EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Hoe heb jij Lucide Dromen ontdekt? Deel II

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 4 van 6Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Auteur  Bericht 
Theothernl
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 3-8-2011
LDs: 9

BerichtGeplaatst: Wo 29 Jun, 2011  Reageer met quote

Twee jaar geleden op mijn 14e had ik voor het eerst een lucide droom, al wist ik nog niet hoe dat toen heette.

Ik had een vreemde droom gehad waarin ik wist dat ik droomde en dus zelf kon bepalen waar ik heen liep. Ik kon die droom maar niet uit mijn hoofd krijgen en daarom ben ik gaan zoeken op Google naar "dromen besturen" en uiteindelijk ben ik ook deze site uitgekomen. Ik heb gelijk zo'n beetje alles op deze site gelezen. (ik heb me pas later een keer geregistreerd).

Ondertussen heb ik al 250 dromen opgeschreven en 9 LD's gehad. School verpest dat onthouden echt voor mij. smile

back to top
mauro
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 18-9-2012
LDs: nooit genoeg!

BerichtGeplaatst: Zo 28 Aug, 2011  Reageer met quote

Ik ondekte LD's toen ik er een had, er later nieuwsgierig naar werd en zo een week geleden deze site ondekte. siiw

back to top
menno215
LD4all lid
LD4all lid
23
Laatst gezien: 25-11-2012
LDs: al aardig wat

BerichtGeplaatst: Vr 02 Sep, 2011  Reageer met quote

ik ontdekte lucide dromen op het internet. ik zat op een site ( weet de naam geeneens meer ) en toen zag ik in de lijst met onderwerpen lucide dromen staan. ik las dit door en ik vond het erg interessant. toen ging ik verder zoeken op internet, en ik kwam al snel hier terecht. na ong 1.5 - 2 maanden had ik mijn eerste lucide droom.

back to top
Charlottekos
Droomkoningin
LD4all lid
Charlottekos heeft een LD4all Quest gehaald!
20
Laatst gezien: 12-2-2014
LDs: 208

BerichtGeplaatst: Za 24 Sep, 2011  Reageer met quote

Toen ik klein was besefte ik 1x dat ik droomde, ik zat in een achtbaan en probeerde de rails te veranderen. Dat lukte me niet
Ik wist toen verder niks van Lucide enzo en toen het veranderen niet lukte werd het weer een normale droom.
Laatst zocht ik op internet omdat ik een bepaalde droom wilde dromen en toen dacht ik van hé, dat kan ik!
Na die ontdekking pas 1x een lucide droom gehad, waar ik nog spontaan wakker werd ook, ik hoop dat ik er snel weer eens een mag beleven.

back to top
Hydra
Dream Gentleman
LD4all lid
970
Laatst gezien: 12-2-2013
LDs: Nihil

BerichtGeplaatst: Za 24 Sep, 2011  Reageer met quote

Dat is een goede vraag... Nou het is inmiddels al 6 maanden geleden. Ik ben het denk ik vergeten, zodra ik me het weer herriner weet ik waar ik het kan posten. :D

back to top
Broodje
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 13-12-2011
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Do 08 Dec, 2011  Reageer met quote

Het begrip lucide dromen heb ik pas een paar dagen geleden ontdekt. Mijn eerste lucide droom is ongeveer 2 jaar geleden. Sinds het 'ontdekken' van het lucide dromen stimuleren heb ik er nog 1 gehad. Hoop er gauw op meer :D

back to top
Appelthee
LD4all lid
LD4all lid
26
Laatst gezien: 5-2-2012
LDs: 5

BerichtGeplaatst: Vr 09 Dec, 2011  Reageer met quote

Ik leerde lucide dromen kennen door te zoeken op films die handelen over dromen. In verschillende van deze films werd er gepraat over luciditeit. Zodoende...

back to top
LiesjeA
LD4all lid
LD4all lid
28
Laatst gezien: 18-4-2013
LDs: 5

BerichtGeplaatst: Do 15 Dec, 2011  Reageer met quote

Ik via een artikel in de krant over een tentoonstelling van een kunstenaar, de tentoonstelling heet lucid dreaming. ik was nieuwsgierig wat het betekende en ben het op internet gaan opzoeken! biggrin

back to top
sadcakes
Nieuw lid
Nieuw lid
21
Laatst gezien: 15-12-2011
LDs: nog geen

BerichtGeplaatst: Do 15 Dec, 2011  Reageer met quote

Ik las het laatst op Internet, en daarna ben ik verder gaan zoeken en me er uiteindelijk echt in gaan verdiepen. Ik vind het echt ontzettend interessant, en ik wil zo graag zo'n droom meemaken! :>

back to top
Robijn
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-1-2014
LDs:

Zoeken
BerichtGeplaatst: Za 07 Jan, 2012  Reageer met quote

Ik was een Donald Duck pocket aan het lezen en toen stond er dat als je iets moest onthouden dat je het dan moet opnemen en als je gaat slapen afspelen. Toen ging ik op Google zoeken of dit waar was en toen vond ik iets over LD. Toen kwam ik op deze site. (en daar ben ik heel blij mee!)

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 09 Jan, 2012  Reageer met quote

Donald Duck for the win, zullen we maar zeggen! smile

back to top
Trippert
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 15-5-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 18 Mrt, 2012  Reageer met quote

Het leek mij altijd al vet om dromen te kunnen controleren, niet dat ik wist dat dit ook nog kon! Vervolgends kwam ik op een andere forum waar ik actief op ben een topic tegen over lucide dromen en zo heb ik het ontdekt;)

back to top
hoirenee
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 7-4-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 07 Apr, 2012  Reageer met quote

Ik heb het gevonden op internet. Ik bekeek het omdat ik een erg vreemde droom had. Ik blijf die die droom maar dromen.
Het ging zo:
Ik stapte in een lift. Hij ging oneindig ver omhoog, maar stopte bij de 99ste etage. Het was daar schemerdonker en ik liep daar over de etage. Alleen. Ik keek naar beneden. En toen werd ik wakker. Ik droom het (bijna) elke dag.

Weet iemand wat het betekent?

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Wo 11 Apr, 2012  Reageer met quote

Hé, heb je hier al eens over nagedacht. Die lift kan symbool staan voor een oplossing, een inzicht wat je duidelijk aan het worden is. Het gaat blijkbaar behoorlijk snel. Je bent er nog net niet bij, nog één etage... En dat het zo donker is daar op 99, misschien weet je nog niet wat je te wachten staat.

Andere mensen kunnen natuurlijk alleen maar gissen wat een onderbewustzijn te vertellen heeft. Wie het 't beste weet wat het te betekenen heeft ben jij. wink Dromen kunnen op zo ontzettend veel manieren uitgelegd en geinterpreteerd worden, die van mij is er slechts één van de honderd.

back to top
Judylicious
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 19-10-2012
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Vr 18 Mei, 2012  Reageer met quote

M'n zus kwam een keer thuis en vertelde me dat een vriend van haar probeerde om zijn dromen te besturen. Vanaf dat moment dacht ik al: 'dat wil ik ook!'
Ik ben wat gaan zoeken op Google en toen kwam ik eerst op Wikipedia uit. Toen kwam ik erachter dat het lucide dromen heet. Ik las er wat over en het leek me super om dat te kunnen! Jammer genoeg gaf ik de moed al na een dag op, hartstikke zonde natuurlijk. Het is wel al een tijdje terug, een paar maanden denk ik. Ik ben in die maanden erg veranderd op het gebied van zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen. Daardoor ben ik sinds nog geen week weer begonnen met proberen lucide te worden, en het gaat al wel goed denk ik!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 4 van 6Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.