EN | NL | FR

wat is een lucinde?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
patty
Nieuw lid
Nieuw lid
36
Laatst gezien: 5-11-2007
LDs:

wat is een lucinde?
BerichtGeplaatst: Ma 05 Nov, 2007  Reageer met quote

ik heb via google deze site ontdekt,omdat ik ben wezen zoeken naar de betekenis van mijn dromen.nu ik al deze reactie's lees denk ik dat ik verkeerd zit?!mijn dromen komen vaak terug maar zijn meer nachtmerries,ze zijn levens echt en in mijn dromen kan ik niet zelfstandig wakker worden.iemand moet mijn wakker maken,ik weet dat ik droom terwijl ik ook wakker ben,ik hang er ergens tussen in denk ik.en als ik probeer te bewegen lukt dat niet...na een tijdje proberen kan ik mijn telefoon pakken terwijl ik nog slaap:Imaar als ik dan op bellen wil drukken valt mijn telefoon uit mijn handen of knijpen mijn ogen strak dicht.in mijn dromen komen ook vaak dezelfde mensen voor en het speelt zich altijd af in mijn eigen huis.ik wil van deze dromen af,en ik wil er achter komen wat ze te betekenen hebben.zit ik nu goed hier,of zit ik hellemaal fout?:)groetjes patricia

back to top
Smartzenegger
Map Developer
LD4all lid
38
Laatst gezien: 8-12-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 06 Nov, 2007  Reageer met quote

ja je zit hier goed.
maar je zou waarscheinlijk het probleem op andere manier aanpakken dan je zou denken.
hier is het de bedoeling om je droom in de hand te krijgen, hebben en houden.
ook op deze manier kan je je dromen en nachtmeries ombuigen naar iets positiefs waar jij wat aan hebt.
in dit geval moet je je droom confronteren met jezelf.
ja, ook je droom ben je allemaal zelf.
het is een projectie van je onderbewustzijn.
wat je moet doen is niet denken maar weten dat het een droom is en (nog veel belangrijker) dat je weet (niet denkt) dat je alles naar je eigenhand kan zetten.
dan zal er daadwerkelijk niets gebeuren wat jij niet wilt.
jij zegt dat je droom steeds terug keerd, nou misschien doe je dat iederekeer zelf.
omdat je verwacht wat er dat zal gebeuren, gebeurd dit ook.
dit betekend dus dat als je het wel in de hand hebt dezelfde regels van toepassing zijn.
het is gewoon net die schakel van wel en niet weten.
meeste mensen zijn (onbewust) bang van hunzelf.
in dat geval zal het net iets moeilijker zijn.
maar voor lucide dromen heb je wel een groot plus punt.
je hebt een duidelijke dreamsign om de droom te herkennen wanneer je dus ook daadwerkelijk droomt.

back to top
Antoni
vrijheidsstrijder
LD4all lid
33
Laatst gezien: 2-7-2011
LDs: vroeger veel

BerichtGeplaatst: Di 06 Nov, 2007  Reageer met quote

'Een lucinde' bestaat voor zo ver ik weet niet. Ik denk dat je je afvraagt wat een lucide droom is. Lees daarvoor de droomgids van deze site.
Lucide dromen kan je helpen bij het overwinnen van je nachtmerries. Zodra je jezelf in je dromen bewust weet te maken van het feit dat je droomt, is een nachtmerrie niet meer beangstigend. Je kan hem dan zelfs omvormen tot iets positiefs.
Niet kunnen bewegen als je wil ontwaken uit een nachtmerrie is volgens mij vrij normaal. Ikzelf heb dat ook vaak wanneer ik een nachtmerrie heb. Wat daar precies tegen te doen is, weet ik niet, maar ik denk dat men je op dit forum wel kan helpen.
Lees dus eerst de droomgids om erachter te komen wat dromen precies is en hoe je de controle kunt krijgen over je dromen.

back to top
bareleduc
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 28-2-2008
LDs:

verlamming:O
BerichtGeplaatst: Do 14 Feb, 2008  Reageer met quote

Ik heb dit ook gehad.
Het heeft met slaapverlamming te maken volgens mij:O
Ik heb het nog niet geprobeert om controle erover te krijgen en ik denk ook niet dat het lukt, omdat je wakker bent..
Je hallucineerd.. dat is wat anders dan dromen..

back to top
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
33
Laatst gezien: 19-2-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 17 Feb, 2008  Reageer met quote

op wikipedia, de online encyclopedie, staat een heel stuk over slaapverlamming.
je niet kunnen bewegen na of voor het slapen is een slaapverlamming met de bijkomende vaak beangstigende symptomen zoals hallucineren.
hier is de link:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: