EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Het GROTE slaapverlamming topic.

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 4 van 5Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Auteur  Bericht 
menno215
LD4all lid
LD4all lid
23
Laatst gezien: 25-11-2012
LDs: al aardig wat

BerichtGeplaatst: Wo 07 Sep, 2011  Reageer met quote

Ansie schreef:
Altijd een RC doen als je wakker wordt! Dan kun je geen FA meer hebben ^^

goed idee smile

back to top
Kai
LD4all lid
LD4all lid
37
Laatst gezien: 21-4-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 03 Jan, 2012  Reageer met quote

Iemand nog tips voor me.

Probeer de sp bewust op te wekken want als je lang genoeg stil ligt en de signaaltjes om te bewegen zou negeren dan zou je lichaam moeten overgaan tot sp maar tot nu toe lukt het me niet, na een aantal keren lang niet bewogen te hebben word ik het zat en val ik in slaap.

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Chat Mods
Laatst gezien: 20-8-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 04 Jan, 2012  Reageer met quote

Quote:
word ik het zat en val ik in slaap

Hier gaat het waarschijnlijk fout. Waarom wil je eigenlijk SP meemaken?

back to top
eltane
LD4all lid
LD4all lid
eltane heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 15-7-2017
LDs: Veel

BerichtGeplaatst: Do 05 Jan, 2012  Reageer met quote

Ansie schreef:
Quote:
word ik het zat en val ik in slaap

Hier gaat het waarschijnlijk fout. Waarom wil je eigenlijk SP meemaken?

Ik denk om WILD onder de knie te krijgen oid.. ik probeer het zelf ook ^^

back to top
Kai
LD4all lid
LD4all lid
37
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 05 Jan, 2012  Reageer met quote

pcies wat eltane zegt, voor de wild methode maar ook omdat ik vaak sp heb gehad en bang was en er dan zo snel mogelijk uit probeerde te komen, nu wil ik gewoon voelen wat er gebeurd als ik rustig blijf.

back to top
Kai
LD4all lid
LD4all lid
37
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 11 Jan, 2012  Reageer met quote

Ok, het is me gelukt om bewust te blijven tijdens sp maar ik bleef alleen maar een piep horen en echt lang he, ik zat maar te wachten tot ik me wereldtje instapte maar niks, ook lukte een obe niet en zag ik verder geen beelden, alleen maar lang irritant geluid, op een gegeven moment was ik het zat ben ik er weer uitgekomen.

Hoelang kan dat duren voordat ik naar die volgende lvl ga?

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Za 14 Jan, 2012  Reageer met quote

Geen idee, sorry. Misschien heb je bij een volgende poging meer succes. Ik kan het me wel voorstellen waarom iemand slaapverlamming probeert op te wekken. Het is super interessant om mee te maken hoe het lichaam zoiets regelt voor je de REM-slaap ingaat.

back to top
Kai
LD4all lid
LD4all lid
37
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 15 Jan, 2012  Reageer met quote

Gisteren begon ik al vrij snel vanalles te zien in me oogleden maar het werd geen SP omdat er teveel kleine geluiden vanaf de straat kwamen die me concentratie steeds braken sadblauw maar het gaat wel steeds sneller allemaal maar net niet naar een lucide droom.

back to top
Jlien.
LD4all lid
LD4all lid
26
Laatst gezien: 21-9-2014
LDs: 1

Is dit een SP?
BerichtGeplaatst: Za 09 Feb, 2013  Reageer met quote

Heey allemaal,

Ik heb al heel lang, toch al enkele jaren, heel rare 'dromen', als ik ze zo mag noemen. Ik word wakker (of tenminste, ik denk dat ik wakker word) maar ik droom blijkbaar nog steeds. Dit gebeurt in één 'droom' wel 10 keren, dat ik wakker word en telkens vraag ik me dan af 'ben ik nu echt wakker?' Ik probeer dan uit mijn bed te stappen, maar dat lukt niet, ik lijk er telkens terug 'in te vallen'... Opeens raak ik er dan wel uit en denk ik dat ik echt wakker ben. Ik loop dan naar de badkamer, waar ik dan op de grond neerval en terug 'wakker' word in mijn bed... en zo gaat het altijd maar door. Ik vind het enorm beangstigend, het gaat ook gepaard met het gevoel 'dronken' te zijn en ik krijg mijn ogen niet open of ik zie niet wat ik wil zien. Het is allemaal heel raar. Ik heb dan wat rondgesurft op het net, en toen hoorde ik voor het eerst van SP, maar daar staat dat je een dreigende aanwezigheid voelt, en dat heb ik dan weer niet. Is dit een SP? In ieder geval, ik heb het nu alweer een week en ik vind het erg beangstigend en vermoeiend...
Heeft iemand tips om hier mee om te gaan?

Alvast bedankt!

back to top
Jlien.
LD4all lid
LD4all lid
26

BerichtGeplaatst: Zo 10 Feb, 2013  Reageer met quote

Oeps, geen reacties... wil niemand hier iets over kwijt? Ik heb het vannacht namelijk weer gehad en vind het zó vervelend... weet niemand hoe ik dit onder controle kan houden?

back to top
Empereur
Emperor of LD
LD4all lid
22
Researchers
Laatst gezien: 23-12-2014
LDs: I

Heey Jlien,

Wauw klinkt wel heel bijzonder hoor, wel 10x achter elkaar opnieuw wakker worden! Ik heb het (helaas) nog nooit meegemaakt, maar hiervoor is er ook een benaming, genaamd: Fake Awakening (FA) en dat betekend dat je in je droom alsware wakker word. Dit is een ultieme manier op lucide te worden, want je moet iedere keer als je opstaat een RC doen, en wanneer je dus zo'n FA hebt wordt je als het goed is lucide. Verder begrijp ik dat je het beangstigend vind, en dat is jammer. Maar ik persoonlijk denk dat je je over deze angst moet heenzetten en er voordelen uit proberen te halen. Misschien kunnen andere mensen je nog verder informeren, maar ik heb nu verteld wat ik weet.

Je denkt verder dat het een SP is, ik denk van niet. Want bij een SP lig je gewoon in bed en kan je niet bewegen, dit komt doordat je lichaam nog in zijn standje slaap ligt. Want wanneer je slaapt kun je jezelf niet bewegen, alleen je oogspieren functioneren nog, je hart blijft koppen en je blijft ademen natuurlijk. Dit gebeurd omdat we anders onze bewegingen die we dromen in het echt ook doen! Niet zo prettig, lijkt me.

Hopelijk heb ik je verder kunnen helpen en misschien kan iemand me corrigeren of aanvullen.
Met vriendelijke groeten,
Empereur, McLs

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Chat Mods
Laatst gezien: 20-8-2017
LDs:

Hallo Jlien,

Ik denk niet dat het SP is, want je bent niet echt uit je bed gegaan. Dat heb je alleen maar gedroomd. Probeer er niet bang voor te zijn, het zijn slechts dromen. Als je bang bent voor deze dromen zullen ze alleen maar vaker voorkomen.

Zoals Empereur aangeeft is dit een goede manier om lucide te worden. Zodra dit weer gebeurt weet je dat het een droom is en kun je alles veranderen alleen maar door het te willen smile Als je dus wilt dat je je beter voelt gebeurt dat ook! En dan kun je iets anders gaan doen smile

back to top
Jlien.
LD4all lid
LD4all lid
26

Bedankt voor jullie reacties!

Ik vind het inderdaad ook jammer dat ik er bang voor ben, en misschien moet ik, net voor ik ga slapen, voortdurend tegen me zelf proberen te zeggen dat ik niet bang hoef te zijn en dat ik dus echt een RC moet gaan uitvoeren! Want ik heb namelijk al enkele keren een LD gehad (al kan ik het niet lang volhouden)... Het is interessant om te weten dat het géén slaapverlamming is, hoewel het soms wel gebeurt dat ik wel degelijk mijn bed níét uit kan. Ik wil dan kijken op mijn klokradio hoe laat het is, maar ik krijg mijn deken niet opzij. Ik duw er wel tegen, maar het blijft gewoon liggen. Ik lig dan op mijn zij en zie mijn gordijnen, mijn nachtkastje en alles erop en eraan, wat dan ook degelijk klopt als ik echt wakker word. Maar het vreemde is dan dat ik me wel kan omdraaien in mijn bed (maar het vraagt enórm veel moeite omdat ik wel verlamd lijk) en als ik dan mijn ogen weer opendoe, lig ik weer gewoon op mijn andere zij (waar ik de gordijnen en mijn nachtkastje zie).

Het komt er dus waarschijnlijk gewoon op neer dat ik een stapje verder ben gekomen in het lucide worden? Althans, dat hoop ik!

back to top
Empereur
Emperor of LD
LD4all lid
22
Researchers
Laatst gezien: 23-12-2014
LDs: I

Dat je in een bepaalde toestand verkeerd is duidelijk, je bent volgens mij immers niet wakker omdat je ene moment zo ligt en dan weer anders, je zal eens moeten proberen even goed bij je zelf na te gaan: is dit een droom? Ik hoor van je!

Groetjes,
Empereur

back to top
Nils
LD4all lid
LD4all lid
22
Laatst gezien: 4-4-2013
LDs: 3

BerichtGeplaatst: Ma 11 Feb, 2013  Reageer met quote

het lukt mij gewoon niet om volledige in volledige SP te belanden, vanavond was wel de eerste keer dat mijn hardslag omhoog ging maar geen geluidjes of beelden, ik probeer te ontspannen maar als ik teveel ontspan springen mijn "echte" ogen weer open! heeft iemand tips hiervoor? ik probeer nu al een aantal dagen dit te trainen en misschien moet ik gewoon blijven oefenen.

ik kan altijd nog mijn ledematen bewegen, ik probeer het bijna nooit want als ik dit doe kan ik weer helemaal opnieuw beginnen! help!
Soms heb ik wel het gevoel alsof mijn bed om zijn as draait maar meer niet.
-nils

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 4 van 5Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.