EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Mijn eerste contact met DCs

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
RudyL90
LD4all lid
LD4all lid
22
Laatst gezien: 7-8-2012
LDs: Lost count

Mijn eerste contact met DCs
BerichtGeplaatst: Za 15 Okt, 2011  Reageer met quote

Ik heb al redelijk vaak LDs gehad, maar nog nooit heb ik met mijn DCs gepraat. Het kwam gewoon niet in mij op, had wel leukere dingen te doen; vliegen, met dingen smijten door enkel erover na te denken.
Vannacht heb ik ze voor het eerst aangeproken. Ik werd bewust van mijn droom in gezelschap van twee vreemde bejaarde mannen, en op de achtergrond nog een man van middelbare leeftijd. Er werd een kaartspel gespeeld, althans dat lag op tafel.
Toen ik de oude man naast mij aansprak begon hij mijn huid vol te schelden, scheldwoorden die ik hier liever niet opschrijf. Vreselijke ziektes en weet ik het. Ik was gewoon beleefd tegen hem. De man aan de andere kant van de tafel kon er ook wat van. Ik heb terug gescholden in de hoop dat ze zouden ophouden. Dat werkte niet, dus heb ik ze laten verdwijnen (heb nog nooit een persoon in mijn dromen laten verdwijnen, dus dat was wél een pluspuntje).
Toen was het weer rustig. De man van middelbare leeftijd bleef over. Ik vroeg hem iets belangrijkst te vertellen, iets dat ik niet wist. Was wel benieuwd wat een DC zou antwoorden, wie weet iets nuttigs. Komt ie met het antwoord: "Camiel 14."
Juist... Ik ken geen Camiel, nouja, ik ken in ieder geen Camiel persoonlijk. En wat mag het getal 14 dan wel niet betekenen? Ik heb de kans niet gehad het te vragen, ik werd helaas wakker. Maar hij gaf in ieder geval een gewone reactie en wenste mij geen dodelijke ziektes toe.
Ik vind het vreemd dat die twee bejaarde DCs mij uitscholden, waarom zouden ze? Ik heb ze niks aangedaan en ik heb eigenlijk nooit iemand wat aangedaan.

Dat was een leuke ervaring... (not)
Maar ik ga in de toekomst zeker meer met DCs aanspreken, wie weet zitten er nog wat aardige tussen.

Ben benieuwd naar jullie theoriën over mijn scheldende en schijnbaar met willekeur pratende DCs!

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
optimize heeft een LD4all Quest gehaald!
21
Laatst gezien: 4-3-2013
LDs:

Ik denk dat je onbewust een negatieve reactie verwachtte en deze dus ook kreeg.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
18
Laatst gezien: 26-3-2013
LDs: 36

Dat denk ik ook. En de dingen die DC's zeggen hoeven geen speciale betekenis te hebben, zeker als het onduidelijk of vaag is. Gewoon 'onzin' uit je onderbewustzijn. wink

back to top
RudyL90
LD4all lid
LD4all lid
22

BerichtGeplaatst: Zo 16 Okt, 2011  Reageer met quote

Hmmm... Dan hoop ik dat ik de volgende keer onbewust een positieve reactie verwacht...
Ok, mijn onderbewuste is dus goed in het uitkramen van onzin, als dat wat DCs zeggen tenminste uit mijn onderwuste komt. Maar kan het zijn dat ze eens iets nuttigs zeggen waar je echt wat aan hebt?

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
21
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 16 Okt, 2011  Reageer met quote

RudyL90 schreef:
Hmmm... Dan hoop ik dat ik de volgende keer onbewust een positieve reactie verwacht...
Ok, mijn onderbewuste is dus goed in het uitkramen van onzin, als dat wat DCs zeggen tenminste uit mijn onderwuste komt. Maar kan het zijn dat ze eens iets nuttigs zeggen waar je echt wat aan hebt?

Dat kan, je zou bijvoorbeeld voor je gaat slapen kunnen herhalen ''vannacht wordt ik lucide en krijg ik goed advies van een DC'' of iets dergelijks of je onderbewuste te beïnvloeden. Je kan ook naar je DG vragen voor advies.

back to top
RudyL90
LD4all lid
LD4all lid
22

BerichtGeplaatst: Di 18 Okt, 2011  Reageer met quote

Dream Guides, ja? Wist niet dat ze bestonden. En wat mag zo'n DG voorstellen dan?

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
21
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 18 Okt, 2011  Reageer met quote

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid
dj-girl heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 6-4-2012
LDs: 40+

BerichtGeplaatst: Vr 02 Dec, 2011  Reageer met quote

Oh die scheldende bejaarden zijn wat minder.. Maar die man is wel grappig vind ik ^^ Als ik in een LD iets aan een DC vraag krijg ik soms ook een vaag antwoord. Bijv: ik vroeg een keer aan een DC waar een bootje was, en toen kreeg ik een antwoord als: eerst een heel stuk rechtdoor, dan rechts, dan de derde links, en dan naar rechts. lekker duidelijk tounge1

back to top
RudyL90
LD4all lid
LD4all lid
22

BerichtGeplaatst: Vr 02 Dec, 2011  Reageer met quote

Dat mag dan misschien geen duidelijk antwoord zijn; het is wel een antwoord dat te maken heeft met plaats. Dus geen totale onzin. tounge2
Mijn DCs kramen alleen onzin uit. xD

back to top
Toversnoepje
Explorer.
LD4all lid
25
Laatst gezien: 26-6-2012
LDs: 31

BerichtGeplaatst: Wo 01 Feb, 2012  Reageer met quote

1 DC kletste gezellig met me mee.
De andere weigerde te vertellen wie hij was en hij zij dat ik in zijn droom was.
En weer een andere DC zei me dat lucide dromen gevaarlijk is en dat hij er niet over wou praten whatsthat

back to top
Tyharo23
LD4all lid
LD4all lid
Tyharo23 heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Laatst gezien: 17-7-2012
LDs: De tel kwijt

BerichtGeplaatst: Do 02 Feb, 2012  Reageer met quote

Ik ervaar mijn DC's als over het algemeen behulpzaam...
Zo steken ze bijvoorbeeld hun hand naar me uit of pakken ze me vast als ik merk dat de droomscene begint te vervagen waardoor de scene weer helder wordt... smile
Niet aardige DC's herken ik altijd meteen...zijn op een of andere manier altijd "autoriteitsfiguren" zoals agenten enzo...
Nu heb ik een autoriteitsprobleem dus dat kan een goede verklaring zijn... grin

Heb 1 regelmatig terugkerende DC...een zwerver achtig type...grote hoed en een jas met gaten die gemaakt zijn door er allerlei (gekleurde) lapjes stof overheen te naaien...
Meestal een hondje bij hem...
Praat ook nooit (pas 1 keer meegemaakt) maar zingt...soort van volkszanger...
Over het algemeen waarschuwt hij me voor allerlei dingen...vaak iets of wat cryptische teksten...
Wel een aardige man...ben altijd blij als ik hem zie ook al brengt ie meestal geen goed nieuws... tounge1
Zijn opmerking "die komkommers zien er ook best goed uit" vergeet ik ook echt nooit meer... lach1

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.