EN | NL | FR

Lucide droom in een normale droom.

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Hendrik
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 26-2-2010
LDs: 5

Lucide droom in een normale droom.
BerichtGeplaatst: Wo 09 Jul, 2008  Reageer met quote

Exuseer me als ik dit in een verkeerde sectie plaats of het al eens eerder besproken is, maar ik wilde jullie even iets vertellen over vannacht.

Ik droomde vanavond dat ik even lucide was, het is bij mij altijd de vraag of ik het nu echt was, of er gewoon maar over droomde en dus eigenlijk vals lucide was. Ik was een paar seconden even lucide en alles voelde ook best wel echt aan enzo. Maar toen werd ik dus wakker uit die lucide droom en keerde terug in de normale droom. Een soort valst ontwaken dus. Toen ik wakker werd kon ik mij dat moment niet meteen herrinneren, maar na een tijdje toen ik mijn droom weer even langs me heen liet gaan, kon ik het me wel herrinneren.

Nu vraag ik mij af: Hebben jullie dit ook wel eens, en kan je dit nu wel of geen lucide droom noemen? Of is het misschien het allerlaagste niveau?

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

Ik probeer het te snappen... bedoel je een LD en daarna een FA krijgen? Want dat heb ik wel vaak.. het is ook zo dat ik soms wel eens lucide ben en ik plots in een andere droom ben en niet meer lucide. Dat is lucide zijn ja.. maar ik denk dat lucide zijn van laagste vorm eerder voelt als.. je weet dat je droomt maar anderzijds dringt het niet tot je door dat je kan zeggen en doen wat je wilt en je dankzij dit al dan niet terug normaal droomt, terwijl als je erg sterk lucide bent je bij wijze van spreken je hele droom kan betoveren en veranderen. ^^
Dus om te antwoorden op je vraag, is dit volgens mij idd een LD geweest, maar dan wel een kleintje. wink

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 13-9-2019
LDs:

zodra je je bewust bent Dat je droomt, heet dat een LD hoe kort ook.
Soms heb je weinig controle over je LD, maar zelfs dan telt ie. Zolang je maar weet dat je op dat moment droomt.
Ik heb vaak ook na een LD een FA, of vergeet dat ik in een droom zit en droom dezelfde droom vrolijk niet lucide verder.(als je me nog kan volgen) 8D

back to top
Whitetiger
LD4all lid
LD4all lid
Whitetiger heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Laatst gezien: 9-8-2011
LDs: 100+

Quote:
Ik droomde vanavond dat ik even lucide was, het is bij mij altijd de vraag of ik het nu echt was, of er gewoon maar over droomde en dus eigenlijk vals lucide was.

Wat bedoel je eigenlijk met dromen dat je lucide bent?

back to top
Hendrik
LD4all lid
LD4all lid
31

Whitetiger schreef:
Quote:
Ik droomde vanavond dat ik even lucide was, het is bij mij altijd de vraag of ik het nu echt was, of er gewoon maar over droomde en dus eigenlijk vals lucide was.

Wat bedoel je eigenlijk met dromen dat je lucide bent?

Daar is hier eerder al eens iets over gezegd. Het kan zijn dat je over lucide dromen droomt maar toch niet lucide bent. Het is heel vreemd, maar het kan.

back to top
Hendrik
LD4all lid
LD4all lid
31

twin schreef:
zodra je je bewust bent Dat je droomt, heet dat een LD hoe kort ook.
Soms heb je weinig controle over je LD, maar zelfs dan telt ie. Zolang je maar weet dat je op dat moment droomt.
Ik heb vaak ook na een LD een FA, of vergeet dat ik in een droom zit en droom dezelfde droom vrolijk niet lucide verder.(als je me nog kan volgen) 8D

Okee, als ik af ga op wat jij en drylanta zeggen dan was ik dus lucide, maar heel kort en ging ik daarna verder in een gewone droom.

back to top
Whitetiger
LD4all lid
LD4all lid
Whitetiger heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Laatst gezien: 9-8-2011
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Do 10 Jul, 2008  Reageer met quote

Dat denk ik ook. Ik heb het zelf ook vaak. Ik wordt wakker en weet dat ik een kort lucide moment heb gehad, maar heb totaal geen flauw idee wat ik daarna heb gedaan in mijn droom.

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 13-9-2019
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 11 Jul, 2008  Reageer met quote

Ja ik denk van wel. smile

back to top
mastermikey
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 15-7-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 11 Jul, 2008  Reageer met quote

twin schreef:
Okee, als ik af ga op wat jij en drylanta zeggen dan was ik dus lucide, maar heel kort en ging ik daarna verder in een gewone droom.

Ja dat kan.. bij mij werkt het ook vaak zo. Ik krijg eerst een normale droom en op een gegeven moment ontstaat er een soort van barriere waar ik door heen kan om lucide te worden en als ik dan weer stop met lucide te zijn ga ik weer verder in een normale droom.. dus ja waarschijnlijk ben je heel eventjes lucide geweest.

back to top
Spiritech
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-10-2009
LDs:

Re: Lucide droom in een normale droom.
BerichtGeplaatst: Wo 23 Jul, 2008  Reageer met quote

Hendrik schreef:
Exuseer me als ik dit in een verkeerde sectie plaats of het al eens eerder besproken is, maar ik wilde jullie even iets vertellen over vannacht.

Ik droomde vanavond dat ik even lucide was, het is bij mij altijd de vraag of ik het nu echt was, of er gewoon maar over droomde en dus eigenlijk vals lucide was. Ik was een paar seconden even lucide en alles voelde ook best wel echt aan enzo.

Nu vraag ik mij af: Hebben jullie dit ook wel eens, en kan je dit nu wel of geen lucide droom noemen? Of is het misschien het allerlaagste niveau?

De definitie van een lucide droom is niks meer en niks minder dan dat je je bewust bent dat je droomt op het moment zelf. Dus als je dat hebt gehad, dan was dat een lucide moment in een droom. Bij de term "lucide droom" verwacht je misschien dat je gehele droom van A tot Z lucide zou horen te zijn, maar dat is heel wisselend. Luciditeit kan inderdaad opduiken tijdens een droom die "gewoon" begint, en kan ook weer wegebben zodat de droom zich vervolgens opnieuw "gewoon" voortzet. Dat zou bij jou het geval kunnen zijn geweest. Het deel dat je lucide was, is wel degelijk lucide dromen.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: