|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
Geplaatst: Do 06 Nov, 2003 |
|
|
Als ik dat doorreken kan ik dus ook 's avonds WILD proberen, waardoor ik tweemaal zoveel pogingen kan ondernemen en het aantal LD's dat ik in een maand haal kan verdubbelen
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
Ronliving the dream
 |
|
|
27 |
LDs: R3ALItY CheCk
|
|
Geplaatst: Di 11 Nov, 2003 |
|
|
Koffie = Jeff ?
Dan hadden we daar op het engelse forum ook wel nederlands kunnen praten is fijn voor die engelse mensen.
Hey dat trillen met die oogleden moet je niet op letten.. ga je dit wel doen merk je dat je je ogen zelfs heel langzaam open gaat doen.
Je moet bij het ontspannen je gezicht heel goed ontspannen.. dat is belangrijker dan je denkt.. dus je gaat gewoon je onderkaak ontspannen en je wangen en je oogleden..
Ik deed eerst ook alleen mijn lichaam maar dit is echt fijner.. probeer het op zijn minst eens.
Ron.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Di 11 Nov, 2003 |
|
|
Rage sorry was vergeten je te antwoorden! oops!
Doe ik morgen..ga nu slapen..
Ja van dat gezicht klopt..weet ik van zelfhypnose boeken..want het geldt niet voor alle mensen..ook niet voor mij..maar als je het zo ervaart als jij kan het een grote hulp zijn!
Ja ik ben goed met wild!
Jeff
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
Ronliving the dream
 |
|
|
27 |
|
|
Geplaatst: Wo 12 Nov, 2003 |
|
|
Elke vreemde die hier op het "grote WILD topic" klikt, klikt er waaschijnlijk op om te leren hoe je nou eigenlijk WILD moet doen.. maar ik ben waarschijnlijk niet de enige die er niet echt wijzer op is geworden.
Op internet heb ik ook al gekeken maar dan krijg je weer een hele rits theorie en weer tig verschillende mogelijkheden.
Jeff zou jij alsjeblieft zo vriendelijk willlen zijn om de beste en bekendste WILD techniek haarfijn uit te willen leggen.. of de techniek die bij jouw het beste werkt en die jij altijd doet ?
Bij voorbaat heel veel dank
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
Ronliving the dream
 |
|
|
27 |
|
|
|
|
Ben zoals je ziet meteen even lekker creatief geweest
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Ok Rage..krijg zo visite en ga ff eten maar ehm heb het op een briefje naast mijn computer gezet dat ik het morgen zal doen!
Groetjes,
Jeff
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
Ronliving the dream
 |
|
|
27 |
|
|
Geplaatst: Do 13 Nov, 2003 |
|
|
Avast bedankt
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
Ronliving the dream
 |
|
|
27 |
|
|
|
|
He ik heb eens het hele Big WILD topic op LD4all.com gelezen en ik heb er veel van geleerd, eigenlijk zo wel een beetje wat ik wilde leren.. Ik heb een paar technieken uit dat stuk van je gepakt op het begin waar je al die technieken beschrijft.
Werkt jou eigen techniek nog steeds goed bij jouw ? bij dat 2,5 keer per seconde zeggen, "ikdroom"
nja voor mij hoef je het niet meer op te schrijven als je geen zin hebt hoewel ik het wel handig zou vinden, en ik denk andere ook.. kijk maar wat je doet
(Was me trouwens niet eens opgevallen dat jij moderator was op LD4all.com )
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
28
|
LDs: nee, dank je
| | |
|
|
|
|
Ik ben echt hard bezig met WILD; elke middag als ik kan probeer ik het. (smiddags lukt me het beste en dat is ook mijn doel).
Volgens mij kun je zo veel lezen als je wil, en dat zal ook zeker helpen, maar je zal er geen WILD van leren. Het is een gevoel dat je pas na veel pogingen krijgt. Wat mij de laatste keren erg heeft geholpen, is het heel erg proberen te 'visualiseren' hoe je gedachten gaan en op wat voor 'niveau van bewustzijn' je je bevindt.
Op een bepaald moment van ontspanning kom ik zo met mijn 'denken' op een zekere 'lijn' terecht, die ik bijna voor me zie, en die als een soort richtingsbaken dient. Ik 'zie' het als mijn geest te ver afdwaalt naar 1 van de 2 kanten (ontspanning of bewust-heid ) en kan zo tijdig bijsturen. Op die manier zit ik niet steeds in die 'vrije val' van het wegzakken in HI en met een schok weet tot bewustzijn komen, maar gaat alles veel geleidelijker.
Dat visualiseren van mijn gedachtenrichting helpt mij dus heel erg. Ik vraag me alleen af of anderen dat vermogen ook hebben, of dat het een bijverschijnsel is van mijn 'synesthesie' (ik mag mij min of meer 'synestheet' noemen, wat inhoudt dat zintuigen enigszins gekoppeld zijn ofzo, en je dus ook bijvoorbeeld smaken of geluiden kunt 'zien').
JJJ
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Za 15 Nov, 2003 |
|
|
Ik heb eergister voor het eerst eens WILD toegepast. Ik ging rustig op mijn bed liggen, met mijn armen naast mijn lichaam. Op een gegeven moment voelde ik hevige tintelingen in mijn lichaam, maar er verscheen nog niet echt een 'wereld' voor mijn ogen.
Na dit een paar keer geprobeerd te hebben, staakte ik de poging en ging slapen. Ik was ook best moe van de dag.
Maar toen ik vanmorgen wakker werd, kon ik mijn dromen veel beter onthouden. Merken jullie dat ook, dat als jullie 's avonds een poging tot WILD doen, dat dat het droomgeheugen bevordert?
PS: Ik heb dit bericht al eens in een ander topic gepost, maar ik zie nu pas dat er een groot WILD topic is. Dus post ik heb hem hier ook even.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Ik heb vannacht ook WILD gedaan, en het resultaat van WILD is bij mij bijna altijd dit:
Ik lig in bed en doe WILD. In ongeveer 30% v/d gevallen lukt het en voel ik een hevige tinteling.
Maar dan ineens is de tinteling weg, en lijk ik weer wakker te zijn. Ik probeer het nog eens en nog eens en nog eens, maar ik blijf wakker.
Totdat ik vannacht op het idee kwam om na de 3e keer dat ik tintelingen voelde een RC te doen. Ik viste mijn hand boven de lakens vandaan en zag dat mijn vingers helemaal krom stonden als leken we spartelen als kleine visjes in een emmer.
Ik had dus gewoon een droom dat ik WILD probeerde, omdat ik voor het slapen gaan de hele tijd WILD aan het proberen was.
Kan iemand mij vertellen of ik:
a) Droomde over WILD omdat ik het zovaak probeerde.
b) WILD succesvol heb uitgevoerd, en daardoor droomde dat ik op mijn slaapkamer lag.
Bij voorbaat dank
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs: pffftt...
|
|
|
|
Als je WILD probeert, moet je in gedachten houden dat het waarschijnlijk al gelukt is voordat je weet.
Anders krijg je dingen zoals hierboven staat geschreven.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
| Repression schreef: |
Als je WILD probeert, moet je in gedachten houden dat het waarschijnlijk al gelukt is voordat je weet.
Anders krijg je dingen zoals hierboven staat geschreven. |
Dus het is b?
Daar ben ik blij mee!
Anders doe ik al die moeite voor niks
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs: pffftt...
|
|
|
|
ja, ik denk het wel
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Zo 16 Nov, 2003 |
|
|
Voor dat ik ga slapen, probeer ik altijd een soort WILD om te ontspannen. Ik stel me dan altijd een bepaald landschap voor, en dat landschap komt later in de nacht in mijn dromen weer terug.
Herkennen sommige mensen dit?
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |