EN | NL | FR

mediteren hoe

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
beestje2
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 2-10-2008
LDs:

mediteren hoe
BerichtGeplaatst: Di 09 Sep, 2008  Reageer met quote

hoe mediteer ik nou goed voor het slapen gaan (voor WILD)?

back to top
omnivarious
lucid-thinker
LD4all lid
29
Laatst gezien: 17-2-2011
LDs: veel

kug
BerichtGeplaatst: Di 09 Sep, 2008  Reageer met quote

uhh, ligt eraan hoe je het fijnst vind.
de 2 manieren die ik ken zijn;

zen: Je hoofd leegmaken, en je op bijv. je ademhaling concentreren. als je een gedachte krijgt je weer richten op je ademhaling (in uit in uit, of je telt)

zsa zen: het tegenovergestelde van zen, gewoon al je gedachten voorbij laten komen en bewust/afstandelijk naar ze kijken (ik stel mijn gedachten voor als wolken, of bladeren op water> die voorbij "drijven")

back to top
EieltsM
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 25-9-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 24 Sep, 2008  Reageer met quote

Mediteren vereist veel geduld. Wat Omnivarious zegt.. je ademhaling tellen zonder het te forceren (ademen forceren) of in uit bij elke ademhaling zachtjes in je hoofd zeggen. Dat is de makkelijkste manier.

Om echter van meditatie in een droom te komen vereist wel heel veel geduld, dat doe je niet zomaar. Visualiseren is iets anders dan dromen, hoewel het wel op elkaar lijkt.

back to top
RizzO
walking nightmare
LD4all lid
RizzO heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Laatst gezien: 18-7-2016
LDs: veel

BerichtGeplaatst: Za 11 Okt, 2008  Reageer met quote

juist, wat voor mij ook wel werkt is via mijn neus in en mond uit ademen en dan elke keer indenken dat ik een stukje hoger een ladder of een touw in klim, dat zo realistisch mogelijk volhouden totdat men hele lichaam "lijkt" te trillen en zichzelf in een soort van autopilot zet, daarna is t volop dromen!

back to top
Footprints
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 23-3-2012
LDs:

Van meditatie naar dromen lijkt me heel erg moeilijk, zoniet onmogelijk. Om te dromen moet je slapen, en meditatie heeft weinig te maken met slapen.

back to top
55
Laatst gezien: 21-11-2010
LDs:

Ben ik niet geheel met je eens Footprints. In zowel je slaap als in meditatie gaan je hersenen over naar de lage alfa golven. Alleen in diepe REM slaap gaan je hersenen nog een stapje verder, namelijk theta golven.
En eigenlijk vind ik WILD ook wel wat lijken op meditatie met visualisatie die overgaat in slapen met dromen.

back to top
Footprints
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 23-3-2012
LDs:

Alles goed en wel met die hersengolven, maar zo wetenschappelijk benaderen terwijl de wetenschap nog bijna niks van hersengolven afweet is een beetje te abstract.

Bij meditatie heb je een verhoogde perceptie, maar in tegenstelling tot je 'normale' staat is alle aandacht naar binnen gericht. Wat dat allemaal met je hersengolven doet interesseert mij niet zo, ik voel ze zelf toch niet smile

Bij WILD balanceer je op het randje van slapen en wakker zijn. Je moet niet te wakker zijn (dus geen meditatie), want anders komen er geen dromen, en je moet niet slapen, anders is het geen WILD.

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 16-9-2019
LDs: genoeg

BerichtGeplaatst: Do 16 Okt, 2008  Reageer met quote

Bij je ademhaling is het ook belangrijk om het via de buik te doen. Je concentreert je dan nog meer op je ademhaling zodat je makkelijker in de trance raakt.

back to top
Nemo
Haunted dreams...
LD4all lid
28
Laatst gezien: 13-3-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 26 Okt, 2008  Reageer met quote

Wat ik wel eens doe is muziek luisteren met mijn ogen dicht. Ik raak dan heel snel in een veel meer ontspannen toestand en ik heb dan het gevoel alsof ik zo in slaap kan vallen. Misschien kun je dat eens proberen?

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: