EN | NL | FR

Het GROTE WILD topic V

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
beestje2
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 2-10-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 09 Sep, 2008  Reageer met quote

Ik kom niet verder sadblauw
ik tel op me ademhalin 1 ik droom enzo. ik voel me dan bij 130 wegzekken in me matras. alleen dan houd dat gevoe alsof ik inn me matras zak op en voel ik me weer normaal. en gebeurd er niks meer.. toen ben i maar gestop bij de 300
iemand tips?

back to top
Sebassie
Beginnend Dromer
LD4all lid
27
Laatst gezien: 1-1-2011
LDs: Rond 9.00 am

BerichtGeplaatst: Di 23 Sep, 2008  Reageer met quote

Tja, ik kom ook niet echt meer verder, Ik heb 1 keer een WILD gehad, nadat ik s'ochtens wakker geworden was. Was wel typisch, ik had net FILD (of HILD) geprobeerd, zoals eerder op dit forum genoemd was, maar het lukte niet, dus wildde ik net weer gaan slapen, gaat het opeens allemaal vanzelf.
Ik lag gewoon op mijn zij, en opeens kom ik (voor het eerst) in SP. Hier schrok ik best wel van, waardoor ik weer wakker werd, maar toen ging ik het nog eens proberen, en binnen een minuut (denk ik) kwam het alweer op. Dit was anders dan hoe het hier overal beschreven was, want ipv beelden zag ik juist helemaal niets, alleen maar zwart, en ik voelde ook niets meer dan alleen het 'door je bed zak-gevoel'. dit duurde nog geen halve minuut, en toen stond ik in mijn kamer, naast mijn bed (gelukkig maar, ik heb een hoogslaper, vlak onder het plafond. ^^ )
Een van de eerste dingen die me opviel was dat ik alles, zonder bril, scherp zag.
Later, nadat ik mijn hand door de spiegel op mijn kamer had gestoken (ik ging er niet doorheen, wie weet wat erachter zit! ) ben ik wat rond gaan lopen in huis, en nog wat handen door spiegels gestoken, was ik opeens bij een grote, houten poort in een zwarte ruimte (nu pas een poort dus), en ik herinner me niet meer hoe ik uit mijn huis wegging. verder moest ik om de 10 seconden ofzo mezelf stabiliseren (Helderheid/Luciditeit x1000), omdat ik merkte dat de droom steeds verder vervaagde. Dat was best wel irritant, maar ik heb de droom zo een heel stuk kunnen verlengen. smile

Dit is mijn enige geslaagde WILD, ookal ging hij niet 'volgens het boekje'. Ik heb later nog een boel methodes geprobeerd, maar ik kom niet eens tot HI, en soms, als ik bijna zover ben, dan krijg ik een gevoel alsof 2 tanden tegen elkaar aanduwen, maar dan met mijn ribben. Vreemd genoeg, als ik op dat moment het gevoel zou moeten omschrijven, zou ik 'Groen' zeggen, vraag me niet waarom, maar dat voel ik dan eek2

Iemand bekend met dit gevoel, of (nieuwe) tips?
bvbd
Sebastiaan

ps. Ik heb alle delen van dit topic al gelezen en (grotendeels) geprobeerd, met weinig succes... (Waarschijnlijk komt dat ook omdat ik het vooral s'avonds doe, maar anders heb ik geen tijd blauw )

back to top
timmy
LD4all lid
LD4all lid
28
Laatst gezien: 12-2-2015
LDs: regelmatig

BerichtGeplaatst: Do 02 Okt, 2008  Reageer met quote

Gisteren avond was het me ook bijna geluk. Ik was op mijn rug gaan liggen en heb net gedaan alsof ik voor de klas stond om een Presentatie te houden over Lucide dromen. Na een tijdje voelde ik mijn handen al niet meet en kort daarna ook niet meer dat ik onder de lakens lag. Nog geen 5 minuten later werd het me helemaal wit voor mijn ogen. door alle spanning trok het weg en was ik jammer genoeg weer kaar wakker.

back to top
Sebassie
Beginnend Dromer
LD4all lid
27

BerichtGeplaatst: Do 02 Okt, 2008  Reageer met quote

Vreemd, de enige keer dat het mij lukte werd alles juist extra zwart...
Nou, in ieder geval, succes verder, dat het je beter afgaat dan mij.

back to top
ichii
Legendary Dreamer
LD4all lid
Laatst gezien: 4-10-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 04 Okt, 2008  Reageer met quote

angst zorgt er vaak voor dat het mislukt omdat je dan als het ware wakker schrikt... dit had ik in het begin ook op moment dat ik uit mn lichaam getrokken werd tijdens WILD, omdat ik bang was niet meer terug in mn lichaam te keren... hier heb ik me overheen gezet na veel oefenen en nu is het gewoon een soort van vrije val uit mn lichaam rechtstreeks de droomwereld in smile

back to top
Footprints
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 23-3-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 04 Okt, 2008  Reageer met quote

Ik ben de laatste tijd weer een beetje begonnen met WILD, hier een aantal tips voor mensen waarbij het niet wil lukken smile

-Probeer het niet 'savonds. je maakt dan een hormoon aan waardoor je gaat slapen, en in slaap vallen moet juist niet gebeuren. De beste tijd voor mij is ongeveer 5 uur 'sochtends, na een WBTB. Overdag kan ook, maar dan is het veel moeilijker om een goede slaapverlamming te krijgen. Als het een paar keer gelukt is, kan je het natuurlijk ook 'savonds proberen, maar de kans is veel kleiner dat het dan lukt.

- als je in bed ligt en je ligt lekker, beweeg je dan niet meer. Ook niet als je een drang voelt opkomen om je te bewegen. Deze 'drang' is een soort test van je lichaam om te zien of je hersenen al slapen. Als je niet beweegt, denk je lichaam dat je al slaapt. Gewoon stil blijven liggen, dan komt de slaapverlamming vanzelf.

-Probeer je ogen stil te houden. Als je er niet op let merk je het niet, maar je ogen maken altijd kleine bewegingen. Als je ze stil houdt (moet je wel even op oefenen), komt de slaapverlamming sneller.

zo smile

back to top
beestje2
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 2-10-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 05 Okt, 2008  Reageer met quote

ik ga hetvanaaf weer proberen, en ik word vaak om 5 uur sóchtends wakker dus dan probeer ik het nog een keer ik moet dan aleen 1 uur later eruit

back to top
Sebassie
Beginnend Dromer
LD4all lid
27

BerichtGeplaatst: Ma 06 Okt, 2008  Reageer met quote

Footprints schreef:
Ik ben de laatste tijd weer een beetje begonnen met WILD, hier een aantal tips voor mensen waarbij het niet wil lukken smile

-Probeer het niet 'savonds. je maakt dan een hormoon aan waardoor je gaat slapen, en in slaap vallen moet juist niet gebeuren. De beste tijd voor mij is ongeveer 5 uur 'sochtends, na een WBTB. Overdag kan ook, maar dan is het veel moeilijker om een goede slaapverlamming te krijgen. Als het een paar keer gelukt is, kan je het natuurlijk ook 'savonds proberen, maar de kans is veel kleiner dat het dan lukt.

- als je in bed ligt en je ligt lekker, beweeg je dan niet meer. Ook niet als je een drang voelt opkomen om je te bewegen. Deze 'drang' is een soort test van je lichaam om te zien of je hersenen al slapen. Als je niet beweegt, denk je lichaam dat je al slaapt. Gewoon stil blijven liggen, dan komt de slaapverlamming vanzelf.

-Probeer je ogen stil te houden. Als je er niet op let merk je het niet, maar je ogen maken altijd kleine bewegingen. Als je ze stil houdt (moet je wel even op oefenen), komt de slaapverlamming sneller.

zo smile

Ah, bedankt, dit zal zeker helpen. ik zit vandaag toch ziek thuis, misschien heb ik nog tijd om het uit te proberen. dat van die drang om te bewegen ken ik ja, best irritant.
vanacht had ik trouwens wel een gewone LD, maar die duurde maar 30 seconden ofzo, want toen voelde ik dat mijn neus ging lopen en werd ik wakker grrr

Nou, groeten, Sebastiaan

back to top
dreamer007
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-9-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 16 Okt, 2008  Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ik probeer ook door middel van WILD in een LD te komen.
Ik heb ook het gevoel dat ik erg dichtbij een LD ben maar is alsof ik niet verder kom.

Ik hoor dan ook een piep in mijn hoofd als ik me hierop concentreer dan word het ook veel luider.

Ik heb dan ook een soort slaapverlamming waarbij ik me lichaam helemaal niet meer voel bijvoorbeeld
Ik heb mijn handen op mijn lichaam ik weet dat ze daar zijn maar ik voel ze niet meer maar ik kan ze nog wel bewegen.

Het begint met gevoel dat mijn lichaam heel zwaar word.
Daarna heb ik dan ook een gevoel dat ik naar beneden val maar dan weet ik niet wat ik moet doen, en na een kort tijdje gaat het gevoel weer weg en komt het ook niet meer terug.
Ik denk dan ook dat er dan als het ware een soort deur woord geopend zodat je dan in je droom wereld kan stappen.
Maar weet iemand dan wat je moet doen?

En als ik dan aan het tellen ben 1.ik droom 2.ik droom zie ik dan ook langzamerhand beelden ontstaan maar als ik me daarop concentreer lijkt het wel alsof ik geheel mijn bewustzijn verlies, en dan krijg ik opeens mijn bewustzijn weer terug, maar dan zijn die beelden weer weg en dat gaat zo de hele tijd door totdat ik me weer op zo een beeld concentreer zodat mijn bewustzijn weer weg gaat en niet meer terug komt en dan heb ik gewoon een ND.
Dus het lijkt mij echt moeilijk om bewust in die beelden te stappen.

Ik probeer het nu al rond de 3 weken en ik wil echt heel graag een LD hebben. cry
Iemand nog advies voor mij help!

back to top
Kzaf
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 4-2-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 07 Feb, 2009  Reageer met quote

Hoi, is het mogelijk om te tellen van 1000 naar 1 ? Omdat je dan veel beter op de cijfers concentreert, moet dit ?
Alvast bedankt

back to top
Kzaf
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 4-2-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 07 Feb, 2009  Reageer met quote

dreamer007 schreef:
Hallo allemaal,

Ik probeer ook door middel van WILD in een LD te komen.
Ik heb ook het gevoel dat ik erg dichtbij een LD ben maar is alsof ik niet verder kom.

Ik hoor dan ook een piep in mijn hoofd als ik me hierop concentreer dan word het ook veel luider.

Ik heb dan ook een soort slaapverlamming waarbij ik me lichaam helemaal niet meer voel bijvoorbeeld
Ik heb mijn handen op mijn lichaam ik weet dat ze daar zijn maar ik voel ze niet meer maar ik kan ze nog wel bewegen.

Het begint met gevoel dat mijn lichaam heel zwaar word.
Daarna heb ik dan ook een gevoel dat ik naar beneden val maar dan weet ik niet wat ik moet doen, en na een kort tijdje gaat het gevoel weer weg en komt het ook niet meer terug.
Ik denk dan ook dat er dan als het ware een soort deur woord geopend zodat je dan in je droom wereld kan stappen.
Maar weet iemand dan wat je moet doen?

En als ik dan aan het tellen ben 1.ik droom 2.ik droom zie ik dan ook langzamerhand beelden ontstaan maar als ik me daarop concentreer lijkt het wel alsof ik geheel mijn bewustzijn verlies, en dan krijg ik opeens mijn bewustzijn weer terug, maar dan zijn die beelden weer weg en dat gaat zo de hele tijd door totdat ik me weer op zo een beeld concentreer zodat mijn bewustzijn weer weg gaat en niet meer terug komt en dan heb ik gewoon een ND.

Ik probeer het nu al rond de 3 weken en ik wil echt heel graag een LD hebben. cry
Iemand nog advies voor mij help!

Doe je dit s'avonds ?
Je staat al VER voor 3 weken tounge2

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 28-10-2016
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Ma 09 Feb, 2009  Reageer met quote

[quote="Kzaf"]
dreamer007 schreef:
Hallo allemaal,

help!

ik heb gelezen dat je dan moet gaan staan en rondjes draaien terwijl je je met je ogen dicht en concentreer je op een beeld in je hoofd doe dan je ogen openen blijf draaien en consenteren uiteindelijk neemt dat beeld vorm aan (als het goed is) en kan je lucide verder dromen

P.S zelf heb ik ook nog nooit een LD maar ik doe ook pas een dag of 5 aan RC's en LD's hoe snel zouden de dromen moeten komen??

back to top
dreamer007
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-9-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 11 Feb, 2009  Reageer met quote

Moet ik dat met mijn echte lichaam doen of moet ik dat visualiseren?

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 28-10-2016
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Wo 11 Feb, 2009  Reageer met quote

nee dat moet in je droom.
maar weet iemand nog een goede techniek om het te leren??
alvast bedankt

P.S waarom is het zo stil praat eens een beejte

back to top
Jochen
Lucide Dromer
LD4all lid
31
Laatst gezien: 3-6-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 14 Feb, 2009  Reageer met quote

Ik ben nu bezig met brainwaves en ik heb er wel al goede resultaten mee gehad maar ben nog maar net begonnen met de waves voor lucide dromen.Denk wel dat WILD er ook beter op lukt. Hier wat info over ^^ .Brainwaves zijn iets natuurlijks dus lijkt het mij wel goed smile
http://www.squidoo.com/dreambrainwaves

http://www.brainwave-entrainment.com/BMV_Series_11_Lu cid_Dream_Hypnosis_CD_Lucid_Dreaming_Hypnosis.htm

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: