EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

het GROTE RC Topic Deel II

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 7 van 10Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Auteur  Bericht 
Jorda
LD4all lid
LD4all lid
20
Laatst gezien: 28-3-2011
LDs: 8

BerichtGeplaatst: Ma 06 Dec, 2010  Reageer met quote

Ik heb een vraag over een rc, ik dacht namelijk ooit gelezen te hebben dat als je in je droom één oog dicht doet, dat je dan met je andere oog je neus niet zou kunnen zien. Dit lijkt mij een erg fijne rc, die je ook kan doen als je in gesprek bent met iemand. Ik gebruik nu namelijk de rc dat ik in mijn neus knijp en kijk of ik kan ademen, maar om dit in een gesprek te doen is een beetje vreemd

back to top
=ajax=
~el salvador~
LD4all lid
19
Laatst gezien: 14-9-2011
LDs: te weinig

BerichtGeplaatst: Ma 06 Dec, 2010  Reageer met quote

weet ik niet, die met je neus is mij al een keertje gelukt en als het ineens lukt dan sta je echt te kijken van wtf gebeurt hier tounge1 dus dat vind ik een hele fijne, die met het oog zou ik niet weten.

back to top
Awesome
Semi-Dreamer
LD4all lid
17
Laatst gezien: 25-2-2013
LDs: 6

BerichtGeplaatst: Ma 10 Jan, 2011  Reageer met quote

ik heb nog nooit een LD gehad, maar ik denk dat ik gewoon bij de neus check blijf, die andere schijnen wat onbetrouwbaar te zijn... tounge2

back to top
eltane
LD4all lid
LD4all lid
eltane heeft een LD4all Quest gehaald!
21
Laatst gezien: 20-5-2013
LDs: Veel

@awesome:

Ik heb van meerdere mensen gehoord + ik doe het zelf, dat ze hun neus dichtknijpen en proberen te ademen en daarna hun vingers tellen. 2 checks en 1 ervan werkt altijd.. Ik kan natuurlijk nog niet uit ervaring spreken dat het ook echt werkt, want ben nog amper lucide geweest in een droom, maargoed ik probeer wat mee te denken hehe

back to top
Empereur
Emperor of LD
LD4all lid
18
Laatst gezien: 2-5-2013
LDs: I

Hey,

maar je moet rc toch aanwennen? Je moet RC dan toch heel vaak doen.
Dus daarom doe ik met me hand me neus dicht knijp , en me mond dichtdoe en dan probeer te ademen nooit, want dat lijkt me er belachelijk uitzien als ik dat 60x op een dag doe, ik kijk altijd naar me handen of die er nog wel normaal uitzien. tounge2
En ik bedenk me wat ik ga doen.

P.S. Awesome kom je op msn als je dit leest?

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 22-5-2013
LDs:

Handen werkt voor mij altijd. Mits ik niet alleen tel, maar ook mijn handen bekijk. smile
Want soms zien ze er normaal uit maar tel ik er toch 6 en de andere keer tel ik er 5 maar plakken mijn vingers aan elkaar!
Je kunt ook origineel doen en een dobbelsteen of een tol als RC gebruiken die je altijd bij je hebt. tounge1

back to top
Empereur
Emperor of LD
LD4all lid
18
Laatst gezien: 2-5-2013
LDs: I

Kyata schreef:
Handen werkt voor mij altijd. Mits ik niet alleen tel, maar ook mijn handen bekijk. smile
Want soms zien ze er normaal uit maar tel ik er toch 6 en de andere keer tel ik er 5 maar plakken mijn vingers aan elkaar!
Je kunt ook origineel doen en een dobbelsteen of een tol als RC gebruiken die je altijd bij je hebt. tounge1

Slim, misschien ga ik een keer een dobbelsteen bij me houden. tounge2

back to top
Jeddy
Rebel
LD4all lid
25
Laatst gezien: 1-2-2011
LDs: 1

BerichtGeplaatst: Za 15 Jan, 2011  Reageer met quote

Dit is ff offtopic srry!

Silox!

je schijnt nogal veel wetend te zijn, heb je misschien enig idee hoelang het ong duur voordat je bijv de RL, RC in je droom gaat overnemen alsof het een normale handeling is?

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
21
Laatst gezien: 23-4-2013
LDs: 2

Ik snap niet echt wat je bedoelt. Als je wil weten hoe lang het duurt voordat je de RC's die je overdag doet gaat overnemen in je slaap, dan heb ik daar niet meteen een antwoord op. Het hangt af van heel veel factoren: hoeveel keer je ze doet op een dag, hoe goed je ze doet, ...

Ik denk dat er omtrent RC's wel een misverstand bestaat. Als je wil dat een RC gaat werken in je droom, dan heb je al een mate van bewustzijn nodig. Niet veel, maar net genoeg om door te hebben dat er ergens iets niet klopt en dat je daarop denkt 'misschien moet ik wel een RC uitvoeren'. Daar verschillen zijn bij andere technieken zoals WILD en MILD. Aangezien je hier geen 'pre-lucide' gevoel voor nodig hebt. Bij een RC is dit wel het geval.
RC's zijn eigenlijk vooral bedoeld om een droom te stabiliseren en om mensen keer op keer ervan te overtuigen dat ze wel echt dromen.
Het probleem bestaat er ook in dat als je ze zo vaak overdag doet, en niet altijd bij 'ongewone' gebeurtenissen, dat ze zo'n gewoonte worden dat ze niet eens meer speciaal zijn. Net als lopen. IRL loop je vaak, en in een droom ook. Maar dat is niet speciaal. Zo kan het zijn dat als je RC's overdag zo'n gewoonte zijn geworden, zonder dat je er bij nadenkt, dat je in een droom ze zal doen, maar ze ook niet speciaal zal vinden.

Edit: Ik bedenk me net: @Mod: * knip knip * naar een RC-topic of een nieuw topic maken met als titel: 'Invloed van RC's op dromen' ?

Edit 2: Yay! Thanks!

<mod>Ik zou wel graag hebben dat jullie de volgende keer meteen naar de juiste topic gaan zodat ik niet iedere keer berichten moet verplaatsen. Dit overbodige mod-werk zou niet gebeuren als ieder voor zich de moeite zou doen om de juiste topic op te zoeken. Dank bij voorbaat! smile </mod>

back to top
Jeddy
Rebel
LD4all lid
25

ja precies dat was mijn vraag.
van als ik dagelijkse in rl een rc doe op de klok (meerde malen) dan word die handeling als het ware normaal (zoals lopen) zodat ik het ook in een droom doe. Maar goed ik heb een bevredigend antwoord gekregen, bedankt!

@ mod: sorry en zal er aan werken!

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 22-5-2013
LDs:

Ik voer bijna een jaar denk ik al dezelfde RC uit en krijg nog steeds LD's doordat ik het vanzelf in mijn droom doe. smile

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
21
Laatst gezien: 23-4-2013
LDs: 2

@Mod: Als iemand een offtopic vraag steld in een thread, beantwoord ik die liefst na de vraag, en niet in een volledig ander topic aangezien dit 2 problemen oplevert:
1. Degene die de vraag stelde, zal m'n antwoord nooit terugvinden;
2. Als ik mijn antwoord ergens anders post, en je verplaatst de off-topic vraag naar de - juiste - plaats waar ik mijn antwoord gepost heb, levert dit alsook verwarring op aangezien de vraag dan na het antwoord zal komen.

back to top
Jeddy
Rebel
LD4all lid
25

BerichtGeplaatst: Zo 16 Jan, 2011  Reageer met quote

Nou ik heb vanochtend weer gedroomd als een gek maar, dit wat ik nu ga zeggen is raar!

Ik heb dus gewoon gedroomd, ineens in de droom uit het niets en zonder dat er enig aanleiding voor was doe ik een neus RC. Voor mijn gevoel lukte dat niet dus, probeerde ik het met de mond ook dat lukte niet voor me gevoel, ik dacht ' nou dan hou ik toch gewoon me adem ff in en als ik dan ademnood krijg dan moet het lukken' ik hield me adem in en dacht ' haha in RL kan het zijn dat me vriendin (die naast me ligt) me ineens niet meer hoort ademen ' maar nee hoor ook dat lukte voor mijn gevoel niet.
Rare is ik heb die RC nog nooit in RL gedaan, ik ken het alleen en, wat ik nog frappanter vond was dat ik het deed zonder enig aanleiding, gewoon zo ineens en, het werkte niet ??

back to top
VampieraNL
LD4all lid
LD4all lid
38
Laatst gezien: 12-12-2012
LDs: ± 1 per week

jeddy, misschien door gebrek aan ervaring IRL werkyte je RC niet? Handig is om altijd 2 verschillende RC's achter elkaar uit te voeren, voor als de eerste niet werkt.

back to top
Jeddy
Rebel
LD4all lid
25

VampieraNL schreef:
jeddy, misschien door gebrek aan ervaring IRL werkyte je RC niet? Handig is om altijd 2 verschillende RC's achter elkaar uit te voeren, voor als de eerste niet werkt.

Ja maar het rare was juist dat ik een RC deed zonder dat daar een aanleiding voor was, het was gewoon een normale handeling zoals lopen in je droom, ik was niet bewust ofzo. ik weet niet hoe ik het beter kan verwoorden, maar ik vond het raar en ja ik deed het en dat was het dan ook de droom ging gewoon verder.
Ben overigens nu overigens al 2 dagen bezig met 2 RC tegelijkertijd te doen bijv:
ik zie een rode auto op straat, ik kijk vervolgens naar mijn vingers, ik tel er 5 en ik kijk weer naar de rode auto dus ja ik hoop dat ik het op die manier ook zo in me droom zal overnemen, in ieder geval bedankt voor je tip!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 7 van 10Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.