EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Het GROTE slaapverlamming topic.

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 5 van 5Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Auteur  Bericht 
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Ma 11 Feb, 2013  Reageer met quote

Dat gevoel dat je bed om je as draait/schommelt, dat herken ik.
Inderdaad ontspannen en nergens aan denken, kijken wat er in je op komt... Als je een hypnagogische hallucinatie meemaakt kun je die meteen opschrijven, ik merk dat ze dan vaker komen. Als je nou eens je arm bijv een paar centimeter opzij schuift om te testen of het verlamt is? Je hoeft trouwens niet te testen of je lichaam verlamt is trouwens... Want eerst moeten die beelden en geluiden vlak na elkaar komen, da's stap twee.
De gids doorlezen en inderdaad blijven oefenen, kan nog weleens maanden gaan duren. Ik oefen al een paar jaar en het lukt me zelden.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 15-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Di 12 Feb, 2013  Reageer met quote

Jlien, met slaapverlamming heb ik geen ervaring maar met vals ontwaken en uittredingen wel. Die kan je met SSILD techniek opwekken. Heb dat zelf ondervonden. Ik heb wel een RC voor je om te weten dat je droomt als je vals ontwaakt. Iedere keer als je in het echt wakker wordt ga je slaapkamer checken op een aantal punten. Klopt het wel allemaal. Dan ga je dat bij vals ontwaken ook automatisch doen. Bij mij klopt dan vaak de kleur niet van bijvoorbeeld de gordijnen in de slaapkamer of van de telefoon die naast mijn bed staat.
De rest ziet er bedriegelijk echt uit. Kan ook zijn dat er mensen in je slaapkamer zijn die er niet thuishoren. Je kan dan ook daarna nog een check doen door naar je handen te kijken. Dan weet je heel zeker dat je droomt. Als je er niets van afweet kan het heel beangstigend zijn als je zoiets spontaan meemaakt zoals bij jou. Wat overkomt me nu ? Vooral een aantal keren vals ontwaken achter elkaar. Als je dan weet dat je droomt kan je leuke dingen gaan doen zoals vliegen of zweven. Het is dan wel nodig dat je zelf gelooft dat het kan, anders lukt het niet. Probeer het eens, ben je meteen van je angst af. Lees mijn ervaringen ermee in mijn dromendagboek.

back to top
yoeri456
Nieuw lid
Nieuw lid
30
Laatst gezien: 12-2-2013
LDs:

Re: Is dit een SP?
BerichtGeplaatst: Di 12 Feb, 2013  Reageer met quote

hey jlien,

Ik heb veel ervaring met slaapverlamming.
Meestal gebeurd dit bij mij +- 5 keer per week,maar ook soms 5 keer per nacht.
Ik word wakker in mijn bed,en ik kan me helemaal niet bewegen.
Het eerste wat ik denk is, damn hier ben ik weer...
Bij mij zijn meestal demonen of duivelfiguren (som ook wel ET's), die in mijn kamer staan, of rondzweven. Ik hoor ze soms spreken, lachen, of ze beginnen me uit mijn bed te trekken, ...
Soms gaat dit verder in een angstige LD,maar wil ik zo snel mogelijk wakker worden omdat dit zo angstaanjagend is.
Ik probeer altijd om hulp te roepen, maar kan eigenlijk niet spreken.
Altijd als ik slaapverlamming had,lag ik rare geluiden te maken,volgens mijn vriendin.
Dus zij hielp me er regelmatig uit, als ze zelf toevallig wakker was.
Zij maakte me dan wakker, door met me te schudden.
En dan was ik altijd blij dat ik niet alleen op de kamer lag...
Nu dat ik terug helemaal alleen woon, is het echt eng om wakker te worden...
Je komt uit die slaapverlamming,en schiet wakker in diezelfde pikdonkere kamer waar je net al die 'demonen' zag en hoorde,is wel even schrikken,dus het eerste wat ik doe is naar die lichtschakelaar zoeken smile .

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57

BerichtGeplaatst: Wo 13 Feb, 2013  Reageer met quote

Yoeri, als je bang bent van demonen, ga je ze ook automatisch oproepen in je dromen. Dat versterkt zich dan. Probeer eens ze vriendelijk te benaderen ipv angstig als je lucide bent. Ga een biertje met ze drinken of een ijsje met ze eten. Worden ze ineens een stuk vriendelijker en kan jij leuke dingen gaan doen, zoals vliegen.

back to top
Nils
LD4all lid
LD4all lid
22
Laatst gezien: 4-4-2013
LDs: 3

zoef was mij te snel af, de angst komt van jezelf, als je deze weet te overwinnen zijn ze helemaal zo eng niet meer! droombier is net zo lekker als het echte werk hoor ^^

[quote]Dat gevoel dat je bed om je as draait/schommelt, dat herken ik.
Inderdaad ontspannen en nergens aan denken, kijken wat er in je op komt... Als je een hypnagogische hallucinatie meemaakt kun je die meteen opschrijven, ik merk dat ze dan vaker komen. Als je nou eens je arm bijv een paar centimeter opzij schuift om te testen of het verlamt is? Je hoeft trouwens niet te testen of je lichaam verlamt is trouwens... Want eerst moeten die beelden en geluiden vlak na elkaar komen, da's stap twee.
De gids doorlezen en inderdaad blijven oefenen, kan nog weleens maanden gaan duren. Ik oefen al een paar jaar en het lukt me zelden.
[/quote]

ja maar als ik mijn arm beweeg, dan kan ik weer helemaal over nieuw beginnen of heb ik het nu verkeerd? eh

back to top
Refive
LD4all lid
LD4all lid
21
Laatst gezien: 22-5-2015
LDs: 2

Nils, als ik mijn arm perongeluk beweeg dan ontspan ik hem gelijk weer. Meestal ben ik dan weer waar ik was om steeds meer te ontspannen. Verder heb ik helaas nog geen SP meegemaakt. Elke keer val ik uiteindelijk in slaap, hoe goed ik ook m'n best doe. Elke avond doe ik weer een poging ben erg benieuwt als het lukt wat er gebeurt.

back to top
Nils
LD4all lid
LD4all lid
22
Laatst gezien: 4-4-2013

BerichtGeplaatst: Do 14 Feb, 2013  Reageer met quote

blijven proberen! ik merk, wanneer ik bv mijn arm beweeg dat het langer duurt om in SP te belanden, ik wacht altijd op het gevoel van het zwaarder worden, het draaien van mijn bed en uiteindelijk op beelden en geluiden, dan probeer ik rustig in mijn droom te stappen

back to top
Dreamer123
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 16-1-2014

BerichtGeplaatst: Do 02 Jan, 2014  Reageer met quote

vallen, zwaartegevoel, bed draait rond zn as , half in dromen vallen .. pff irritant vind ik dit ben er niet mee bezig maar soms toch last van
wat ik laatst nog had: ik droomde, besefte dat ik droomde en sprong in een zetel, toen ik dit deed bleef ik vallen, ik zeg tegen mezelf verdomme -_- ik wil gewoon een fijne LD is het zoveel gevraagd.. toen dacht ik , ik ga niet blijven vallen, ik word nu rustig en ga vliegen, probeerde dit , probeerde zelfs ogen dicht te doen en iets te veranderen maar niks lukte , dit vond ik raar om mee te maken, dus ik dacht beter wakker worden dan maar.. terwijl ik aan het vallen was lag ik precies terug in mn bed terwijl ik probeerde wakker te worden greep ik naar de rand van mn bed om vast te houden zodat ik zou blijven liggen en niet weg vallen, om zo te zeggen. misschien heb ik het niet goed uitgelegd maar het was gewoon nogal vaag ook

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57

BerichtGeplaatst: Do 02 Jan, 2014  Reageer met quote

Je heb goed uitgelegd. Toch vermoed ik dat je angsten de grootste spelbreker zijn. Als ik ga tollen in bed zie ik het als uitdaging, ik kan leuke dingen uitproberen die ik van te voren al bedacht heb. Voor ik de bodem bereikt vlieg ik al omhoog. Ik verdrink niet meer in mijn dromen. Kan gewoon ademen onder water of door een rietje. Wat kan er je gebeuren in je dromen? Laat je maar vallen, kijk wat er gebeurt. Doe RC's overdag om te herkennen dat je droomt. Als het niet lukt, probeer je het nog eens en nog eens tot het wel lukt. Probeer er niet voor te vluchten maar je te ontspannen en er van te genieten.

back to top
theadamra
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 18-11-2015
LDs:

Re: Het GROTE slaapverlamming topic.
BerichtGeplaatst: Di 08 Sep, 2015  Reageer met quote

Ik heb een keer een slaapverlamming gehad tijdens
het kijken naar n film
het was n scary ervaring help!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 5 van 5Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.