EN | NL | FR

mag niet alles zomaar doen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
dromertje123
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 1-12-2010
LDs:

mag niet alles zomaar doen
BerichtGeplaatst: Wo 01 Dec, 2010  Reageer met quote

Hoi, complimenten voor deze prachtige site.
Maar ik vind een waarschuwing ook op zjin plaats. Ergens op de site wordt nl. gesproken over seks hebben met "die onbereikbare" persoon. Pas ajb op dit mag nl helemaal niet, je kunt niet ongestraft alles maar doen. Je bent in een hogere staat als je lucide droomt en verantwoordelijk voor wat je doet.
Degene met wie je seks hebt zal hier nl hinder van ondervinden. Dit kan zelfs verstrekkende gevolgen hebben in het leven van zo iemand, in wezen wordt die persoon nl verkracht.

Vraag als je iets met anderen wilt doen altijd toestemming, of in het echt of op zielsniveau.
Veel plezier en succes met al je dromen.

back to top
Ruzl
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 18-12-2010
LDs: 0

Niet dat het op mijn lucide afwerklijstje staat, maar het is nogal wat wat je zegt. Ik ga er bij deze vanuit dat je een persoonlijke ervaring heb gehad waarbij iemand over je droomde of fantaseerde of dat jezelf datgene hebt gedaan en daarna vele slechte dingen gebeurde. (alhoewel, je kan er ook gewoon fundementeel iets 'tegen' hebben vanuit overtuigingen)

Laat me je dus als eerste bedanken voor de waarschuwing.

Verder is het natuurlijk ook wel discussie oproepend, als iemand zegt dat ik niet door Rood mag lopen wil ik ook weten waarom. Ik vraag me dus af hoe het komt dat iemand hinder kan ondervinden van mijn dromen, die naar mijn overtuiging voortkomen uit het onderbewustzijn (waar mogelijk dan wel een geestelijk aspect aan vast zit)

Maar in de eerste plaats, bedankt voor de waarschuwing.

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
31
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

Het mooie van lucide dromen is dat er geen regels zijn en dat de mensen in je droom slechts uit je eigen hoofd komen en niet echt bestaan. Dus er is niks om je zorgen over te maken.
Nouja, wel in de ethische zin natuurlijk. Ik zou nooit iemand die ik ken in mijn droom willen vermoorden ofzo. Wel hele enge personen misschien die mijn droom verpesten. tounge1

back to top
Myane
What a Shamble
LD4all lid
Myane heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 26-6-2013
LDs:

Seks hebben met "die onbereikbare" persoon werkt ook alleen maar in een lucide droom, aangezien diegene in het werkelijke leven "onbereikbaar" is. Lucide droom = droom = niet echt = geen directe gevolgen, behalve op je eigen geestestoestand. Geen probleem, dus, aangezien het alleen een projectie van diegene is binnen je droom.

Al met al lijkt het me dat er meer (in ieder geval sociale) problemen veroorzaakt worden door naar "die onbereikbare persoon" toe te lopen en te vragen "Hai, ik weet dat je me in het echte leven niet wil hebben, maar mag ik je dan op z'n minst denkbeeldige seks met je hebben?".
Hetzelfde geldt overigens ook voor droom-moorden, alhoewel ik heb gemerkt dat dat bespreekbaarder is. (Een "Hé, ik vermoorde jou/jij vermoorde mij gisteren in mijn droom!" komt nog wel eens voor.)

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

ohnee! krijgen we dan astrale babies ofzo? pff..

Overigens is het wel weer mooi dat dit niet 'mag'. Hoezo mag dit niet, wie bepaald dat? Als het idee er achter is dat je andere mensen niets mag dwingen of opdringen, dan slaat het verbieden er van de plank totaal mis. Het verbieden van dingen is namelijk controle (of jouw mening, moralen) uitoefenen op andere mensen die daar helemaal geen behoefte aan hebben. Dat hangt in de sferen van manipulatie en indoctrinatie.

Inplaats van dit soort vage totaal niet onderbouwde verhalen te verkondigen, zou het ook eens goed zijn om ZELF verantwoordelijkheid te nemen en niet andere mensen met waan ideeen op te zetelen.

Aangezien je dit vast niet kan, verzoek ik je de site te verlaten en ons geen slachtoffer te maken van dit soort onzin.

back to top
Ruzl
LD4all lid
LD4all lid
29

Repression schreef:
ohnee! krijgen we dan astrale babies ofzo? pff..
Inplaats van dit soort vage totaal niet onderbouwde verhalen te verkondigen, zou het ook eens goed zijn om ZELF verantwoordelijkheid te nemen en niet andere mensen met waan ideeen op te zetelen.

Aangezien je dit vast niet kan, verzoek ik je de site te verlaten en ons geen slachtoffer te maken van dit soort onzin.

Wat een heftige reactie is dit. Ik snap dat dit vaker gebeurd, maar iemand geeft een waarschuwing die voortkomt uit mogelijk een eigen overtuiging of ervaring. Laat het? Misschien is dit een vorm van verantwoordelijkheid nemen.
Als jij weet als sporter dat drugsgebruik je carriere kapotmaakt, dan vertel je toch ook aan andere kindjes dat ze geen drugs moeten gebruiken -> omdat het je carriere sloopt.

Dat je iemand weigert op de grond van zijn meningen en 'onzinverhaaltjes' is al beslissen voor anderen dat ze deze waarschuwing in de wind moeten slaan. Misschien heeft deze persoon een geweldige reden om dit hier neer te zetten (zou jij anders de moeite doen)?

Het zou echter fijn zijn als hij/ zij dit toelichtte, zodat mensen ook werkelijk SERIEUS kunnen overwegen er niets mee te doen. Want nu, gooien de meeste mensen het waarschijnlijk weg als klinkklare onzin.

back to top
Myane
What a Shamble
LD4all lid
Myane heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 26-6-2013
LDs:

Helemaal eens met Repression moet ik zeggen, en ik wil even toevoegen dat in de sferen van manipulatie (en in mindere mate indoctrinatie) hangen natuurlijk totaal niet de bedoeling is.

Het lijkt een beetje loze waarschuwing, en met 'waarschuwing' bedoel ik 'veroordeling'. Volgens mij is het niet helemaal doorgedrongen dat dit een lucideDROOMforum is, of op z'n minst wat een droom is. Overigens denk ik dat je veroordeling iets meer z'n plaats zou hebben op Sten Oomen's forum, aangezien dit toch vooral over lucide dromen gaat en zij het meer heeft over astrale babies.

Also; Ruzl:
"Als jij weet als sporter dat drugsgebruik je carriere kapotmaakt, dan vertel je toch ook aan andere kindjes dat ze geen drugs moeten gebruiken"
.. de kern zit 'm in 'als jij weet' rather than 'als jij je vage overtuigingen aan anderen op wil dringen'. Heeft een wetenschappelijke basis, namelijk.

back to top
Ruzl
LD4all lid
LD4all lid
29

Myane schreef:

Also; Ruzl:
"Als jij weet als sporter dat drugsgebruik je carriere kapotmaakt, dan vertel je toch ook aan andere kindjes dat ze geen drugs moeten gebruiken"
.. de kern zit 'm in 'als jij weet' rather than 'als jij je vage overtuigingen aan anderen op wil dringen'. Heeft een wetenschappelijke basis, namelijk.

Dat kan ik inderdaad met je eens zijn. Soms is het echter moeilijk (behalve voor de meest kritische mensen) om de feitelijke en subjectieve wereld van elkaar te onderscheiden. Dat iemand dit als onzin bestempeld, vind ik niet zo raar. Tot nu toe heb ik ook het idee dat het geen donder uitmaakt. Maar mijn norm is dat je moet onderzoeken waarom iemand iets zegt. Het is mijn norm, dus niet iets wat ik anderen opleg.

Kijk, ik ben gewoon nieuwschierig waarom iemand iemand anders probeerd op te drukken en ik schrok een beetje van de heftige reactie die daarop kwam: 'val ons niet lastig op dit forum.' Het is niet alsof iemand een inbreuk doet op je privacy of je persoonlijk aanvalt. (tenzij dit wel zo overkwam natuurlijk, maar dan mag dat ook benoemd worden).

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid

Ik heb genoeg ervaring op het gebied van dromen, bewustzijn en zaken die daar mee te maken hebben. Vandaar mijn reactie, omdat ik zie dat iemand zomaar iets begint te roepen, wat geen goede onderbouwing heeft. (het wordt namelijk vaker geroepen door mensen die totaal geen idee hebben waar ze mee bezig zijn).

Ik ben vaak in discussie gegaan met dit soort mensen en het komt vrijwel altijd neer op totale onlogica van hun kant. Ook spirituele dingen zijn logisch en kunnen onderbouwd worden, dus zeggen dat ik (of iemand anders) de verfijnde dingen er niet in ziet, is een heel slap excuus.

Het bericht zien als een nuttige waarsschuwing is ook zinloos, want als ik jou vertel dat onreine gedachten hebben over voedsel niet mag, slaat dat ook helemaal nergens op, maar het is even sterk onderbouwd!

Dus ja, heftige reactie, maar ik heb nu eenmaal een hekel aan mensen die leugens of valse waarheden verspreiden. Doe dan tenminste een poging om het te onderbouwen, daar kan ik nog respect voor hebben als het goed gedaan wordt.

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid

Ruzl schreef:
Maar mijn norm is dat je moet onderzoeken waarom iemand iets zegt.

Geloof me, been there, done that. Het is alleen zo zinloos om dat te doen bij mensen die geen poging doen om voor zichzelf na te denken.

Zo is er een heel groot verschil te zien tussen hoe jij denkt (namelijk wel) en de poster van dit topic (namelijk niet).

back to top
SpiriDub
LD4all lid
LD4all lid
26
Laatst gezien: 26-4-2012
LDs: 9

@dromertje123

Stel je eerst eens voor vooraleer je hier zoiets zegt. Wat is jouw ervaring met LD"s
Heb je al eens die verstrekkende gevolgen meegemaakt ofzo ?

back to top
Ruzl
LD4all lid
LD4all lid
29

Kijk, Repression, ik snap dat best. Ik snap zelfs het been there done that gehalte. Maar als je weet wat de ander doet, dan hoef je er 'eigenlijk' ook niet op te reageren... Zeker niet 'vijandelijk.' Als jij mij zegt dat ik geen onrijn voedsel moet eten vraag ik waarom niet, of zeg ik dat ik geen zin heb in een discussie daarover. Ik zeg niet dat je op moet rotten omdat jij niet voor mij bepaald wat ik wel of niet mag eten. Simpelweg omdat ik weet dat ik daar zelf over beslis. [Edit = maar goed, dat is ook MIJN manier van handelen met deze situatie, en als het vaak genoeg gebeurd kan dat OOK veranderen) [/einde Edit]

Op zich zit jij net zo goed (net als ik) in een vast gedachte patroon dat je denkt te weten wat je zegt. En ook al staat zijn/ haar gedachte patroon pal tegenover die van jou (en klopt die daarbij waarschijnlijk ook nog voor geen meter) hij/zij kan de beste intenties hebben gehad om het hier te posten.
Hij/ zij begint zelfs positief (nette forum!)

Dat is toch wel netjes, of niet?tounge2

back to top
=ajax=
~el salvador~
LD4all lid
25
Laatst gezien: 14-9-2011
LDs: te weinig

nouja het zou emotionele probleempjes kunnen veroorzaken bij degenen die droomt, als je bijvoorbeeld over je ex gaat dromen terwijl je stiekem nog van haar houdt of iets dergelijks, maar als hanna montanna ofzo langskomt heb ik er emotioneel gezien weinig last van denk ik maar iedereen mag zijn overtuigingen hebben dus ik respecteer ieders mening wink5

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Do 02 Dec, 2010  Reageer met quote

Sommige dingen vragen wel eens om reactie, al is het puur uit frustratie wink5 Daarbij vindt ik het belangrijk om dit soort posts tegen te gaan. Ik kan de poster dan wel niet overtuigen, maar wel misschien andere mensen er beter over na laten denken door ze er mee te confronteren.

Ik ben inderdaad wat vijandelijk, wat vermoedelijk komt uit vorige ervaringen met dit soort mensen. Al heb ik niet direct scheldwoorden gebruikt, want mij in dit geval ook te ver zou gaan.

Overigens heb ik niets tegen een gedachtengoed wat haaks op die van mij staat. Ik laat mij graag inspireren en overtuigen dat dingen anders zijn dan ik denk. Maar dat mist compleet in de betreffende post. Het is niet onderbouwd, bevat alleen maar een uiting dat wij iets niet mogen, maar zonder enige reden waarom dat zo zou zijn. Ik kan je ook garanderen dat als wij met de poster in discussie zouden gaan, er totaal geen overtuigende argumenten boven de tafel zullen komen. Zonder enige overtuiging of onderbouwing is het compleet zinloos. Maar niet minder verwarrend (of zelfs gevaarlijk) voor mensen die nieuw zijn tot dromen, het lezen en een minder goed oordeel over de waarheid achter de post kunnen geven.

Ik heb over de jaren heen heel vaak (niet alleen hier) mensen misleid zien worden, waar door ze er heel vreemde ideeen op na hielden (die dus ook niet opzichzelf kunnen staan). Dat vindt ik dus heel erg. (en nog voor de duidelijkheid: het gaat hier niet om wat voor ideeen het zijn, maar of ze tot een zekere mate plausibel kunnen zijn d.m.v. goede onderbouwing)

(overigens kan iedereen zich net voor doen komen, maar ondertussen mensen manipuleren, sluw zijn of zelfs opzettelijk tegen werken. De post mag dan wel vriendelijk begonnen en bedoeld zijn, dat maakt de boodschap om mij (ons) te manipuleren/verbieden niet minder opdringend en ongewenst - zelfs als de poster zich daar niet bewust van is -) (laatste edit: het zou verantwoordelijkheid nemen zijn als de poster eens goed zou na denken over wat er geuit wordt en wat voor negatieve invloeden dat op mensen kan hebben. Neem verantwoordelijkheid door het als een discussie te beginnen met een voorzichtige stelling dat het misschien schadelijk kan zijn wat je in dromen doet en waarom dat zo is. Dat, ipv roepen dat het niet mag omdat het nou eenmaal zo is.. met nog wat andere vage termen erbij als zielen en 'hogere' (lees: heilige) dingen.)

(tochnietlaatsteedit grin : wel fijn dat hier weer eens een nieuw persoon rond hangt waar een beetje mee te discussieren valt op niveau. Alleen dan jammer dat het onderwerp niet zo boeiend is tounge1)

back to top
Joseph
--DreamLife--
LD4all lid
32
Laatst gezien: 25-2-2015

BerichtGeplaatst: Do 02 Dec, 2010  Reageer met quote

Ik weet niets van LD,maar ik denk dat Dromertje123 zoiets niet voor de lol zegt.
En hij/zij geeft alleen een waarschuwing,en Repression,heeft Dromertje123 jou iets aangedaan dat je gelijk zo moet reageren??
Je kunt namelijk ook EERST vragen waarom ze die waarschuwing geeft,ook al heb je nog ZOVEEL ervaring met LD.
Nogmaals,hij/zij zal er echt wel een reden voor hebben,want alles heeft een reden.
Een beetje fatsoen en respect is wel op zijn plaats,in plaats van iemand te verzoeken de site te verlaten.

Laatst aangepast door Joseph op Do 02 Dec, 2010, in toaal 2 keer bewerkt
back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: