EN | NL | FR

praten met droomkarakters en negatieve ervaringen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Diablo
Nieuw lid
Nieuw lid
1353
Laatst gezien: 11-5-2009
LDs: redelijk wat

praten met droomkarakters en negatieve ervaringen
BerichtGeplaatst: Ma 11 Mei, 2009  Reageer met quote

Dag mensen,

Ik ben eigenlijk al een tijdje bekend met de techniek van het lucide dromen (heb al een aantal van dit soort dromen gehad). Hoewel ik nog niet zo lang lucide kan blijven, heb ik wel al de mogelijkheid gehad om met droom karakters te praten. wat me echter opvalt is dat degene die 'intelligent' zijn best vaak kutzakken zijn!

Een voorbeeld, ik kan me nog goed een verontrustende droom herinneren waar ik in een soort van wachtkamer zat. Tegenover mij stond een spiegel waar ik in keek. Ik zag er erg vervormd en vreemd uit waardoor dit mij deed realiseren dat dit in droom was; ik werd lucide. Achter mij zaten drie personen: 1 vrouw met blonde haren en 2 mannen (redelijk jong begin 20). Ze zaten mij enigszins geamuseerd maar ook een beetje hautain aan te staren. Dus ik vroeg ze hoe het met ze ging, en wat het betekende om hier in een droomwereld te leven en een verzinsel van mijn onderbewuste te zijn. Ze antwoorden alledrie ontkennend, en 1 van de mannen liep naar mij toe en pakte een mes. Hij stak dit in mijn hand en maakte een diepe snee en vertelde mij dat wat in de droomwereld gebeurde zijn effect heeft in de 'echte' wereld. Ze keken mij alledrie weer geamuseerd en een beetje gemeen aan. voor mij was dit nogal verontrustend en van de schrik werd ik wakker. Ik keek naar mijn hand en zag de diepe snee! Ik stond op en deed mijn gordijnen opzij en zag de lucht paars was, waarna ik vervolgens echt wakker werd, en mij besefte dat ik zojuist een false awakening had gehad door toedoen van droomkarakters. Alsof zij wisten wat er zou gebeuren. Dit is niet de eerste keer dat droomkarakters negatief reageren wanneer ze geconfronteerd worden met het feit dat ik 'bewust' ben.

Andere mensen hier ook last van?

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

Oja herkenbaar,
Dat gaat van DC's die zeggen dat je heus niet droomt, terwijl je beweert van wel - tot erg slechte mensen die grijnzen omdat zij beter weten dan jou dat je echt bang bent/niet kan wakker worden wanneer jij dat wilt/ omdat ze terug zullen keren/ of je enge FA's zullen geven.
De ongeloofwaardigheid is soms wel grappig - vooral hun verwarde blik is soms geld waard. Maar die slechte DC's daar moet ik ook niets van hebben.
Zo kreeg ik een FA in een appartement waar iemand me wilde aanranden.. hij grijnsde omdat hij wist dat ik niet kon wakker worden, niet weg kon rennen (ik was verlamd) en nauwelijks kon roepen. Ik dacht mijn zus naast me wakker te roepen en hij lachte me uit omdat hij al eerder wist dan mij dat mijn zus gewoon verder sliep of gewoonweg niet aanwezig was.

Dat DC's niet geloven dat je lucide bent - weljah, logisch gezien zou dat gewoon een deel van jezelf zijn dat in opstand komt, een streng wetenschappelijk karaktertje vol ongeloof dat t maar niet kan plaatsen dat je kan lucide zijn. Maar waar dan die slechte DC's vandaan komen.. ik weet t niet, misschien 1 of andere confrontatie met jezelf?

back to top
55
Laatst gezien: 21-11-2010
LDs:

In de 2 LD's die ik heb gehad werd ik inderdaad ook tegengehouden. In de laatste kwam het zelfs op een soort van gevecht aan. Voor mij is het wel duidelijk waar dit conflict vandaan komt, omdat ik onbewust eigenlijk ook het gevoel heb dat dergelijke 'kracht' die je in een LD kunt hebben eigenlijk een soort van 'verboden' kracht is. De factoren die mij dus tegenhouden in een LD zijn dus eigenlijk een soort van poortwachters, die mij koste wat kost niet meer lucide willen hebben.
Naja, tot nu toe lukt het ze wel, want die 2 LD's zijn al bijna een jaar geleden inmiddels. sadblauw

back to top
Diablo
Nieuw lid
Nieuw lid
1353
Laatst gezien: 11-5-2009
LDs: redelijk wat

Verdomde DC's ook... Gelukkig heb ik ook welgeteld 1 'zinvol' gesprek gehad met een brabantse DC die erg vriendelijk was smile.

Is er eigenlijk een topic waar ik de andere bevindingen van mensen met DC's kan vinden? Heb namelijk op de zoekfunctie niets kunnen vinden

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
27
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

BerichtGeplaatst: Wo 13 Mei, 2009  Reageer met quote

De laatste keer dat ik me realiseerde dat ik droomde en dat vrolijk ging rondroepen, werd ik neergeschoten, tot leven gebracht en nogmaals gedood. =_='

Gelukkig heb ik de laatste tijd allemaal aardigere DC's ontmoet. ^^

back to top
Yasmin
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 24-6-2009
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Wo 13 Mei, 2009  Reageer met quote

Heftig ja en naar van dat mes, freaky, toch proberen meer invloed uit te oefenen of ze negeren...? ik heb beiden gehad, ik vind het raar om bekenden tegen te komen die mij op sleeptouw nemen en het gevoel had dat alles dus voorbedacht was en meer weten dan ik whatsthat . Ik werd ook door hen lucide gemaakt ipv dat ik een RC deed ofzo. Maar ik denk er maar niet teveel over na en hoop gauw weer een LD te krijgen waar ik weer eens lekker vragen kan gaan stellen siiw
Ik was heel blij om mensen te zien, die ik niet in het echt niet ken en in die ld was het alsof ik ze altijd al gekend heb en zij mij ook en dat was weer super.

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 28-10-2016
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Do 14 Mei, 2009  Reageer met quote

aah fak (srry kan dit niet anders zeggen) wat een rotstreek van die DC maar ook wel goed van je onderbewustzijn

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: