EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Het GROTE slaapverlamming topic.

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 3 van 5Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Auteur  Bericht 
VampieraNL
LD4all lid
LD4all lid
43
Laatst gezien: 16-12-2012
LDs: ± 1 per week

BerichtGeplaatst: Za 29 Jan, 2011  Reageer met quote

Vanochtend na WBTB ook slaapverlamming meegemaakt. Ik was op vakantie, was net wakker en bestudeerde de kamer, waar wat vreemde architectuur aan de hand was. Naast mij lag manlief te woelen en ik ergerde me. Maar hij kán daar niet liggen want hij is werken (IRL). Toch lag ie daar echt en ik werd boos want ik wilde dat ie stil lag. Met enorm veel moeite perste ik zijn naam uit mijn keel waardoor ik er erg in kreeg dat ik verlamd was. Dat was ook de bevestiging voor wat ik al eerder dacht, ik droom. Tegelijkertijd vond ik... dat kan niet, alles is veel te echt. Ik probeerde 'n vinger te bewegen en dit was heel moeilijk.
Wat er toen gebeurde was gaaf. Ik maakte in 1 tot 2 seconden het hele proces van wakker worden bewust mee. De scene van de hotelkamer bleef nog lang aanwezig, maar ook mijn kamer IRL kwam er doorheen. In mijn hoofd 'n zoomend, drukkend gevoel, alsof je door 'n hele serie van bewustzijnslagen heen wordt geperst, vacuüm gevoel. En dan de bevrijding en 'wijdheid' van je waakbewustzijn weer op voelen komen.
Achteraf had ik wel spijt... als ik langer in de droom was gebleven had ik 't land kunnen verkennen waar ik was (waar ik in 't echt zo graag heen wil)... maar of dat was gelukt weet ik niet, ik was verlamd in de droom...

back to top
Manthor
Nieuw lid
Nieuw lid
21
Laatst gezien: 29-3-2011
LDs: 1

BerichtGeplaatst: Ma 31 Jan, 2011  Reageer met quote

Wow spectaculair!
Ik kan niet echt zeggen dat ik iets gelijkaardig heb meegemaakt maar bij men eerste lucide droom (en enige ) was ik zo enthousiast dat ik wakker werd, en bij dat wakker worden voelde ik mij ook "door een hele serie van bewustzijnslagen" gaan. Ik kan echt voélen hoe diep ik aan het slapen was.

Vreemd dat je verlamd was ín de droom...

back to top
Jorda
LD4all lid
LD4all lid
24
Laatst gezien: 28-3-2011
LDs: 8

BerichtGeplaatst: Do 24 Feb, 2011  Reageer met quote

Ik wist niet waar ik deze vraag moet posten, dus doe ik het hier maar, want ik vond het onnodig er een nieuw topic voor te openen. Ik heb tot nu toe 8 lucide dromen gehad, waarbij ik in vier van die dromen op mijn kamer was. Het was er altijd erg donker, en soms werd ik lucide zonder rc. Deze dromen waren altijd onscherp en ik probeerde dan ook met alle macht in de droom te blijven door over mijn kleed te wrijven of aan andere voorwerpen te voelen. Vannacht had ik weer een lucide droom in mijn kamer en deze keer probeerde ik heel hard 'Lucide keer honderd' te schreeuwen maar op een of andere manier kwam er geen geluid uit mijn keel, weet iemand wat je hier tegen kan doen?

Alvast bedankt! ^^

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 29-7-2017
LDs:

Lukt het niet als je het gewoon heeeel hard denkt in de LD?

back to top
Jorda
LD4all lid
LD4all lid
24
Laatst gezien: 28-3-2011
LDs: 8

Ok, zal ik de volgende keer proberen!
Bedankt!! :D

back to top
NicolasVD
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 16-3-2011
LDs:

slaapverlamming
BerichtGeplaatst: Wo 16 Mrt, 2011  Reageer met quote

Ik heb vannacht mijn eerste slaapverlamming gehad waarbij ik een angstaanval kreeg ik probeerde heel hard te roepen maar er kwam geen geluid uit en ik wou dan maar op de muur kloppen dat mijn gezinsleden het zouden horen dat er iets niet juist was, maar tevergeefs ik kon mijn lichaam niet bewegen en ik begon wind en geschreeuw te horen, ik heb de hele nacht niet meer geslapen van schrik voor het nog is te hebben,
(mijn broer heeft het 3 keer per week ongeveer, en hij is een goede lucide dromer)

groetjes

back to top
curlydreaming
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 17-3-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 17 Mrt, 2011  Reageer met quote

Alles behalve fijn.. je eerste sleepparalyses.
Ik heb ze al jaren vaak alleen maar plaatslijk, dus bij alleen mijn handen die verlamd zijn.
Ik ben absoluut alleminst gecharmeerd van dit fenomeen. Want ik heb ze weleens zo erg ervaren, dat ik het idee had een oudje te zijn met doorligwonden.
Ik ervaar trouwens ook pijn in mijn verlammingen.. raar he verlamd zijn en pijn ervaren toch is het zo.. wat datbetreft ben ik een rare vogel!
Ook ik heb de ervaring gehad, dat ik wilde roepen, verlamd was, dus niks uit mijn keel kreeg.. maar meestal zat ik dan weer in een uitreding.

Heb even snel de topics doorgelezen, maar vind niks over het fenomeen old hag, daar doet me het eerste topic namelijk aan denken.

gr curlydreaming

back to top
22
Laatst gezien: 20-2-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 21 Mrt, 2011  Reageer met quote

Slaapverlamming heb ik ook wel eens als ik mezelf plotseling wakker maak uit een lucide droom (ogen dicht, met je hoofd gaan schudden, en wakker worden wakker worden denken of zeggen). Ik doe dat alleen als het een verschrikkelijke lucide nachtmerrie is waar ik geen controle over krijg.
Dan wordt ik dus wakker en kan ik me niet bewegen. ja ik kan me ogen heel moeilijk open doen maar die vallen dan telkens weer dicht.

Ik had een keer dat ik dat ook had en dat ik dacht dat mijn moeder me dus riep (dat hoorde ik heel in de verte) ik hoorde haar telkens mijn naam roepen dat ik er uit moest maar ik kon niks doen. Ik hoorde haar naar me toe lopen en voelde haar aan me schudden. Ik hield me ogen expres dicht want anders dacht ze dus dat ik gewoon wakker was terwijl ik niks kon doen..
en toen opeens boem werd ik goed wakker dus ik ging in 1 keer rechtop zetten en bleek het dus allemaal uit me eigen hoofd te komen
Ik heb ook wel eens als ik dat heb, dat ik dan opeens keihard de deur open hoor gaan en hele zware snelle voestappen naar mijn bed toe hoor komen. vervolgens hoor ik dan dat ''het'' stil gaat staan en voel ik dat het naar me kijkt ofzo.
Dan wordt ik goed wakker en durf ik me de eerste paar minuten nog niet te bewegen omdat ik dan bang ben dat het echt zo is xD
als ik de moed bij elkaar heb geraapt ga ik in 1 keer rechtopzitten en blijkt het dus ook niks te zijn..

back to top
velcrew
top of foodchain
LD4all lid
32
Laatst gezien: 17-1-2015
LDs:

lichaamsverlamming of een OBE
BerichtGeplaatst: Do 14 Apr, 2011  Reageer met quote

soms gebeurt het als ik ga slapen dat mijn lichaam ontspant en dan in de verlammingtoestand komt, ik blijf wakker en bewust ik kan elk moment terug wakker worden maar ik verkies van niet;hier voel ik me veilig.Maar als ik dan zo lig op mijn zij altijd op mijn zij, gebeurt het dat ik door mijn oogleden een andere kamer of realiteit zie,ik kan ook door de achterkant van mijn hoofd zien.soms wisselt dat zeer snel af dan van de andere kamer dan tot aan de achterkant van mijn hoofd en dan... dan droom ik.niet lucide maar toch hevig. heeft er iemand dit ook aleens meegemaakt of weet wat dit is.
Hoort dit bij die spierverlamming of is dit een OBE?

back to top
sweetdreamsx
wanhopige dromer.
LD4all lid
21
Laatst gezien: 25-9-2014
LDs: 0

BerichtGeplaatst: Ma 23 Mei, 2011  Reageer met quote

sorry dat ik niet goed antwoord kan geven op de bovenstaande vraag, maar het lijkt verdacht veel op een OBE als ik me niet vergis, maar ik kan het niet écht weten, omdat ik nog nooit een slaapverlamming heb gehad of een soortgelijke ervaring.
Hierover gaat dus ook mijn vraag:

Het klinkt misschien heel dom, maar ik durf geen WILD te proberen, omdat een slaapverlamming krijgen mij heel angstig lijkt. Ik heb heel veel informatie opgezocht en zelfs technieken gelezen die ervoor kunnen zorgen dat áls je een slaapverlamming krijgt, je eruit kan komen, maar ik weet niet, het lijkt me gewoon zo'n raar idee om gewoon niets meer te kunnen bewegen, heeft iemand tips om mij hier overheen te zetten? (ik weet dat je dit proces elke nacht meemaakt)

Nog een andere vraag: Stel ik doe WILD en ik krijg een slaapverlamming, hoe kun je dan snel in een droom stappen, moet je je dan écht focussen op een beeld, of een scene voorstellen en visualiseren tot het 'écht' wordt en je er als het ware in kan stappen ?

xjes, sweetdreamsx.

back to top
22
Laatst gezien: 20-2-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 04 Jun, 2011  Reageer met quote

@sweetdreamsx

hmmm..
Ik weet niet hoe ik je van je angst af moet helpen dat zal je toch echt zelf moeten doen, maar het is natuurlijk heel erg belangrijk om op jezelf te vertrouwen en te weten dat je niet voor eeuwig verlamd zal blijven ofzo. Want naar een tijdje kom je er weer uit. Wat ik soms doe om uit de verlamming te komen is bij jezelf te bedenken en te voelen dat je al je spieren aanspant. ook je gezichtspieren. steeds meer kracht zetten. En als je niet meer verder kan de spierspanning opeens loslaten. En boem je kan je weer bewegen
Dat werkt bij mij alleen als ik verder helemaal bewust ben anders lukt het me ook niet maar weet ik dat er niks kan gebeuren wink

En als je WILD wil gaan doen,
Ja je moet je erg gaan focussen op beelden die je ziet en zodra je verlamd raakt en je krijgt het gevoel dat je los raakt van de realiteit (is een appart gevoel). Je moet gaan proberen of je je droomlichaam al kan bewegen. Probeer je droomlichaam te voelen en naar je handen te gaan kijken. Als dat allemaal lukt kun je proberen op te staan (als je droomlichaam zit) en te gaan lopen. Bij mij is dan verder nog alles zwart om me heen maar af en toe zie ik wat voorwerpen staan.
Ik loop dan altijd naar een deur, doe hem open en stap de droomwereld binnen.

Verder is het aan jou wat je gaan doen
Veel succes! ^^

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Ma 29 Aug, 2011  Reageer met quote

Vannacht heb ik voor de eerste keer slaapverlamming gehad. In de Hypnagogia hoorde ik allemaal stemmen tegen me praten, daar werd ik bang van. En toen probeerde ik me te bewegen alleen dat lukte niet. Ja, benen wel, maar romp en armen niet. Ik hield vlug op want ik was bang dat ik anders weer helemaal wakker werd en daarna weer helemaal opnieuw moest proberen (was WILD aan het oefenen). Nou ja, heb mezelf krampachtig voorgehouden dat ik moest beseffen dat ik droomde en zo. En toen... kreeg ik helaas een FA in plaats van een LD. cry Ach, het was wel heel apart om slaapverlamming mee te maken.

Ik lees nu net in m'n DJ dat ik zo'n zelfde ervaring al eerder heb meegemaakt, maart 2011. Het zal wel, toen wist ik nog niet goed wat het was.

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Chat Mods
Laatst gezien: 17-8-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 01 Sep, 2011  Reageer met quote

Altijd een RC doen als je wakker wordt! Dan kun je geen FA meer hebben ^^

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Zo 04 Sep, 2011  Reageer met quote

Vannacht een paar FA's gehad, bij één dacht ik eraan om een RC uit te voeren en zo werd het een LD. Bedankt. smile

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Chat Mods
Laatst gezien: 17-8-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 04 Sep, 2011  Reageer met quote

mooi ^^

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 3 van 5Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.