EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Behulpzame DC's

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
19
Laatst gezien: 27-3-2013
LDs: 36

Behulpzame DC's
BerichtGeplaatst: Za 05 Mrt, 2011  Reageer met quote

Ik vraag me het volgende af. Stel dat je een DC vraagt of hij/zij je in een volgende droom eraan wilt herinneren dat je droomt. Zal die dan terug komen en dat dan ook doen? Dat lijkt me wel leuk, om zo lucide te worden. Ik heb namelijk ergens gelezen dat DC's betrouwbaar zijn in afspraken. Maar zou dat kunnen? Aan de andere kant klinkt ook wel weer onwaarschijnlijk, want overal staan hele verhalen geschreven hoe vaag ze zijn. tounge2

back to top
Wortel
LD4all lid
LD4all lid
Wortel heeft een LD4all Quest gehaald!
22
Laatst gezien: 26-7-2014
LDs: 4 gehad

Haha wat een leuk idee :D

Lijkt op het eerste gezicht onmogelijk, maar misschien kun je voordat je gaat slapen zeggen tegen jezelf dat de DC's in je droom zeggen dat je droomt, of dat ze de afspraak nakomen. Je onderbewust-zijn zal dit dan misschien wel gaan doen. Waarschijnlijk zal het niet dezelfde DC zijn, want ik had ergens gelezen dat DC die niet in het echte leven bestaan nooit meer terugkomen. Je kunt het wel tegen een vriend of een familielid zeggen in je droom, die zal dan wel weer terug komen ooit. Ik fantaseer maar wat:P

Ik denk altijd wel dat een droom er alles aan doet om je niet lucide te maken, dus om het zo echt mogelijk te laten zijn. Nu moet de droom dus eigenlijk zelf meewerken om je lucide te maken.... siiw zal leuk zijn als het kan.

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
26
Laatst gezien: 3-6-2014
LDs:

Ik heb wel eens gelezen in enkele droomdagboeken hier dat een DC inderdaad die persoon hielp herinneren dat dat een droom was.
Het is dus mogelijk, maar het verschilt per persoon denk ik. Proberen zou ik zeggen! smile

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
19

Haha, heb ik ook vaak, het gevoel alsof m'n dromen me dom proberen te houden en alles eraan doen om me braaf mee te laten spelen. Deze smiley is 's ochtends vaak van toepassing: hand voor hoofd
Maar goed, dat klinkt logisch. Voordat je in slaap valt tegen jezelf herhalen dat een DC (de terugkerende persoon) je gaat vertellen dat je droomt.
Kyata, eigenlijk ben ik nog nooit écht een DC tegen gekomen... dat staat wel op m'n to-do-list, praten met een DC. ^^

Laatst aangepast door Fawn op Di 29 Nov, 2011, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Jorda
LD4all lid
LD4all lid
21
Laatst gezien: 28-3-2011
LDs: 8

BerichtGeplaatst: Zo 06 Mrt, 2011  Reageer met quote

Het ligt er een beetje aan waar je in gelooft.
Als je gelooft dat dc's karakters zijn 'buiten' jezelf, zou dit mogelijk zijn, maar hier heb ik eigenlijk niet zo veel verstand van. Ik denk dat je dit kan vergelijken met gedeelde dromen.

Als je echter (zoals ik) gelooft dat je onderbewustzijn dc's creëert (of hoe je dat woord ook schrijft xD) zou het kunnen via autosuggestie, dus door te denken: 'persoon x zal me vannacht herinneren dat ik droom'.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
19

BerichtGeplaatst: Di 29 Nov, 2011  Reageer met quote

Vanochtend dacht ik dit terwijl ik in slaap viel: ik ga mijn droom herinneren. Die heb ik onthouden.

Dit was niet lucide. Ik me op een brandend terrein. Het was schemerig door de rook. Er stond een DC tegenover me, een jongen rond de twaalf jaar oud. 'Wat verbaasd je?' vroeg ik. 'Dat je aan het dromen bent,' antwoordde de jongen.

Helaas veranderde toen de droom. Ik heb de jongen ooit op een plaatje gezien, vijf jaar geleden. Maar daar ben ik niet zo zeker meer van.
Soortgelijke ervaringen?

Laatst aangepast door Fawn op Vr 18 Mei, 2012, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid
dj-girl heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 27-4-2014
LDs: tel kwijt..

BerichtGeplaatst: Vr 02 Dec, 2011  Reageer met quote

Wow, dat is wel echt supercool!! Wel wazig dat je dat jongetje 5 jaar geleden een keer op een plaatje hebt gezien, blijkbaar heeft dit indruk op je gemaakt.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
19

BerichtGeplaatst: Vr 18 Mei, 2012  Reageer met quote

Thanks. ^^ Tot nu toe hem één keer in een lucide droom gezien, en ik denk zo'n twee keer in een normale droom (als jongen en als peuter). Volgens mij meer keer, maar dan zal ik m'n DD weer moeten doorbladeren.

Sorry dat ik dit topic omhoog haal maar ik ben zo nieuwsgierig. Zijn er nog mensen die aan een DC hebben gevraagd of hij/zij jou eraan wilt herinneren dat je droomt? En hoe is dit gegaan?

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 30-7-2014
LDs: 420

BerichtGeplaatst: Za 19 Mei, 2012  Reageer met quote

Het is me denk ik 1 of 2 keer overkomen maar dat is lang geleden... meestal helpen de DC's me net niet, willen ze niet geloven dat het een droom is. 1 keertje stonden DC moeder en DC zus door het raam te kijken hoe ik vloog (als bewijs dat het een droom is) en kreeg ik als antwoord: hou nu toch eens op met die onzin en kom naar beneden! grin1

Mijn grootvader helpt me wel om lucide te komen, niet opzettelijk, hij is lange tijd overleden en als ik over hem droom, word ik daardoor meteen lucide.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.