EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Vliegen? Hoe dan?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 4Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Auteur  Bericht 
Sebassie
Beginnend Dromer
LD4all lid
25
Laatst gezien: 1-1-2011
LDs: Rond 9.00 am

Vliegen? Hoe dan?
BerichtGeplaatst: Di 02 Feb, 2010  Reageer met quote

Als ik hier wat rondkijk op het forum, zie ik aardig wat mensen die het vliegen niet onder de knie krijgen. Aangezien ik al zolang ik me herinner in bijna iedere droom vlieg, zal ik hier (hopelijk samen met andere leden) zoveel mogelijk mensen proberen te helpen met leren vliegen.

Om te beginnen zal ik alle manieren waarop ik heb gevlogen in mijn dromen eens uitleggen:

Als een (kale) vogel:
Deze manier gebruik ik het meest. Ik flapper met mijn armen en ga de lucht in. Dit voelt voor mij het natuurlijkst. Landen kan moeilijk in te schatten zijn, en zorgt dan voor vervelende ervaringen wink.

Als een vliegtuig:
Dit deed ik vroeger als kind vaak, ik nam een aanloop met mijn armen wijd, en stijg vanzelf op. deze manier was erg leuk, maar erg ver kwam je er niet mee, en het was moeilijk te sturen. Landen weet ik niet meer. Je hebt wel een redelijke 'startbaan' nodig.

Als een magiër:
Dit is de snelste manier waarop ik ooit heb gevlogen. zo snel dat ik in een andere omgeving kwam zelfs. Op deze manier houd je je handen naar voren en verzameld er lucht in. Dan duw je alle lucht in 1 keer naar achteren. Als het goed is heb je nu zo'n vaart dat je ruim de tijd hebt om in de lucht hetzelfde te herhalen, terwijl je ook nog auto's op vijanden gooit en 2 bondgenoten met lucht achter je aantrekt (Ik in ieder geval wel). Supersnel, en landen is makkelijk, mits je het goed kunt inschatten (je moet ruim van tevoren beginnen met remmen, door lucht naar voren te duwen).

Als een zwemmer:
Dit is gewoon de bekende zwemmanier. Je beweegt je in de lucht voort door zwembewegingen te maken. Nu ik erover nadenk besef ik dat ik dit al heel lang niet heb gehad. Vroeger had ik dit vaak.

Als een superheld:
Dit gaat bij mij iets anders dan bij de meeste anderen, en is redelijk ingewikkeld onder de knie te krijgen. Ik houd mijn armen naar achteren, om vervolgens 'met mijn gevoel' de lucht in te gaan. Ik stuur dit verder ook compleet met mijn gevoel. Best wel cool als het lukt, en redelijk snel.

Als een... Sebastiaan?:
Dit is een heel aparte manier, ik vraag me af of iemand op dit forum deze manier ooit heeft gebruikt. Ik heb hem (helaas) maar 1 keer gebruikt, en in die droom gaf ik er zelfs vliegles in. Deze manier is niet iets wat je zomaar IRL uitprobeert, tenzij je een pijnlijke snufferd wilt wink. Je moet je namelijk voorover laten vallen, met je ellebogen tegen je zijen, en je handen naar voren, alsof je jezelf probeert op te vangen. Op het moment dat je handen parallel staan met de grond, word je naar voren ipv omlaag geduwd. De besturing is een beetje als met (indoor-) skydiving, de lichtste beweging heeft al een grote impact. Deze manier blijft het grootste deel laag bij de grond, je kan wel de lucht in, maar het is tricky, en lang is ook erg moeilijk. Deze manier is eigenlijk meer om snel korte afstanden af te leggen.

Ok, sorry voor de hele lange post, ik hoop dat ik hiermee mensen kan helpen, en natuurlijk bij vragen en tips gewoon even posten smile

Om deze post nog wat langer te maken, hieronder een aantal manieren van anderen:

Als een priest uit WoW (Emily):
Sta ergens op, geef jezelf de buff 'levitate' en zie een wolkje onder je voeten verschijnen en weer verdwijnen. Je zweeft nu een stukje boven de grond en kan door de lucht rennen, zo hoog als je wilt.

als Iron Man (wessells):
ik heb wel eens gevlogen met mijn armen langs mij zij toen ik vond dat ik te langzaam ging beelde ik me in dat (net als bij Iron Man) er vuur uit mijn handen kwam (straalaandrijving) en dat ging heel hard.

Ik voeg verder niets meer aan deze post toe, anders wordt hij wel erg lang, maar iedereen is natuurlijk van harte welkom om zijn/haar vliegmanieren/ervaringen/problemen te posten.

Laatst aangepast door Sebassie op Zo 07 Feb, 2010, in toaal 2 keer bewerkt
back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
26
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

BerichtGeplaatst: Di 02 Feb, 2010  Reageer met quote

Oh, deze ga ik allemaal eens een keer proberen in de eerst volgende lucide droom die ik krijg, klinkt tof en zal me zeker helpen het vliegen wat beter onder de knie te krijgen. ^^
Ik heb overigens nog een 'vlieg' manier om toe te voegen, als het daadwerkelijk telt als vliegen.

Als een priest uit WoW :
Sta ergens op, geef jezelf de buff 'levitate' en zie een wolkje onder je voeten verschijnen en weer verdwijnen. Je zweeft nu een stukje boven de grond en kan door de lucht rennen, zo hoog als je wilt.

Ehr, ja. Dit deed ik in een droom toen ik een tijdje teveel WoW had gespeeld. xD

back to top
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
31
Laatst gezien: 19-2-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 03 Feb, 2010  Reageer met quote

ik stem in met de superheld. armen naar achter.
goed te doen van uit een aanloopje maar ook door in de lucht te springen en dan 'vol gas' de lucht in te speren. hoge snelheid, weinig moeite, maar als het niet lukt ga je lang-uit...

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
22
Researchers
Laatst gezien: 28-10-2016
LDs: 100+

als Iron Man:
ik heb wel eens gevlogen met mijn armen langs mij zij toen ik vond dat ik te langzaam ging beelde ik me in dat (net als bij Iron Man) er vuur uit mijn handen kwam (straalaandrijving) en dat ging heel hard.

back to top
Sebassie
Beginnend Dromer
LD4all lid
25

Ik heb ze aan mijn post toegevoegd smile

back to top
Maeve
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 17-1-2015
LDs: 6

BerichtGeplaatst: Za 06 Feb, 2010  Reageer met quote

Haha ik doe dat zwemmen altijd maar dat gaat inderdaad niet zo hard, verder alleen superman geprobeerd, heel knullig met 1 vuist vooruit en mijn andere arm langs mijn lichaam haha alleen mijn cape ontbrak nog.

Wat ik ook vaak doe ik ND is ergens vanaf springen met mijn handen strak langs mijn lichaam. Dan duik ik eerst richting de grond en net voordat ik de grond raak ga ik omhoog, vaak blijf ik dan een halve meter boven de grond zweven.

Nog een manier die ik vaak doe in ND:
Weet niet goed hoe ik hem moet uitleggen maar zal het proberen.
Mijn ene been heb ik gestrekt met gespitste tenen, mijn andere been trek ik op en strek ik, buig ik, strek ik, buig ik (naar opzijn dan, niet naar voren) Daardoor ga ik heel hard rondjes draaien en ga ik als een tol de lucht in, sturen doe ik met mijn actieve been.
Haha volgens mij ben ik echt de enige die het zo doet, klinkt ook echt belachelijk als ik het nalees.
Je moet het een beetje zien als die kunstschaatsers op het ijs, die strekken 1 been en trekken hem dan naar zicht toe zodat ze heel hard gaan ronddraaien, ik doe dat dus constant. tounge2 raar he haha

back to top
Sebassie
Beginnend Dromer
LD4all lid
25

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2010  Reageer met quote

Haha, die manieren ken ik nog niet nee. Nou ja, met die ronddraaimanier blijf je in een LD tenminste wel 'stabiel' wink
Ik denk dat ik verder nog manieren aan mijn post toe ga voegen, hij is al groot genoeg, maar iedereen is natuurlijk van harte welkom om ze hier te posten, of vliegervaringen/problemen.

Zo had ik gisteren nog een droom waarin ik wegvluchtte van een vijand van Batman (ja, het was na de nieuwe Uri Geller, en nee, het was niet de Joker ). Op een gegeven moment werd ik, terwijl ik vloog, lucide, en ik dacht, laat ik eens wat vliegmanieren uitproberen. Nou, het is best wel lastig om in de lucht van vliegmanier te wisselen, dus toen was ik met 1 arm aan het fladderen, en met de andere zowel aan het proberen vuurballen te schieten als straalaandrijving te krijgen (Iron Man manier). Nou, dat lukt niet helemaal, en ik stortte neer. Wakker. weg droom... sadblauw

back to top
Rafskeman
Lucid mind
LD4all lid
23
Laatst gezien: 8-3-2017
LDs: ik hoop veel

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb, 2010  Reageer met quote

Zo terug van weggeweest.

Sow hey die Ironman manier die lijkt me wel echt vet..
Het is bijna net zoiets als de superman manier maar dan zonder vuur, die gaat ook vrij hard.

Maar ik kom meestal niet verder dan het luchtpedellen, en dan kom je niet zo ver.

back to top
Thereemer
LD4all lid
LD4all lid
32
Laatst gezien: 25-11-2010
LDs: 3

BerichtGeplaatst: Vr 12 Feb, 2010  Reageer met quote

Ik heb 1x gevlogen (in 1 van mijn 2 LD) ik begon zittend op mijn bed voor het open raam toen ik doorkreeg dat ik droomde. Toen besloot ik te gaan vliegen maar was wat angstig, toen ging ik naar tekenen zoeken die me over de drempel zouden helpen en zag een wolkje wat er zo aanlokkelijk uitzag dat ik er zo naar opsteeg. Hoewel misschien eerder de wereld om heen naar achter ging ipv dat ik naar voren ging als je snapt wat ik bedoel smile.

Kon daarna redelijk vrij boven mijn stadje vliegen maar had op een rare manier door dat als ik naar beneden zou kijken ik zo opgewonden zou worden (lees: bang) dat ik wakker zou worden. Maar goed dat werd ik 5 sec later alsnog dus had ik beter wel kunnen doen :D.

back to top
Sebassie
Beginnend Dromer
LD4all lid
25

BerichtGeplaatst: Vr 12 Feb, 2010  Reageer met quote

Allereerst welkom op LD4all, Thereemer.

Dat is weer een manier die ik niet kende, kijken naar iets leuks, om er dan automatisch op af te vliegen. Konden die dingen maar IRL... wink

Wat inderdaad een belangrijk punt is om te kunnen vliegen, is vertrouwen hebben, geloven dat je het kan. Dit heb ik normaal gesproken altijd, behalve als ik ergens vanaf spring of op het hoogste punt ben... neutral

back to top
Myane
What a Shamble
LD4all lid
Myane heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Laatst gezien: 26-6-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 13 Feb, 2010  Reageer met quote

Hm, ik heb eenmaal geprobeerd om van zo'n laag paaltje af te springen en dan in de lucht te blijven, dat zag ik anderen in mijn droom doen, maar... jammer genoeg was dat niet zo succesvol. Meestal spring ik gewoon omhoog.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 10-12-2017
LDs:

Ik vlieg met gedachtenkracht. smile
Gewoon mezelf de grond af duwen en ik ben weg.

(ik heb maanden niet zo goed kunnen vliegen en dan leek het meer op gefladder van een kip ofzo... tounge1 )

back to top
Laatst gezien: 6-5-2010
LDs:

-Meestal zweef ik gewoon met mijn handen naast me, ik vlieg ook gewoon op wilskracht, sneller en trager gaat gewoon vanzelf op commando.
-Verder heb ik me al eens getransformeerd in een draak en in een vogel, vleugels hebben is best cool, vreemde ervaring wel zo'n spieren en lichaamsdeel die je normaal niet hebt smile
-Soms vlieg ik op mijn matras naar buiten of vlieg ik op een vliegend tapijt
-Op een vliegend paard heb ik ook al eens gevlogen
-Spiderman heb ik een keer geprobeerd. Toen was ik in Dubai en de grote skyscrapers leenden zich daar wel toe
-Me gewoon van een hoog gebouw laten vallen en oneindig naar beneden vallen, vind ik eigenlijk ook wel fijn, extra hartkloppingen enzo
- Springvliegen deed ik als kind vaak, aanloopje nemen, afzetten op de grond en net iets langer in de lucht blijven hangen dan normaal. Ik heb dat altijd het leukste gevonden omdat het zo echt leek. Nu ga ik het liefst zo snel mogelijk smile

back to top
Sebassie
Beginnend Dromer
LD4all lid
25

Oh ja, vliegen met echte vleugels staat ook zeker nog op mijn todo-lijstje. helaas kan ik op dit moment nog niet eens andere dingen veranderen in mijn LD's, laat staan mezelf...

back to top
Water
helder
LD4all lid
Water heeft een LD4all Quest gehaald!
31
Researchers
Laatst gezien: 29-4-2016
LDs: driemiljard

BerichtGeplaatst: Di 16 Feb, 2010  Reageer met quote

Ik ga ook altijd voor de armen naar achter. Dat voelt het makkelijkst. Het enige wat ik moet doen is flink met mijn benen van de grond afzetten of gewoon in de lucht wanneer ik daarin stil ben gaan hangen. ^^

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 4Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.