EN | NL | FR

Lucide leren dromen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
LuSiDe
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 15-5-2011
LDs:

Lucide leren dromen
BerichtGeplaatst: Zo 15 Mei, 2011  Reageer met quote

Hallo Iedereen,

Ik begin me de laatste tijd steeds meer te interesseren in het "lucide dromen". Ik wil dus gaan proberen om zelf ook controle te krijgen of mijn dromen. Ik ben er van overtuigd dat het gaat lukken. Met dromen onthouden zit het volgens mij wel goed, als ik 's ochtends wakker word kan ik bijna altijd wel 2 of 3 verschillende dromen van de afgelopen nacht terug halen (ik moet ze alleen nog gaan opschrijven, want een paar uur later weet ik er vaak niet veel meer van).

Om lucide te gaan dromen ga ik overdag zo vaak mogelijk RC's doen, zodat ik die uiteindelijk ook in een droom uitvoer. Ik heb er niet echt haast mee ofzo, maar ik zou het wel erg leuk vinden wanneer het lukt natuurlijk.

Wat ik me nog afvroeg was in hoeverre een lucide droom anders is in vergelijking met een normale droom, ben je je op het moment van de droom ook echt zo bewust dat het lijkt alsof je wakker bent, maar dan in een zelf gecreŰerde fantasie wereld? En heeft er iemand misschien nog tips/opmerkingen/vragen die mij zouden kunnen helpen?

Bedankt!

Ps. Ik val altijd graag in slaap met muziek aan op de achtergrond, kan dat op de een of andere manier mijn dromen nog be´nvloeden? (Ik heb zelf het idee van niet, omdat ik het al maanden zo doe.)

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
31
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 16 Mei, 2011  Reageer met quote

Ligt aan hoe lucide je bent. Soms voelt het net zo als een droom aan, soms lijkt het veel echter en heel soms lijkt het precies de werkelijkheid of zelfs meer dan dat.
Wel is het altijd prettiger dan een normale droom en vaak ook veel stabieler (dus je gaat niet van het ene beeld naar de andere) heb ik ervaren.

back to top
Rafskeman
Lucid mind
LD4all lid
24
Laatst gezien: 3-4-2018
LDs: ik hoop veel

Ik weet niet of muziek luisteren je dromen be´nvloedt. Wel weet ik dat je bepaalde muziek hebt die ervoor zorgt dat lucide dromen worden gestimuleerd. Voor de leuk moet je eens zoeken naar binaural beats en daar mee proberen in slaap te vallen. Dat kan soms verassend resultaat hebben.
Ik wens je veel succes. ^^

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

Tijdens een LD word ik steeds opnieuw weer verrast omdat het stabieler en realistischer is dan ik van tevoren had verwacht. Zelfs nu ik al een paar LD's heb gehad. Je bent inderdaad in een zelf gecreerde fantasiewereld, alles wat je ziet, hoort en voelt is een creatie van je onderbewustzijn.
En ik luister ook weleens muziek voor het slapen, maar ik merk dat mijn droomgeheugen minder goed is dan wanneer ik me concentreer op bewust dromen. Maar misschien werken natural beats wel bij jou.
Heel veel succes, je pakt het al goed aan. Gewoon posten op het forum, RC's en rustig aan doen. Als je het tÚ graag wilt lukt het niet.

back to top
LuSiDe
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 15-5-2011
LDs:

Bedankt voor de reacties!

Ik zal het wel laten weten als het me een keertje gelukt is lucide te worden wink5
En mocht het nog even duren dan is dat ook geen ramp; ik vind dromen sowieso al leuk smile

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: