EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

het GROTE WILD Topic

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 1 van 7Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Auteur  Bericht 
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
29
Researchers
Laatst gezien: 19-6-2014
LDs: nee, dank je

het GROTE WILD Topic
BerichtGeplaatst: Ma 30 Jun, 2003  Reageer met quote

<mod>
Deze topic is voor al je vragen, ervaringen, tips en wetenswaardigheden betreffende de WILD methode.

Nieuwe WILD topics zullen worden gesloten en verwezen naar deze.
</mod>

De laatste tijd zit ik wat te experimenteren met WILD, en het vreemde is, dat ik daar alleen 's avonds, dus zonder WBTB, succes mee schijn te hebben. De laatste twee avonden is het mij gelukt tot aan 'the vibrations' te komen, waarbij ik plotseling enorm weggezogen werd en mijn lichaam in slaapverlamming voelde terechtkomen. Het gevoel is echt heel apart, bijna tot pijnlijk aan toe voel ik energie door me heen stromen en ik hoor luide suizende geluiden. Helaas werd ik eergisteren en gisteren opeens weer wakker omdat ik heel even dacht aan mijn lichaam en de positie ervan; volgens mij is 1 van de belangrijkste dingen tijdens WILD dan ook dat je je daar compleet van afsluit.

Het vreemde is dus vooral, dat dit 's avonds gebeurt. Op het Engelstalige forum zijn mensen die zeggen dat het bijna onmogelijk om 'savonds in een LD terecht te komen (de REM-slaap begint nog niet). Dus: hoe zit dat nou eigenlijk? Wat zou er gebeuren als ik me de volgende keer goed blijf concentreren en echt in slaap val? Ben ik dan bijvoorbeeld lucide in de non-REM slaap (schijnt te kunnen)? Of ben ik bezig richting een uittreding te gaan?

Hopelijk kan hier iemand mij helpen!

JJJ

back to top
Jury
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 20-7-2003
LDs:

Hoi Jij,
suizende oren tintelend lichaam en het gevoel uit je lichaam getrokken worden zijn allemaal en tekenen van uitreding onder andere. maar pijnlijk..nee dat beslist niet....nee ook niet het gevoel van pijna pijnlijk.
Het gevoel dat ik met energie word geladen heb ik ook en dat is echt een machtig gevoel....alsof je gekieteld wordt alleen dan van binnenuit.

Maar de hele tijd dat ik het had was ik bewust tot en tijdens de uitreding. Ik wist dat ik wist dat ik er was.
Zijn die WILD niet hetzelfde als uitredingen voor je REMslaap... Het klinkt alsof het stanandaard uitredingen zijn.

Als ik zo'n uitreding heb dan ben ik zo blij als ik wakker wordt...alleen al om het gevoel die ik dan krijg voor de echte uitreding. Heerlijk!! 8D

Zou die energie die jij door je lichaam voelt hetzelfde zijn als tintelend kunnen bestempelen.

Groetjes
Jury

back to top
Dirk
LD4all lid
29
Researchers

Zeker, ik weet zeker dat wij het over hetzelfde hebben.

Wat ik gewoon vreemd vind, is dat iedereen zegt "WILD 'savonds kan niet" of "It takes a lifetime to learn it". Ik ben gewoon erg nieuwsgierig wat er dan gebeurt na het in slaap vallen. Als ik niet in een LD terecht kan komen, wat dan??

Nouja, ik vind het vast snel uit. De laatste twee nachten was ik er bijna, eens kijken hoe ver ik vanavond kan komen. Ik zal wel even opschrijven wat ik steeds precies doe, misschien is dat wel interessant!

1. Ik begin met het ontspannen van mijn lichaam. Dat doe ik door mij voor te stellen dat ik door een soort energie van beneden naar boven ontspannen word. (dat duurt niet zoals sommigen het doen een half uur ofzo, maar minder dan een minuut. Het maakt me wel duidelijk relaxter.) Tijdens het hele proces lig ik op mijn rug (de hele tijd dus!).

2. Ik draai mijn ogen iets omhoog a la suneye. Dat blijf ik doen, tot ik een duidelijke druk/tinteling voel bij mijn 'derde oog'. Hierna draai ik mijn ogen weer normaal, en concentreer ik me op dat gevoel. Als ik merk dat ik te onrustig ben (drukte van de dag die nog door m'n kop gaat ofzo) kies ik een zinnetje dat ik rustig steeds herhaal in mijn hoofd: bv 'ik ga strax lucide dromen ik ga strax enz...'

3. Als ik behoorlijk ontspannen ben, en de hypnagogische beelden beginnen, vaak gecombineerd door even absurde denksprongen enzo (rationele deel van de geest valt in slaap denk ik) laat ik mijn gedachten steeds afdwalen, door in het zwart te staren en de beelden te volgen. Terwijl ik dat doe, probeer ik me helemaal af te sluiten van mijn lichaam, ik probeer als het ware mijn gedachten 'op te sluiten' in mijn hoofd. De rest bestaat niet meer. Mijn gedachten dwalen steeds af, maar daarbij kom ik echter steeds als mijn gedachten te ver/te lang afdwalen weer bij bewustzijn. Vaak is dat op het moment dat ik in slaap begin te vallen en de 'vibrations' beginnen. De eerste paar keer kom ik 'te vroeg' bij bewustzijn, waardoor het in slaap vallen niet door gaat. (ik denk dat je voorbij een soort punt moet zijn om het in slaap vallen niet te laten tegenhouden door het 'bewust worden'.)

4. Uiteindelijk word ik bewust terwijl ik echt in slaap val. Ik voel energie door me heen stromen en voel allerlei tintelingen. Ook gaat het enorm suizen. Ik voel me plotseling opstijgen en versneld worden in een bepaalde richting.

<<<tot nu toe, werd ik op dat moment waarschijnlijk te opgewonden, en ging ik mijn bewustzijn weer bij mijn lichaam brengen. Dan is het plotseling afgelopen, terwijl alleen mijn oren nog wat napiepen. ("wow het lukt!! en dit alles terwijl ik gewoon in mijn bed lig..!!"---> kloengg! "shit... weer mislukt...")>>>

Volgende keer meer hoop ik!

JJJ

back to top
Dolfijntje28
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 8-7-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 08 Jul, 2003  Reageer met quote

Hee JJ

Ik herken de WILD methode zoals jij die gebruikt, ik gebruik die heel vaak als ik gewoon niet in slaap kan komen. Onbewust heb ik dus een truc gebruikt om lucide te dromen. Normaal gesproken word ik spontaan lucide, tenminste zo ging het vroeger altijd, en ik vraag me dus af, waarom ik dan nu geen LD`s meer krijg terwijl ik zelfs nog een extra zetje geef...

Ik weet niet of jij het weet, maar er zijn misschien anderen die me kunnen helpen?

Groetjes, Anja

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

JJJ schreef:
Zeker, ik weet zeker dat wij het over hetzelfde hebben.

Vaak is dat op het moment dat ik in slaap begin te vallen en de 'vibrations' beginnen. De eerste paar keer kom ik 'te vroeg' bij bewustzijn, waardoor het in slaap vallen niet door gaat. (ik denk dat je voorbij een soort punt moet zijn om het in slaap vallen niet te laten tegenhouden door het 'bewust worden'.)

4. Uiteindelijk word ik bewust terwijl ik echt in slaap val. Ik voel energie door me heen stromen en voel allerlei tintelingen. Ook gaat het enorm suizen. Ik voel me plotseling opstijgen en versneld worden in een bepaalde richting.

<<<tot nu toe, werd ik op dat moment waarschijnlijk te opgewonden, en ging ik mijn bewustzijn weer bij mijn lichaam brengen. Dan is het plotseling afgelopen, terwijl alleen mijn oren nog wat napiepen. ("wow het lukt!! en dit alles terwijl ik gewoon in mijn bed lig..!!"---> kloengg! "shit... weer mislukt...")>>>

Volgende keer meer hoop ik!

JJJ

dat heb ik nou ook altijd sadblauw

maar ben de laatste 2 weken nogal moe dus heb ik geen zin om de hele tijd op m'n rug te blijven liggen.. is zo vermoeiend tounge2

back to top
Dirk
LD4all lid
29
Researchers

jah haha de laatste week lukt het me niet meer trouwens...alles met LD's schijnt enorm grillig te moeten verlopen, zoals 3 LD's in 1 week en dan maanden nix ofzo, dat is echt heel opmerkelijk.

Gisteravond was ik wel weer dichtbij, maar uiteindelijk was het weer nix, wel een fake LD gevold door een false awakening maarja wat kopen we daar voor...

JJJ

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Wo 09 Jul, 2003  Reageer met quote

uhm wat is nou weer een fake LD? lol

over dat het niet lukt, het heeft ook met hoe je momenteel in het leven staat. Ik heb het nogal druk, dus ben gespannen etc. Ben vanaf vrijdag vrij, dus dan gaat het hoop ik wat beter smile

back to top
Dirk
LD4all lid
29
Researchers

Fake LD--->dromen dat je een lucide droom hebt, terwijl je in feite helemaal geen controle hebt. Meestal wordt dat dan ook gevolgd door een 'false awakening' waarbij je droomt dat je wakker wordt uit die lucide droom, terwijl je dus eigenlijk nog slaapt. De ramp is cpmpleet als je daarna ook nog droomt dat je in je droomdagboek gaat schrijven of op een forum gaat posten.... neutral

Ik zou veel liever nederlandse woorden gebruiken, maar die zijn er volgens mij niet echt wat dit betreft.

JJJ

back to top
Spiedy
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 28-11-2006
LDs:

JJJ schreef:

1. Ik begin met het ontspannen van mijn lichaam. Dat doe ik door mij voor te stellen dat ik door een soort energie van beneden naar boven ontspannen word. (dat duurt niet zoals sommigen het doen een half uur ofzo, maar minder dan een minuut. Het maakt me wel duidelijk relaxter.) Tijdens het hele proces lig ik op mijn rug (de hele tijd dus!).
JJJ

Dit heb ik ook maar ik stop er na een paar minuten mee omdat ik er moe van word en het ligt niet echt comfortabel ik zal het nog een keer proberen

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Do 10 Jul, 2003  Reageer met quote

hmm een fake ld zou niet een droom zijn waarin je geen controle hebt. je bent namelijk lucide zodra je weet dat je droomt.

een fake ld zou dan dat je droomt dat je een ld hebt, maar als je in je droom denkt dat je droomt en in die droom lucide bent, ben je ook lucide.

bij een false awakening kan je trouwens ook lucide zijn. Dat heb ik namelijk heel vaak.

back to top
Spiedy
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 28-11-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 10 Jul, 2003  Reageer met quote

Quote:

een fake ld zou dan dat je droomt dat je een ld hebt, maar als je in je droom denkt dat je droomt en in die droom lucide bent, ben je ook lucide.

wow dat moest ik even een paar keer doorlezen voordat ik dat begreep whatsthat

back to top
Ron
living the dream
LD4all lid
28
Laatst gezien: 25-11-2008
LDs: R3ALItY CheCk

BerichtGeplaatst: Di 15 Jul, 2003  Reageer met quote

Ik lig altijd heel relaxed bij het ontspannen opmijn rug maar ik val altijd in slaap voor ik weer terug ben bij mijn hoofd eh

Ik raak ook altijd te opgewonden als ik een wild wil krijgen ik heb nog niet eens het suizen gehoord maar ik weet dat ik dichtbij was want ik werd helemaal uit mijn lichaam gezogen.

Groeten,

Ron

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Di 15 Jul, 2003  Reageer met quote

spiedy schreef:

wow dat moest ik even een paar keer doorlezen voordat ik dat begreep whatsthat

ja duurde ook even voordat ik hetzelf begreep toen ik het schreef ^^

back to top
koffie
Gast

LDs:

BerichtGeplaatst: Do 28 Aug, 2003  Reageer met quote

JJJ Wild kan savonds wel degelijk...ik doe het op alle dag delen!
Ook zijn er verschillende vormen van wild.
Wel is het zo dat sommige wild manieren gewoon makkelijker werken overdag of sochtends.
Bijvoorbeeld de roos of vlam in je keel chakra wild tech van droom yoga werkt sochtends het beste.
Maar het kan wel degelijk savonds ook.
Ook een lucide droom kan al 15 minuten nadat je savonds gaat slapen..zij het niet onder normale omstandigheden.
Ik doe dat met een repeat suggestie..ik blijf dan in me gedachten zeggen.."IK droom" dat herhaal ik continu 2 a 3 keer per seconde..dus snel, dan val ik toch in slaap na een tijdje..en beland ik direct in een droom en wordt dan lucide..het maffe is dat je tussen de 2 a 15 minuten toch uit die lucide droom wakker wordt en dan ga ik gewoon slapen!

Besef dat slaap onderzoekers onze gewone slaappatronen onderzocht hebben maar zodra jij je bewustzijn gaat programmeren wordt het andere koek looking_anim.gif

Greetz,
Jeff

back to top
Dirk
LD4all lid
29
Researchers

BerichtGeplaatst: Do 28 Aug, 2003  Reageer met quote

Hee wat geinig!

Lang geleden dat ik dat bericht plaatste, zo ver als toen ben ik geen 1 keer gekomen... Misschien moet ik het toch nog weer eens proberen...! Andere mensen id evergelijkbare WILD-achtige dingen meemaken?

JJJ

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 1 van 7Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.