EN | NL | FR

Wat betekend mijn droom?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
KeoKeN
LD4all lid
LD4all lid
32
Laatst gezien: 26-7-2010
LDs: 1

Wat betekend mijn droom?
BerichtGeplaatst: Ma 02 Mrt, 2009  Reageer met quote

2 jaar geleden alweer misschien al weer langer. Had ik mij hier aangemeld, met de intresse in lucide dromen.

Vandaag keer ik weer is terug naar dit leuke forum met een paar vragen.

Het gaat om 2 dromen. Ik zal ze kort neerzetten.
De 1e droom
Ik stond in een heel groot theater. tussen de stoelen. En er was een musical aan de gang. Het rare alleen was dat er overal mensen met slaapzakken op en tussen de stoelen lagen en zaten. Verdeeld in groepjes met de mensen die ze kende. (Het zag er relaxed uit) Toen zag ik ineens een meisje (18-19-20 jaar) Waarbij ik eigenlijk in een oogopslag verliefd op was. Uiteindelijk zwaaide ze naar me en ging ik naast haar zitten. En hebben we de hele voorstelling met ze 2en daar gezeten. Waarna ik wakker werd.

Toen ik wakker was. Was mijn beeld van haar sterk vervaagd. Maar als ik er aan terug dacht kreeg ik wel weer een warm gevoel van binnen. (ik merk dat ik al weer begin door te draven met verhalen. Hopelijk houden jullie het nog even uit!)

2e Droom (ongeveer 2 weken na de 1e)
Het enige wat ik er nog van weet is, dat er een stelletje was dat ziek geworden was, en of ik met een ander meisje, voor hun wilde invallen voor een uitnoding van een feest. Omdat wij heel erg op dat andere stelletje leken(Look alikes). Ik vond het goed en de dame waarmee ik ging vond het ook een goed idee. Toen ik later met haar samen van een grote heuvel liep op weg naar het feest, en wij deden alsof we een stel waren. Schoot er bij mij ineens wat te binnen toen ik haar aankeek. Het was de dame van de Theater zaal! Ergens kon ik aan haar ogen zien dat ze mij ook herkende, wat meteen weer een goed gevoel op leverde. Helaas van blijdschap werd ik wakker.

Nu ben ik benieuwd of iemand enig idee heeft waarom ik dit zou kunnen dromen? Misschien heeft iemand er ervaring mee?

Ik was trouwens niet bewust dat ik droomde in deze 2 gevallen.

Ik dank jullie voor de aandacht! En ik hoop dat ik niemand verveeld heb!

KeoKeN/Koen smile ^^

back to top
Hendrik
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 26-2-2010
LDs: 5

BerichtGeplaatst: Zo 08 Mrt, 2009  Reageer met quote

Je hebt het meisje van je dromen gevonden wink5 Misschien kom je haar straks in het echte leven nog tegen. Ik droom ook wel eens over mensen die ik niet denk te kennen, maar ik moet ze toch vast wel eens gezien hebben. Het kan misschien een combinatie zijn van verschillende mensen die je kent?

back to top
martijntjuh007
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 14-3-2010
LDs: 3

BerichtGeplaatst: Vr 29 Jan, 2010  Reageer met quote

late reactie -.- maar ik ga wat voor je proberen duidelijk te maken

ff mijn grote droomencyclopedie raadplegen. daarstaat in:

Theater:
Het theater is een scenario dat voor velen betekenis heeft. Omdat het een algemene ontmoetingsplaats is, heeft het betekenis in relaties die mensen onderling hebben.

Feest:
Als we ons in een droom op een feestje bevinden, worden we vaak gewezen op onze sociale vaardigheden- of gebrek daaraan. In het waakleven zijn we misschien verlegen en hebben we een hekel aan dergelijke bijeenkomsten, maar als we in dromen omgaan met de betrokken groepen, hebben we een groter besef van erbij horen.
2. De mens heeft vaak behoefte iets in zijn of haar leven te vieren. Als we in een droom een feestje bezoeken, kan dat wijzen op onze behoefte iets te vieren, aan samen met andere mensen een sfeer van vreugde scheppen.

een onverwacht iemand:
als vriend/ vriendin hebben, wijst op de behoefte meer inzicht te hebben in de manier waarop wij ons tot mannen verhouden. we moeten misschien acht slaan op de liefhebbende, koesterende kant van de mannelijkheid.

Mensenmenigte:
Dromen dat we ons in een mensenmenigte bevinden kan een aanwijzing zijn dat we niet op willen vallen of dat we op dit moment geen gevoel voor richting hebben. MOgelijk willen we onze gevoelens voor anderen verbergen, in de anonimiteit opgaan of zelfs niet voor onze mening uitkomen.
2. We dienen onze anonimiteit te bewaren, een facade voor onszelf op te richten, of on aan te sluiten bij een groep van gelijkgezinde mensen.

zoo een hoop uitleg ik hoop dat je er wat mee kan.
Zoals hendrik als zei kan ''het meisje van je dromen'' onbewust ergens hebt gezien. of gevoeld.

back to top
KeoKeN
LD4all lid
LD4all lid
32
Laatst gezien: 26-7-2010
LDs: 1

BerichtGeplaatst: Do 22 Jul, 2010  Reageer met quote

Een nog wat latere reactie ^^

Tof dat jullie hebben gereageerd.

Ik moet zeggen, sindsdien ben ik haar denk ik nog 1 keer tegengekomen in een droom. Voor de rest heb ik wel is het idee gehad, dat als ik een aantal meisjes ontmoette in het echt, dat sommige ervan er iets van weg hadden. Dit wist ik alleen nooit zeker, dus weet ik ook dat het ze niet kunnen zijn smile.
Ook mijn inmiddels alweer ex-vriendin was niet de dame die ik ontmoet had. Dit is overigens niet uit gegaan omdat ik een soort quest volg om deze dame te ontmoeten, maar om andere redenen. Het zou leuk zijn als ik haar ontmoet, maar dan zal ik haar bij toeval een keer ontmoeten, het zal niet lukken als ik haar probeer te zoeken. smile

Nogmaals tof van de reacties! smile

Greetz Koen

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: