EN | NL | FR

[Enge lucide droom]

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Akuphex
LD4all lid
LD4all lid
26
Laatst gezien: 28-2-2011
LDs:

[Enge lucide droom]
BerichtGeplaatst: Ma 01 Feb, 2010  Reageer met quote

<mod>Het topic hoort hier thuis, bij de dromendagboeken horen alleen hele dagboeken. ansie </mod>

Ik ben hier net nieuw, dus ik weet niet of dit topic op de goede plaats staat.
Verder alvast bedankt voor degenen die de moeite nemen m'n verhaal te lezen.

Ik had gisternacht een rare ervaring:
Het begon als een vrij normale droom(voor zover het normaal is om af en toe witte explosies in de lucht te zien), en ik was onderweg naar m'n huis.
Eenmaal daar aangekomen was de deur dicht, maar ik kon wel door het glas kijken.
Toen klopte ik aan(vraag me niet waarom ik niet de deurbel gebruikte, logica is ver te zoeken in dromen) en ik zag m'n broertje, die wees naar m'n moeder.
Toen probeerde ik de aandacht van m'n moeder te trekken door te blijven kloppen, maar ze hoorde me niet of negeerde het.
En op dat moment begon het raar te worden...
Ik probeerde uit het niets of ik haar gezichtsuitdrukking kon veranderen met m'n gedachten, en tot m'n verbazing lukte dat.
Maar omdat ik een beetje bang was in de droom werd haar gezicht echt eng. overspannen
Gelukkig was ik al redelijk bewust van m'n droom en kon ik de droom veranderen in een lege omgeving, waar tot mijn verbazing een draaiende vliegende kat aan mij voorbijkwam(ik dacht niet zelf aan een kat).
Ik was een paar seconden erg verrast dat ik me van de droom bewust was en daarna werd ik wakker.
Toen dit was gebeurd zat ik wel nog met de nachtmerrie en lucide droom in m'n hoofd en lag ik badend in het zweet in bed. eek2
Het duurde toen vrij lang voordat ik in slaap viel, maar ook toen ik dacht dat ik nog wakker was kreeg ik een soort paniekaanval en kreeg ik een snelle ademhaling.
Ook zag ik soms een schim, waarvan ik dacht dat het gewoon een opkomende gedachte was omdat ik net eng gedroomd had.
Ik geloof dat dit een soort slaapverlamming was, want ik had de kenmerken opgezocht op wikipedia en het kwam behoorlijk veel overeen.
Uiteindelijk ben ik nou best wel bang voor lucide dromen en alles wat erom heen zit door deze ervaring.
Ik wil namelijk wel bewust lucide gaan dromen, maar niet weer met zulke enge dingen eromheen.
Heeft iemand tips hoe ik dit kan voorkomen?
Sorry voor het lange verhaal.

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 28-10-2016
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Ma 01 Feb, 2010  Reageer met quote

ja ik kan het wel een beetje verklaren hoewel andere hier beter in zijn dan ik.

welkom trouwens.

ik denk dat doordat je niet echt doorhebt wat er gebeurde tijdens je droom dat je er bang voor werd als je de mogelijkheden snapt dan gebeurd het niet meer.

die schimmen kunnen oorzaak zijn van een slaapverlamming dat krijg je soms (ik nooit) en vanuit daar is het erg makkelijk om in een droom te komen (je lichaam slaapt al alleen je hoofd moet nog gaan slapen snap je een beetje??)

wessells

back to top
twin
Moderator
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 7-1-2020
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 02 Feb, 2010  Reageer met quote

Jammer dat je zo'n slechte ervaring heb gehad zo. Was dat je eerste keer lucide?
Dit soort slaapverlamming ken ik ook niet zelf. Wel een andere soort en dat is erg eng, zeker de eerste paar keren. overspannen
Maar je kunt het wel positief maken. Het is heel herkenbaar. Dus als het weer mocht gebeuren weet je al snel, dit is slaapverlamming, ik droom, en alles wat ik nu hoor/zie/voel is niet echt! wink

Ik denk dat je vooral de pech had om eerst een nachtmerrie te krijgen en daarna die slaapverlamming.(iets te veel van goede)
Ik weet niet of je de gids al hebt gelezen, maar die kan ik echt aanraden.
LD is ook een hele goeie manier om je nachtmerries onder controle te krijgen, maar is vooral heel erg leuk. biggrin
Twin

back to top
Akuphex
LD4all lid
LD4all lid
26
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 03 Feb, 2010  Reageer met quote

twin schreef:
Jammer dat je zo'n slechte ervaring heb gehad zo. Was dat je eerste keer lucide?
Dit soort slaapverlamming ken ik ook niet zelf. Wel een andere soort en dat is erg eng, zeker de eerste paar keren. overspannen
Maar je kunt het wel positief maken. Het is heel herkenbaar. Dus als het weer mocht gebeuren weet je al snel, dit is slaapverlamming, ik droom, en alles wat ik nu hoor/zie/voel is niet echt! wink

Ik denk dat je vooral de pech had om eerst een nachtmerrie te krijgen en daarna die slaapverlamming.(iets te veel van goede)
Ik weet niet of je de gids al hebt gelezen, maar die kan ik echt aanraden.
LD is ook een hele goeie manier om je nachtmerries onder controle te krijgen, maar is vooral heel erg leuk. biggrin
Twin

Het was niet echt m'n eerste keer dat ik lucide was, maar wel de keer dat ik me het meest realiseerde dat ik echt in een droom zat.
Ik weet trouwens niet zeker of het een slaapverlamming was, het kon ook zo zijn dat ik droomde dat ik in bed lag en die vage paniekaanval kreeg(suggestie van een ander).
Normaal heb ik bijna geen last van nachtmerries, misschien omdat ik m'n dromen zelden onthou en als ik ze onthou is het voor minder dan een dag.
Ik ben wel al begonnen met de dromen opschrijven die ik me nog kan herinneren.
Ik hoop dat ik bij de volgende niet zo prettige ervaring kalm genoeg ben om me te realiseren dat ik niet wakker ben en dus zelf dingen kan oplossen met m'n gedachten.
Die gids heb ik volgens mij gelezen, dat is toch met al die regenboogkleurige knoppen?

back to top
twin
Moderator
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 7-1-2020
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 19 Feb, 2010  Reageer met quote

late reactie, maar ja die met al die regenboogkleurige knoppen.
goed begin om je dromen op te schrijven. Met een beetje geluk wordt je volgende echte goede LD een goed ervaring, kun je op leuke dingen oefenen.
En mocht je toch weer eens een 'nachtmerrie' krijgen, draai je daar je hand niet voor om. grin
succes

back to top
23
Laatst gezien: 19-4-2011
LDs: 6 :D :D

Re: [Enge lucide droom]
BerichtGeplaatst: Wo 31 Mrt, 2010  Reageer met quote

Akuphex schreef:
<mod>Het topic hoort hier thuis, bij de dromendagboeken horen alleen hele dagboeken. ansie </mod>

Ik ben hier net nieuw, dus ik weet niet of dit topic op de goede plaats staat.
Verder alvast bedankt voor degenen die de moeite nemen m'n verhaal te lezen.

Ik had gisternacht een rare ervaring:
Het begon als een vrij normale droom(voor zover het normaal is om af en toe witte explosies in de lucht te zien), en ik was onderweg naar m'n huis.
Eenmaal daar aangekomen was de deur dicht, maar ik kon wel door het glas kijken.
Toen klopte ik aan(vraag me niet waarom ik niet de deurbel gebruikte, logica is ver te zoeken in dromen) en ik zag m'n broertje, die wees naar m'n moeder.
Toen probeerde ik de aandacht van m'n moeder te trekken door te blijven kloppen, maar ze hoorde me niet of negeerde het.
En op dat moment begon het raar te worden...
Ik probeerde uit het niets of ik haar gezichtsuitdrukking kon veranderen met m'n gedachten, en tot m'n verbazing lukte dat.
Maar omdat ik een beetje bang was in de droom werd haar gezicht echt eng. overspannen
Gelukkig was ik al redelijk bewust van m'n droom en kon ik de droom veranderen in een lege omgeving, waar tot mijn verbazing een draaiende vliegende kat aan mij voorbijkwam(ik dacht niet zelf aan een kat).
Ik was een paar seconden erg verrast dat ik me van de droom bewust was en daarna werd ik wakker.
Toen dit was gebeurd zat ik wel nog met de nachtmerrie en lucide droom in m'n hoofd en lag ik badend in het zweet in bed. eek2
Het duurde toen vrij lang voordat ik in slaap viel, maar ook toen ik dacht dat ik nog wakker was kreeg ik een soort paniekaanval en kreeg ik een snelle ademhaling.
Ook zag ik soms een schim, waarvan ik dacht dat het gewoon een opkomende gedachte was omdat ik net eng gedroomd had.
Ik geloof dat dit een soort slaapverlamming was, want ik had de kenmerken opgezocht op wikipedia en het kwam behoorlijk veel overeen.
Uiteindelijk ben ik nou best wel bang voor lucide dromen en alles wat erom heen zit door deze ervaring.
Ik wil namelijk wel bewust lucide gaan dromen, maar niet weer met zulke enge dingen eromheen.
Heeft iemand tips hoe ik dit kan voorkomen?
Sorry voor het lange verhaal.

nou ben ik ook bang want mijn gedachten zijn ook onbestuurbaar, en nu zit ik me voor te stellen hoe die moeder van jou eruit zag, tis veeels te laat om daar aan te denken (kijkt herhaaldelijk achterom) hoe je het kan voorkomen is bijvoorbeeld een spreuk verzinnen dat alles normaal wordt etc etc... als je iets wilt veranderen kun je het beter zeggen, want denken werkt niet zo goed, en als je begint te denken razen je gedachten door en bestuur je die niet meer, dus ben je eigenlijk maar half lucide

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
24
Researchers

BerichtGeplaatst: Za 03 Apr, 2010  Reageer met quote

je moet je goed beseffen dat je droomd. zodra je dat hebt gedaan kan je gewoon weglopen voor dingen dan is de droom gewoon in jou macht. je moet gewoon mooie beelden voor je nemen en je concentreren (maar niet te hard) op 1 ding

back to top
Akuphex
LD4all lid
LD4all lid
26
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 13 Sep, 2010  Reageer met quote

De laatste tijd ben ik gemiddeld 1 keer per week lucide, en ik vind het behoorlijk irritant, want altijd als ik denk: 'he dit is een droom', vervaagt de droom meteen en word ik bezweet en in paniek wakker. Dan duurt het ook weer lang om genoeg te kalmeren om opnieuw in slaap te vallen. De laatste keer dat ik lucide gedroomd heb, herinnerde ik me dat ik moest proberen om m'n as te draaien, maar dat deed ik pas toen m'n droom al aan het vervagen was en daarna werd ik dus wakker. Het doorhebben dat iets een droom is is geen probleem meer voor me, maar het verder dromen zodra ik dat weet is het moeilijke. neutral

back to top
23
Laatst gezien: 19-4-2011
LDs: 6 :D :D

Akuphex schreef:
De laatste tijd ben ik gemiddeld 1 keer per week lucide, en ik vind het behoorlijk irritant, want altijd als ik denk: 'he dit is een droom', vervaagt de droom meteen en word ik bezweet en in paniek wakker. Dan duurt het ook weer lang om genoeg te kalmeren om opnieuw in slaap te vallen. De laatste keer dat ik lucide gedroomd heb, herinnerde ik me dat ik moest proberen om m'n as te draaien, maar dat deed ik pas toen m'n droom al aan het vervagen was en daarna werd ik dus wakker. Het doorhebben dat iets een droom is is geen probleem meer voor me, maar het verder dromen zodra ik dat weet is het moeilijke. neutral

het kan zijn dat je te opgewonden word, probeer je emoties onder controle te houden...

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

Ik denk dat je niet lucide genoeg bent. Als je droomt hoef je helemaal niks. Alles kan en alles mag maar niets hoeft. Probeer dat te beseffen in je droom. Dan hoef je niet angstig te worden.

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
24
Researchers

BerichtGeplaatst: Di 05 Okt, 2010  Reageer met quote

Moet je er niet eerst voor zorgen dat je gewoon kalmeerd en rustig om je heen kijkt. Tim Post (oud lid van ld4all) heeft een aantal filmpjes op youtube waarin hij in een daarvan uitlegt wat handig is als je echt in je droom wilt blijven. Bij mij werkte het goed en lukte he tmeteen de eerste keer al.

Ik zal je ook even uitleggen wat hij vertelde (anders ik het zo lullig voor je tounge2) Hij legde uit dat je zo veel mogelijk dingen moest aanraken en ervaren. je moet proberen om zo veel mogelijk zintuigen in je droom te houden (dus dingen eten (bijvoorbeeld auto's) of aanrakan of ruiken en dat soort dingen).

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: