EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

OBE en paranormaliteit

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 3 van 4Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Auteur  Bericht 
Awesome
Semi-Dreamer
LD4all lid
22
Laatst gezien: 25-2-2013
LDs: 6

BerichtGeplaatst: Ma 17 Jan, 2011  Reageer met quote

Hmm, ja je hebt gelijk, maar hoe wek je OBE's op dan? tounge2

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

Misschien staat je antwoord al in één van deze topics.

back to top
Hydra
Dream Gentleman
LD4all lid
970
Laatst gezien: 12-2-2013
LDs: Nihil

Hmmm, maar dan is een OBE iets in je fanatasie, dat je dat zelf bedenkt?
Want wanneer het wettenschappelijk bewezen is dat je uit je lichaam treden, is er een andere wereld? Dan zou dat wel bekender zijn.

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
25
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

Hydra schreef:

Daar gaan 99% van de discussies net over. Is het echt? Zoja; hoe echt en wat is het verschil met een droom?

Ik ben van mening dat het een droom is, die is ontstaan door een gebrek aan 'opbouw' van een droomwereld, met als gevolg dat je kamer in als droomomgeving functioneert in de droom.

back to top
SpiriDub
LD4all lid
LD4all lid
24
Laatst gezien: 26-4-2012
LDs: 9

Ik geloof wel in OBE. Vooral omdat je er zoveel over kan vinden over oudere beschavingen die dit deden. ook omdat ik het een keer zelf heb mogen mee maken.
Het is iets heel speciaals. Heb je al eens een OBE gehad ?

back to top
Joseph
--DreamLife--
LD4all lid
31
Laatst gezien: 25-2-2015
LDs: 0

BerichtGeplaatst: Di 18 Jan, 2011  Reageer met quote

Zou je als je flauwvalt geen OBE kunnen ervaren?

Zal iets proberen te vinden...

back to top
Joseph
--DreamLife--
LD4all lid
31

Technieken voor OBE.

Techniek 1 - ontspanning en visualisatie
Een uittreding opwekken lukt in ieder geval het beste als je er zeer ontspannen bij ligt in een warme (niet té warme), rustige omgeving. Zet de (mobiele) telefoon uit, hang een bordje 'Niet storen' op de deur, ga nog even naar het toilet om je blaas te legen, trek knellende kleding uit, enzovoort: zorg dat niets je stoort.

Bewust uittreden eist vooral een ongestoorde ademhaling. Voor mij is dat vrijwel altijd het liggen op mijn rug, omdat ik op die manier vrij ademhaal. Uittredingen die ik in de buikligging heb, zijn vaak benauwd, omdat mijn ademhaling dan zwaar is. En in de zijligging voel ik me toch ook vaak wat benard, wat mijn beleving van de uittreding ook minder prettig kan maken. Voor mij geldt dus: een rechte houding op de rug is het beste. Monroe echter had vaak bewuste uittredingen in de zijligging, omdat hij op zijn rug last van snurken had. Hier geldt dus: hoe jij het vrijste ligt en de minste belemmeringen voelt.

Ontspan je ledematen, romp en hoofd stap voor stap. Begin bij je voeten en werk de ontspanning zo omhoog, per lichaamsdeel.

Stel je voor dat je steeds lichter wordt en je verdubbelt, terwijl je midden in een berg zachte watjes ligt. Luister naar de biologische lichaamstoon die iedereen heeft. Daarvoor moet je heel geconcentreerd in jezelf luisteren. Deze toon hoor je als een ijle toon in je hersens.

Probeer nu een toon voor te stellen, al heen en weer gaand van de linkerhersenhelft naar de rechterhersenhelft, en andersom: suizingen.

Adem bewust diep in en uit en probeer in de doezelfase met je aandacht bij deze ademhaling te blijven. Stel je voor dat je ook in geest diep in en uit ademt. Probeer je bewustzijn zo lang mogelijk vast te houden, concentreer je op het willen van een uittreding.

Luisteren naar etherische (new age) muziek, of naar bijvoorbeeld Brainsessions van Ad Visser, kan je ook in de juiste sferen brengen en als je daarbij totaal ontspannen op bed ligt, zul je vast voelen dat je in geest steeds lichter wordt. Je geest zal in het zogenaamde alfaritme, dat je in deze staat in je hersenen oproept, gevoelig worden voor het ervaren van bewuste uittredingen. Ik heb ook af en toe uittredingen als de radio of cd-speler aanstaat: ook hier geldt dus: wat jou niet stoort. Dan hoor je de muziek gewoon tijdens de uittreding doorgaan.

Je hele lichaam is nu ontspannen, er is geen enkel spiertje meer dat pijn doet of wrikt.

Laat je stoffelijke arm en hand ontspannen op bed liggen, terwijl je visualiseert dat je je astrale arm en hand langzaam omhoog laat komen. Die zien er hetzelfde uit, maar dan van een zilveren substantie. Probeer te voelen of je een 'kabbelgevoel' krijgt bij dit visualiseren. Dan zit je op de goede weg. Je kunt deze oefening ook doen met je benen en voeten. Laat daarbij elke vezel van je stoffelijke lichaam geheel rusten op je bed, ontspan dus elk spiertje dat je nog voelt. Zodra je voelt dat je (onbewust) je lichamelijke spieren begint te spannen, moet je die meteen weer ontspannen en verder gaan met de oefening. Hoe minder je je stoffelijke lichaam nog voelt, hoe lichter je inderdaad in je lichaam zult zitten.

Voel je dat je inderdaad lijkt te 'kabbelen', probeer dan je bewustzijn op een punt verder weg te richten, bijvoorbeeld het raam of een deur. Stel je voor dat je daarheen schiet en probeer je dit levendig te visualiseren (vandaar de wat verouderde term 'astrale projectie' als een ander woord voor uittredingen). Suggestie kan je geest verleiden er inderdaad uit te schieten en zorg dan dat je (dit keer, als het nog niet eerder gebeurde) bij bewustzijn bent en blijft.

Techniek 2: 'astrale' verhalen vertellen
Een techniek die bij mij heel vaak resulteert in lucide dromen en/of uittredingen, en die ook werkt met onder andere suggestie/projectie, is de techniek van het jezelf in gedachten vertellen van een 'astraal verhaal'. Wat je daarbij in feite doet, is jezelf , als bij een radio, 'tunen' naar de juiste astrale dimensie(s).

Het gaat er niet om wat de verhaallijn is, als het maar als onderwerp heeft iets wat direct te maken heeft met geesten, beschermengelen, hemelse, astrale landschappen, dierbare overgegane, astrale wezens, enzovoort. Je beschrijft voor jezelf, terwijl je er ontspannen bij ligt, in geuren en kleuren een verhaal naar wens, net zolang tot je bewustzijn begint te 'swiften' (te zweven). Houd het verhaal zo lang mogelijk vol tot je echt niet meer kunt (moeheid!) en zie daarop wat er gebeurt.

Door je bewustzijn dusdanig astraal te prikkelen, wordt je astraal lichaam mogelijk verleid tot het ervaren van lucide dromen en/of uittredingen. 'Soort zoekt soort' dus als het ware. Je trekt met je geest naar dat gebied toe.

Tijdens een uittreding: laat je niet leiden door mindere motivaties, slechte/duistere energieën en geesten. Gebeurt dat toch, kom daar dan zo snel mogelijk op terug, en laat je redden door de Liefde, die alles overwint. Het is nooit te laat om alsnog het goede, zuivere pad te kiezen. De kosmos kan vergeven, vergeef jezelf ook en doe het de volgende keer gewoon beter. Er is geen man of vrouw overboord als je een keer - of meer keren - een fout maakt. De kosmos houdt toch van je, zorg gewoon dat je ervan leert.

Dit kun je beter niet doen...
Ga niet ondoordacht proberen een uittreding op te wekken. Denk na voor je begint. Jij zet toch ook niet geblinddoekt je tanden in een broodje met onbekend beleg?

Gebruik geen drugs om uittredingen en dergelijke op te wekken, want dan kun je dus iets op je bord krijgen wat je niet op je bord had gewild. Ja, misschien smaakt het wel naar meer, maar misschien ook helemaal niet. Als je heel bewust dat risico wilt nemen, prima, dat is dan je eigen keuze, maar accepteer dan ook wat er gebeurt. Alles wat er namelijk op dat moment in jou aanwezig is, duister en/of licht, zal versterkt terug komen in jouw 'Speedy State'. Je kunt dus ook in de echte 'Elmar's Nightmare on Second Street' terecht komen. Het is daar geen griezelfilm die je met één klik van de afstandsbediening kunt uitzetten. Eerlijk is eerlijk: zeg daarna dan ook niet tegen andere mensen dat uittredingen gevaarlijk zijn, als je (een) slechte uittreding (en) had door drugs, want het zijn dus de drugs die gevaarlijk zijn.

Is uittreden op een natuurlijke manier gevaarlijk? Nee. uittreden is net zo natuurlijk als eten, ademhalen, dromen, lachen... Laat je dus niet bang maken door anderen. Heb je wel eens uittredingen gehad of verwante ervaringen, maar heeft iemand jou aangepraat dat dat des duivels is of slecht? Niet doen. Angst is altijd een slechte raadgever.

Citaat van Door het Raam

http://www.doorhetraam.nl/tips

back to top
Nymwhen
LD4all lid
LD4all lid
21
Laatst gezien: 3-10-2011
LDs: veeeeel

Silox` schreef:
Hydra schreef:

Daar gaan 99% van de discussies net over. Is het echt? Zoja; hoe echt en wat is het verschil met een droom?

Ik ben van mening dat het een droom is, die is ontstaan door een gebrek aan 'opbouw' van een droomwereld, met als gevolg dat je kamer in als droomomgeving functioneert in de droom.

Maar als het een droom is, bedenk je je omgeving zelf. En bij een ECHTE OBE kan je bijv. ook iets lezen wat in een andere kamer staat wat je nog nooit hebt gezien. Als ze dan wakker worden blijkt dat ze ook werkelijk hebben gezien wat er in het echt in die kamer ook is.. Hoe verklaar je dat dan??

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
25

Nymwhen schreef:
Silox` schreef:
Hydra schreef:

En bij een ECHTE OBE kan je bijv. ook iets lezen wat in een andere kamer staat wat je nog nooit hebt gezien.

Ik heb hier nog geen enkel bewijs van gezien. Als jij het kan bewijzen dat het mogelijk is, prima.

back to top
SpiritDreamer17
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 8-5-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 19 Jan, 2011  Reageer met quote

Wauw, wat een goede uitleg Joseph! Dankje om die te posten smile

Joseph schreef:
Het gaat er niet om wat de verhaallijn is, als het maar als onderwerp heeft iets wat direct te maken heeft met geesten, beschermengelen, hemelse, astrale landschappen, dierbare overgegane, astrale wezens, enzovoort. Je beschrijft voor jezelf, terwijl je er ontspannen bij ligt, in geuren en kleuren een verhaal naar wens, net zolang tot je bewustzijn begint te 'swiften' (te zweven). Houd het verhaal zo lang mogelijk vol tot je echt niet meer kunt (moeheid!) en zie daarop wat er gebeurt.

De verhaalsoorten die het effectiefste werken, zijn die van erotische aard, bedenk bij voorkeur dus een erotisch verhaal over de gespierde torso van Zeus, de lange en elektrische vingers van buitenaardse wezens of de ranke, bleke nek van een dierbare overleden persoon. (Kies echter geen recent overleden persoon aangezien het een tijdje duurt vooraleer een dode ziel in de astrale wereld terechtkomt.)

Joseph schreef:
Je geest zal in het zogenaamde alfaritme, dat je in deze staat in je hersenen oproept, gevoelig worden voor het ervaren van bewuste uittredingen.

Dat is helemaal correct, zelf doe ik het volgende:

Ik ga in bed liggen op mijn rug (in tegenstelling tot Monroe snurk ik niet) en maak mijn gedachten zo vrij mogelijk. Ik ontspan mijn lichaam en wek alfagolven op - een constante frequentie aanhouden van 10 Hertz is ideaal, dat is namelijk de frequentie die geesten, astrale wezens, Griekse goden en overleden personen aantrekken. Eigenlijk zijn deltagolven nog beter (dat is een frequentie van 0-4 Herz) maar als je nog niet helemaal ervaren bent in het uittreden, doe je dat maar beter niet. Want in die frequentie trek je ook veel sneller negatieve geesten.

Het verhaal dat ikzelf het vaakst gebruik en dat al heel vaak effectief is gebleken is het volgende:

Ik stel me voor dat ik dood ben en mijn overleden ziel van mijn aardse lichaam afglijdt en zo de wondere astrale wereld ingezogen wordt. Ik voel de liefde van het hele universum mij omarmen en tracht één te worden met die liefde, één te worden met het universum. Een donkere warme gloed overwelmt mij, de gloed overweldigt mijn hele zijn. Vult mijn ziel met een gevoel van eindeloze gelukzaligheid en ongebreideld genot. Ondertussen maakt mijn astrale lichaam zich los van mijn aardse materiële lichaam en beweegt zich feilloos rond door de prachtige, wondere, nieuwe wereld die zich voor mij uitstrekt:

Een wereld die er exact hetzelfde uitziet als die waarin ik mij eerder bevond en zowat een exacte kopie is van mijn eigen slaapkamer en de ervaring daardoor verdacht veel doet denken aan een FA of een LD. Maar doordat ik dingen zie die er normaal niet zijn, en dingen lees die ik nooit eerder gelezen heb maar waarvan ik wel weet wat het betekent en hun woorden mij in tot in het diepste van mijn ziel raken, weet ik dat ik uitgetreden ben. Weet ik dat ik ben daar waar ik moet zijn, in die wondere parallelle wereld van astrale wezens, balancerend op de grens tussen leven en dood, temidden van het astrale paradijs.

Maar dan komen astrale wezens mijn kamer binnen en nemen mijn bed in beslag. Mijn fijnstoffelijke lichaam voelt opeens de drang naar aardse liefde. Ik wil eerst niet toegeven aan de duistere energieën van de astrale wezens en de beperkingen van het aardse genot maar besef dan dat de hele kosmos is vervuld van Liefde en deze vorm dus ook een manier is om grenzeloze Liefde te ervaren, een Liefde zo zuiver en puur dat het alleen door een godheid bedacht kan zijn. Een godheid zo groots en machtig dat hij het hele universum aan zich onderwerpt en de hele kosmos in zijn volledigheid doet vervullen van het zuiverste licht. Die godheid is Zeus en hij wil me laten zien hoeveel de kosmos van mij houdt. Hij wil me laten inzien dat ik mijzelf en iedereen om me heen moet vergeven en zijn manier om me dat in te laten zien is door middel van de astrale erotiek. De erotische ervaring die mij dan overkomt, is veel zuiverder dan zijn aardse variant. Veel gladder en elektrischer. Een ervaring die alle voorgaande in het niets doet wegkwijnen. En mijn hele fijnstoffelijke lichaam doet zinderen van astraal genot.

Zeker proberen en hopelijk werkt het voor jullie ook!

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
25

O_O

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
26
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

Lol'd.

back to top
SpiriDub
LD4all lid
LD4all lid
24
Laatst gezien: 26-4-2012
LDs: 9

Dus als ik het goed begrijp zeg je dat Zeus zegt dat je mensen moet vergeven door
astrale erotiek ? leg uit :D

back to top
SpiritDreamer17
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 8-5-2014
LDs:

Het is uiteraard een vrije persoonlijke interpretatie, maar ze komt voort uit de combinatie van Stens uiteg die Joseph quote:

Jospeh schreef:
Tijdens een uittreding: laat je niet leiden door mindere motivaties, slechte/duistere energieën en geesten. Gebeurt dat toch, kom daar dan zo snel mogelijk op terug, en laat je redden door de Liefde, die alles overwint. Het is nooit te laat om alsnog het goede, zuivere pad te kiezen. De kosmos kan vergeven, vergeef jezelf ook en doe het de volgende keer gewoon beter. Er is geen man of vrouw overboord als je een keer - of meer keren - een fout maakt. De kosmos houdt toch van je, zorg gewoon dat je ervan leert.

en haar eigen voorkeur voor astrale erotiek met de God Zeus zoals ze die beschrijft in haar fantastische (humoristische) boek Door het raam.

Mijn redenering was dat wanneer de kosmos kan vergeven en de god Zeus de schepper is van die kosmos, je ook jezelf en iedereen uit je omgeving kan vergeven als je samenvalt met die kosmos, als je dus in de daad der Liefde samenvalt met Zeus, personificatie van die kosmos. (Voor de exacte relatie tussen Zeus en de kosmos zou ik de Methamorphosen van Ovidius er moeten bijhalen maar die ligt hier momenteel niet. Dus dat zoek ik later eens voor je op!)

back to top
Joseph
--DreamLife--
LD4all lid
31

SpiritDreamer17 schreef:
Wauw, wat een goede uitleg Joseph! Dankje om die te posten smile

Ten eerste,graag gedaan!
Ten tweede wil ik even toevoegen dat het een citaat is,dus het zijn niet mijn woorden! ^^
Ik vind het een prachtig verhaal die je betrekt bij het uitvoeren van een OBE.
Ikzelf heb nooit een OBE ervaren,maar hoop dat wel een keer te bereiken.Voor sommige is het iets paranormaals,begrijpelijk,maar ik geloof er wel in.

Bedankt voor je reactie, en je verhaal!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 3 van 4Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.