EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Hoe heb jij Lucide Dromen ontdekt? Deel II

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 3 van 6Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Auteur  Bericht 
Iris Rain
Nieuw lid
Nieuw lid
48
Laatst gezien: 28-7-2013
LDs: ontelbaar

BerichtGeplaatst: Di 31 Aug, 2010  Reageer met quote

Hallo, ik ben Iris Rain wiske en nieuw op deze site sinds vanavond, en bijzonder blij dat ik deze per ongeluk tegenkwam. LD heb ik al sinds ik me kan heugen. Al heel jong. En ik dacht altijd dat het heel gewoon was, tot iemand zei dat dit LD heette en het toch wel anders dan anders was. 3 dromen onthouden vond ik altijd heel normaal, en het enige wat ik wel eens lastig vond, was dat ik er (nu nog af en toe) ook overdag nog erg mee bezig was. Het komt in vlagen terug, ook vorigen. Ik denk dat ik het georven heb van mijn moeder, want zij heeft voorspellende en uitleggende dromen, nog meer dan ik. Familietrekje dus? Dat ik ging googlen, was omdat ik vanavond iets anders dan anders meemaakten. Dit vertelde ik net op de andere topic: Slapen in je droom, zoiets. Wauw, wat een aparte ervaring.

back to top
SophiaBelle
Nieuw lid
Nieuw lid
16
Laatst gezien: 27-2-2011
LDs: 1

BerichtGeplaatst: Za 25 Dec, 2010  Reageer met quote

Ik had laatst een lucide droom en was benieuwd of je daar wat mee kon en heb het opgezocht. Eerst wikipedia en daarna kwam ik hier :D .

back to top
Joseph
--DreamLife--
LD4all lid
27
Laatst gezien: 14-3-2014
LDs: 0

BerichtGeplaatst: Za 25 Dec, 2010  Reageer met quote

Ik zat bij me eigen te denken van; ''het is lang geleden dat ik een droom onthouden heb,laat ik eens op internet kijken of er technieken zijn om ze te onthouden''.

Ik las opeens in een forum dat een jongen zei dat hij die nacht ld was geworden.
Dus ik dacht; ''ld?''.
Ben toen LD gaan opzoeken en kwam hier terecht,ben er blij om ^^ .

back to top
Rogerw
The Pianist
LD4all lid
15
Laatst gezien: 28-6-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 27 Dec, 2010  Reageer met quote

ik was begonnen met lucide dromen op mijn 11e nou ben ik 12 maar ikv ind het zo moeilijk om mijn DJ bijtehouden... iemand tips daarover?
p.s: ik had het een keer op rtl nieuws gezien xD..

Gr. Roger

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 21-3-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 27 Dec, 2010  Reageer met quote

Gewoon doen en volhouden. Schrijven is goed voor je.

back to top
Awesome
Semi-Dreamer
LD4all lid
18
Laatst gezien: 25-2-2013
LDs: 6

BerichtGeplaatst: Zo 09 Jan, 2011  Reageer met quote

Ik had vorig jaar een artikel in de Quest gelezen over lucide dromen, verwijzend naar lucidipedia. dit is een engelse site die anders is uitgelegd als deze site. anders in dat het veel complexer is opgebouwd (is mijn mening). Na met een vriend over lucide dromen gepraat te hebben kwam hij aan met deze site en toen ben ik er weer ingedoken smile

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
19
Laatst gezien: 27-3-2013
LDs: 36

BerichtGeplaatst: Vr 11 Feb, 2011  Reageer met quote

Op mijn elfde hield ik een spreekbeurt over dromen. Toen kwam ik wel een beetje informatie tegen maar vond het nog moeilijk te begrijpen en zo. Later wist ik wel dat je dan wist dat je droomde maar niet wat je er allemaal mee kan - ook niet dat je het kunt leren. Ik schreef wel altijd mijn dromen op om erachter te komen of mijn onderbewustzijn me misschien iets duidelijk probeerde te maken en omdat ik het toen al leuk vond om de droomwereld een beetje te leren kennen. Eind augustus vorig jaar las ik er voor het eerst iets over op Wikipedia, na de term te zijn tegen gekomen en geinteresseerd te hebben gegoogled. Was meteen razend enthousiast.

back to top
Jorda
LD4all lid
LD4all lid
21
Laatst gezien: 28-3-2011
LDs: 8

BerichtGeplaatst: Zo 06 Mrt, 2011  Reageer met quote

Ik heb het ontdekt na een artikel van de quest, dit forum stond er als link bij dacht ik smile

back to top
memor
Nieuw lid
Nieuw lid
16
Laatst gezien: 25-6-2011
LDs:

hoe zijn jullie bij lucide dromen gekomen
BerichtGeplaatst: Di 07 Jun, 2011  Reageer met quote

hallo hier een topic, om er achter te komen hou jullie bij lucide dromen zijn gekomen.
want ik heb al van meerderen mensen hele aparte verhalen gehoord maar wel interessant.
hier zal ik ook mijn verhaal posten

ik ben op lucide dromen gekomen door mijn vriend, hij zij dat je je dromen kan besturen. door elke dag 2 keer in je neus te knijpen , ik heb dat 3 weken vol gehouden. toen ben ik er mee gestopt ,toen na 2 weken zag ik op discovery het progama stanley superhumans . daar was een man die zij dat hij met zijn dromen de toekomst kon bepalen . met behulp van lucide dromen. toen ben ik op internet gaan kijken . en toen kwam ik er achter dat mijn vriend het een beetje simpel heeft uitgelecht . en toen kwam ik hier :D

nu jullie nog

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 21-3-2014
LDs:

Er bestond al zo'n topic (2 delen zelfs), dus ik heb je post even verplaatst. Veel leesplezier. wink5

back to top
Nitro
Hoeveel vingers?
LD4all lid
17
Laatst gezien: 26-11-2011
LDs: 60

Een keertje kwam het ineens in me op om mijn eigen dromen te kunnen bepalen en kiezen wat ik wil doen in mijn dromen. Daarna ben op Google gaan zoeken en kwam het woordje ''lucide dromen'' tegen. Ik ging daarover meer informatie zoeken en ik kwam handige sites tegen waar uitgelegd stond hoe je lucide dromen kon uitvoeren waaronder deze site. Met de RC kon ik een paar lucide dromen krijgen. Daarna ben ik me op deze forum gaan registeren om nog meer informatie erover te krijgen en welke manieren andere lucide dromers gebruiken.

back to top
Klimmer
Nieuw lid
Nieuw lid
52
Laatst gezien: 15-6-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 15 Jun, 2011  Reageer met quote

Ik las ooit de boeken van Carlos Castaneda, daarin kwam het zoeken van je handen in je droom aan de orde, en samen lucide dromen hadden ze het ook over,in de boeken werden beide dromers wakker met een overeenkomstig verhaal...wow

back to top
gwbruijn
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 24-6-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 24 Jun, 2011  Reageer met quote

Ergens rond 1990 een artikel in de Kijk gelezen. Later een spreekbeurt over dromen gehouden en per ongeluk het boek van CAROLUS M. DEN BLANKEN gevonden in de bibliotheek.

back to top
velcrew
verfgooier
LD4all lid
28
Laatst gezien: 21-2-2012
LDs: 3 gehad=WooOw

BerichtGeplaatst: Zo 26 Jun, 2011  Reageer met quote

lollekes. Bij mij was het bij nen film: the waking life.
Daarvoor hield ik al jaren een DJ bij.

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid
dj-girl heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 18-4-2014
LDs: tel kwijt..

BerichtGeplaatst: Di 28 Jun, 2011  Reageer met quote

Ik was een tijdje terug op het idee te komen om een DJ bij te gaan houden. Ik had 3 weken terug opeens een enge LD. Ik wist toen nog niet dat dat een LD heette.
Ik droomde dat het oorlog was, maar ik wist dat ik droomde dus ik ging veel lol maken. toen ging ik met mijn vader naar buiten en ik vond het er allmaal erg nep uitzien en ik zei tegen mn vader dat dit een droom was. maar hij had me overtuigd: nee dit is geen droom, er is echt oorlog! ik werd helemaal panisch en het was heel eng.
na die droom ben ik veel over dromen gaan opzoeken op internet en via www.droomvrienden.nl kwam ik op deze site smile

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 3 van 6Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.