EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Let op met lucide dromen!

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 3Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Auteur  Bericht 
VampieraNL
LD4all lid
LD4all lid
40
Laatst gezien: 12-12-2012
LDs: ± 1 per week

BerichtGeplaatst: Wo 12 Jan, 2011  Reageer met quote

vergat ik te zeggen, soms is wat meer loslaten juist goed en bevordelijk!

back to top
Seppe
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 11-1-2011
LDs:

Hoi,

Bedankt voor jullie velen reacties. Zoals ik al had voorspeld heb ik vrij veel tegenwind gekregen. Maar dat accepteer ik wink5

Ik kan me ook wel ergens voorstellen dat ik TE intensief ben bezig geweest. Ik had rustiger aan moeten doen en meer tijd moeten nemen.

Tevens wat ik bedoelde met SP, ik weet dat het een normaal fenomeen is. Dat het elke nacht terug komt. Maar wat ik bedoel is dat je er normaal gezien niets van zou mogen merken wink5. Door met je slaap te knoeien doe je dit dus wel.

@Jeddy: Je reactie vind ik nogal beledigend: "En je studeert nogwel psychologie"
Ik ben iemand met veel fantasie en kan dagdromen over allerlei zaken. Ik hou niet van horrorfilms en kan me hier echt in laten meeslepen en 's avonds bang zijn als ik een enge film zie. Ook als ik dan in een donkere kamer binnen moet heb ik schrik. Dit gewoon dat ik misschien niet graag alleen ben? Of gewoon niet van enge dingen houdt? Maar ik zie niet echt de link dat mijn geestelijke toestand om zeep is.

Misschien begin ik nog wel eens over een aantal jaren terug. Als ik het hele gedoe wat ben vergeten. Ik zal proberen het rustig aan te doen.

Ik hoop gewoon dat anderen dit lezen en dit in hun achterhoofd houden smile Ik zeg niet dat lucide dromen er zowiso voor gaat zorgen dat je schizofrenie krijgt en angstig gaat worden hé.

back to top
aquaboy11
Back in business!
LD4all lid
aquaboy11 heeft een LD4all Quest gehaald!
17
Laatst gezien: 3-5-2014
LDs: 85

nee maar wel dat je dan met je slaap knoeit, het enige dat je doet is bewust blijven tot je droomt, dan zit je niet ineens met slaapproblemen. sinds ik ben begonnen met trainen heb ik niks gemerkt aan mijn slaap en toch droom ik bijna dagelijks lucide.

Laatst aangepast door aquaboy11 op Wo 12 Jan, 2011, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Hydra
Dream Gentleman
LD4all lid
967
Laatst gezien: 12-2-2013
LDs: Nihil

VampieraNL schreef:
Hey Seppe, wel bedankt voor de waarschuwing!
Maar probeer 't niet té zwart wit te zien, je kan ook wat gas terug nemen, zonde joh om iets dat je eigenlijk zo interessant vind helemaal te schrappen!
Misschien is DILD voor jou 'n betere methode?

helemaal gelijk.

back to top
Hydra
Dream Gentleman
LD4all lid
967

Seppe schreef:
Hoi,

Bedankt voor jullie velen reacties. Zoals ik al had voorspeld heb ik vrij veel tegenwind gekregen. Maar dat accepteer ik wink5 .........
.......worden hé.

Fijn dat je zo sportief reageert. Ik hoop verder dat je je niet al te veel beledigt/aangevallen voelt op de berichten.

back to top
Jeddy
Rebel
LD4all lid
26
Laatst gezien: 1-2-2011
LDs: 1

BerichtGeplaatst: Do 13 Jan, 2011  Reageer met quote

Seppe schreef:

@Jeddy: Je reactie vind ik nogal beledigend: "En je studeert nogwel psychologie"
Ik ben iemand met veel fantasie en kan dagdromen over allerlei zaken. Ik hou niet van horrorfilms en kan me hier echt in laten meeslepen en 's avonds bang zijn als ik een enge film zie. Ook als ik dan in een donkere kamer binnen moet heb ik schrik. Dit gewoon dat ik misschien niet graag alleen ben? Of gewoon niet van enge dingen houdt? Maar ik zie niet echt de link dat mijn geestelijke toestand om zeep is.

Hey,

Srry het is absoluut niet mijn intentie geweest om beledigend over te komen, hoewel als ik het terug lees wel beledigen of aanvallend over kan komen dus bij deze ook mijn excuses.
Wel ben ik van mening dat jij je door jou'n eigen angst laat meeslepen en op basis van dat nogal makkelijk een conclusie trekt.
Dat jij zoals je zelf zegt nogal makkelijk bang wordt of schrikachtig bent heeft volgens mij wel dergelijk iets te maken met je geestelijke toestand in de zin van in hoeverre laat jij het toe dat zulke dingen je angst geven, want laten we ff eerlijk zijn waarom zou je angst moeten hebben voor een donkere kamer, je weet toch dat er geen spookjes en dergelijke bestaan?

Mag ik zo vrij zijn en vragen hoe oud je bent?

Misschien is het voor jou handig om uit te zoeken waarom je juist bang bent, voor of op bepaalde momenten, daar is hoogstwaarschijnlijk een diepgaande verklaring voor. Als je daar achter gekomen bent kun je, jezelf vragen van 'hoe ga ik dit verhelpen?' snap je ? of ga gewoon eens voor de dommigheid in een kamer zitten om 5 uur ofzo, (het is dan nog redelijk licht) en er niets op dat moment wat je angst geven kan en blijf dan gewoon daar zitten wachten tot het donker is. na een tijdje ga je zelf beseffen dat het gewoon '' dom '' was om bang te zijn.

Ik ben echt benieuwd vanwaar je angst komt!
hopelijk lukt het je om er ooit van af te komen!!

grz

back to top
19
Laatst gezien: 3-4-2012
LDs: 12 :)

Om na een hele lange tijd weer eens iets te posten hier. Dromen zijn wetenschappelijk gezien alleen het ordenen van gedachten en emoties, wat dus eigenlijk niet verkeerd kan zijn. Als je die dromen ook nog weet te sturen kan dat alleen maar goed zijn om alles nog beter te verwerken. Misschien was je er inderdaad iets te intensief mee bezig waardoor je er teveel over na ging denken en het allemaal niet meer als natuurlijk proces ging zien. Waardoor je er bang voor werd en die angst oversloeg op andere niet-rationele angsten. Of misschien was je altijd al bang voor het donker en zijn lucide dromen jouw ding om je in te verbergen door te zeggen dat het daardoor komt, maar misschien ook niet.
Wat ik wil zeggen, is dat het voor iedereen anders is en iedereen het ook anders ervaart waardoor het misschien voor jou beangstigend is en waardoor andere mensen dit zien als bullshit....

back to top
Nymwhen
LD4all lid
LD4all lid
18
Laatst gezien: 3-10-2011
LDs: veeeeel

Ik zelf heb na dit bericht ook ff gedacht om er mee te stoppen. Ik ben namelijk ook heel bang aangelegd. Uiteindelijk heb ik besloten om gwn geen WILD te proberen want daar word ik echt doodsbang van (heb het wel geprobeert, en het lukte ook bijna, ik raakte alleen in paniek). Ik probeer gwn RC's te doen, me dromen opschrijven en DS bedenken. En dit gaat prima, ik slaap er juist beter van omdat ik me beter ontspan en dan slaap ik wel minder snel maar ik merk niet echt dat ik wakker lig, het is niet vervelnd en ik merk het ook niet als ik 's ochtends wakker word (dat ik extreem mjoe ben) dus bij mij heeft het alleen maar positieve effecten :D

back to top
Hydra
Dream Gentleman
LD4all lid
967

Meerdere mensen worden angstig bij het beoefenen van WILD. Als je zelf vind dat je er mee moet stoppen, moet je dat doen. Maar als ik jou was zou ik het later dan wel weer eens proberen.

back to top
=ajax=
~el salvador~
LD4all lid
21
Laatst gezien: 14-9-2011
LDs: te weinig

iedereen hier mag van mij zijn eigen mening hebben en ik wil ook niemand beledigen.
toch hoop ik wel dat als beginnende lucide dromers dit lezen ze er niet vanaf wijken omdat hier wordt gespeculeerd dat het ''onveilig'' zou zijn. Als het onveilig was zou Laberge er al lang achter gekomen zijn, of eventueel andere deskundigen. (veiligheid gaat voor dus dat zou je toch ook als eerste onderzoeken als je een pionier bent in het lucide dromen?)

back to top
Hydra
Dream Gentleman
LD4all lid
967

=ajax= schreef:
iedereen hier mag van mij zijn eigen mening hebben en ik wil ook niemand beledigen.
toch hoop ik wel dat als beginnende lucide dromers dit lezen ze er niet vanaf wijken omdat hier wordt gespeculeerd dat het ''onveilig'' zou zijn. Als het onveilig was zou Laberge er al lang achter gekomen zijn, of eventueel andere deskundigen. (veiligheid gaat voor dus dat zou je toch ook als eerste onderzoeken als je een pionier bent in het lucide dromen?)

Daar heb je een goed punt. Ik ben het verder ook met je eens.

back to top
Riick
LD4all lid
LD4all lid
19
Laatst gezien: 30-9-2011
LDs: Tot nu toe 0

Ben het volledig eens met voorgaande reacties.
Omdat WILD je misschien angstig maakt, hoef je niet meteen lucide van je af te zetten. Gewoon wat rustiger doorgaan en iets minder intensieve technieken gebruiken is dus mijn advies. Ook zou ik zeggen, wees je er bewust van dat de angsten die je ziet je eigen angsten zijn. Je eigen verzinsels, misschien wel aangepraat door anderen. Ik weet dat het heel moeilijk is, ben zelf oook snel angstig. Maar probeer je angsten objectief te bekijken. Althans, dat zou ik doen. wink5

Groeten van Rick

Laatst aangepast door Riick op Do 13 Jan, 2011, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
=ajax=
~el salvador~
LD4all lid
21

ik ben blij dat ik de vinger op de zere plek heb weten te leggen en in Riick zijn reply kan ik weer een pluspunt van lucide dromen onderstrepen. je kunt er je angsten in overwinnen! dat is tevens mijn grootse doel, ik ben bang voor honden, als ik mezelf in een droom blootstel aan honden kan ik eroverheen komen en leer ik ook een goede situatie te visualiseren (je ziet altijd bij the dogwhisperer dat mensen die een verkeerde situatie visualiseren die ook krijgen) nouja dat erbuiten gelaten is het dus een groot pluspunt dat je je angsten (bij mij fobie) kunt overwinnen en ook je verborgen angsten kan ontdekken en overwinnen. zo kun je een evenwichtiger mens worden, meer voor jezelf opkomen en op de juiste momenten weglopen.

back to top
Hydra
Dream Gentleman
LD4all lid
967

Mooie en inspireerende teksten hierboven.

back to top
=ajax=
~el salvador~
LD4all lid
21

nouja het is wel echt een drive, het heeft mijn jeugd zo erg beïnvloed dat is gewoon niet te beschrijven. heel ver omlopen om naar school te gaan, nooit rond 6 uur de straat op (dan laat iedereen z'n hond uit) en nooit naar vrienden en feestjes gaan, uitgelachen en geblaft worden (dit heeft een keer tot een gevecht geleid) en nu het een paar jaar minder is, is het weer terug gekomen omdat de hond van een vriend me al 2 keer heeft aangevallen, ik probeer er elke keer onderuit te komen als we naar hem toe gaan, ik weet dat ik dit niet moet doen maar de adrenaline staat al tot aan mijn nek als ik eraan denk...

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 3Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.