EN | NL | FR

Laat opblijven

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Kzaf
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 4-2-2010
LDs:

Laat opblijven
BerichtGeplaatst: Wo 24 Jun, 2009  Reageer met quote

Vorige nacht bleef ik tot 2:40 op de pc, s'nachts dus, ik kroop in m'n bed en luisterde wat muziek tot 3:20.
Ik begon wat weg te dromen in een snelle tijd (kwas moe he) en ik dacht aan een leraar die iets opraapte. En op zijn arm stonden zo tatoe's xD
Toen schrok ik zo wakker, maar toch sliep ik helemaal nog niet.
En ik DACHT er niet aan, het kwam gewoon vanzelf, daarom had ik zoiets van 'WTF denk ik aan?'.
Wat is dit?
Kan je dan nog wild proberen? Dat lukt snachts toch nie?

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

Ik heb dat haast iedere nacht, het lijkt op verbeelding of dromen op afstand.
Je kan wel WILD proberen, maar WILD lukt zowiezo beter als je al enkele uurtjes geslapen hebt. smile

back to top
Kzaf
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 4-2-2010
LDs:

Is dat een teken dat je aan het dromen bent? of gebeurde dit gwn zomaar en kan het altijd gebeuren?

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

Volgens mij is het een soort hypnagogia. Alhoewel de meeste hypnagogia ervaren als hallucinaties die zich in de kamer voordoen of vreemde geluiden - denk ik dat het perfect mogelijk is hypnagogia in de geest te hebben, alsof je gedachten beelden vormen of je droomt op afstand, terwijl het eigenlijk geen droom is. (oa doordat je nog niet in REM slaap zit)
Net zoals slaapverlamming is het iets wat je sneller ervaart wanneer je moeilijk of laat in slaap valt.
REM gebeurt altijd als laatste bij een slaapcyclus, dus je kan niet van hypnagogia rechtstreeks in een droom stappen als je nog geen diepe slaap gehad hebt. Als je datzelfde hebt in de vroege ochtend bijvoorbeeld, heb je veel meer REM en is de kans groter dat je dan wel in een droom kan stappen - al dan niet door WILD.

back to top
Laatst gezien: 6-5-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 25 Jun, 2009  Reageer met quote

Ja, ik heb mijn hypnagogia ook op die manier, alsof ik de dromen van ver zie (in mijn geest) maar nog niet helemaal droom. Je kan dan zowel echte gedachten als droomgedachten hebben. Mijn eigen echte gedachten klinken dan luider envan dichtbij, terwijl de droomgedachten van ver lijken te komen en met andere stemmen uitgesproken worden. Dat is de fase waarin je aan het wegdommelen bent, het is dan ook nog veel te vroeg om WILD te proberen, je moet je eerst laten wegzakken, tot je echt diep slaapt en dan vanaf het moment dat je weer beeld krijgt, kan je erin stappen en lucide dromen.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: