EN | NL | FR

Geluiden en andere dingen om lucide te worden.

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
eltane
LD4all lid
LD4all lid
eltane heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Laatst gezien: 29-1-2018
LDs: Veel

Geluiden en andere dingen om lucide te worden.
BerichtGeplaatst: Zo 26 Dec, 2010  Reageer met quote

Hallo dromers :D

Ik had een vraagje over mp3's die mensen aanbieden die "luciditeit GARANDEERD"

Het gaat om dingen als:
<mod>Link weggehaald, zie huisregels. wiske </mod>

Zou dit echt werken? Of denken jullie daar heel anders over?smile

Groeten,
Eltane

back to top
Joseph
--DreamLife--
LD4all lid
32
Laatst gezien: 25-2-2015
LDs: 0

BerichtGeplaatst: Zo 26 Dec, 2010  Reageer met quote

Ik denk dat het werkt,maar niet bij iedereen.Maar ik ken het al van youtube o.a.

back to top
25
Laatst gezien: 21-9-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 27 Dec, 2010  Reageer met quote

Heb het wel eens geprobeerd tijdens een WILD poging, ik vond het alleen maar afleidend werken. ik denk niet dat dit soort geluiden werkelijk helpen.

back to top
Rogerw
The Pianist
LD4all lid
20
Laatst gezien: 28-6-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 27 Dec, 2010  Reageer met quote

volgens mij moet het met elk nummer werken. Als je nou een rustig nummer neemt zoals die van coldplay ofzo en dat bepaalde nummer alleen maar als wekker gebruikt midden in de nacht en het dan in een droom dat nummer hoort dat je dan lucide word?

Wow dit was best wel een vage post

Gr. Rogerw

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
27
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Di 28 Dec, 2010  Reageer met quote

Aangezien de link is weggehaald heb ik geen idee naar wat je verwijst, maar ik denk dat het om zoiets zal gaan als BB (Binaural Beats) of andere soorten van deze 'muziek' met subliminal messages.

Kort antwoord:
Nee, luciditeit is niet gegarandeerd. Ja, het kan wel helpen.

De reden waarom het helpt is wel ietwat ingewikkelder, en ik ken er zelf het fijne ook niet van. Als het om BB's gaat is de reden het volgende:
1. Binaural Beats zijn beats die links een andere frequentie uitsturen dan rechts. Dit verschil in frequentie is relatief klein. Links kan bijvoorbeeld een - hoorbare - frequentie van 255 Hz uitzenden, en rechts een frequentie van 265 Hz. (Dit is ook de reden waarom je dit met een koptelefoon of oortjes moet beluisteren: omdat je anders dat verschil in Hz niet hebt.) Je hersenen gaan automatisch het verschil hiertussen 'berekenen', namelijk 10 Hz.
2. In ons brein zijn er constant golven van een zeer lage Hz (hertz). Afhankelijk van de staat waar je je in bevindt (stress, ontspanning, slaap, diepe slaap, ...) hebben deze golven een andere frequentie. Als je slaapt spelen deze golven ook een rol. Zoals ik zei ken ik er echter niet zoveel van, maar deze 'overgang' van bijvoorbeeld alpha-golven naar beta-golven zou kunnen overeen komen met de overgang van een gewone droom naar een lucide droom. Let wel op, dit is een theorie en is (nog) niet bewezen.
1. en 2.: Via deze binaural beats zou je dus in principe die golven, die normaal door de hersenen zelf worden opgewekt, moeten kunnen 'manipuleren' via een externe bron, en zo die overgang veroorzaken.
Als je meer wil lezen over deze BB's kan je dat hier doen: (hopelijk verbieden de huisregels dit niet.) http://en.wikipedia.org/wiki/Binaural_beats

Als het om muziek met subliminal messages gaat - (zoals 'You're dreaming.' dat constant herhaald wordt - dan is dit gelijk aan een soort MILD. Het zorgt ervoor dat niet jij, maar een externe bron je lichtjes 'hypnotiseert' en zo je (onder)bewuste 'programmeert' tot het volgen van die acties.

De vraag is natuurlijk ook welke rol wishfull thinking hierin speelt. (Wishfull thinking is het proces waarbij je zelf - onbewust - het resultaat bepaalt aan de hand van je intenties.)

Om te reageren op anderen in deze thread:
Afleidend werken kan zeker, ik heb ooit eens proberen in slaap te vallen met een MP3 met subliminal messages in verwerkt. Ik heb nog nooit zo slecht geslapen. Je moet er natuurlijk aan wennen, als je met een koptelefoon (liefst met oortjes) in slaap valt, is dit niet echt natuurlijk. Ook als je gewoon bent in een stille omgeving te slapen zou je hier aan moeten wennen.

Wat RogerW dan weer zegt kan ik wel in komen, maar dat is dan weer een omweg volgens mij. Je kan jezelf 'aanleren' dat je lucide zou worden bij het horen van een nummer, maar dit is veel indirecter en volgens mij ook trager om te leren aangezien je je eerst al moet 'instellen' dat je wel degelijk lucide wordt, en je moet ook nog eens wakker genoeg zijn zodat je bewuste dat nummer zou horen, en zou herkennen dat het dat nummer wel werkelijk is.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: