EN | NL | FR

beelden voor je ogen of in je hoofd?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
33
Laatst gezien: 19-2-2013
LDs:

beelden voor je ogen of in je hoofd?
BerichtGeplaatst: Ma 03 Mrt, 2008  Reageer met quote

wanneer ik een poging doe om een WILD te doen neem ik beelden in gedachten (wie niet) het zij een omgeving, een object, hoe dan ook; wanneer ik me dit voorstel krijg ik het beeld "voor" m`n ogen alsof ik er naar kijk met mijn ogen dicht. nu had ik een ervaring met een beeld dat "in" mijn hoofd was en dus niet voor mijn ogen, vanuit dit beeld voelde ik mij snel in de scene gezogen worden waarna ik helaas wakker werd.

nu is de vraag, mocht iemand het bovenstaande begrijpen,
hoe zie je de beelden "in" je hoofd in plaats van "voor" je ogen?

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 6-6-2019
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 21 Mrt, 2008  Reageer met quote

Ja, volgens mij begrijp ik je wel. Maar ik kan je niet echt advies geven. Ik slaag er steeds vaker in een WILD te krijgen en dat begint bij mij dan ook met een beeld 'op mijn netvlies' of 'in het zwart van mijn ogen' in plaats van dat ik dat beeld werkelijk 'beleef'. Om de stap te maken naar 'echt dromen' hou ik mezelf vervolgens altijd een beetje voor de gek en doe ik alsof ik al in de droom zit terwijl dat nog niet zo is, en na een korte overgang beland ik dan werkelijk in de droom. Haha, ik kan het niet duidelijk omschrijven dus dit klinkt vast enorm vaag, maar het gaat dan als volgt:

Ik voel mezelf in slaap vallen - op de grens van waken en slapen krijg ik een beeld voor mijn ogen, bijvoorbeeld van de eiffeltoren - ik zie dit 'op het zwart van mijn ogen' en lig verder nog overduidelijk in bed, ben nog niet in de droomscene - ik doe dan echter net alsof ik wel al in een droom ben, beeld me in dat ik in Parijs ben en op de Eiffeltoren afloop: ik kijk wat naar links waar ik zogenaamd struiken zie en naar rechts waar ik zogenaamd andere mensen zie en dan weer voor me uit, en als ik dit 'doen alsof' lang genoeg volhoud beland ik werkelijk in de droom. Bij mij werkt het dus om een stukje 'doen alsof' ertussen te zetten. Hopelijk gaat het jou ook lukken!

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

BerichtGeplaatst: Wo 26 Mrt, 2008  Reageer met quote

Ik zie niks -in- mijn ogen.. je bedoelt vast dat donkerrode als je je ogen sluit?
Ik zag iets dat leek op een zwarte golf die over het rode kwam in mijn linkeroog als ik naar links 'keek' met mijn ogen dicht, en idem rechts als ik naar rechts keek..(gisteren)

Tvoelt niet bepaald prettig om me daarop te concentreren dus ik doe het ook niet vaak, maar voor zo ver ik weet, zijn die beelden toch geen dromen. Denk ik. colgate

Beelden in je hoofd, als je bijvoorbeeld wegdroomt, dan heb ik het gevoel dat de beelden zich vormen in mijn achterhoofd. Dus als je liever beelden hebt in je hoofd dan voor je ogen.. niet meer concentreren op je ogen maar op je (dag)dromen? colgate

Beelden, visioenen, gedachten, dromen etc, zie ik zowiezo in mijn hoofd dan voor mijn ogen.. dus ik hoop dat ik wat begrepen heb wat je eigenlijk bedoeld. ^^

back to top
Bebop
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 18-4-2008
LDs:

Beelden in je hoofd
BerichtGeplaatst: Vr 04 Apr, 2008  Reageer met quote

Hallo pdznl. ik begrijp heel goed wat je bedoeld. De beelden die je voor je ogen ziet zijn inderdaad anders dan de beelden in je hoofd. Als je je ontspant en langzaam in slaap valt ontstaan er beelden voor je ogen. Ze worden ook wel hypnagogische imaginaties genoemd. Als het gebeurd als je wakker wordt heet het Hypnapompisch. Ach ja, wat een mooie namen allemaal. Meestal zijn dit voorbij komende beelden die meestal nogal grotesk zijn. Hele rare gezichten enzo. Maar het kan ook (vaak in een wat dieper stadium) één beeld zijn war je inderdaad ingezogen kunt worden. Als je dit kunt laten gaan kom je vanzelf in een droom(pje) terecht. Dus erg handig om lucide dromen te oefenen. Een andere vorm van hypnagogia kan zijn dat je plotseling een geluid hoort in je hoofd. bijvoorbeeld iemand die ineens je naam noemt. Of dat er ineens een schok door je lichaam gaat.

De reden voor dit soort beelden is nogal technisch. Als je geintereseerd bent hierin dan moet je er maar eens op googelen.

succes!

back to top
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
33
Laatst gezien: 19-2-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 05 Apr, 2008  Reageer met quote

PinkRose weet wat ik bedoel. exact wat ik bedoel. toch allemaal bedankt voor de reacties ;D ! ik slaap nog niet met het krijgen van de beelden, ik weet dat ik in me bed lig en ik haal zelf de beelden voor m`n ogen. ik ben alleen op zoek naar wat PinkRose zei, en ik ga je advies zeker opvolgen! baat het niet dan schaad het niet zullen we maar zeggen.

meer reacties en adviezen zijn zeer welkom!

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 6-6-2019
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 07 Apr, 2008  Reageer met quote

Succes, hou ons op de hoogte! Ik ben erg benieuwd of het trucje van 'doen alsof' ook voor jou gaat werken (mij lukt het nog niet altijd, maar steeds vaker wel)

back to top
KCVeerman
Nieuw lid
Nieuw lid
33
Laatst gezien: 20-4-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 10 Apr, 2008  Reageer met quote

volgens het volgende filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=r7_uSaly7l8

gaat het om de beelden in je hoofd, en niet om de beelden in het zwart voor je ogen.

groete,

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: