EN | NL | FR

Het GROTE WBTB Topic deel III

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
VampieraNL
LD4all lid
LD4all lid
45
Laatst gezien: 16-12-2012
LDs: ± 1 per week

BerichtGeplaatst: Za 22 Jan, 2011  Reageer met quote

Bij mij is WBTB.... gelukt! = Blij!
Ik heb M weer gezien, ze is 4 jaar geleden overleden maar ik hou nog steeds heel veel van haar. Ze was bij me thuis in mijn nieuwe huis. Door haar werd ik lucide, maar ik was zo gelukkig dat ik haar weer zag dat 't me niet kon schelen of ik droomde of niet. Het was net zo echt als realiteit. Ik geniet nog ff verder...

back to top
Hydra
Dream Gentleman
LD4all lid
972
Laatst gezien: 12-2-2013
LDs: Nihil

VampieraNL schreef:
Bij mij is WBTB.... gelukt! = Blij!
Ik heb M weer gezien, ze is 4 jaar geleden overleden maar ik hou nog steeds heel veel van haar. Ze was bij me thuis in mijn nieuwe huis. Door haar werd ik lucide, maar ik was zo gelukkig dat ik haar weer zag dat 't me niet kon schelen of ik droomde of niet. Het was net zo echt als realiteit. Ik geniet nog ff verder...

Dat is erg mooi, dat je haar weer zag. Ook mooi dat het net als realiteit leek.

back to top
Awesome
Semi-Dreamer
LD4all lid
24
Laatst gezien: 25-2-2013
LDs: 6

gister is mijn WBTB weer mislukt natuurlijk, ik werd niet wakker van mijn wekker of hij is niet gegaan, een van de 2... tounge2

ach ja, vanavond weer proberen smile

back to top
Sky Crawler
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 24-2-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 09 Apr, 2011  Reageer met quote

Ik heb eigenlijk al maanden dat ik de wekker om ong. 7.5 uur nadat ik ga slapen zet.... en als de wekker is gegaan ik vervolgens gewoon verder ga slapen (geen verplichtingen in de ochtend haha). Was dit dan onbewust ook een vorm van WBTB? Want merk wel dat de dromen die ik erna beleef, intenser zijn (waarschijnlijk lijken) en ik weet ze ook bijna altijd nog als ik wakker word. Hetzelfde geldt voor mijn eerste lucide (vanochtend). De wekker was al een keer gegaan, maar ik ging verder slapen en toen deed ik, wat ik daarvoor nooit deed een reality check.

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
31
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 10 Apr, 2011  Reageer met quote

WBTB is gewoon wakker worden en daarna weer slapen. Maakt niet uit hoeveel wakkere minuten er tussen zitten (zoals al eerder in dit topic is gezegd geloof ik?) . smile

back to top
Sky Crawler
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 24-2-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 10 Apr, 2011  Reageer met quote

Kyata schreef:
WBTB is gewoon wakker worden en daarna weer slapen. Maakt niet uit hoeveel wakkere minuten er tussen zitten (zoals al eerder in dit topic is gezegd geloof ik?) . smile

Ah ja precies.
Vanochtend overigens niet gelukt, ben te enthousiast denk ik en denk té veel aan lucide dromen. Normaal gesproken ben ik zo versufd dat ik verder ga slapen en dan kom ik in een bepaalde staat waar ik reality check zou moeten doen. Vanochtend was ik na de wekker "te hard" m'n best aan het doen om te dromen en werkte duidelijk averechts. Overigens zal dit misschien ook wel in het topic ergens staan, of misschien algemeen bekend zijn maar moet gewoon het even kwijt

back to top
velcrew
top of foodchain
LD4all lid
34
Laatst gezien: 17-1-2015
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 14 Apr, 2011  Reageer met quote

dreamthemall schreef:
oke is goed

Vet ik heet ook tim ^^

lachen ik heet ook timmy

back to top
sweetdreamsx
wanhopige dromer.
LD4all lid
23
Laatst gezien: 25-9-2014
LDs: 0

BerichtGeplaatst: Vr 06 Mei, 2011  Reageer met quote

Wie komt er vanavond om half 5 op de chat ?

x

back to top
aquaboy11
Back in business!
LD4all lid
aquaboy11 heeft een LD4all Quest gehaald!
22
Researchers
Laatst gezien: 20-4-2018
LDs: 85

BerichtGeplaatst: Vr 06 Mei, 2011  Reageer met quote

hm kan het ook om 4 uur? anders val ik slecht in slaap

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Wo 01 Jun, 2011  Reageer met quote

Eigenlijk wat sweetdreamsx vroeg - gaat er iemand nog aan WBTB doen, en wilt die ondertussen kletsen of zo op msn? Van woensdag- tot zondagnacht kan ik dus stuur even een bericht. turn3

back to top
aquaboy11
Back in business!
LD4all lid
aquaboy11 heeft een LD4all Quest gehaald!
22
Researchers
Laatst gezien: 20-4-2018
LDs: 85

BerichtGeplaatst: Do 02 Jun, 2011  Reageer met quote

ik kan dan ook wel (behalve op schooldagemg) maar helaas is msn mijn enige mogelijkhijd want de chat werkt niet op mn psp

back to top
Sinaasappel
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 6-6-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 03 Jun, 2011  Reageer met quote

Hoi hoi, voor 't eerst dat ik me op dit forum begeef, maar heb me altijd al geïnteresseerd in dromen en dan niet zozeer de betekenis die erachter kan zitten, maar meer de wetenschappelijke kant van dromen smile. Nu was ik me al een tijdje van het fenomeen 'lucide dromen' bewust en omdat ik al vakantie heb, ben ik me er deze week weer eens in gaan verdiepen.

De 'methode' die ik nu gebruik, is dus WBTB. Mede omdat ik het vaakst mijn dromen onthoud als ik voor de tweede keer in slaap val.

De afgelopen twee dagen heb ik tweemaal de zogenaamde 'reality-checks' uitgevoerd(?). De eerste dag keek ik naar mijn hand (dit overdag ook een paar 'geoefend') en die werd onder mijn wil groter. Toen was het duidelijk dat ik aan 't dromen was tounge2. Vanochtend was echter nog vager: opeens besefte ik dat ik aan het dromen was en toen dacht ik: nu wil ik een sinaasappel proeven, nou dat proefde ik ook :D. En dat bleef de hele droom doorgaan totdat ik wakker werd. Beide dromen duurden niet zolang voor mijn gevoel vergeleken met normale dromen tounge2. Ook gebeurde er verder niets in mijn dromen. Komt 't omdat ik het dan maar zelf moet aanvullen/verzinnen :D?

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
31
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

Haha, in lucide dromen is het inderdaad de bedoeling dat je zelf dingen gaat doen. Tenzij het van heel laag niveau is, dan gaan dingen vanzelf (maar dan beland je weer in een normale droom)

back to top
Sinaasappel
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 6-6-2011
LDs:

Kyata schreef:
Haha, in lucide dromen is het inderdaad de bedoeling dat je zelf dingen gaat doen. Tenzij het van heel laag niveau is, dan gaan dingen vanzelf (maar dan beland je weer in een normale droom)

Dat snap ik, maar verder was er ook niets van een omgeving (of hield me daar simpelweg niet mee bezig/onthield het niet) tounge2.

back to top
memor
Nieuw lid
Nieuw lid
22
Laatst gezien: 25-6-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 04 Jun, 2011  Reageer met quote

miss dacht je er niet bij na dat je ergens wilde zijn ....

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: