EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

OBE en paranormaliteit

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 4Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Auteur  Bericht 
Hydra
Dream Gentleman
LD4all lid
970
Laatst gezien: 12-2-2013
LDs: Nihil

BerichtGeplaatst: Zo 09 Jan, 2011  Reageer met quote

Oke, Dat is fijn om te weten. smile

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
25
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Zo 09 Jan, 2011  Reageer met quote

Ter verduidelijking: Er zijn echt mensen die 's nachts astrale erotiek beleven met geesten. Dit is volkomen serieus. Ik ga jullie alleen niet doorlinken, want dit zou niet mogen van de huisregels.

back to top
Hydra
Dream Gentleman
LD4all lid
970

BerichtGeplaatst: Ma 10 Jan, 2011  Reageer met quote

Hmmm, Het is maar net wat je leuk vind.

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
26
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

Hydra schreef:
Emily schreef:
Iets paranormaals hoeft niet per se iets ongeloofwaardigs te zijn.

Hmmm, Alles wat voor mij Paranormaal is is voor mij ongeloofwaardig. Aangezien daar nooit wetenschappelijke bewijzen voor zijn gevonden.

Dat kan ik ergens wel begrijpen, maar misschien dat je soms het verkeerde beeld geeft. Zodra iemand zegt 'ik vind UFO's wel erg paranormaal' heb ik niet het idee dat diegene het ongeloofwaardig vind, maar enkel.. paranormaal. Het zijn dus geen absolute synoniemen.

back to top
Hydra
Dream Gentleman
LD4all lid
970

Nee, Inderdaad. Paranormaal en iets niet geloven is anders.

back to top
Vipo
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 30-12-2011
LDs:

Silox` schreef:
Ter verduidelijking: Er zijn echt mensen die 's nachts astrale erotiek beleven met geesten. Dit is volkomen serieus. Ik ga jullie alleen niet doorlinken, want dit zou niet mogen van de huisregels.

*Ik probeer het mbt de huisregels mijn woordgebruik netjes te houden*

Je kunt erotieke ervaringen meemaken in staat van (lucide) dromen en wellicht ook in staat van slaapverlamming e.d. Prikkelingen uit je hersenen die je, mede door het visuele aspect van de droom, als gevoelig en "waarheid" beleefd. Net zoals de ervaring als je vliegt in een droom, een snelle auto bestuurd, een vrije val maakt, het gevoel hebt een uittreding te hebben etc etc, is erotiek ook een tak wat je levensecht kunt ervaren. De stimulatie kan zo hoog oplopen, dat het lichaam zal reageren naar het "hoogtepunt".

De reden dat ik je quote is omdat ik het vermoeden heb dat mensen aan deze ervaring(en) een reden willen hangen. Een transcendente ervaring die wel ergens vandaan moet komen, met als invulling: geesten, succubus/incubus en vele andere schijnbare eniteiten. Persoonlijk probeer ik het meer vanuit een wetenschappelijk punt te bekijken en zou ik eerder aan kunnen nemen dat de hersenen ook tot deze stimulatie in staat zijn (wat mij betreft vrij logisch is).

Ik zal het qua details niet te bont maken, maar ik heb persoonlijk redelijk wat van dit soort getinte dromen mogen ervaren. En ja, ik kan begrijpen dat het enigszins een taboe is om daar openlijk over te praten (ook hier op 't forum vanwege leeftijdsverschil bijvoorbeeld). Toch is erotiek iets waar we allemaal, op wellicht een geringe enkeling na, mee te maken krijgen in ons leven. Iets moois en de reden waarom we hier nu allemaal zijn. Dat dat ook in staat van (lucide) dromen kan worden ervaren is alleen maar een fantastische gebeurtenis. smile

Netjes genoeg, toch!?
Vipo.

back to top
Hydra
Dream Gentleman
LD4all lid
970

Ja, Zeker netjes en niet ordinair getypt. Het maakt het wel wat duidelijker.

back to top
Riick
LD4all lid
LD4all lid
22
Laatst gezien: 30-9-2011
LDs: Tot nu toe 0

BerichtGeplaatst: Wo 12 Jan, 2011  Reageer met quote

Hmm, ik geloof inderdaad ook niet in het zien van geesten en gidsen etc. in dromen. Althans, niet dat ze werkelijk met je contact zoeken, je kunt best dromen dat ze contact met je zoeken, maar dat zijn dan je eigen fantasieën (lees: verzinsels). Denk ik. xd Nou weet ik eigenlijk nog niet precies, exact, 100% wat een OBE nou inhoudt, iets dat je ligt te slapen, en je kan dan uit je eigen lichaam stappen?
Ik vind dat persoonlijk niet eens zo gek klinken, maargoed. Nouja, het klinkt natuurlijk wel hartstikke raar, maar dat is een slaapverlamming ook, en hallucinaties klinken ook raar: dingen zien die er niet zijn. Waarom zou je dan niet kunnen dromen dat je uit je lichaam stapt?
Of begrijp ik de 'stelling' weer eens helemaal verkeerd.. xD

back to top
Hydra
Dream Gentleman
LD4all lid
970

Rick, ik ben het met je eens. Als mensen geesten zouden zien is dat hun eigen fanatasie.

back to top
Awesome
Semi-Dreamer
LD4all lid
22
Laatst gezien: 25-2-2013
LDs: 6

Ik denk dat je er pas echt je oordeel over kunt geven als je zelf iets in die trant hebt ervaren. Ik weet niet wat ik moet geloven, ik geloof wel dat het bestaat en het gevoel dat je uit je lichaam kan treden daar geloof ik ook in want dat klinkt helemaal niet paranormaal of raar. Dus ik moet het eerst maar eens zien te ervaren, het schijnt dat ik al in een beginnende stage van een OBE zat, dus wat dat betreft zit ik goed smile

back to top
Riick
LD4all lid
LD4all lid
22
Laatst gezien: 30-9-2011
LDs: Tot nu toe 0

Quote:
ik geloof wel dat het bestaat

je gelooft dat wat bestaat? een OBE zoals de OBE'ers het zeggen dat ze hebben? of meer 'dromen' dat je een OBE hebt, dat het de fantasie is van de mensen? xd

oh wacht.. bedoelde je juist dat je sowieso gelooft dat het mogelijk is om een OBE te hebben, maar het is nog maar afwachten of het fantasie is of echt is zoals de OBE'ers het zeggen, dat het echt.. real is. xd
Maar, als je dat zelf hebt ervaren, wordt je ook een OBE'er.. toch?
dus het zou moeilijk echt te weten zijn, nja misschien met een wetenschappelijk onderzoek..

*Edit: Wow, ik maak het geloof ik moeilijker dan het is.
Je wilt dus afwachten tot een OBE, maar dan kun je toch niet oordelen of het je fantasie was of dat het.. real was?

back to top
Hydra
Dream Gentleman
LD4all lid
970

Awesome schreef:
Ik denk dat je er pas echt je oordeel over kunt geven als je zelf iets in die trant hebt ervaren. Ik weet niet wat ik moet geloven, ik geloof wel dat het bestaat en het gevoel dat je uit je lichaam kan treden daar geloof ik ook in want dat klinkt helemaal niet paranormaal of raar. Dus ik moet het eerst maar eens zien te ervaren, het schijnt dat ik al in een beginnende stage van een OBE zat, dus wat dat betreft zit ik goed smile

Hmmm, een OBE is nooit wetenschappelijk bewezen. En gaat al snel naar de richting van geesten. Daar zijn ook nooit wetenschapelijke posetieve resultaten van. Ik zelf betwijfel sterk of er geesten zijn. Ik zelf ben al lang geleden op de conclusie gekomen dat er geen geesten zijn.

Ik geloof niet dat OBE's bestaan totdat er wetenschappelijk onderzoeken zijn waar een posetief resultaat uit komt.

back to top
Awesome
Semi-Dreamer
LD4all lid
22

BerichtGeplaatst: Zo 16 Jan, 2011  Reageer met quote

Hydra schreef:
Awesome schreef:

Hmmm, een OBE is nooit wetenschappelijk bewezen. En gaat al snel naar de richting van geesten. Daar zijn ook nooit wetenschapelijke posetieve resultaten van. Ik zelf betwijfel sterk of er geesten zijn. Ik zelf ben al lang geleden op de conclusie gekomen dat er geen geesten zijn.

Ik geloof niet dat OBE's bestaan totdat er wetenschappelijk onderzoeken zijn waar een posetief resultaat uit komt.

ik vind geesten weer een totaal ander verhaal als een OBE. ik denk dat je er gewoon op moet vertrouwen, daarmee bedoel ik dan dat je op je gevoel moet vertrouwen. ik geloof wel dat er iets als een OBE bestaat, maar dan meer in je fantasie, het komt dus van mijzelf vandaan, uit mijn eigen fantasie. Ik denk dus dat als je er niet in gelooft, ook niet het kleinste beetje, dat je nooit een OBE zult krijgen omdat een OBE volgens mij een hallicunatie is en die vinden in je gedachten plaats.

back to top
Awesome
Semi-Dreamer
LD4all lid
22

Riick schreef:
Quote:
ik geloof wel dat het bestaat

je gelooft dat wat bestaat? een OBE zoals de OBE'ers het zeggen dat ze hebben? of meer 'dromen' dat je een OBE hebt, dat het de fantasie is van de mensen? xd

oh wacht.. bedoelde je juist dat je sowieso gelooft dat het mogelijk is om een OBE te hebben, maar het is nog maar afwachten of het fantasie is of echt is zoals de OBE'ers het zeggen, dat het echt.. real is. xd
Maar, als je dat zelf hebt ervaren, wordt je ook een OBE'er.. toch?
dus het zou moeilijk echt te weten zijn, nja misschien met een wetenschappelijk onderzoek..

*Edit: Wow, ik maak het geloof ik moeilijker dan het is.
Je wilt dus afwachten tot een OBE, maar dan kun je toch niet oordelen of het je fantasie was of dat het.. real was?

Ja wat ik in mijn vorige post ook al zei, ik geloof er wel in maar je moet er zelf in geloven wil je er eentje krijgen (een OBE dan). Als je er namelijk niet in gelooft, zul je de gedachten en hallicunaties ook niet krijgen van zo'n OBE.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 10-12-2017
LDs:

Een OBE is geen hallucinatie maar net zo ''echt'' als een lucide droom... dat zou je weten mocht je zelf een OBE gehad hebben. wink Ik vind het beetje jammer dat mensen meteen OBE's als onzin/hallucinaties/etc afschrijven als ze zelf nog nooit de ervaring hebben gehad!

De vraag is belange niet of je gelooft in OBE's want het verschijnsel is al wetenschappelijk onderzocht (zie het boek ''Eindeloos bewustzijn'' door Pim van Lommel, een cardioloog!) - de vraag is in hoeverre het verschijnsel waarheidsgebonden is. Maar lucide dromen zijn voor die discussie ook het vernoemen waard, denk aan precognitieve dromen... Alleen is dat eigenlijk een discussie zonder einde zolang dat deel wetenschappelijk niet bewezen kan worden.

Dus ik stel voor dat iedereen nu massaal OBE's gaan opwekken en dan hun ervaringen hier komen posten. Eveneens stel ik voor dat iedereen dat boek eens gaat gaan lezen vooraleer ze beweren dat OBE's niet wetenschappelijk zijn onderzocht... een eigen mening vormen is heel makkelijk maar veel waardevoller als je wat deftige research hebt gedaan. wiske

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 4Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.