EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

hypnose

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
24
Laatst gezien: 21-9-2012
LDs:

hypnose
BerichtGeplaatst: Za 17 Mei, 2008  Reageer met quote

hallo allemaal.
ik had een hele tijd geleden het een en ander gehoord over hypnose en aangezien ik hier op een forum zit waar er voor dit zoort dingen veel intresse is vraag ik me af of iemand hier ervaring mee heeft en of iemand weet hoe dit moet want ik vind het erg leuk om hier meer over te weten!!!

back to top
Rafskeman
Lucid mind
LD4all lid
23
Laatst gezien: 8-3-2017
LDs: ik hoop veel

BerichtGeplaatst: Zo 18 Mei, 2008  Reageer met quote

Mijn oom kan zich zelf hypnotiseren, en als hij dat doet wordt hij rustig hij doet dit met name als hij stress heeft bv.
Meeste mensen denken wel dat als je iemand hypnotiseert dat je hem in een kip kunt veranderen maar dan moet je daar een heel zwak aanleg voor hebben. smile

back to top
24
LDs:

Rafskeman schreef:
Mijn oom kan zich zelf hypnotiseren, en als hij dat doet wordt hij rustig hij doet dit met name als hij stress heeft bv.
Meeste mensen denken wel dat als je iemand hypnotiseert dat je hem in een kip kunt veranderen maar dan moet je daar een heel zwak aanleg voor hebben. smile
okee maar hoe doet ie dat dan??? met een spiegel of zoiets???

back to top
Whitetiger
LD4all lid
LD4all lid
Whitetiger heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Laatst gezien: 9-8-2011
LDs: 100+

Iedereen kan zich zelf hypnotiseren volgens mij. Zo kan je,jezelf voor het slapen gaan voornemen om een lucide droom te krijgen. Dat is dan in feite ook hypnose.

back to top
24
LDs:

Whitetiger schreef:
Iedereen kan zich zelf hypnotiseren volgens mij. Zo kan je,jezelf voor het slapen gaan voornemen om een lucide droom te krijgen. Dat is dan in feite ook hypnose.
ja michien kan hypnose daarom ook een hulpmiddel zijn voor ld,s. stel dat je jezelf in slaap hypnotiseren of iemand anders en dan in een lucide slaap. maar ff gewoon over hypnose in het algemeen weet iemand toevallig hoe dit moet???? want op internet vind ik vrij wijnig.

back to top
Rafskeman
Lucid mind
LD4all lid
23
Laatst gezien: 8-3-2017
LDs: ik hoop veel

dreamthemall schreef:
Whitetiger schreef:
ja michien kan hypnose daarom ook een hulpmiddel zijn voor ld,s. stel dat je jezelf in slaap hypnotiseren of iemand anders en dan in een lucide slaap. maar ff gewoon over hypnose in het algemeen weet iemand toevallig hoe dit moet???? want op internet vind ik vrij wijnig.

Kijk er bestaan verschillende vormen van hypnose jezelf hypnotiser, andere hypnotiseren, hypnose als hulpmiddel.
Noem maar op dus als je me kan zeggen wat je bedoelt kan ik wel iets vertellen. smile

back to top
24
LDs:

Rafskeman schreef:
dreamthemall schreef:
Whitetiger schreef:

Kijk er bestaan verschillende vormen van hypnose jezelf hypnotiser, andere hypnotiseren, hypnose als hulpmiddel.
Noem maar op dus als je me kan zeggen wat je bedoelt kan ik wel iets vertellen. smile
gewoon macht overnemen of iemand in slaap toveren

back to top
Harrebar
In dromende voort.
LD4all lid
24
Laatst gezien: 30-8-2015
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Ma 19 Mei, 2008  Reageer met quote

dreamthemall schreef:
Rafskeman schreef:
dreamthemall schreef:
Whitetiger schreef:

gewoon macht overnemen of iemand in slaap toveren

Haha toveren nog wel

Wel een interessant topic dit ^^
Zou je echt zo makkelijk iemand kunnen hypnotiseren?
Volgens mij heb je daar jaren oefening voor nodig.
Ach weetikveel

back to top
24
LDs:

ik ben vandaag onder hypnose gebracht door een psygoloog. we gingen voor de lol gewoon een beetje praten over onverklaarbare zaken(ook over ld) en toen ging ik vragen of ie in hypnose geloofde. hij zij dat hij het kon en toen vroeg ik of ie het bij mij wou probeeren. het wes egt best wel raar en ik wil het nu egt zelf ook kunnen. :D

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

Ik heb een keer muziekbestanden ofzo gedownload. Eentje daarvan was er één met hypnose. Nog niet geprobeerd, maar ik denk dat ik dat maar eens een keer ga doen.

Het probleem is alleen dat ik er alleen maar één heb om ervoor te zorgen dat je de rest van je leven iedere dag een lucide droom krijgt. Dat klinkt nu allemaal wel heel leuk, maar ik denk dat ik ook wel normale dromen wil blijven houden. Ik heb er geen om de hypnose op te heffen D:

back to top
24
LDs:

Ambsi schreef:
Ik heb een keer muziekbestanden ofzo gedownload. Eentje daarvan was er één met hypnose. Nog niet geprobeerd, maar ik denk dat ik dat maar eens een keer ga doen.

Het probleem is alleen dat ik er alleen maar één heb om ervoor te zorgen dat je de rest van je leven iedere dag een lucide droom krijgt. Dat klinkt nu allemaal wel heel leuk, maar ik denk dat ik ook wel normale dromen wil blijven houden. Ik heb er geen om de hypnose op te heffen D:
als je alles kan in je ld dan kan je toch ook dromen dat je een normale droom gaat krijgen!

back to top
Footprints
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 23-3-2012
LDs:

Er bestaan heel veel misvattingen over hypnose, en ik lees er hier ook een paar tounge2

Ten eerste is controle over iemand nemen totaal niet aan de orde. Een gehypnotiseerde doet alleen waar hij zelf zin in heeft. Rondspringen als een kikker terwijl je gehypnotiseerd bent door een showman is een totaal ander verhaal, en dat heeft soms ook weinig met hypnose te maken.

Hypnose is eigenlijk niets meer dan een verhoogd bewustzijn, met alle aandacht gericht op 1 punt: de hypnotiseur (of op jezelf bij zelfhypnose).

Er zijn wel oefeningen om zelfhypnose te oefenen, het is niet zo heel ingewikkeld. Als jullie willen kan ik er hier wel een paar opschrijven.

back to top
24
LDs:

Footprints schreef:
Er bestaan heel veel misvattingen over hypnose, en ik lees er hier ook een paar tounge2

Ten eerste is controle over iemand nemen totaal niet aan de orde. Een gehypnotiseerde doet alleen waar hij zelf zin in heeft. Rondspringen als een kikker terwijl je gehypnotiseerd bent door een showman is een totaal ander verhaal, en dat heeft soms ook weinig met hypnose te maken.

Hypnose is eigenlijk niets meer dan een verhoogd bewustzijn, met alle aandacht gericht op 1 punt: de hypnotiseur (of op jezelf bij zelfhypnose).

Er zijn wel oefeningen om zelfhypnose te oefenen, het is niet zo heel ingewikkeld. Als jullie willen kan ik er hier wel een paar opschrijven.

graag 8D

back to top
Footprints
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 23-3-2012
LDs:

oke

De eerste dingen die handig zijn zijn ontspannings- en ademhalingsoefeningen, maar de meeste lucide dromers kennen die wel, en die staan genoeg op dit forum dus die sla ik over. Het is wel belangrijk dat je die eerst een beetje onder de knie hebt.

Hypnose bestaat grofweg uit 4 fasen:
-de inductie (het in hypnose gaan)
-de verdieping (dieper in de hypnotische trance komen)
-de therapie (weet niet hoe ik dit moet noemen, hier kan je jezelf opdrachten geven, werken aan problemen etc)
-de deductie (het uit hypnose komen)

Hierbij is de inductie het moeilijkste, en ook de belangrijkste stap.

Ik zal de meest gebruikte en makkelijkste inductiemethode beschrijven. Deze methode komt misschien mensen die meditatie doen bekend voor, daar wordt hij ook soms voor gebruikt.
Ga ergens gemakkelijk zitten (liggen kan ook, zitten is gunstiger). Zorg dat je helemaal ontspannen bent, en dat je ademhaling diep en regelmatig is. concentreer je ogen op een punt zo hoog mogelijk boven je. Houd hierbij wel je hoofd normaal recht, maar rol je ogen helemaal naar boven.
Na een tijdje zul je merken dat je oogleden moe en zwaar worden. Je ogen zullen zich langzaam sluiten. Je hebt een gevoel alsof je door je stoel heen zakt, concentreer je hierop. Voel jezelf steeds zwaarder worden. Voel hoe je steeds dieper wegzakt, en hoe je steeds meer je aandacht in jezelf keert. en dieper... en dieper.. etc.. tounge1

En van hieruit kan je met de 3e fase beginnen: de therapie.

nog even een opmerking: wees niet bang dat je niet meer uit je hypnose komt. Je blijft (als je niet in slaap valt..) de hele tijd bij je bewustzijn, en als je wil stoppen kan dat.

Laatst aangepast door Footprints op Ma 19 Mei, 2008, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
24
LDs:

Footprints schreef:
oke

De eerste dingen die handig zijn zijn ontspannings- en ademhalingsoefeningen, maar de meeste lucide dromers kennen die wel, en die staan genoeg op dit forum dus die sla ik over. Het is wel belangrijk dat je die eerst een beetje onder de knie hebt.

Hypnose bestaat grofweg uit 4 fasen:
-de inductie (het in hypnose gaan)
-de verdieping (dieper in de hypnotische trance komen)
-de therapie (weet niet hoe ik dit moet noemen, hier kan je jezelf opdrachten geven, werken aan problemen etc)
-de deductie (het uit hypnose komen)

Hierbij is de inductie het moeilijkste, en ook de belangrijkste stap.

Ik zal de meest gebruikte en makkelijkste inductiemethode beschrijven. Deze methode komt misschien mensen die meditatie doen bekend voor, daar wordt hij ook soms voor gebruikt.
Ga ergens gemakkelijk zitten (liggen kan ook, zitten is gunstiger). Zorg dat je helemaal ontspannen bent, en dat je ademhaling diep en regelmatig is. concentreer je ogen op een punt zo hoog mogelijk boven je. Houd hierbij wel je hoofd normaal recht, maar rol je ogen helemaal naar boven.
Na een tijdje zul je merken dat je oogleden moe en zwaar worden. Je ogen zullen zich langzaam sluiten. Je hebt een gevoel alsof je door je stoel heen zakt, concentreer je hierop. Voel jezelf steeds zwaarder worden. Voel hoe je steeds dieper wegzakt, en hoe je steeds meer je aandacht in jezelf keert. en dieper... en dieper.. en.. tounge1

En van hieruit kan je met de 3e fase beginnen: de therapie.

nog even een opmerking: wees niet bang dat je niet meer uit je hypnose komt. Je blijft (als je niet in slaap valt..) de hele tijd bij je bewustzijn, en als je wil stoppen kan dat.
ey bedankt !! ik zal er ff wat mee proberen.(kijken wat er op de puntjes hoort te staan wink ) . best wek vreemd want eigenlijk ben ik hier wel eens mee bezig geweest zonder mezelf te realiseren dat het hypnose was. gister avond bijvoorbeeld: ik ging me in me bed de hele tijd er op concentreren dat ik kippenvel kreeg om te kijken of ik het door te concentreren aan mezelf kon geven gek genoeg lukte het ook nog nouja bedankt in ieder geval ik zal er ff mee experimenteren smile

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.