EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Vliegen? Hoe dan?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 4Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Auteur  Bericht 
manu-LD
Nieuw lid
Nieuw lid
23
Laatst gezien: 2-3-2010
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Ma 22 Feb, 2010  Reageer met quote

ik heb vaak dat ik wil vliegen maar dat het me niet meer lukt whatsthat
meestal probeer ik op iets van een meter hoogte te springen en dan lukt het me meestal wel, op platte grond vind ik willen vliegen erg moeilijk ^^

back to top
Maeve
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 17-1-2015
LDs: 6

BerichtGeplaatst: Di 23 Feb, 2010  Reageer met quote

En als je nou een aanloop neemt en dan springt? Dat doe ik altijd

back to top
Sebassie
Beginnend Dromer
LD4all lid
25
Laatst gezien: 1-1-2011
LDs: Rond 9.00 am

BerichtGeplaatst: Di 23 Feb, 2010  Reageer met quote

Ik denk, dat het belangrijkste wat je moet doen om te kunnen vliegen (en veel andere dingen in een LD), geloven is.
Tot kort geleden kon ik altijd vliegen, behalve als ik het nodig had... hand voor hoofd
Als ik van een afgrond sprong, of uit een gebouw, dacht ik gelijk: 'Oh, als mijn vliegkrachten nou nog maar werken...', waarop ik direct neerstortte. Op het moment dat je zoiets denkt lukt het sowiesow niet.
Laatst had ik een andere droom, en midden in mijn vlucht werd ik lucide. Ik begon al gouw neer te storten, en fladderen (mijn meest gebruikte manier) hielp niet meer. Toen bedacht ik iets wat ik gelezen had over geloven, en zei tegen mezelf: 'Ik kan het! Ik kan gewoon vliegen!' Prompt krijg ik weer vat met mijn vleugels, en vlieg rustig verder.

Ik denk dat geloven je grootste kracht is in LD's.

Sebasje

back to top
Thereemer
LD4all lid
LD4all lid
32
Laatst gezien: 25-11-2010
LDs: 3

BerichtGeplaatst: Wo 24 Feb, 2010  Reageer met quote

Uiteraard, het helpt echt niet serieus om met je handen te flappere :D. Als je gelooft dat je kan vliegen door 3 rondjes te draaien en daarna op je kop gaat staan werkt het waarschijnlijk net zo goed tounge2.

back to top
Spiritech
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-10-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 15 Mrt, 2010  Reageer met quote

Ik gebruik zelf regelmatig een andere methode, en dat is dat ik mijn aandacht richt op iets wat voor me is, ik word er dan toe aangetrokken. In principe maakt het niet uit waar ik mijn aandacht op richt, het gaat meer om de plaats waar iets zich bevindt, wat een punt is op mijn route. Dit is mijn meest betrouwbare manier van verplaatsing zelfs die ik ken. Dit werkt nog als al het andere het zou laten afweten. Ik heb er namelijk regelmatig "last" van dat ik wel wil vliegen maar geen vaart heb, of weer terugzak naar de grond. Dit is dan de enige manier die nog werkt.
Je vliegt dan rechtstreeks de richting in van hetgene waar je je aandacht op richt, en tegen de tijd dat je daar bent en je wilt eventueel verder, dan richt je je aandacht gewoon op iets wat elders ligt zodat je daar naartoe gaat, en zo kun je eventjes een tijdje door blijven vliegen.
Ik meen ook dat als je je bijvoorbeeld focust op iets wat redelijk ver weg ligt, zoals helemaal het einde van een straat, dat er dan een versnelling bij plaatsvindt.
Je kunt op die manier ook heel makkelijk tegen een muur op "klimmen", of in een boom, als je je aandacht maar richt op waar je wilt zijn.

Nou Sebassie, als ik de tegenwoordigheid van geest een keer heb in een lucide droom, dan hoop ik dat ik aan je tips en trucs zal denken, en dan probeer ik ze graag uit, vooral die snelle lijkt me wel wat. Ik zal nog voor 2020 een voet op de maan zetten, dat is het streven, haha.

back to top
Mestreech
Droomedaris
LD4all lid
26
Laatst gezien: 19-3-2011
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Do 30 Dec, 2010  Reageer met quote

In mijn tot nu toe enige lucide droom heb ik op een vrij aparte, maar makkelijke manier gevlogen. Ik had namelijk straalmotoren in mijn schoenen zitten.

Het ging heel snel, maar na zo'n 7 seconden was de brandstof op en stortte ik gelukkig volledig pijnloos neer

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 30 Dec, 2010  Reageer met quote

Probeer eens achteruit te vliegen. tounge1

back to top
Lucidion
LD4all lid
LD4all lid
Lucidion heeft een LD4all Quest gehaald!
22
Laatst gezien: 20-11-2012
LDs: 60+

BerichtGeplaatst: Za 01 Jan, 2011  Reageer met quote

Als ik een LD heb visualizeer ik automatisch dat ik vleugels heb (van dat soort vleugels die Pit, van Kid Icarus heeft). Door dit gewoon altijd automatisch te doen zijn vleugels een standaart lichaamsdeel geworden in mijn dromen. Hierdoor heb ik er nooit problemen mee gehad om te vliegen in een droom.

En iets wat ook heel handig is (en dat heb ik al best vaak door mensen in dit topic horen noemen), is een gevleugeld wezen als een gigantische adelaar of een pegasus te gebruiken om te vliegen. Beeld je gewoon in dat zo'n beest achter een deur staat en je hebt hem gevonden.
Zo'n vliegend wezen is heel handig omdat je hem wel bestuurd maar hij vliegt zelf, dan hoef je je er minder op te focussen. Ook gaat hij een stuk sneller.

back to top
vandu_
LD4all lid
LD4all lid
21
Laatst gezien: 10-12-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 04 Apr, 2011  Reageer met quote

een oude man vertelde in mijn dromen dat ik moest vliegen met 2 takken van een boom, (met veel bladjes aan) moest beginnen fladeren, en weg was ik ;d mss mijn droomgids?

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
optimize heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 24-4-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 05 Apr, 2011  Reageer met quote

vandu_ schreef:
een oude man vertelde in mijn dromen dat ik moest vliegen met 2 takken van een boom, (met veel bladjes aan) moest beginnen fladeren, en weg was ik ;d mss mijn droomgids?

Een gids geeft denk ik eerder tips voor in het echte leven, maar het zou kunnen.

back to top
vandu_
LD4all lid
LD4all lid
21
LDs:

waarom komt ie dan voor in je dromen? is je gids voor in het echte leven dan geen geest ofzo?

back to top
eltane
LD4all lid
LD4all lid
eltane heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 15-7-2017
LDs: Veel

hmm, hoe je het ziet, ligt er helemaal aan waar je in gelooft. Een gids zal, zoals ik het geloof, niet meer zijn dan een DC en dus een creatie van je onderbewuste, die je eventueel eens wat vertelt over het leven ofzo (ik weet ook niet precies hoe ik het mij moet voorstellen ^^).

back to top
vandu_
LD4all lid
LD4all lid
21
LDs:

ik zal in mijn droom eens achter men gids vragen, kunnen gidsen je helpen dan?

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
optimize heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 24-4-2013
LDs:

vandu_ schreef:
waarom komt ie dan voor in je dromen? is je gids voor in het echte leven dan geen geest ofzo?

In het echte leven kun je moeilijker contact maken met je gids omdat het een lagere spirituele ''dimensie'' is dan een droom. Dus in een droom is het makkelijker om contact te maken met je gids, maar het is wel je echte gids. (als je erin gelooft)

vandu_ schreef:
ik zal in mijn droom eens achter men gids vragen, kunnen gidsen je helpen dan?

Sommige mensen geloven dat, maar het is niet bewezen. Gidsen zijn ook niet wetenschappelijk bewezen. Ik zou zeggen probeer het uit en wie weet.

back to top
Lillyth
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 9-5-2013
LDs: about 15

BerichtGeplaatst: Za 28 Mei, 2011  Reageer met quote

wat ik heel graag een keer wil doen is vliegen op een soort hoverboard. Gisteren was het me bijna gelukt. Ik had het laten verschijnen en juist toen ik erop wilde stappen, werd ik wakker! nou ja, deze nacht/ochtend dan maar wink5

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 4Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.