EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Het GROTE WILD topic VII

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 6 van 10Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Auteur  Bericht 
Spyah
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 17-12-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 19 Dec, 2011  Reageer met quote

Ja je hebt gelijk denk ik dat ieder zo zijn eigen manier zal ontwikkelen.
Gisteren probeerde ik het met mijn handen rusten op mijn borst en kwam ik verbazend snel in HI staat. Helaas niet lang genoeg bewust kunnen blijven.
Nu ook gaat iedere nacht mijn wekker, alleen op trillen zodat mijn vrouw er niet wakker van word. alleen pas 1 keer werd ik daar wakker van haha.

Ik ga het ook snel 's overdag proberen. Ik kan niet wachten tot het een keer lukt , lijkt me echt bizar smile.

Trouwens ik lees veel dat bewust meemaken van SP vaak lijd tot OBE.
Maar is een OBE niet eigenlijk een ld ? of heb je bij OBE geen controle?

grtzzz

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
21
Laatst gezien: 23-4-2013
LDs: 2

Spyah schreef:
Maar is een OBE niet eigenlijk een ld ?

Hier is al heel veel over gediscussieerd en er bestaan veel verschillende meningen over. Een linkje naar een discussie, die al afgesloten is en van pasQuale (de beheerdster van dit forum) ook niet meer geopend mag worden, maar wel nog leesbaar is, kan je hier vinden: http://www.ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?p=76843# 76843.

Volgens mij is een OBE niet meer dan een droom, volgens anderen staat het volledig los van dromen. Een uitgebreidere reactie en argumentatie kan je in voorgaande discussie lezen smile

(PS: Het is hierbij niet mijn bedoeling deze discussie opnieuw te openen, dit zou immers zeker niet geapprecieerd worden, maar ik vind ze zeker wel gepast om mensen deze te laten lezen aangezien er veel (al dan niet goeie) voor- en tegenargumenten voor zijn.)

Laberges resultaten over z'n onderzoek naar OBE's kan je hier lezen: http://www.lucidity.com/NL32.OBEandLD.html
Een samenvattende quote uit dit werk is de volgende:
Laberge schreef:
The OBE may not be, as it is easily interpreted, a literal separation of the soul from the crude physical body, but it is an indication of the vastness of the potential that lies wholly within our minds. The worlds we create in dreams and OBEs are as real as this one, and yet hold infinitely more variety.

back to top
Spyah
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 17-12-2012
LDs:

Bedankt Silox.
Ik zal 's in die topic duiken.

back to top
Toversnoepje
Explorer.
LD4all lid
25
Laatst gezien: 26-6-2012
LDs: 31

BerichtGeplaatst: Vr 27 Jan, 2012  Reageer met quote

Bij mij werken ze ook niet altijd meer.
Weet vaak wel dat ik droom maar wil het dan extra zeker weten.

Probeer door een muur ofzo heen te lopen lukt niet (net als plastic veert terug ofzo) Toen op een raare manier maar een keer in de muur gebeten hapje eruit en ja oke ik droom zeker.
Kan soms ook gewoon lezen in me droom, danwel geen verhalen maar wel stukjes.

Ben nu nieuwe aan het verzinnen maar zie ze nog niet terug in me droom. Heb op me laptop een post-it geplakt met droom ik? Op de wc deur geschreven en op de badkamer spiegel een post-it. Heb nu vandaag een nieuwe erbij bedacht.

Ik blaas in mijn handen en visualiseer een groen/blauwe energie ball. Wie weet is ie er dan wel echt in mijn droom smile

back to top
robyloby12
LD4all lid
LD4all lid
14
Laatst gezien: 29-3-2013
LDs: 0

Vraag over WILD
BerichtGeplaatst: Zo 26 Feb, 2012  Reageer met quote

Ik heb al heel erg veel gelezen over WILD maar ik lees allemaal verschillende dingen. Bijvoorbeeld dat je je handen op je borst moet leggen of juist niet. Mar wat moet je nou precies doen? En wat voel je als het zeg maar "begint"?

back to top
Sentient
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 22-4-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 14 Mrt, 2012  Reageer met quote

Hallo,

ik ben laatst pas achter 'lucide dromen' te weten gekomen, en ik moet eerlijk toegeven dat dit echt zo'n beetje mijn droom is (no pun intended tounge1) sinds ik een kind ben. Dus ik heb hier wat vragen over.

Ten eerste, voor zover ik weet met de WILD techniek is het de bedoeling dat je stil gaat liggen, ogen dicht, en als je een tijdje helemaal stil hebt gelegen voel je iets of zie je wat, ben de naam even kwijt . (Ik zal er wel weer helemaal naastzitten, maarja whatsthat )

Kan ik dan zodra deze verschijnselen beginnen m'n ogen weer open doen? Of houd je ze ten alle tijden dicht?

Dit is het geloof ik wel even voor nu,
alvast bedankt.

back to top
YH_15
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 15-3-2012
LDs:

Welke methode
BerichtGeplaatst: Wo 14 Mrt, 2012  Reageer met quote

Hallo, ik ben 15 jaar en begonnen met oefenen met lucide dromen. Ik ben nu 2 dagen bezig en heb de WILD techniek 2x geprobeerd en kwam allebei de keren tot slaapverlamming. Ik hallucineerde niet, en was volkomen helder, maar verder kwam ik niet. Graag advies over de WILD methode of een andere te gebruiken. Ik heb nl gehoord dat WIlD eigenlijk niet voor beginners is.
Dank

back to top
MrDreamer
Nieuw lid
Nieuw lid
18
Laatst gezien: 20-3-2012

WILD
BerichtGeplaatst: Do 15 Mrt, 2012  Reageer met quote

Hallo allemaal,

ben eergister begonnen met het hele lucide gebeuren, ik doe RC's, droomdagboek etc.

Gisteravond lag ik in bed en begon zegmaar dat aanspannen van spieren, nergens aan denken, alleen ademhaling. Uit het niets begon me hart heel snel te kloppen, ik zag een soort zwarte schimmen met m'n ogen dicht. Ik dacht echt dat er iets spectaculairs gebeurden. Maar toen maakte ik mezelf wakker omdat ik het te extreem vond. Ik vond het eigenlijk best vet en ik probeerde het gelijk weer maar daarna lukte het niet meer . Ik merkte wel dat ik vanochtend mijn droom nog ontzettend helder wist.

Mijn vraag dus: Wat ik beschrijf is dat een WILD ervaring? En hoe kan ik doordrukken van die status naar een lucide droom? Of was er helemaal niks aan de hand?!

back to top
niels5x9
Nieuw lid
Nieuw lid
14
Laatst gezien: 31-10-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 16 Mrt, 2012  Reageer met quote

ik ben een paar dagen geleden begonnen met lucide dromen(dromendagboek RC's enz.)
en ik heb WILD geprobeerd toen ik het probeerde zag ik kleuren die op de kleuren lijken als je ligt op je ogen drukt het werden er steeds meer maar ik werd te enthousiast 8D en alles werd weer donker neutral : is dit een WILD ervaring help! ???

back to top
Charlottekos
Droomkoningin
LD4all lid
Charlottekos heeft een LD4all Quest gehaald!
15
Laatst gezien: 19-5-2013
LDs: 193

BerichtGeplaatst: Za 17 Mrt, 2012  Reageer met quote

Ehm, wow :o
Ik heb vanacht WILD toegepast (succesvol!) Alleen zodra ik wakker werd nog eens, en nog eens, en nog eens... Het was wel 1 doorlopend verhaal, maar in totaal 7 verschillende LD's. Ik wist niet eens dat je zoveel LD's in een nacht kon hebben!
Is er iemand die ook ooit wel eens zoiets heeft gehad?

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 19-5-2013
LDs:

Ik heb wel zoiets meegemaakt (zonder WILD), maar niet zoveel als 7. Knap hoor!

back to top
DaveyBrom
LD4all lid
LD4all lid
19
Laatst gezien: 9-7-2012
LDs: 1

Ik probeer de afgelopen dagen ook vaak WILD.
Vaak doe ik dat in combinatie met binaire beats.
Ik word er heel rustig van en merk ook dat ik mij heel erg ontspan.
Als ik een tijdje lig en mijn ogen dichthoud kan ik mijn kamer goed voor mij zien.
Ik heb dan ook naar de tips van Repression gekeken. Ik weet alleen niet zo goed waar ik daarna op moet letten.. Ik kreeg wel wat suizen en het tintelende gevoel maar daar blijft het bij. Als ik er vervolgens mee ophoud met het gevoel dat ik anders nooit in slaap kom. merk ik wel dat mijn lichaam heel erg slap is. Naar mijn gevoel kom ik elke keer net op het randje. Wat moet ik nou doen zodat ik in een lucide dropm terecht kom?
Wie kan mij helpen?

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 28-11-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 18 Mrt, 2012  Reageer met quote

Ik vind het heel lastig om je tips te geven DaveyBrom, want bij is WILD zo'n automatisme geworden dat ik niet goed kan beschrijven hoe ik het precies 'doe'. Bij het suizen en het tintelende gevoel moet ik me op een bepaalde manier 'overgeven' aan mijn slaap, alsof ik mezelf in een vrije val stort. Lastig om goed onder woorden te brengen. Misschien kun je, als je aan suizen en tintelen toe bent, alvast een droom voor je proberen te zien? Gewoon doen alsof je droomt, een droomverhaal verzinnen? Al is het maar zoiets simpels als door een straat lopen en om je heen kijken naar de huizen aan weerszijden?

back to top
DaveyBrom
LD4all lid
LD4all lid
19
Laatst gezien: 9-7-2012
LDs: 1

BerichtGeplaatst: Zo 18 Mrt, 2012  Reageer met quote

[quote="PinkRose"]Ik vind het heel lastig om je tips te geven DaveyBrom, want bij is WILD zo'n automatisme geworden dat ik niet goed kan beschrijven hoe ik het precies 'doe'. Bij het suizen en het tintelende gevoel moet ik me op een bepaalde manier 'overgeven' aan mijn slaap, alsof ik mezelf in een vrije val stort. Lastig om goed onder woorden te brengen. Misschien kun je, als je aan suizen en tintelen toe bent, alvast een droom voor je proberen te zien? Gewoon doen alsof je droomt, een droomverhaal verzinnen? Al is het maar zoiets simpels als door een straat lopen en om je heen kijken naar de huizen aan weerszijden?[/quote]

Okee.. Bedankt voor je tip.. ik ga het proberen. Ik heb trouwens vannacht ddverschillende dromen gehad. Is het ook mogelijk om als ik bij die suizen kom, om aan die dromen te denken?

back to top
MrDreamer
Nieuw lid
Nieuw lid
18
Laatst gezien: 20-3-2012

BerichtGeplaatst: Ma 19 Mrt, 2012  Reageer met quote

Hallo hallo,

Ik heb een vraag.

Ik wil WILD+WBTB combineren omdat dat erg effectief is had ik gelezen. Maar ik ga dus eerst 4-6 uur slapen en dan WILD gebruiken om LD te krijgen. Maar de eerste keer dat ik WILD deed kreeg ik hardkloppingen,fijn warm gevoel, suizen enz. en de laatste keren heb ik dat gevoel niet meer, maar heel lichtjes en ik hoor/voel me hart íets harder maar verder niks? tips iemand?

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 6 van 10Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.