EN | NL | FR

[REM-dreamer] Volgende maand koop ik er een!

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
26
Laatst gezien: 21-9-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 19 Mei, 2008  Reageer met quote

Whitetiger schreef:
ik kan me niet voor stellen hoe zo'n ding kan merken dat je in je REM slaap bent....

zo een ding herkent de remslaap aan het snelle bewegen van je ogen tijdens de remslaap heb ik gelezen.

back to top
streamer
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 30-8-2008
LDs:

heeft iemand dit al getest ?

back to top
26
LDs:

streamer schreef:
heeft iemand dit al getest ?

ik weet het niet maar als het op hun site staat van wel dan zal het wel niet gelogen zijn. het bericht hieronder komt recht van de rem dreamer site af:

The REM-Dreamer uses infrared sensors to detect when you are in REM (dreaming) sleep. At that point the REM-Dreamer gives you sound and light cues (beeps and flashing lights) to remind you that you are dreaming. Thus, external world stimuli are transferred to the world of your dreams, and it becomes easy to achieve lucidity.

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 21-8-2019
LDs: genoeg

BerichtGeplaatst: Di 20 Mei, 2008  Reageer met quote

Ik weet zeker dat het kan werken als je je er op insteld. Maar dat apparaat merkt dus je REM slaap op. Is het nou ook zo dat tijdens een lucide droom je ogen anders bewegen? Volgens mij had ik dat een keer gelezen ergens.
In dat geval kan het apparaat ook dat detecteren en dan hoeft het geen flitsen te geven.

back to top
26
LDs:

Pseudos schreef:
Ik weet zeker dat het kan werken als je je er op insteld. Maar dat apparaat merkt dus je REM slaap op. Is het nou ook zo dat tijdens een lucide droom je ogen anders bewegen? Volgens mij had ik dat een keer gelezen ergens.
In dat geval kan het apparaat ook dat detecteren en dan hoeft het geen flitsen te geven.
maak denk ik niet egt uit want als je het nodig hebt (de lichtflitsen) dan ben je volgens mij nog niet lucide

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
34
Researchers

Nee, je moet jezelf nog leren om te reageren op de lichtflitsen. Maar dat is relatief makkelijk. Je dromen kunnen het interpreteren als onweer ofzo. Dus je moet alle associaties van lichtflitsen gebruiken om lucide te worden.

back to top
Rafskeman
Lucid mind
LD4all lid
24
Laatst gezien: 3-4-2018
LDs: ik hoop veel

Ik denk dat er een timer inzit dat je het kunt instellen, en dat het dan tijdens de REM slaap die flitsen weergeeft en later weer weg valt. smile

back to top
26
LDs:

Rafskeman schreef:
Ik denk dat er een timer inzit dat je het kunt instellen, en dat het dan tijdens de REM slaap die flitsen weergeeft en later weer weg valt. smile
ik ook volgens mij staat er op die site zelfs hoe je het in moet stellen

recht vd site:

Left Rotary Switch Values:
0 – for sleeping with the REM-Dreamer after assigning all settings, for testing the REM detector, and for generating a preview of the series of cues.
1 – selecting one of three presets (light, medium and deep sleep), for turning TWC on or off, for turning the DreamAlarm on or off.
2 – setting the length of a series of cues (2-40 seconds)
3 – setting the flash brightness level (0-9)
4 – setting the sound volume level (0-9)
5 – setting the length of each cue (0.05-0.45 second)
6 – setting the number of cues per second (1-9)
7 – setting the sensitivity of the REM detector (0-9)
8 – checking how many series of cues were generated during the night
9 – turning the device on or off

ps:
me engels is niet zo goed dus weet ik niet wat cues betekent maar zouden dit flitsen, piepjes of flitsen en piepjes tegelijk kunnen beteken????

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
34
Researchers

cue betekend pauze dus de tijd tussen de piepjes en flitsen.

back to top
26
LDs:

shit dan is er dus geen timer in cry (tenzij er meer functies zijn natuurlijk)

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
34
Researchers

setting the length of a series of cues (2-40 seconds)

max duurt het 40 sec.. Dat kun je instellen en ook nog eens de pauze tussen de flitsen. Lijkt me erg handig!

back to top
26
LDs:

Pseudos schreef:
setting the length of a series of cues (2-40 seconds)

max duurt het 40 sec.. Dat kun je instellen en ook nog eens de pauze tussen de flitsen. Lijkt me erg handig!
is dan ook weer hele bezigheid om uit te zoeken welke instellingen het best zijn neutral

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
34
Researchers

Ik denk dat dat best zal meevallen. Ik denk dat het hoogstens een beetje irritant kan zijn als je lucide bent. En daarna stel je em gewoon goed in zoals je wil.
Denk niet dat je eeuwig bezig bent om em goed in te stellen om eindelijk een keer lucide te worden....

back to top
trybeforeyoudie
Nieuw lid
Nieuw lid
24
Laatst gezien: 18-7-2008
LDs: 1

BerichtGeplaatst: Vr 18 Jul, 2008  Reageer met quote

Jawel mensen, ik had echt niet zo veel berichtjes verwacht, maar zo is het gegaan:

Na lang wachten en veel gedoe kreeg ik mijn pakketje met een grote chip erin. En een slaap masker natuurlijk.

Eenmaal geopend kon ik niet wachten om te gaan slapen. Dus niet 12 uur naar bed voor mij, en mijn moeder was helemaal blij ^^

Ik stelde alles in op zijn hoogst en heb even een rem check gedaan. Echt wonderbaarlijk. Ik beweeg mijn oog en ik hoor allemaal gebliep. met mijn ogen dicht. Dus, nadat ik alles ingesteld had, ben ik gaan slapen. Die nacht ben ik 3 keer wakker geworden, wat een goed teken is, want dat betekent dat hij werkt!

Helaas heb ik nog niet de "perfecte" lucide droom gehad, maar vaak was ik aan het praten met een persoon, en plotseling gaf die persoon licht. Dan ging er een lampje branden (letterlijk en figuurlijk) en wist ik dat ik droomde. Maar, ik weet niet hoe je in die fase blijft. (misschien iemand die het uit kan leggen?)

Hoe dan ook, het masker zit een beetje strak met mijn grote hoofd :D Maar ik denk dat polen nou een maal kleinere hoofden hebben. Maar het went wel hoor!

Nu even wat ik droomde, en hoe mijn masker mij heeft geholpen.

Jawel, de Zomermunt is uit, van de winkel Albert Heijn. Mijn droom was ietsje anders, ik had gedroomt over reclame van verlaagde balkons op de Albert Heijn gebouwen. "zo kon je er beter op klimmen". Een minuutje later werd ik achtervolgd door twee mannen, die wouden dat ik ging weven op mijn zolder, met een muis. Maar dat liet ik niet zo maar gebeuren, ik sprong op de verhlaagde balkonrand, maar helaas. Je raad het: nog steeds te hoog. Toen zag ik dus mijn bril flitsen, en in de 5 seconden dat ik luicide was, kon ik er op vliegen, en ik was gered.

De bril werkt dus, maar ik weet niet hoe ik lucide blijf wink Ik ben toch blij dat ik hem gekocht ben, maar de ledjes zijn wat zwak. Maar het is te doen! Heeft iemand links hoe ik lucide blijf?

Alvast bedankt!

back to top
trybeforeyoudie
Nieuw lid
Nieuw lid
24
Laatst gezien: 18-7-2008
LDs: 1

BerichtGeplaatst: Vr 18 Jul, 2008  Reageer met quote

Pseudos schreef:
Nee, je moet jezelf nog leren om te reageren op de lichtflitsen. Maar dat is relatief makkelijk. Je dromen kunnen het interpreteren als onweer ofzo. Dus je moet alle associaties van lichtflitsen gebruiken om lucide te worden.

Inderdaad, je moet de bril opzetten, de stand op 0:2 zetten, dan krijg je een voorbeeld, en dan moet je de hele tijd zeggen: ik droom. ik droom etc.

Ik zag bijvoorbeeld een persoon die licht gaf, anderen zien flitspalen, stoplichten etc.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: