EN | NL | FR

Droomethiek

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
DutchThor
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 14-9-2010
LDs:

Droomethiek
BerichtGeplaatst: Ma 23 Jun, 2008  Reageer met quote

Beste dromers,

Vandaag heb ik een leuke stelling en ik ben benieuwd wat jullie ervan denken. Maar eerst een korte introductie:

Ik vraag me al tijden af of ik in mijn dromen de aanwezige DC's alles kan en mag aandoen. Ik ga ervan uit dat het mijn eigen hersenspinsels zijn, reflecties van mijn eigen gedachten. Maar toch, het is ethisch niet verantwoord om mensen te vermoorden of laten te vermoorden, verkrachten, incest plegen of de pedofiel uit te hangen.

Maar maakt dat uit in een droom? Is het misschien juist goed dat mensen hun zieke ideeen in hun eigen hoofd uitleven?

Stelling: Dromers hebben ethiek nodig, je kan niet zomaar alles doen wat je wil, het is slecht gedrag, ook al heb je alleen je eigen hersenspinsels ermee.

(Toevoeging: Mocht je voor ehtiek zijn, hoor ik graag van je wat er dan wel en niet zou mogen. Moet er een gedragscode zijn?)

back to top
26
Laatst gezien: 21-9-2012
LDs:

Heb jij dan zin om de pedofiel uit te hangen in je droom neutral

back to top
DutchThor
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 14-9-2010
LDs:

Haha nou nee ik zelf niet hoor, maar misschien vinden anderen zoeits wel kunnen. Het zelfde geldt overigens voor moord, doodslag en verkrachting

back to top
Hendrik
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 26-2-2010
LDs: 5

Ik denk dat het antwoord van dreamthemall goed zijn mening ten aanzien van de ethiek beantwoordt. Hij vind het absoluut onacceptabel om dingen in een droom te doen die niet mogen. In elk geval dan dingen die met pedofiliteit te maken hebben. Hoe hij naar moord/verkrachting kijkt weet ik niet...

Nu mijn mening: Ik denk dat je ook in je dromen nog een geweten hebt, dat schakel je niet zomaar uit. Als ik een normale droom heb gehad, en daarin gebeurde iets ongewenst, een seksuele handeling een moord, vond ik dat in die droom ook erg en als ik wakker werd kon ik niet geloven dat ik dat zo dromen. Voor mij persoonlijk ken ik dus wel ethiek in mijn dromen.

Anderen die in het echte leven een neiging hebben iemand te verkrachten/vermoorden zullen hier ook over dromen. Ze zullen er misschien meer en meer van opgewonden raken en het ook in het echt willen doen. Anderen zullen er over blijven dromen, maar in het echt nooit doen. Maar zulke personen zou ik wel als zieke geesten omschrijven..

back to top
26
LDs:

mij lijkt het wel leuk om gewoon is voor de gijn psygopaat te worden!!!!

ik denk trouwens dat het geen kwaad kan. als je een kind wil verkrachten in je droom dan is er al iets mis met je en dan heb je die podo gedachtes in real life denk ik ook. aangezien een ld eigenlijk ook hetzelfde is als gedachtes kan het volgens mij niet veel meer kwaad als de gedachtes die je dan in real life voor kinderen heb.

i

Laatst aangepast door dreamthemall op Ma 23 Jun, 2008, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Kokoro
m(_ _)m
LD4all lid
28
Laatst gezien: 26-6-2008
LDs: 1 ¬_¬

Het grootste probleem is dat we dromen (nog) niet kunnen controleren. Al voer je regels in, ze worden toch niet nageleefd. Maar ik vind het juist jammer als er een gedragscode voor dromen zou worden opgesteld, aangezien een lucide droom de enige plaats is zonder rechten en plichten. De vrijheid en mogelijkheden maken het juist zo tof =D.

back to top
Whitetiger
LD4all lid
LD4all lid
Whitetiger heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Laatst gezien: 9-8-2011
LDs: 100+

Ik had een droom waarin mijn zusje zat te huilen. Zelfs al wist ik dat het een LD was nog steeds vond ik het zielig. Mijn geweten schakelt zich niet uit in mijn dromen. Al heb ik wel een paar kleine criminele dingen gedaan. lachgroen ( ik wou wat stelen uit een winkel wink )

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

Ik denk dat ik zelfs niet in staat zou zijn om DC's te slaan. Plagen misschien wel.

back to top
Whitetiger
LD4all lid
LD4all lid
29

Tenzij het een creepy DC is natuurlijk dan sla ik hem/ haar met plezier

back to top
26
LDs:

als ik droom ben ik denk ik tot alles in staat. ik kan compleet schijt hebben aan gevoelens van anderen om dat ik weet dat het toch nep is. net als bij een computerspel zeg maar

back to top
Whitetiger
LD4all lid
LD4all lid
29

Soms schiet ik mensen neer in dromen maar dat is dan altijd heel onrealistisch. Ik schiet meestal met mijn vingers. ( net zoals je als kleutertje doet ) of ik heb een verdovingsgeweer.

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Whitetiger schreef:
Tenzij het een creepy DC is natuurlijk dan sla ik hem/ haar met plezier

Yup, dat is een uitzondering tounge2

Hmm, een computerspel is denk ik toch anders...

Laatst aangepast door Ambsi op Ma 23 Jun, 2008, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Whitetiger
LD4all lid
LD4all lid
29

Maar goed als mensen hun agressie kwijt willen in dromen moeten ze dat zelf weten vind ik.....

back to top
26
LDs:

ja precies vind ik ook.

ik heb precies dezelfde mening als bij games enzo optieven met de overheid die steets alles wil verbieden omdat zo een spel te grof is. grrr

ps: lekker oftopic maar het deet er me gewoon aan denken

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Zelfs bij videogames als GTA gedraag ik me altijd netjes. Ik loop gewoon rond en verken de omgeving, iets wat ik vele malen leuker vind dan het neerschieten van mensen. Hmm... "Netjes" is misschien toch niet het juiste woord, want zodra ik ontdekt had dat je met 'Tab' scheten en boeren kon laten... XD

En tja, die tank was natuurlijk wel echt te leuk om te laten staan.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: