EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Astrologische invloed op LDs

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 10-12-2017
LDs:

Astrologische invloed op LDs
BerichtGeplaatst: Di 21 Apr, 2009  Reageer met quote

Zoals beloofd, een topic over astrologische invloed tov lucide dromen. smile
Wie mijn DJ leest, ziet bij elk verslag ook de maanstand staan - dit omdat ik ergens denk dat de maan en de dierenriem een invloed - kan- hebben op lucide dromen, maar om dit te kunnen bewijzen moeten er uitaard genoeg bewijzen zijn.

Er is enorm veel te vinden over de maan en dierenriem, teveel om hier allemaal te plaatsen. Toch zal ik t proberen samen te vatten hoe t precies in zijn werk gaat.

Het komt er op neer dat elke maanfase (nieuwe maan, toenemende maan, volle maan, afnemende maan) een andere invloed heeft op dromen en dus ook op lucide dromen... dit kan van persoon tot persoon verschillend zijn. Sommige mensen gaan heel diep in hun dromen tijdens volle maan omdat dan de kracht van de maan het sterkst is, terwijl anderen heel diep dromen tijdens nieuwe maan omdat dit je echt naar binnen doet keren of uiteraard beide. Zo ergens zijn er ook die geloven dat je beter kan dromen tijdens toenemende maan omdat de kracht van de maan groeit en hiermee dus ook je eigen kracht, terwijl bij afnemende maan je veel meer moeite moet doen voor hetzelfde tot zelfs een veel minder goed resultaat.

Elke dag staat de maan eveneens in een bepaald teken, hiermee wordt er bedoeld dat de maan ook een bepaalde kracht heeft van een bepaald horoscoopteken, het schijnt dat elk horoscoopteken eigenschappen heeft die sterker werken wanneer ze in het teken van de maan staan. Het is een te lang verhaal om hier neer te pennen hoe al dat gedoe van berekenen van huizen etc, het heelal en astrologie precies te werk gaat - maar wie dagelijks op zijn pc wilt zien hoe de maanfase op dat moment is + welk teken, kan via google het gratis programma ''lunabar'' downloaden... echt voor mij persoonlijk toch een tof programmaatje, kost me niets van zoekwerk meer als ik bij elke LD moet noteren in welke maanfase dat was. grin
Wat ik precies bedoel met de kracht van dierenriemtekens. Bijvoorbeeld, Ram staat symbool voor kracht maar eveneens een waarschuwing dat men gevoelig is voor agressie en kwaadheid. In het teken van de maan wilt dit zeggen dat men op die dagen moet opletten dat men geen vulkaanuitbarstingen teweeg brengt, in dromen dan weer kan je meer dromen hebben met geweld/ruzie's dan andere dagen. Vissen staan dan weer bekend om hun intuitie, gevoel, dromerigheid - wat wilt zeggen dat je op die dagen last kan krijgen van je emoties als je ze niet weet te beheersen, dromerig sfeertje - tijdens het dromen dan weer kunnen de dromen veel helderder zijn. (letterlijk: ik heb veel lucide dromen tijdens het teken van de vissen. grin )

Nu, ik weet er belange niet alles van - ik heb er vroeger vaag iets over gelezen, dus vraag me nu niet hoe ik iemands horoscoop moet berekenen met huizen etc, en vraag me aub ook niet om een hele opsomming te geven van de astrologische tekens en hun invloed op dromen. looking_anim.gif IK zou me er veel meer moeten in verdiepen voordat ik zoiets zou kunnen. grin
Bovendien denk ik ook, als je er niet in gelooft (zo de wetenschappelijk aangelegde persoontjes onder ons wink ) dat het ook niet zal (lijken te) werken. Het is iets heel persoonlijks, waarbij je enkel door zelf te experimenteren zal zien of het voor jou werkt - in de zin of het invloed op jou kan hebben.

Mocht er iets niet duidelijk zijn, vraag gerust. ^^ Discussies mogen uiteraard ook.

back to top
Yasmin
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 24-6-2009
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Di 21 Apr, 2009  Reageer met quote

Hoi Drya, wat een leuk tooltje. Ik ga ook proberen de maanstanden bij de dromen te plaatsen, ik ben benieuwd of hierin iets te ontdekken valt. Ik doe het dan ook bij gewone dromen omdat ik geen regelmatige LD's heb. Doordat ik offline mijn dromen steeds beter bijhoudt komen daar ook steeds meer dingen uit. Misschien draagt dit bij aan het ontdekken / analyseren van thema's, ik vond mijn LD's wat zwaarmoedig, misschien had dat ook met maanstanden te maken.
Het is even zoeken naar de betekenissen in het engels, het is geen gangbare kost (tenminste niet voor mij).
Astrologie is omstreden omdat er symbolische waarde aan toegekend wordt, maar dat betekent niet dat er geen dingen uit te halen zijn denk ik, ook voor de feitenmens. Het zijn tenslotte "concrete" hemellichamen en ook wetenschappers erkennen de invloed van de maan op het leven op aarde (en meer nog, zonder bestaat het zeer waarschijnlijk niet)
Bedankt voor dit stukje 8D

back to top
B.
^_^
LD4all lid
26
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Di 19 Mei, 2009  Reageer met quote

*wetenschappelijk aangelegd persoontje meld zich* ^^

Je zegt dat als je er niet in gelooft dat het niet (lijkt) te werken, hieruit concludeer ik dat de maanstanden puur placebo effect zijn? Wat is voor jou de reden om toch in astrologie te geloven?

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
28
Researchers
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 20 Mei, 2009  Reageer met quote

Ik zei niet dat ik er niet in geloof,
maar het is logisch dat mensen die er niet in geloven ook niet zouden meedoen aan een onderzoek om bewijzen te vinden of het al dan niet werkt. ^^
Ik geloof pas dat het voor mij persoonlijk werkt, als ik voldoende resultaten daartoe heb. wink

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
22
Researchers
Laatst gezien: 28-10-2016
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Vr 03 Jul, 2009  Reageer met quote

maar niemand heeft het tot nog toe geprobeerd zullen we hier iets meer mee doen dan alleen denken dat het misschien wel een keertje zal werken??

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
28
Researchers
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 04 Jul, 2009  Reageer met quote

Ik ben wel aan het proberen,
het is al maanden dat ik de maanstand bijhou in mijn DJ als ik een LD heb. wink
Ik ga ze binnenkort per maand dan eens samentellen. smile

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
22
Researchers

BerichtGeplaatst: Za 04 Jul, 2009  Reageer met quote

zou je al die namen (met datum) hier kunnen zetten dan kunnen de andere ook het vergelijken (en dan zal ik me bezig houden met hoe de sterren zijn bewogen de afgelopen 2 3 maanden

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
22
Researchers

BerichtGeplaatst: Zo 05 Jul, 2009  Reageer met quote

mijn eerste resultaten zijn binnen (ik heb 2 jaar onderzocht) en daar uit blijkt dat het niet uitmaakt of de maan vol is of niet

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
28
Researchers
LDs:

Klinkt logisch als je al de dromen telt voor en na de volle maan tov de volle maan... kom je zowiezo positievere resultaten uit omdat het meerdere dagen zijn dan de volle maan zelf.
Heb je ook resultaten ivm planetenstand/dierenriem?

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
22
Researchers

XD ik ben 2 uur bezig geweest met alleen al volle maan dus nee ik heb nog geen tijd gehad wel heb ik eerst alle data van de volle manen van de afgelopen 2 jaar genoteerd en daarna alle LD-cometitie's afgezicht naar hoeveel LD's er waren op de dagen van volle maan daarna heb ik het aantal LD's van de maand gedeeld door 30 (een maand) en dat vergeleken met het aantal behaalde LD's van die dag en dat was over 24 maanden was dat dat er +2 was gehaald (er waren 2 keer meer wel dan niet meer LD's gehaald dan verwacht)
dat betekent dat er een kans is van 8,33333 (enz.) dat de maan invloed heeft

ik denk dat niemand hier iets van snapt maar ik wilde het toch even opschrijven (meld het als jullie denken dat ik een fout heb gemaakt)

ik ben er achter gekomen dat het echt puur toeval is of het nou volle maan is of niet (en het is dus niet waar dat je meer "kracht" krijgt van de maan)

morgen ben ik vrij en zijn mijn ouders weg dsu ik zal de hele dag achter de pc zitten en ik zal nog wat andere dingen uitrekenen

P.S weet iemand nog een site met e bewegingen van de planeten ik heb een boekje gevonden in de bieb maar dat is zeer weinig informatie

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
28
Researchers
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 06 Jul, 2009  Reageer met quote

Als je op google zoekt naar ''Lunabar'' kan je een programma downloaden die elke dag de maan- en dierenriem toont op je computer.

En idd haha, ik begrijp niets van je theorie, lol!

back to top
53
Laatst gezien: 21-11-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 31 Jul, 2009  Reageer met quote

Het zou me niets verbazen eigenlijk als de maan & andere hemellichamen daadwerkelijk invloed op ons hebben. Immers de maan heeft bijvoorbeeld ook invloed op eb & vloed en ons lichaam bestaat voor 80% uit water. Nou weet ik niet of dat vocht in je lichaam weer invloed heeft op je lichaam & psyche, maar het lijkt me heel goed mogelijk.
Andere hemellichamen hebben ook zwaartekracht etc. maar staan veel en veel verder van ons af. Dat wil nog niet uitsluiten dat er alsnog een minieme invloed op onze aarde is van 1 zo'n ster/planeet/etc. En dan zijn er vele sterren en planeten dus jah...het zou me niets verbazen.

Overigens Drya, houd jij je alleen bezig met de westerse horoscoop of ook met andere horoscopen zoals bijvoorbeeld de Chinese? Voor mijzelf persoonlijk heb ik vaak het idee dat de Chinese veel dingen nauwkeuriger beschrijft & de Westerse redelijk globaal beschrijvend is. Hetzelfde met de westerse elementen (water, vuur, aarde, lucht) vs de chinese (water, vuur, aarde, hout, metaal). Als ik mijn karakter zou moeten omschrijven met alleen deze woorden dan zou bij de westerse dit aarde zijn, maar bij de chinese hout. Hout valt in mijn beleven redelijk in hetzelfde spectrum als aarde, net als metaal. Toch is dit bij de chinezen ook weer apart onderverdeelt. Dit is wat ik bedoel met dat het voor mijn idee nauwkeuriger is.

back to top
Jochem
LD4all lid
LD4all lid
28
Laatst gezien: 12-9-2009
LDs:

Quote:
Bovendien denk ik ook, als je er niet in gelooft (zo de wetenschappelijk aangelegde persoontjes onder ons wink ) dat het ook niet zal (lijken te) werken.
"Believe you can't, believe you can; either way you're right." (Verwachtingen hebben invloed op je dromen.) Ik denk zelf dat als er sprake zou zijn van astrologische invloeden dat ik het niet eens hoef te weten om het invloed op mij te laten hebben en dat het ook niet zou mogen uitmaken of ik er in geloof of niet. Ik zou wel mee willen doen met testen, want ik noteer toch al mijn LD's. Alleen geloof ik er niet zo in.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
28
Researchers
LDs:

Misschien is het je al opgevallen dat degene met regelmatige LD's zowat altijd op hetzelfde moment LD's krijgen? smile Zijn wij dan heus allemaal op elkaar afgestemd of ligt het aan iets anders?
Vandaar ik de planetenstand wel boeiend vind..
Ik heb bijvoorbeeld bijna nooit LD's als de stand in VOC staat (overgang van het ene teken naar het ander).. zoals je in mn DJ dus kunt zien, staat VOC er haast nooit (of nooit?) bij vermeldt.(Mochten mn dromen gebeuren op het moment van VOC, zou dat er uiteraard wel bij staan) Maar verschil van het ene teken bij het ander teken, is me nog niet opgevallen. Nuja, een verschil zoeken over x aantal maanden is nogal moeilijk dus ik wacht nog ff en bereken het dan voor een heel jaar ofzo. ^^

Ik hou trouwens de maandstand niet echt in de gaten.. als ik weer eens slecht geslapen heb of geen LD's gehad heb, blijkt de maanstand gewoon ''toevallig'' vaak in VOC te staan als ik het dan opzoek.

back to top
Heronymous
LD4all lid
LD4all lid
45
Laatst gezien: 20-6-2011
LDs: 0024

Dit is een zeer interessant onderzoek. De paar LD's die ik heb gehad waren rond dezelfde tijd in de maand. Ik heb er te weinig om er een goed onderzoek naar te doen, maar het zou me niets verbazen als er een verband te vinden is tussen de stand van de planeten en de helderheid van dromen.

Ik ben ook verbaasd over hoeveel mensen tegenwoordig eerder in de huidige wetenschap geloven dan in de kennis van oude beschavingen zoals de egyptenaren, sumeriers, maya's en nog veel meer. Laatst had ik nog zo'n discussie met wat vrienden. Over het algemeen denk men dat het wetenschappelijke beeld van het universum dat we vandaag de dag hebben behoorlijk correct is. Ik durf te wedden dant men 500 jaar geleden precies zo dacht. En ook 1000 jaar geleden. Het beeld dat we hebben van de werking van de kosmos wordt nog steeds van tijd tot tijd herzien. Einstein is inmiddels al achterhaald. Het lijkt steeds meer dat de oude beschavingen, die ons de astrologie hebben gegeven, iets wisten wat onze huidige beschaving nog niet kent.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.