EN | NL | FR

echt gebeurd!!!

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 28-10-2016
LDs: 100+

echt gebeurd!!!
BerichtGeplaatst: Di 16 Jun, 2009  Reageer met quote

uitval
ik liep door de kantine van mijn school en zag daar (leraar) VDB ik drong me door een groepje andere leerlingen door en vroeg aan hem of we tot het 7de hadden (dat was normaal zo). maar hij liep weg en onder het weglopen stak hij 4 vingers op (hij had er gewoon 5 tounge2).

ook dit is niet zo een speciale droom maar deze droom is de dag erna gewoon uitgekomen we hadden in plaats van tot het 7de maat tot het 4de

waar denken jullie dat dit door komt??

a. toeval
b. mijn onderbewustzijn had het door
c. iets spiritueels
d. anders... (namelijk tounge2 )

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

Ik denk b. ; best mogelijk dat je onderbewustzijn iets de dagen voordien had opgepikt waardoor je wist dat je maar tot het 4de.. weet-ikveel-wat-je-bedoelt , ging hebben, lol.
In dit geval heb je vast, net zoals in je droom - het aan je leerkracht gevraagd, waardoor je eigenlijk de gebeurtenis zelf wat gestuurd hebt.

Precognitieve/voorspellende dromen daarintegen, zijn gebeurtenissen die je niet kan sturen... ze gebeuren zoveel tijd later zonder dat jij daar invloed op hebt of kan hebben.

Edit: Ik heb de topic verplaatst naar het juiste subforum. wink

back to top
55
Laatst gezien: 21-11-2010
LDs:

Zelf heb ik ooit ook eens een voorspellende droom gehad. Een paar weken later gebeurde het, precies zoals ik t gedroomd had. Was echt even perplex van verbazing toen.
Zelf denk ik dat je gewoon op je eigen gevoel moet afgaan wat het is geweest. Of je het onbewust hebt kunnen weten, iets spiritueels, puur toeval. Jij hebt het meegemaakt, dus eigenlijk ben jij ook de enige die er een invulling van kan maken.

back to top
Heronymous
LD4all lid
LD4all lid
46
Laatst gezien: 20-6-2011
LDs: 0024

BerichtGeplaatst: Wo 17 Jun, 2009  Reageer met quote

Ik heb vaker dingen gedroomd die later uitkwamen. Aangezien ik dromen toch vanuit de wetenschappelijke kant benader heb ik dit altijd toegeschreven aan het feit dat je onderbewuste veel slimmer is dat je bewuste ik en verbanden kan leggen waar je bewust nog niet aan had gedacht.

Toch heb ik ook een paar dingen gedroomd die ik niet op toeval of onbewuste kennis kan afschuiven. Of het kwam jaren later uit of de volgende dag. De auteur Robert Moss heeft hier iets over geschreven in het boek "Droom Bewust". Hij werkt met dromen via de parapsychische kant.

Toen ik het eens over mijn droomtraining had met een collega werd hij heel nieuwsgierig en wou er meer over weten en ook vroeg hij me een paar boeken aan te raden. Hij had regelmatig voorspellende dromen, zei hij.

Een andere collega doet veel aan NLP (neurolinguistisch programmeren). Hij vertelde over een visie die de Maya's hadden van de tijd. Dat deze niet lineair vooruit loopt. Heb nog op dit onderwerp gegoogled, maar kon niets vinden.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: