als ik echt lucide was geweest ik wel had geweten dat het niet mijn echte kamer was. Wel ging ik door spiegels heen.
Daarna heb ik nog 2 dromen gehad, alleen weet ik bij deze niet zeker of het nou een LD of een FLD was. Ik loop door spiegels heen en zoek mensen, en bij de laatste droom heb ik ook een paar keer gedacht van ik droom nu, maar het voelt anders dan eerdere LD's. Kan iemand mij vertellen of dit FLD's waren of gewoon lage luiciditeit ofzo?

back to top
~Sandra~ heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Chat Mods
Laatst gezien: 12-6-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 16 Dec, 2007  Reageer met quote

Ik denk dat het gewoon lage luciditeit was, aangezien je wel zegt dat je dacht "ik droom nu" maar je was je niet volledig bewust dat dingen niet klopte. ^^

back to top
twin
Moderator
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 20-8-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 18 Jan, 2008  Reageer met quote

Als je nou niet helemaal bewust bent maar wel een soort van "terloops" weet dat het een droom is.vb : Ik zit in een achtbaan en ik vind dat het wel ietsje sneller mag, dan geef ik mijn droom een "duwtje" en dan gaan we ook harder.(want het is een droom) maar dat denk ik niet heel bewust maar zo langs mijn neus weg (als je begrijpt wat ik bedoel). Telt dat dan toch als een LD of niet?

back to top
Hendrik
LD4all lid
LD4all lid
30
Laatst gezien: 26-2-2010
LDs: 5

BerichtGeplaatst: Ma 21 Jan, 2008  Reageer met quote

Vanavond was ik ook even lucide. Ik zat in een auto vastgebonden en opeens wist ik: Dit is een drooom ik ben lucide. Maar toen ik mijzelf probeerde te bevrijden lukte dit niet, ik kon eigenlijk helemaal niets. Ik kon mijn luciditeit nog even vasthouden, maar na 10 seconden ofzo ontwaakte ik.

Hopelijk is dit een stap in de goede richting, ik ben de rest van de nacht/ochtend niet meer lucide geweest maar heb wel lekker gedroomd smile

back to top
Nr1
LD4all lid
LD4all lid
27
Researchers
Laatst gezien: 20-7-2008
LDs: 18

BerichtGeplaatst: Wo 27 Feb, 2008  Reageer met quote

vannacht had ik een apparte ld/nd ik weet niet of ik echt lucide was of dat het een fld was.
ik droom dat ik met een vriend in een auto rij(hij rijdt) maar hij heeft geen rijbewijs dus word ik lucide en stap uit.
maar ik denk op dat moment dat ik in slaap ben gevallen in de auto, dus als ik wakker word zou ik volgens die gedachte wakker worden in de auto en niet in mn bed. ik vertel hem dat het een droom is en zeg dat hij zn vingers moet tellen en hij komt er ook achter dat het een droom is. daarna sta ik in school en ik weet nog steeds dat ik droom maar ik doe helemaal niets.. ik ben gewoon een beetje aan het rondzweven en luister naar gesprekken van leerlinge:S
hopelijk heeft iemand tips om op zo'n moment wel helemaal lucide te worden zodat ik er de volgende keer iets mee kan!smile

back to top
Darleen_J
LD4all lid
LD4all lid
26
Laatst gezien: 2-3-2011
LDs: 13

BerichtGeplaatst: Do 27 Mrt, 2008  Reageer met quote

Dat is wel een echte ld, geloof ik. Ik zou btw ook iets hebben aan zo'n tips! tounge1 Overdag denk ik veel na over welke coole dingen ik allemaal eens kan uitproberen in mijn dromen, maar als ik ontdek dat ik droom, ga ik... skaten enzo. :')

back to top
Photograph
Nieuw lid
Nieuw lid
25
Laatst gezien: 28-3-2008
LDs: 1

BerichtGeplaatst: Vr 28 Mrt, 2008  Reageer met quote

Hello there, ik ben nieuw hier, nouja, ik heb nog nooit gepost maar ik lees al wel een tijdje mee ;]
Laatst droomde ik, dat ik in een soort warenhuis was. Zonder dat ik het doorhad keek ik naar mijn handen en gelijk sloeg er iets in mijn hoofd om van: 'WOAH IK BEN LUCIDE!' En mijn hart ging tekeer, je kent het wel. Nouja, toen ik dat eenmaal dacht leek ik wakker te worden en dat had ik door dus keek ik opnieuw naar mijn handen. Daardoor leek het net of ik mezelf, ja 'oplaadde' ofzo om verder te dromen.
Toen ik net wist dat ik lucide was liep ik een beetje vooruit, en voelde ik ook dat ik liep. Dat ik stampte, ofzo.
Anyway, om het te testen heb ik er de eerste momenten misbruik van gemaakt dat ik (denk ik dus hè) lucide was. No comment.
Daarna ben ik nog wat dingen gaan doen die ik me niet helemaal meer herrinner. Later was ik in een straat terectgekomen, ik weet niet meer hoe. Het regende iniedergeval, en ik probeerde te gaan vliegen. Het ging niet. Na een paar keer proberen kreeg ik het door, en lukte het. Ik 'zwom' in de lucht.
De rest ben ik vergeten, maar ik heb nog wel wat dingen gedaan geloof ik.
Ook als ik leek weg te vagen of terug te vallen in een normale droom keek ik naar mijn handen en 'laadde' ik mezelf weer op. Ik weet niet of dat normaal is? Of dat dat überhaubt werkt zegmaar.

Nouja. Dus vroeg ik me af of het een LD was, of een FLD.
cheesy

back to top
Darleen_J
LD4all lid
LD4all lid
26
Laatst gezien: 2-3-2011
LDs: 13

BerichtGeplaatst: Za 29 Mrt, 2008  Reageer met quote

Ik heb dat ook, hoe meer ik denk dát ik droom (jij kijkt naar je handen), hoe meer controle ik heb over mijn droom. En volgens mij was dat wel degelijk een LD. ^^

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 1 van 10Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.